- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Kan ik me wel voorstellen, zoiets gaat niet in je kouwe kleren zitten laat staan dat je die nachtmerries vaker hebt.
Zijn je nachtmerries eigenlijk ook steeds het zelfde?
ja het is heel gek ik droom niet maar ineens hoor ik het
en dat heb ik al 3 keer.
1 keer had ik iets geks.
en kreeg ik me deur niet open die had ik 1 keer op slot gedraaid en in mijn halve slaap rukte ik aan de deur en was in paniek wel ik alleen maar 1 kant op hoefde te draaien.
maar ik draaide de andere kant op,
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Vandaag iets bizars meegemaak.
Ik kwam thuis van het werk en was zo moe dat ik maar een dutje ging doen. Ik werd terug wakker om 19:55u, maar ik was zo in de war dat ik dacht dat het 7:55u 's ochtends was en dat m'n wekker niet was afgelopen. Ik liep dus naar beneden, propere kleren aan, lunchpakket in m'n rugzak, tanden poetsen en gel in m'n haar ... en pas wanneer ik op het punt stond om te vertrekken drong het tot me door dat het nog avond was.
dat heb ik gelukkig al lang niet meer gehad
maar wel vaak ook gehad maar dan snachts
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
en kreeg ik me deur niet open die had ik 1 keer op slot gedraaid en in mijn halve slaap rukte ik aan de deur en was in paniek wel ik alleen maar 1 kant op hoefde te draaien.
maar ik draaide de andere kant op,
Maar in paniek kunnen de meeste simpele dingen erg moeilijk zijn.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Maar in paniek kunnen de meeste simpele dingen erg moeilijk zijn.
ja dat is waar maar die stemmen horen daar snap ik de ballen niet van
ga nu ook slapen en kijken maar of het weer gebeurt
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Ja, dat weet ik uiteraard ook niet. Maar ik hoop voor je dat de nachtmeries snel overgaan. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ja, dat weet ik uiteraard ook niet. Maar ik hoop voor je dat de nachtmeries snel overgaan. 
ja vanacht heb ik rustig geslapen 
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
En het was weer zover vannacht.
Ik bevond me op een trein die ergens door een landelijk gebied reed. Op een gegeven moment kreeg ik het aan de stok met een andere passagier en het kwam tot een handgemeen. Ik won overigens met glans door hem veelvuldig in de maagstreek te stompen waarna hij de ganse wagon onderkotste. Plots keerde iedereen zich tegen mij, als een soort Body Snatchers die mijn ziel wilden stelen. Ik slaagde er in uit de rijdende trein te springen en het onheil te ontvluchten. Maar dan…
Het gebied waar ik in terechtkwam was erg bizar. Voor mij niets anders dan ontelbare rood-witte elektriciteitsmasten en treinsporen, zo ver ik kon kijken. Rechts van mij een ondoordringbaar bos. Uiteindelijk trok ik dan door het bos en kwam plots aan bij een steile rots met afbrokkelende stenen. Om een of andere reden was ik er samen met drie onbekenden die ook op de vlucht waren voor de Body Snatchers. We moesten toen de rots op, zo’n honderd meters hoog, om te schuilen. Dit ging zeer moeilijk. Enkele keren gleed een van m’n medestanders bijna de afgrond in en ook ikzelf had het erg moeilijk om boven te geraken. Klinkt weinig spectaculair, maar mijn droom leek zo levensecht dat ik echt wel doodsangsten uitstond. Toen we eindelijk boven waren ontdekten we een zacht hellend paadje dat veilig en wel tot aan de voet van de rots liep.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Nee, daar begin ik niet aan
.
Maar ik heb m'n droom zonet even herlezen en eigenlijk waren we toch wel een vogel voor de kat als die Body Snatchers maar langs dat paadje naar boven hoefden te wandelen. Al een geluk is het zover nooit hoeven komen, want ik was op tijd waker
.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
ik wordt al paar nachten onrustig wakker
ik hoor dan ineens in een ondiepe slaap stemmen in mijn kamer.
en heb een zaklamp naast me liggen en ga dan schijnen en dan bedenk ik me zelf weer een dat er niks is.
ook heeft een collega van mij gezegd dat ik een keer help heb geroepen paar nachten eerder
(ik woon met 9 collega's in een huis wel verschillende kamers)
Er zijn mensen die met geesten kunnen communiceren he...
Niet om je bang te maken ofzo he (nergens voor nodig!), het is wel een gave, moest het zo zijn...
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof ook wel dat die mensen er zijn. Ik vind het alleen jammer dat er geen waterdichte bewijzen voor zijn.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof ook wel dat die mensen er zijn. Ik vind het alleen jammer dat er geen waterdichte bewijzen voor zijn.
Ik geloof het ook, ik volg dan ook die ene serie van die man, een Brit denk ik, die geesten kan zien en er mee kan praten...
Ik geloof het zeker!
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Ja klopt, daar heb ik ook wel eens iets van gezien. Hij komt in ieder geval overtuigend over. Hoe heet die knaap ook alweer?
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ja klopt, daar heb ik ook wel eens iets van gezien. Hij komt in ieder geval overtuigend over. Hoe heet die knaap ook alweer?
Zéér overtuigend, als je ziet hoe die soms flipt en tript... Maar hij gebruikt die gave zo mooi om mensen te helpen, prachtig gewoon!
Naam ben ik ook kwijt...
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Dromen en geesten, dat zijn 2 dingen die ik niet kan verklaren. Heeft er vooral mee te maken dat ik duidelijkheid en bewijs wil zien.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Dromen en geesten, dat zijn 2 dingen die ik niet kan verklaren. Heeft er vooral mee te maken dat ik duidelijkheid en bewijs wil zien.
