- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
ja, maar er zijn ook clubs die bij de Europese top aansluiten.
Chelsea was een paar jaar geleden nog nergens. Nu zijn ze Europese top. Hetzelfde kan wel eens snel gebeuren met Manchester City.
Ook Villarreal en Atletico zijn zeer dicht bij de Europese top en zouden weleens voor een verrassing kunnen zorgen.
Voor Nederlandse en Belgische clubs lijkt de kloof wel onoverbrugbaar.
Chelsea en Man City krijgen honderden miljoenen zonder zelf te hoeven presteren van een miljardair. Dan kan iedereen aansluiten bij de top.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja, alsof Ajax ook maar iets hoeft te presteren om toch elk jaar het hoogste budget te hebben in Nederland... Geef Schubbekutteveen dat geld en ze halen ook wel wat schaaltjes op.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3291 stemmen
Ze moeten gewoon weer de KO fase invoeren vanaf het begin, dan moet je er tenminste elke keer staan, heb je geen suffe onzinwedstrijden zoals bijna alle laatste wedstrijden in de poule en is de kans op verrassingen groter.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Naar aanleiding van de nieuwe 'zeemanshirts' van Feyenoord en de foto van de oude garde van feyenoord in een apres-ski hut, is er een liedje gemaakt.
----
Toet Toet Boing Boing, Henkie en Theo, Theo en Henkie foutje bedankt! Allebei klagen, Henkie een blunder, Theo een fout! Toet Toet Boing Boing, Henkie en Theo, Theo en Henkie beide weer zat! Theo een Visser, dan weer een Dealer, Henkie een clown!
Toet Toet Boing Boing, Henkie en Theo, Theo en Henkie altijd gezeik! Theo een tikkie, Henkie een paasie, toch weer 0-1, over en uit!
Toet Toet Boing Boing, Henkie en Theo, Theo en Henkie werken weer niet. Theo die weigert, Henkie die weigert, werken ja ja ja, beiden dus niet! Toet Toet Boing Boiing, Henkie en Theo, Centjes verdienen, snel weer naar huis.
Theo een Audi, Henkie een Volvo, instappen ja, en snel weer naar huis.
Toet Toet Boing Boing, Theo z’n strijkers, Henkie z’n Bier, kijk ze eens lachen, ondanks die ranglijst… toch een plezier!!!! Toet Toet Boing Boing, Theo een villa, Henkie een penthouse, beide hun centjes dankzij Bosz z’n beleid!!!!

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad otherfool, je hebt gelijk.
Maar ik begrijp je frustratie Ajax&Litmanen1, het geld speelt een te grote rol om als club uit Nederland nog te kunnen concurreren met de top van Europa. Jammer, maar het is niet anders.
We kunnen alleen hopen dat we veel mooie en spannende wedstrijden te zien krijgen tussen die topclubs onderling.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Mwah ik ben het dan toch meer eens met Louis van Gaal. Een Nederlandse club kan wel de champions league winnen als er een combinatie onstaat van een succesvolle lichting + een goeie technische staf. Natuurlijk kunnen Nederlandse clubs zich niet meten aan Manu, Barcelona, AC Milan en Real Madrid. Maar wel aan porto die 4 jaar terug nog de CL won en ook PSV stond nog niet zo lang geleden op een haar na in de finale, Monaco heeft een finale plaats gehaald en Werder Bremen en Lyon presteren ook regelmatig naar behoren.
Er wordt in Nederland over het algemeen slechtbeleid gevoerd dat is de hoofdoorzaak van de magere jaren!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3291 stemmen
Het is vooral heel moeilijk met beperkte middelen om aan de top te blijven. Dat zie je bijvoorbeeld aan PSV. Door slim te scouten en een goede coach kan je meedraaien met de Europese top maar in de jaren daarna wordt elke speler meteen weggekocht en zal je op zoek moeten naar een nieuwe. Dat is een stuk lastiger dan wat de rijkste clubs kunnen doen: gewoon in Europa kijken wie goed presteert en die dan wegkopen. Zo kan je ook nooit een ingespeeld team smeden want als dat eenmaal draait ben je alle belangrijke spelers weer kwijt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Tuurlijk daar heb je gelijk in, het is voor kleinere clubs moeilijker aan de top te komen/blijven. Maar het kan wel, er wordt op dit moment gesproken alsof Nederlandse clubs in huidige omstandigheden niet meer europees kunnen presteren en daar ben ik het niet mee eens.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
45004 voor, 14 tegen. Gaat een bijzonder heet avondje worden aanstaande zaterdag in de Kuip....
http://www.nu.nl/sport/1881529/vier-feyenoord-spelers-steunen-verbeek.html
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daarom, gelukkig heeft mijn lieveling Wijnaldum zich nog populairder gemaakt. 
