• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.609 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.720 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Purmerend schreef:

Gullit wil weer aan de slag in Nederland.

Laat me niet lachen, wie zit er nou op hem te wachten.

Bij een subtopper vind ie het ook niet erg....misschien dus Feyenoord maar weer?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De grootste en beste club ter wereld is de huidige houder van de Champions League en dat is dus Manchester United.

De grootste en beste club van Nederland is de huidige houder van de nationale titel en dat is dus PSV.

Het is echt niet zo moeilijk mensen...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

De grootste en beste club ter wereld is de huidige houder van de Champions League en dat is dus Manchester United.

De grootste en beste club van Nederland is de huidige houder van de nationale titel en dat is dus PSV.

Het is echt niet zo moeilijk mensen...

Jeetje, dat is echt op groep 4 niveau basisschool gedacht....

Feyenoord staat nu 11e dus ze zijn de elfde club van NL in grootte?

Monaco speelde enkele jaren terug de CL finale en dus waren ze de 1 na grootste club ter wereld?

Een status als die krijg je over decennia.....PSV is al jaren de beste in NL maar de grootste 2 clubs van NL zijn toch echt Ajax en Feyenoord.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad onzin, een club is natuurlijk heel wat anders dan een ploeg.

AZ heeft dit seizoen de beste ploeg (tot nu toe) maar is natuurlijk niet de grootste club.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Don Dijk schreef:

AZ heeft dit seizoen de beste ploeg (tot nu toe) maar is natuurlijk niet de grootste club.

Toch wel. Al het andere doet er niet toe. Al gaat de 'grootste club regel' pas in als het seizoen ten einde is. Dus AZ moet nog even wachten...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Een club is toch heel wat anders dan een ploeg, otherfool?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik moet iemand die ajax in zijn naam heeft staan helaas gelijk geven. Een club is heel wat meer dan de ranglijst van het moment. Een topclub moet aan een aantal eisen voldoen: grote historie, grote achterban, veel prijzen, groot stadion (in mindere mate) en het voetbal zelf natuurlijk. Momenteel is Feyenoord qua voetbal geen topclub, maar op basis van de andere punten zal Feyenoord altijd een topclub blijven.

Ik denk dat ajax momenteel de meeste "supporters" heeft en Feyenoord de meeste "trouwe supporters". Mensen die niet heel veel van voetbal houden (niet denigrerend bedoelt) en dus niet heel erg voor een club zijn, kiezen het vaakst voor ajax.

bascross

• 279 berichten
  • 64 stemmen

Otherfool doet niets anders dan onnozele reacties posten.

Hij noemt AZ de grootste club van Nederland als ze kampioen worden.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

AZ is dan alleen de grootste club (op dat moment) qua elftal. Meer niet, natuurlijk.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat zeg ik toch de hele tijd, snuggere bijna-Nico.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

niks grootste, wel de beste!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Don Dijk schreef:

Een club is toch heel wat anders dan een ploeg, otherfool?

Dan krijg je dat multi-interpretabele gedoe. Is het opeens belangrijk of er in de jaren 50 een prijsje is gewonnen, of Hi Ya Lee uit Korea al dan niet een shirtje van deze club thuis heeft hangen en welke club nu wel of niet meeloopsupporters heeft. Mijn definitie is tenminste helder en het leuke is; ieder jaar doet elke club weer mee om de Grootste Club bokaal dus daar zit geen persoonlijke voorkeur in.

Als Hoffenheim kampioen wordt is het de grootste club van Duitsland. Klar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Beste club van Duitsland ja. Wat grootte ermee te maken heb ontgaat mij volledig.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ja. Ik heb het idee dat Otherfool het niet helemaal begrijpt.

De grote van een club heeft te maken met veel dingen. Dan kun je jouw verhaal helder vinden, het klopt niet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Beste club van Duitsland ja. Wat groote ermee te maken heb ontgaat mij volledig.

Beste club is hetzelfde als grootste, wilde ik maar betogen.

Als Jaap de Tour de France wint en Henkie wordt 2e maar heeft een grotere fanclub en een mooiere fiets, dan blijft Jaap toch gewoon de grootste?

Nicolage Rico schreef:

Ja. Ik heb het idee dat Otherfool het niet helemaal begrijpt.

Ik denk toch echt dat de rest van de wereld gek is geworden

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Eén wielrenner kun je niet vergelijken met voetbalclubs die ongeveer 100 jaar bestaan. Waarom denk je dat ajax en Feyenoord meer supporters hebben dan een Willem II? Zeker omdat het grotere steden zijn?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Eén wielrenner kun je niet vergelijken met voetbalclubs die ongeveer 100 jaar bestaan.

Tja, omdat jullie er van die schimmige criteria op los laten. Als AZ kampioen wordt terwijl ADO 16e wordt maar erg populair in China is omdat ze van die mooie shirtjes hebben en ze in de jaren 40 een paar keer kampioen werden is ADO de grotere club?

Nicolage Rico schreef:

Waarom denk je dat ajax en Feyenoord meer supporters hebben dan een Willem II? Zeker omdat het grotere steden zijn?

Uiteraard.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Supporters van 020 en Feyenoord komen van heel het land.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

pascal83 schreef:

Met 9 (!) Champions League / Europa Cup 1 titels (oa. in 99-00 en 01-02 nog) en 3 Wereldbekers mag je Real Madrid toch wel de meest succesvolle club internationaal aller tijden beschouwen.