Bewijs kun je niet krijgen vrees ik, maar als je erin sterk genoeg gelooft, zoals ik, heb je geen bewijs nodig... 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Het "waarom" van dromen is nochtans puur wetenschappelijk te verklaren hoor. Hun betekenis is weer wat anders.
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
En daar ben ik het niet met je eens. Ik geloof wel in bepaalde dingen, maar dat geloof gaat nooit zo sterk dat ik geen bewijs meer nodig heb.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
En daar ben ik het niet met je eens. Ik geloof wel in bepaalde dingen, maar dat geloof gaat nooit zo sterk dat ik geen bewijs meer nodig heb.
Ik wel, heb zo mijn eigen redenen... 
Geloof is zo mooi en krachtig... 
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Het "waarom" van dromen is nochtans puur wetenschappelijk te verklaren hoor. Hun betekenis is weer wat anders.
De betekenis ervan is dan ook hetgene wat bij mij een vraagteken blijft.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
De betekenis ervan is dan ook hetgene wat bij mij een vraagteken blijft.
Hoe bedoel je? Het hoeft niet per se een betekenis hebben he...
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Waarom: Iedereen droomt, het is een soort ontlading van de hersenen. Daarom is het een deel van de nachtrust. Dat is dus duidelijk.
Betekenis: Waarom juist die specifieke dromen? Het zijn bij mij of bepaalde herinneringen waar ik, als ik wakker ben, nooit aandacht aan besteed, of het zijn vooruitziende zaken die me helpen bij dingen die ik nog moet doen.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Betekenis: Waarom juist die specifieke dromen? Het zijn bij mij of bepaalde herinneringen waar ik, als ik wakker ben, nooit aandacht aan besteed, of het zijn vooruitziende zaken die me helpen bij dingen die ik nog moet doen.
Dat is inderdaad wel speciaal... Soms maak ik zo dingen mee dat ik denk van "euh, waar heb ik dit nog eens meegemaakt"...
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Er zijn mensen die met geesten kunnen communiceren he...
Niet om je bang te maken ofzo he (nergens voor nodig!), het is wel een gave, moest het zo zijn...
oke dat is mogelijk heb er nooit over nagedacht eigenlijk.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
oke dat is mogelijk heb er nooit over nagedacht eigenlijk.
Kans is wel zéééér klein... Héél weinig mensen hebben zo'n gave, kans is dus zéér klein dat jij tot dat groepje behoort... Het is een gave, die volgens hen, prachtig is...
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Vraag me af of het een gave is. Het past niet in onze cultuur, het wordt niet ontwikkeld door onze leefwijze.
In andere delen van de wereld is het een gewoonte en leven ze ernaar. Een spirituele opvoeding ontbreekt bij ons westerlingen.
Nee, wij moeten hard werken en hebben geen tijd voor zaken die niet te verklaren zijn. Stelletje nuchterlingen zijn wij helaas.

Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Volgens mij zijn veel dromen gewoon ook "at random" beelden gegenereerd door je hersenen. Een soort ratjetoe van herinneringen, fantasie, dagelijks zaken, zaken uit films en boeken etc. Pas als je er over na gaat denken of het je probeert te herinneren komt er een soort verband of zelfs betekenis in.
Ik kan mijn dromen niet zo vaak onthouden maar toevallig wist ik die van vanochtend nog (komt omdat ik wakker werd in mijn droom en dus in het echt ook). Sloeg helemaal nergens op trouwens... Wat ik me kan herinneren;
Ik sta in de kroeg met 2 vrienden een biertje te drinken en zie twee bloedmooie vrouwen (brunettes beidde, kort rokje, hoge hakken, jaja
). Iig ik raak op wonderlijke wijze in gesprek met de dames en het volgende moment wordt ik in de kroeg wakker die helemaal verlaten is op de barkeeper na. Vrouwen weg, vrienden weg, kroeg dicht ik denk mooie boel ik ga naar huis. Vervolgens loop ik over een plein hier in de stad wat ik inderdaad over moet steken als ik van de kroeg naar huis loop. Op het plein wordt ik plots achtervolgt door een klassieke gele Mercedes met maffioso figuren erin... Ik ren voor de Mercedes uit en spring over een gracht (die daar normaal helemaal niet is). De Mercedes ben ik kwijt en ineens rij ik op een motor (soort Harley) en ik heb niet eens het benodigde rijbewijs. Ik rij en plots waait de flap van mijn jas voor m'n ogen waardoor ik niets meer zie en het moment erop lig ik weer in m'n eigen bed. Ik merk dat iemand de deur van m'n kamer opent en op me af stormt! Op dat moment schrik ik (in het echt) wakker en is het 6:30 bijna tijd om op te staan.
Nou, knappe jongen als je hier iets van betekenis in kan vinden 
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Nou, knappe jongen als je hier iets van betekenis in kan vinden 
Fantastisch om die beschrijvingen te lezen overigens. Ik kan het me compleet voorstellen
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Deze site is wel grappig als je je dromen wilt 'verklaren'. Was in ieder geval een goede tijddoder tijdens sommige saaie colleges. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Beeldschone dames.
Achtervolgd worden door de lugubere figuren
Rijden op een Harley.
Zou haast zeggen dat de opvolger van Daniel Craig zich bekend heeft gemaakt
Al is het jammer dat t een Harley was een geen Aston Martin, en dat je een bier had ipv een martini 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Ach ja, een mens moet iets te dromen overlaten he