- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Al verliest Italië wel steeds meer terrein en worden de Engelse sterker en sterker. Al wordt die positie onder druk gezet door de recessie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik weet voor 100% zeker dat feyenoord van AZ gaat winnen.
Die weddenschap durf ik wel aan Stinissen wat zetten we erop. Ik zou zeggen een leuk filmpje?
Toch nog eens kijken of ik Stinissen zo gek krijg deze jeugdige onbezonnenheid van hem uit te buiten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Al verliest Italië wel steeds meer terrein en worden de Engelse sterker en sterker. Al wordt die positie onder druk gezet door de recessie.
Mee eens, al lijkt er een positieve ontwikkeling op gang te komen in Italie. De italiaanse clubs waren vlak na het millenium bijzonder sterk (bijv. 3 clubs bij de laatste 4 in de cl), maar dat liep de laatste jaren echter steeds verder terug. Maar Juventus en Inter worden echt met het jaar sterker en behoren dit jaar tot de favorieten voor de eind overwinning.
AC Milan lijkt helaas af te haken, ik heb het dan ook erg te doen met Carlo Ancelotti, hij heeft de laatste jaren alles gewonnen wat er te winnen valt. Maar hij krijgt nu de ene na de andere vedette door de strot geduwd. Ik verwacht als er niet snel iets veranderd bij AC dat de club met het jaar dieper weg zal zakken.
Dit integenstelling tot inter die na jaren eindelijk is een ploeg aan het creeëren zijn, ipv het aantrekken van 11 individuen wat ze daarvoor deden. Met de aanstelling van Mourinho hebben ze nu ook een topcoach.
Juventus is na het omkoopschandaal weer bezig een voetbalmachine op te zetten en lijkt hierin te gaan slagen. Er staat echt een goed team, waar de puzzelstukjes steeds beter inelkaar lijken te gaan vallen. Sowieso, houdt Juventus er een mooie visie op na. Niet altijd al die dure spelers kopen, maar vroeg (het liefst italiaanse) talenten scouten en deze rustig brengen. Daarom heb ik ook zoveel respect voor Juventus.
Als kers op de taart, gaat men in Italië waarschijnlijk een grote opknapbeurt aan veel stadions geven en zelfs nieuwe bouwen. Die betonnen blokken waar Juventus en Roma voetballen zijn nog altijd een schande voor de sport, je moet daar gewoon een verrekijker meenemen om iets te kunnen zien. Dit is ook 1 van de redenen waarom Delle Alpi nooit vol zit, je gaat daar gewoon niet voor de gezelligheid zitten!
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Ik praat niet over wie er gevreesd wordt door kleinere clubs. Ik praat over de top van Europa.
Denk je soms dat de Engelse top angst heeft om tegen Real te spelen? De top van Engeland verkracht Real als het erop aankomt.
Natuurlijk wel. Wat betreft spelersmateriaal zitten zij op hetzelfde niveau. De Engelse top - Man Utd, Liverpool, Arsenal, Chelsea - zitten gewoon op hetzelfde niveau als Real en ook Barcelona. Uit Italië komen daar nog eens Inter, Ac Milan en Juventus bij. Uit Duitsland komt Bayern Munchen daarbij.
En dat is gewoon de Europese top. Natuurlijk gaat dat met golfbewegingen. Arsenal en Juve zoeken aansluiting en Chelsea was bijvoorbeeld een paar jaar terug niks. Incidenteel komen daar nog clubs (AS Roma, Valencia in het verleden, en wellicht over een jaar Man City) bij voor 3 seizoenen.
Het is pure onzin om te beweren dat de Engelse topclubs liever tegen Real Madrid spelen dan andersom. Als je dat denkt, heb je geen verstand van voetbal.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jongen toch, ik denk dat jij geen verstand van voetbal hebt. Kijk eens hoe Engelse ploegen spelen, niemand wil daartegen spelen. Arsenal heeft vorig jaar Milan kapot gemaakt met een soort jeugdploeg.
Real stelt op dit moment niet veel voor, ik begrijp dat je dat niet graag hoort omdat bij Real veel Nederlanders spelen, maar dat is gewoon de realiteit.