Milan en Boca hebben meer internationale prijzen, 16 in totaal. En zoals al eerder gezegd is Milan elk decennium sterk. Real Heeft bijna alles in de jaren 50 gewonnen, alles bij mekaar 15 internationale prijzen.

pascal83 schreef:

Wat een onzin. Ik denk dat er de laatste 5 jaar zeker 10 clubs zijn waar voor gevreesd word door 'kleinere' clubs. Real heeft kwalitatief door de jaren heen gewoon altijd een van de sterkste selecties in nationale en internationale competities gehad.

Ik praat niet over wie er gevreesd wordt door kleinere clubs. Ik praat over de top van Europa.

Denk je soms dat de Engelse top angst heeft om tegen Real te spelen? De top van Engeland verkracht Real als het erop aankomt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Als Hoffenheim kampioen wordt is het de grootste club van Duitsland. Klar.

Jij begrijpt er dus niet veel van.

Als Hoffenheim kampioen wordt, en ik gun het ze van harte, dan zijn ze de beste ploeg, maar niet de grootste club.

Er is een groot verschil tussen beste ploeg en grootste club.

"Beste ploeg" kan je snel worden, "grootste club" moet je opbouwen na jaren.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Real Heeft bijna alles in de jaren 50 gewonnen,

dus als ik het goed begrijp zeg je dus eigenlijk dat, het feit dat Uruguay in 1930 wereldkampioen is geworden minder waard is als nu.

(quote)

De top van Engeland verkracht Real als het erop aankomt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

combi schreef:

dus als ik het goed begrijp zeg je dus eigenlijk dat, het feit dat Uruguay in 1930 wereldkampioen is geworden minder waard is als nu.

Minderwaardig zou ik niet direct kunnen stellen, maar je moet toch toegeven dat het toen veel minder betekenis had dan nu. Verder kan je het niet echt vergelijken denk ik. Het is zoals trachten Fausto Coppi, Eddy Merckx en Alberto Contador vergelijken. Bijna niet te doen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ze mogen allebei de schoenveters niet strikken van Eddy Merckx!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

Lees je gewoon wat je wil lezen? Moet ik hier nu alles haarfijn uitleggen of hoe zit het??

Nee, natuurlijk is dat niet minder waard.

Maar waar zijn de prestaties van Uruguay op dit moment? Ga je me soms vertellen dat Uruguay nu een team heeft dat voor de wereldtitel kan meevechten?

Met Real is het net hetzelfde. Weinig prestaties in Europa de laatste jaren.

Hetzelfde kan je zeggen van Ajax. Zoveel gewonnen in het verleden, veel meer dan bijvoorbeeld Chelsea. Maar denk je echt dat Chelsea angst heeft als ze tegen Ajax moeten?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

hmm volgens mij overwinteren ze gewoon elk jaar, sinds de CL ingevoerd is heeft Real het meeste CL achter hun naam en nog niemand heeft ze 2 keer achter elkaar gewonnen en zo heeft elke club een mindere periode.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Overwinteren is niet genoeg. Voor een Belgische of Nederlandse club kan je dat goed noemen. Clubs als Real, Barcelona, Manchester, Liverpool, Milan die mogen enkel tevreden zijn met een finaleplaats en dan lieft nog winst.

Je kan het draaien en keren hoe je wil, maar Engeland heeft de laatste jaren de sterkste clubs. 4 Engelse clubs, en die eindigen allemaal hoog. Vorig seizoen moesten de Engelsen elkaar uitschakelen. Het zou me niet verbazen als we dit seizoen weer een Engelse finale krijgen.

Misschien een Spaanse of Italiaanse finalist, maar als er op dit moment 1 land kan zorgen voor 2 finalisten dan is het Engeland wel.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Overwinteren is niet genoeg.

je kan niet altijd winnen.

Je kan het draaien en keren hoe je wil, maar Engeland heeft de laatste jaren de sterkste clubs.

valt wel mee, de laatste tien jaar hebben ze hem 3 keer gewonnen, wou

Het zou me niet verbazen als we dit seizoen weer een Engelse finale kr
toegegeven mij ook niet, hoewel Barca de te kloppen ploeg is dit seizoen( samen met de titel houder) maar vlak Real, Juventus en Inter ook niet uit.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Je kan natuurlijk niet altijd winnen maar je kan met het budget en de spelers van Real toch wel hoger eindigen dan zij de laatste jaren doen.

Real zie ik dit jaar niet hoog eindigen, tenzij Ramos er iets van weet te maken, maar ik vrees van niet.

Inter lijkt altijd goed, vorig jaar was ook iedereen aan het zeggen dat zij het gingen halen. Liverpool met 2 vingers in de neus nog gewonnen.

Juventus zou weleens voor een verrassing kunnen zorgen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

De échte top van Europa (dus van de wereld) zijn de topclubs uit Engeland, Italië en Spanje. En die clubs hebben in principe evenveel kwaliteit, dat per paar, per club verschilt. Heel af en toe kan een Bayern Munchen bij die top komen. Porto had destijds een goed elftal toen ze de CL wonnen, maar dat was meer indicenteel. Dus het is onzin om te verkondigen dat de top uit Engeland Real Madrid "verkracht".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.