- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Deze site is wel grappig als je je dromen wilt 'verklaren'. Was in ieder geval een goede tijddoder tijdens sommige saaie colleges. 
LOL
* Kroeg; Als je in je droom in een kroeg wat drinkt, wijst dat op financiele tegenvallers: je zult het zuiniger moeten aandoen.
*Vrouw; Het dromen over vrouwen voorspelt intrige.
*Auto; Dromen dat u een auto weet te ontwijken geeft aan dat u uw best zult doen om een rivaal te ontlopen.
*Motor; Dromen dat u op een motor rijdt voorspelt dat u uw relatie in stand zult houden.
Helemaal duidelijk nu ja 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Vannacht had ik wel een hele vreemde droom. Ik weet hem nog gedeeltelijk te herinneren. Het begint ook nogal snel.
Mensen zwaaien naar mij en ik stap in een mini Spaceshuttle. Ik word naar de ruimte geschoten. Daarna kom ik terug, ik weet niets van de ruimte maar iedereen feliciteert mij. Daarna moet ik twee vrienden helpen ook naar de ruimte te gaan. Die vrienden stappen in een mini SpaceShuttle en ik doe het deurtje dicht. Dan gaan ze de lucht in. Als ik naar buiten ga zie ik dat ze met een boog terug naar de aarde gaan! Ze storten neer op het strand (dat er ook opeens is) en ik ren er schreeuwend naartoe. Daar zie ik een jongen huilen omdat zijn vriend onder de Shuttle ligt. Maar die vriend is oké en ik ben verdrietig. Uiteindelijk kom ik een van die vrienden die in de Spaceshuttle zat tegen in de supermarkt.
En toen werd ik dus wakker. 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Op vakantie heb ik niet zo geweldig goed geslapen en op al die avonden heb ik veel meer dromen gehad dan ik in een normale week thuis krijg:
-Eerste droom ging gedeeltelijk over een of andere wazig (bijna psychidelisch) kookprogramma. Veel weet ik er niet meer van, maar wat me in ieder geval is bijgebleven is dat aan het begin een vrouw een vis in een koekepan klaarmaakte en dat aan het einde diezelfde vis ineens de vrouw aan het koken was, de vis was nu ineens gigantisch en het afgehakte hoofd van de vrouw lag in de pan.
-Tweede droom die ik me kan herrineren was een verontrustende droom over mijn opa. In het echt gaat hij steeds verder achteruit, maar in mijn droom was hij er zo slecht aan toe dat hij aan een stuk door begon te praten over vanalles en nog wat. Toen ik hem aansprak kwam hij om me af en pakte me vast en bleef maar allerlei onzin uitkramen recht in mijn gezicht. Mijn broers, zussen en moeder zagen het, maar liepen gewoon voorbij alsof ze het niet konden zien. Ik heb juist een hele lieve opa dus dit was niet bepaald fijn wakker worden.
-Derde droom begon gek genoeg op MovieMeter. Op de een of andere vreemde manier had ik hier een gothic meisje op ontmoet en vroeg haar in een discussietopic of ze een date met mij wou. Toen ze dat goedkeurde en een dag had afgesproken werd ik ineens enorm zenuwachtig. Wat als ze me niet leuk vind? Wat als het totaal niet klikt? Wat als ze helemaal niet zo mooi is als ik in gedachten heb? Zenuwachtig ging ik de stad in naar een club waar ik blijkbaar vaker was geweest om aan mensen te vragen of ze haar misschien persoonlijk kende. Later realiseerde ik me dat ze eigelijk gewoon bij een van mijn beste vrienden woonde, echter was hij niet thuis, zijn zusje wel. Het zusje wist me toen te vertellen dat het meisje waarmee ik had afgesproken echt TOTAAL mijn type niet was en ik raakte volledig in paniek. Ik fietste naar een andere vriend die me vertelde dat de enige manier om er vanaf te komen was om een andere date op dezelfde dag te plannen. Daar had hij ook nog wel een idee voor: We zouden naar een boerderij fietsen en kijken of daar een mooi meisje zou zijn die ik dan met steentjes moest gaan bekogelen. Dit was althans de manier waarop hij zijn vriendin had gekregen (wat in het echt uiteraard niet zo is). En er was daadwerkelijk een erg mooi meisje op de boerderij waar we langs fietste en het trucje met het steentjes gooien werkte ook nog en ik mocht gelijk bij haar aan tafel zitten om met haar ouders te eten en kennis te maken. Ik informeerde of ze ooit al een vriend had gehad, het meiesje zei dat ze niet wist wat er met haar vroegere vrienden gebeurd was, waarop beide ouders schrokken en proestten waardoor de melk uit hun mond kwam. Na dit moment werd ik wakker.
-De vierde droom kan ik me alleen vaag herrineren helaas, wel weet ik dat ik op een gegeven moment achter een draaitafel stond en ineens best goed was in een fijne donkere beat produceren.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Ge-wel-dig dat jullie je dat zo goed kunnen herinneren zeg. Die 3e droom van Gizzmann is werkelijk briljant, daar zit een film in dunkt mij 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Haha, droom #1 is 'leuk' Gizzmann 
Hij is inderdaad wel grappig als je hem zo terug leest, maar toen ik wakker werd was ik vooral in de war erdoor. Creepy was het niet, wel ontzettend vervreemd.
