- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat gaat Real Madrid doen tegen Barcelona?
Normaal gesproken zou Barcelona op dit moment de vloer aanvegen met Madrid! 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Kapot spelen is wel een heel groot woord en Arsenal noem ik geen "soort jeugdploeg" meer, dat zijn gewoon uitstekende voetballers tegenwoordig.
Kapot spelen kan je een grootspraak noemen, maar Milan was wel nergens in de 2 wedstrijden tegen Arsenal. En natuurlijk zijn het uitstekende voetballers. Meer dan uitstekend zelfs. Wat ik bedoel is natuurlijk dat het jeugdige spelers zijn die de ervaren mannen van Milan kansloos te kijk hebben gezet.
Kampioenschap of Champions League is niet te koop met geld. Dat er in de ene ploeg meer geld zit, dan in de andere hoeft niet te betekenen, dat zij ook maar ff kampioen gaan worden. En zoveel indruk hebben de Engelse ploegen niet gemaakt in de CL dit jaar.
Kampioenschap is weldegelijk te koop met geld. Chelsea heeft zijn titels te danken aan het geld van Abramovich. En de finaleplaats in de Champions League is er ook gekomen door het geld.
Dit jaar niet veel indruk gemaakt zeg je? We hebben een Engelse finale gehad, wat moeten ze dan nog meer doen om indruk te maken?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hoe spelen Engelse ploegen dan? Is er een maatstaf voor? Nee, want ze spelen allemaal totaal ander voetbal.
Engelsen blijven gaan, die geven niet op. Heel anders als dat je tegen een Italiaanse ploeg speelt. Die spelen meer afwachtend en gecontroleerd terwijl een Engelse tegenstander je vaak bij de keel grijpt en je 90 minuten niet meer loslaat.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Engelsen blijven gaan, die geven niet op.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
alleen lullig dat er bijna tot geen engelsen spelen in de top elftallen.
Engelse ploegen natuurlijk. 
Ik was vergeten dat jij dit allemaal leest. Als ik dat had geweten dan had ik natuurlijk de puntjes onmiddellijk op de i gezet. 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
hmm, ik vind het dan alsnog mee vallen, zoals Barca wat jaartjes terug en nu weer overigens van wat ik heb gezien in de liga, die pakken ze bij hun strot en wat ik daar dus mee bedoel is dat zij alleen maar op hun tegenstanders hun helft spelen 90 min. lang, heb ik een engelse ploeg nooit zien doen tegen top ploegen.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Kapot spelen kan je een grootspraak noemen, maar Milan was wel nergens in de 2 wedstrijden tegen Arsenal. En natuurlijk zijn het uitstekende voetballers. Meer dan uitstekend zelfs. Wat ik bedoel is natuurlijk dat het jeugdige spelers zijn die de ervaren mannen van Milan kansloos te kijk hebben gezet.
Kampioenschap is weldegelijk te koop met geld. Chelsea heeft zijn titels te danken aan het geld van Abramovich. En de finaleplaats in de Champions League is er ook gekomen door het geld.
Dit jaar niet veel indruk gemaakt zeg je? We hebben een Engelse finale gehad, wat moeten ze dan nog meer doen om indruk te maken?
Nou dat zijn een paar titels in een paar jaar tijd. En die finaleplaats is nog geen titel. Als ik het heb over dit jaar, dan bedoel ik dit voetbaljaar. En daarin zijn ze wel door, maar niet glansrijk. Ik geef toe de finale van vorig jaar was knap, maar dat gebeurt heus niet 7 keer in de komende 10 jaar.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
je kan toch niet ontkennen dat de clubs met het meeste geld ook de meeste prijzen winnen!
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik doel eigenlijk meer op die clubs met die abramovitchen. Die willen gelijk allerlei topvoetballers kopen, die bij die club weer mislukken.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
we zullen zien wat er met manchester city gaat gebeuren de komende 2 jaar.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
hmm, ik vind het dan alsnog mee vallen, zoals Barca wat jaartjes terug en nu weer overigens van wat ik heb gezien in de liga, die pakken ze bij hun strot en wat ik daar dus mee bedoel is dat zij alleen maar op hun tegenstanders hun helft spelen 90 min. lang, heb ik een engelse ploeg nooit zien doen tegen top ploegen.
Barcelona speelt inderdaad mooi voetbal, ik hou niet echt van die club, maar ik geef toe dat ze goed zijn. Maar Bacelona heeft bijvoorbeeld nog nooit tegen 11 man van Chelsea gewonnen. Als ze wonnen was het tegen 10 man van Chelsea en dan ook nog door onterechte rode kaarten van Del Horno en Drogba.
En Engelse ploegen heb jij nooit 90 minuten op de helft van een topploeg zien spelen? Dan heb jij Arsenal tegen Milan niet gezien zeker. En dat is maar 1 voorbeeld.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
van arsenal tegen milan ben ik met je eens, maar dat is dan ook echt 1 van de weinige keren.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
hmm, arsenal heeft het overigens wel wat vaker laten zien, ik tipte ze ook vaak als winnaar maar op de 1 of andere manier lukt het ze steeds niet.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Barcelona speelt inderdaad mooi voetbal, ik hou niet echt van die club, maar ik geef toe dat ze goed zijn. Maar Bacelona heeft bijvoorbeeld nog nooit tegen 11 man van Chelsea gewonnen. Als ze wonnen was het tegen 10 man van Chelsea en dan ook nog door onterechte rode kaarten van Del Horno en Drogba.