Chelsea was een paar jaar terug niks zeg je. Dat heb ik toch ook al gezegd, je vertelt niets nieuws. Maar Chelsea staat er nu wel, en daar heeft het geld veel mee te maken. In Engeland zit het geld, en de Engelse ploegen worden alleen maar sterker.
Zinloze discussie dit.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2266 stemmen
het feit dat Uruguay in 1930 wereldkampioen is geworden minder waard is als nu. 
Is heel veel minder waard dan nu, kijk maar naar de opzet van het WK van toen en nu. Destijds waren er ook veel landen die geen zin hadden om naar een andere continent te gaan voor zo'n toernooi.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Jongen toch, ik denk dat jij geen verstand van voetbal hebt. Kijk eens hoe Engelse ploegen spelen, niemand wil daartegen spelen. Arsenal heeft vorig jaar Milan kapot gemaakt met een soort jeugdploeg.
Real stelt op dit moment niet veel voor, ik begrijp dat je dat niet graag hoort omdat bij Real veel Nederlanders spelen, maar dat is gewoon de realiteit.
Chelsea was een paar jaar terug niks zeg je. Dat heb ik toch ook al gezegd, je vertelt niets nieuws. Maar Chelsea staat er nu wel, en daar heeft het geld veel mee te maken. In Engeland zit het geld, en de Engelse ploegen worden alleen maar sterker.
Zinloze discussie dit.
Hoe spelen Engelse ploegen dan? Is er een maatstaf voor? Nee, want ze spelen allemaal totaal ander voetbal.
Bovendien zit er ook gewoon geld in Spanje en zeker bij Barcelona en Real Madrid. Chelsea heeft trouwens behoorlijk ingeleverd, Abramovitsj is mooi wat geld kwijt door de crisis.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Abramovich kan wel wat missen hoor.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Kapot spelen is wel een heel groot woord en Arsenal noem ik geen "soort jeugdploeg" meer, dat zijn gewoon uitstekende voetballers tegenwoordig.
Zinloze discussie dit.
Kampioenschap of Champions League is niet te koop met geld. Dat er in de ene ploeg meer geld zit, dan in de andere hoeft niet te betekenen, dat zij ook maar ff kampioen gaan worden. En zoveel indruk hebben de Engelse ploegen niet gemaakt in de CL dit jaar.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Abramovich kan wel wat missen hoor.
Geld verliezen is nooit leuk, hoeveel je ook hebt en volgens mij is hij bij Chelsea ook druk aan het bezuinigen. Laatst iets over gelezen in de VI.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een stukje dat niet serieus te nemen was. De VI claimde zelfs dat ze ginge nbezuinigen op de thee.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
toch weer een klein detail wie ( nog steeds) de grootste club is.
http://www.vi.nl/NieuwsItem/RealMadridHaaltHetVaakstDeLenteInChampionsLeague.htm
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Supporter Vasco da Gama trekt niet dat z'n club degradeert:
Die tribune ook.
. Allemaal vlaggen erbij om hem op te vangen.
.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Een stukje dat niet serieus te nemen was. De VI claimde zelfs dat ze ginge nbezuinigen op de thee.
Ze hebben wel een groot deel van hun scouts deruit getrapt, dat is toch opvallend te noemen.
Verder denk ik dat je de verliezen van Abramovitsj onderschat. Hij had zo'n 20 miljard, als we Forbes mogen geloven. Dat geld is voor een groot deel afkomstig van zijn aandelen.
http://www.fd.nl/artikel/10540664/russische-beurs-slechtste-klas
Hier kan je lezen dat het niet al te goed gaat op de Russische beurs.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ja, want iemand als Abramovich zit alleen maar op de Russische beurs en niet in internationale bedrijven.
.
Doe me een lol zeg, wat een gezever hier allemaal.
Chelsea is voor iemand als Abramovich een speeltje, kost hem werkelijk niks in verhouding tot z'n kapitaal dus dat is het probleem echt niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee klopt maar Abramovich heeft een enorme agio-reserve dus zal hij niet veel merken van het kelderen van zijn aandelen. Word prima gecompenseerd door zijn agio.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Ja, want iemand als Abramovich zit alleen maar op de Russische beurs en niet in internationale bedrijven.