Die 3e droom van Gizzmann is werkelijk briljant, daar zit een film in dunkt mij 
Haha, maar dan wel geregisseerd door Emir Kusturica ofzo 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Die 3e droom van Gizzmann is werkelijk briljant, daar zit een film in dunkt mij 
Of een TV-programma; Boerin zoekt man 
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik droomde deze nacht dat ik final destination1 zag.de dag erna moest ik in mijn droom in een vliegtuig zitten.echt eng
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6588 stemmen
Mijn weirdste droom was er één over kaas. Ik had in mijn droom ontzettend veel zin in kaas. De kaas was opgeborgen in een soort netje zoals bij Babybel het geval is. In dat netje zaten ook muziekpartituren. Nu kon ik enkel van de kaas beginnen smullen als ik de noten op deze partituren met naald en draad op een kussentje had genaaid. 
Ik had er toen wel een djset van 8 uur op zitten misschien dat dit het verklaard?
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ge-wel-dig dat jullie je dat zo goed kunnen herinneren zeg.
Inderdaad, ik weet er meestal 10 seconden na wakker worden al niks meer van.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Mijn weirdste droom was er één over kaas. Ik had in mijn droom ontzettend veel zin in kaas. De kaas was opgeborgen in een soort netje zoals bij Babybel het geval is. In dat netje zaten ook muziekpartituren. Nu kon ik enkel van de kaas beginnen smullen als ik de noten op deze partituren met naald en draad op een kussentje had genaaid. 
Lol. Zo heb ik ook eens gedroomd dat ik wou inbreken in een supermarkt, maar telkens werd buitengewipt door een stel Chineesjes in de vorm van frietjes.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Hehe, hoe kom je er ook op. In een koortsige bui droomde ik eens dat ik uit bed stapte en naar buiten ben gegaan om door de regen naar school te gaan fietsen. Toen mijn vader me met de auto aanhield bleek het toch iets realistischer te zijn dan ik dacht... Slaapwandelen was overigens sowieso wel een favoriete bezigheid van mij in mijn jongere jaren. Naar het toilet gaan met je ondergoed nog aan en zo. 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Hehe, hoe kom je er ook op. In een koortsige bui droomde ik eens dat ik uit bed stapte en naar buiten ben gegaan om door de regen naar school te gaan fietsen. Toen mijn vader me met de auto aanhield bleek het toch iets realistischer te zijn dan ik dacht... Slaapwandelen was overigens sowieso wel een favoriete bezigheid van mij in mijn jongere jaren. Naar het toilet gaan met je ondergoed nog aan en zo. 
Hahaha, dat is echt hilarisch, al lijkt t me niet zo fijn om het zelf mee te maken.
Ik heb alleen een keer gehoord dat mijn broertje half in slaap naar beneden liep en in de keuken begon te plassen. 
Improvision
-
- 24 berichten
- 0 stemmen
Vandaag iets bizars meegemaakt.
Ik kwam thuis van het werk en was zo moe dat ik maar een dutje ging doen. Ik werd terug wakker om 19:55u, maar ik was zo in de war dat ik dacht dat het 7:55u 's ochtends was en dat m'n wekker niet was afgelopen. Ik liep dus naar beneden, propere kleren aan, lunchpakket in m'n rugzak, tanden poetsen en gel in m'n haar ... en pas wanneer ik op het punt stond om te vertrekken drong het tot me door dat het nog avond was.

Een droom die ik heb gehad toen ik jonger was is deze:
Het speelt zich af in de wijk waar ik woonde. Op een bepaalde dag beslis ik om iemand die ik kende in de wijk te bezoeken. Ik liep naar een huis (waarvan ik in het echte leven niet wist wie er woonde), belde aan, en ging binnen omdat er niemand open deed (blijkbaar was de deur los). Ik ging naar binnen, liep de trap op, ging een kamer binnen, en bemerkte plots een jachtluipaard/cheeta dat op een zetel naar de TV lag te kijken. Toen het dier me bemerkte stormde het op me af. Op de een of andere manier kon ik wegkomen, en rende door de hele wijk, gevolgd door het jachtluipaard. Plots zat ik op een motorfiets, en reed weg naar mijn eigen huis. Ik ging naar binnen en het beest bleef buiten staan. Tot deze tijd zijn er geen andere mensen in mijn verhaal gekomen. Het daaropvolgende moment liet ik vrienden binnen langs de voordeur. Zij deden volstrekt normaal, alsof er niets aan de hand was. Ik liet ze binnen, maar ik bedacht me dat ik de post nog niet had binnengehaald, dus ik ging even naar de brievenbus. Ik had de post vast, wou teruggaan, maar het jachtluipaard stond tussen mij en de voordeur in. Ik riep om hulp, maar niemand kwam. Het daaropvolgende moment kwam het beest op me af en werd ik wakker.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik droomde dat ze een middel tegen slaapverlamming zouden hebben in het jaar 2065
valerio2003
-
- 575 berichten
- 3900 stemmen
Dit is echt een geweldig topic,hahahahaha
Ik vind sommige dromen/nachtmerries echt grappig.