Nou hoor ik Mourinho praten. 
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Arsenal is trouwens meer een voetballende ploeg dan AC Milan. Arsenal is sowieso een uitzondering in Engeland.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Manchester tegen Rome, Liverpool tegen Besiktas. Zelfs Chelsea tegen Barcelona.
Er zijn er nog, maar het valt me zo niet meteen binnen.
Liverpool in de finale tegen Milan. Wel verloren toen, maar wel heel dominant voetbal gespeeld. De eerste goal van Inzaghi moest worden afgekeurd want hij raakte de bal duidelijk met de arm.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mourinho had dan ook gewoon gelijk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb inderdaad grote bewondering voor Mourinho. Vooral in zijn tijd bij Chelsea, nu volg ik hem niet meer echt. 
En ik ben ervan overtuigd dat Chelsea was doorgegaan zonder die rode kaarten.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Mourinho had dan ook gewoon gelijk.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik heb inderdaad grote bewondering voor Mourinho. Vooral in zijn tijd bij Chelsea, .
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Stond vanmorgen een goed artikel in de krant bij ons. De krant denkt dat veel mensen CL moe worden. Steeds weer dezelfde clubs die doorgaan. Weer Arsenal, Barcelona, Inter, Chelsea, Man Utd en Real Madrid...
De CL is nu zo ver gekomen met financiele verschillen dat de kans op een stunt practisch uitgesloten wordt. Een beetje grote club redt zich in 6 poule duels wel en door allerlei tactische lotingen in de knockout komen ze ook allemaal wel ver.
En ik ben het er totaal mee eens. De CL boeit me niet meer. Grotendeels omdat het zonder Ajax voor mij al weinig boeit. Ik geniet nu meer van de UC al is die 10x minder qua uitstraling dan de CL. Het is gewoon jammer dat het grote geld het voetbal nu echt aan het kapotmaken is. Zonder nieuwe wetten en verplichtingen is het binnen 10 jaar gedaan denk ik, dan kijkt er buiten Engeland, Italie en Spanje geen hond meer.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ze willen toch zo graag de beste clubs zo ver mogelijk laten komen? Nou, dan krijg je dat. Wat moet je anders doen?
Zorgen dat mindere clubs telkens toevallig kunnen loten zodat ze verder komen?
Je kunt er vrij weinig aan doen dat in bepaalde (lees de grootste) competities nu eenmaal meerdere grote clubs aanwezig zijn.
Ik kan me nog al die kritiek herinneren op die kerel die zich voor de OS plaatste en Yuri van Gelder niet mee mocht, dat was zogenaamd belachelijk.
Nou, dat is dus hetzelfde als dat Ajax ver kan komen en Liverpool niet mee kan doen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Geef NL het geld dat Engeland heeft en onze top is ook groot. Grote competities hebben grote clubs dankzij het vele geld en dus de beste spelers in die competitie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nee dan de eredivisie waar 3 clubs al 50 jaar alle landstitels opkopen...
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Nee dan de eredivisie waar 3 clubs al 50 jaar alle landstitels opkopen...
Exact.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Die verhouding is veel kleiner. Zie Twente of Heerenveen of AZ die al jaren tegen de top aan kruipen en waar Feyenoord juist weg zakt.
Het gat tussen de Europese top en wat daaronder zit wordt groter. Gigantisch groter, onoverbrugbaar groter.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
ja, maar er zijn ook clubs die bij de Europese top aansluiten.
Chelsea was een paar jaar geleden nog nergens. Nu zijn ze Europese top. Hetzelfde kan wel eens snel gebeuren met Manchester City.
Ook Villarreal en Atletico zijn zeer dicht bij de Europese top en zouden weleens voor een verrassing kunnen zorgen.
Voor Nederlandse en Belgische clubs lijkt de kloof wel onoverbrugbaar.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die verhouding is veel kleiner.
Geloof je het zelf? Vijftig jaar terug werd Sparta (is de club van) Rotterdam nog eens kampioen, daarna:
20x Ajax
18x PSV
9x Feyenoord
oh en
1x AZ
1x DWS
Nou spannend hoor... Verder is een budgetverschil tussen Ajax, PSV en de rest in verhouding veel groter dan die tussen de Europese top en precies die 2 Nederlandse clubs.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb je met alles. Een club als Haarlem zou ook graag weer aanhaken met de Nederlandse top en is ook onoverbrugbaar. Vind het allemaal een beetje in je straatje lullen. Het is moeilijk in die top te komen maar als je eens een zeer goede lichting hebt kan je best hoge ogen gaan gooien in Europees verband.
Of je moet echt aan onmogelijke opties gaan denken. Een salary cap of een voetbal draft lottery.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Iets langer dan 50 jaar geleden, maar toch ook zeker het vermelden waard.
In 1956 Rapid JC kampioen, tegenwoordig bekend als Roda JC, "De Trots Van Het Zuiden".
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.