.
Doe me een lol zeg, wat een gezever hier allemaal.
Chelsea is voor iemand als Abramovich een speeltje, kost hem werkelijk niks in verhouding tot z'n kapitaal dus dat is het probleem echt niet.
Hij is gewoon zeer veel geld kwijt, kan je gaan ontkennen, maar het is de waarheid.
Kost hem niks? haha. Hij steekt der jaarlijks toch aardig wat geld in, uiteraard zal hij niet arm worden, omdat hij wat geld in Chelsea stopt, maar hoezo zijn er recentelijk bijvoorbeeld zoveel scouts er uitgeschopt bij Chelsea?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Had meer te maken met het rendement. Veel spelers die waren gescout waren qua niveau ondermaats. Dan moet je na een tijd toch wel aktie ondernemen.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Nee klopt maar Abramovich heeft een enorme agio-reserve dus zal hij niet veel merken van het kelderen van zijn aandelen. Word prima gecompenseerd door zijn agio.
Deel van het eigen vermogen dat verkregen is door aandelen in omloop te brengen tegen een koers die hoger is dan de waarde die op de aandelen staat vermeld
Wat bedoel je hiermee? Abramovitsj geeft zelf geen aandelen uit he, dus hoe kan hij agio-reserve creëren?
Of zit ik hier gewoon totaal mis, want ben wel benieuwd hoe het dan zit? (serieuze vraag, want ik twijfel zelf ook)
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Haha, epic fail. Het gaat namelijk wereldwijd niet zo goed. Dus dat hij ook internationaal heeft geinvesteerd zal hem weinig helpen.
Hij is gewoon zeer veel geld kwijt, kan je gaan ontkennen, maar het is de waarheid.
Kost hem niks? haha. Hij steekt der jaarlijks toch aardig wat geld in, uiteraard zal hij niet arm worden, omdat hij wat geld in Chelsea stopt, maar hoezo zijn er recentelijk bijvoorbeeld zoveel scouts er uitgeschopt bij Chelsea?
Laat maar, je hebt echt de ballen verstand van dit alles en elk woord aan je besteden is zonde van de tijd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je zit goed hoor bascross.
Bij de Avraz group en Corus wel meen ik.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Jij begon toch over de Russische aandelenkoersen? Als ik zeg dat hij wel meer doet dan alleen Russische aandelenkoersen betekent dat niet dat die allemaal geweldig zijn. Lezen en interpreteren is niet je sterkste kant of wel?
Ik begon daarover, omdat ik vermoed dat hij zijn meeste geld daarin heeft. Vervolgens zeg jij dat hij ook internationaal heeft geinvesteerd, je zegt dit alsof hij dan een stuk minder verlies zou hebben geleden.
Dit ontkracht ik door te zeggen dat het wereldwijd slecht gaat, oftewel het maakt weinig uit waar hij zijn geld heeft ingestopt.
Niks mis met mijn lees en intepreteervermogen dus.
Laat maar, je hebt echt de ballen verstand van dit alles en elk woord aan je besteden is zonde van de tijd
Valt wel mee als ik zo nalees. Ik zie niks vreemds staan.
Edit, kut quote functie.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Mooi.
Oke, dat wist ik niet.
Maar laten we der maar over ophouden, tijd voor sport.
Wat gaat Real Madrid doen tegen Barcelona? Robben kan trouwens weer niet mee doen, dit keer vanwege een schorsing. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Mooi hoe je deze discussie hebt gewonnen bascross.
On-topic: Het is ook altijd wat met Robben, linkspoten zijn toch wat onvoorspelbaarder, ook in hun gedrag volgens mij...heb ik een punt?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
wat heeft dit met sport te maken?????
Ik zit het allemaal te lezen en ik denk ..... eigenlijk heeft het helemaal niks met sport te maken.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Bedankt voor het compliment.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Aragones met het EK nog de held en in Turkije de schlemiel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.