Ik dacht altijd dat ik de enige was met zulke vage dromen.
Mijn partner verklaart me soms voor gek,als ik vertel wat ik heb gedroomd.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
moet je dit horen vorig jaar.vlak voor mijn vaarjaardag droomde ik dat ik op mijn school zat in het kooklokaal.plotseling zag ik een vreemde schim achter de deur.het was een persoon.dus plotseling kwam er een gast met een soort van gemuteerd gezicht chukiegehalte veel puisten enge ogen oranje haar en een kraakstem.De gast kwam naar binnen en zei:ik ben jouw meisje.toen schrok ik rond half vier wakker ben ik naar de wc gerend en toen ik wou bekomen van mijn nachtmerrie heb ik iets gedaan wat ik beter verzwijg(het is absoluut geen bedplassen zeker niet!)
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Dat soort dromen kun je hier beter niet posten.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Dat soort dromen kun je hier beter niet posten.
Inderdaad.
Manschot
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Ookal verzwijg je het, we weten toch waar je het over hebt. 
Een paar dagen geleden droomde ik dat een jongen uit mijn klas drie mensen met een bijl een kopje kleiner had gemaakt. Daarvoor kreeg hij de doodstraf en ik kan me nog herinneren dat ik een beeld van hem zag waar hij met een patiënten jasje een witte kamer in liep.
Iedereen vond het zielig voor hem en ik vertelde het aan mijn vader waarop hij terug antwoordde met een accent: "Jah, dat hek gelezen in de krant."
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat als je bijvoorbeeld met carnaval 4 dagen aan 1 stuk staat te zuipen, dat je dan op dag 4 niet meer weet of je iets hebt gedroomd, of dat het echt is gebeurd?
Ik niet 
S'90
-
- 45 berichten
- 0 stemmen
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat als je bijvoorbeeld met carnaval 4 dagen aan 1 stuk staat te zuipen, dat je dan op dag 4 niet meer weet of je iets hebt gedroomd, of dat het echt is gebeurd?
Ik niet 
Ik een keer toen ik met kameraden op feestje was, sindsdien fel TEGEN zatte toestanden! Nergens goed voor, ik had en heb mijn lestje geleerd!
Pintjes drinken doe ik nog, maar met mate!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Heb pas 1x dit jaar alchohol gehad. Kan er totaal geen genot in vinden, en drink daarom liever cola ofzo. Lust sowieso geen bier, misschien is dat wel de reden.
Maar ik dwaal af momenteel.
Wat betreft m'n nachtmerries, vreemd genoeg heb ik er 2 gehad in 2 nachten op rij de afgelopen week. En daarvoor echt werkelijk jaren geen gehad. En het leukste is inderdaad, het ging over Freddy Krueger
Alleen het rare was dat het me meer een hallucinatie leek dan een droom, zo van half wakker, half slapend dingen zien op je kamer.
Echt raar.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Pintjes drinken doe ik nog, maar met mate!
Dan kan je net zo goed aan de fris, al vind ik één of twee door de week altijd wel lekker. Maar over het algemeen gewoon goed zuipen, dan beleef je de gekste dingen. Ik wel in ieder geval. Jammergenoeg gaat het de volgende morgen altijd wat minder, maarjah dat moet je er dan maar voor over hebben 
JohnMcLane
-
- 281 berichten
- 1027 stemmen
Dan kan je net zo goed aan de fris, al vind ik één of twee door de week altijd wel lekker. Maar over het algemeen gewoon goed zuipen, dan beleef je de gekste dingen. Ik wel in ieder geval. Jammergenoeg gaat het de volgende morgen altijd wat minder, maarjah dat moet je er dan maar voor over hebben 
Max Lazurus!!Harm-Jan 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Heb pas 1x dit jaar alchohol gehad. Kan er totaal geen genot in vinden, en drink daarom liever cola ofzo. Lust sowieso geen bier, misschien is dat wel de reden.

Dacht echt dat ik de enigste was van mijn leeftijdscatogorie. Ben ook nog maar twee keer echt goed bezopen geweest (maar goed daar is voor mij ook maar weinig bij nodig
). Drink enkel wanneer ik er zin in heb en als ik het dan doe liever iets anders dan bier want daar ben ik ook niet zo dol op.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
ik droomde dezenacht dat ik een vliegtuig zat met leerlingen en leerkrachten uit mijn school.plots lande het vliegtuig en zij de piloot in gebrekkig engels dat we in Marroko zaten.komt waarschijnlijk omdat er veel marrokanen op mijn school zaten(dit is nier als rascisme bedoeld.)
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik droomde vanacht dat ik een flesje bier had, die nooit op kon... 
Soms is het egt kut dat je wakker wordt
.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
ik droomde dezenacht dat ik een vliegtuig zat met leerlingen en leerkrachten uit mijn school.plots lande het vliegtuig en zij de piloot in gebrekkig engels