Word idd een heet avondje, vooral voor de tegenstemmers.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Stelletje hufters, die Makaays en Hoflanden met hun schijnheilige koppen. Laat hun eerst wat presteren voordat ze ook maar enig recht van spreken hebben in de Kuip.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
tjong jonge, hoop dat ze verbeek ontslaan en dan zal je zien dat die 14 er nog steeds niks van bakken, begrijp alleen niet dat bronkhorst ook bij die 14 zit!
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Chelsea en Man City krijgen honderden miljoenen zonder zelf te hoeven presteren van een miljardair. Dan kan iedereen aansluiten bij de top.
Als Dirkie in plaats van zijn geld te steken in AZ (destijds op sterven na dood en met schulden in de Eerste Divisie) zijn geld in Telstar had gestopt was Telstar nu de nummer 1 van de Eredivisie.
Het is hier precies hetzelfde als in de CL hoor.
Dacht je dat Ajax elk jaar zo goed presteert omdat er meer talent in de Amsterdamse grond zit of zo?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
tjong jonge, hoop dat ze verbeek ontslaan en dan zal je zien dat die 14 er nog steeds niks van bakken, begrijp alleen niet dat bronkhorst ook bij die 14 zit!
Vond ik ook wel erg opvallend. Allemaal zielig gezeur, voetballen voor je geld. Je moet ook niet verwachten van een coach dat je af en toe een aai over de bol krijgt. Maar mijn complimenten en instant respect voor de jonkies Wijnaldum, Fer, Biseswar en Tiendalli die niet meegaan met de meute en zich achter Verbeek scharen.
Ze leveren hun contract maar in, brengen we de jeugd wel!
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Tuurlijk is het niet precies hetzelfde hier als in de CL. Real wint terwijl het enorme schulden heeft en toch veel talent weg koopt. Juve koopt wedstrijden/kampioenschappen waar dan weer een klein strafje tegenover staat, ipv dat titels worden afgenomen. De UEFA is een slap stelletje. Ik kan me niet herinneren dat Ajax, PSV of Feyenoord ooit kampioenschappen heeft gekocht. Kijk, dat talent de weg omhoog bewandelt is van altijd en overal. De talentjes uit pak m beet, Wijchen ofzo, worden toch ook door NEC en Vitesse binnen gehengeld. Maar hier kun je geen plaatselijk talent wegkopen met een lening van de gemeente oid. Als je geen geld hebt koopt de concurrent het talent. En er zit wel meer talent in de grond in Amsterdam, nl specifiek in 'de toekomst' 
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Tuurlijk is het niet precies hetzelfde hier als in de CL. Real wint terwijl het enorme schulden heeft en toch veel talent weg koopt. Juve koopt wedstrijden/kampioenschappen waar dan weer een klein strafje tegenover staat, ipv dat titels worden afgenomen. De UEFA is een slap stelletje. Ik kan me niet herinneren dat Ajax, PSV of Feyenoord ooit kampioenschappen heeft gekocht. Kijk, dat talent de weg omhoog bewandelt is van altijd en overal. De talentjes uit pak m beet, Wijchen ofzo, worden toch ook door NEC en Vitesse binnen gehengeld. Maar hier kun je geen plaatselijk talent wegkopen met een lening van de gemeente oid. Als je geen geld hebt koopt de concurrent het talent. En er zit wel meer talent in de grond in Amsterdam, nl specifiek in 'de toekomst' 
Maar dat is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking. Real heeft natuurlijk ook alleen maar zo'n schuld (gehad) omdat het zich dat kan permitteren. Als jij en de banken weten dat je je trainingscomplex voor ik weet niet hoeveel miljoenen kan verkopen krijg je nu eenmaal ook krediet.
Bovendien wordt een club als Real in Spanje gezien als een waardevol instituut voor het hele land, niet zomaar als normale club.
In Nederland hebben we nu eenmaal veel regeltjes en veel mensen die voetbal niet zo belangrijk vinden dat daar uitzonderingen voor gemaakt zouden worden. Dat gemeentes en provincies achter hun clubs staan is in een land als Spanje volslagen normaal. Voetbal is daar dus belangrijker dan hier.
Je kunt daar die Spanjaarden niet op aanvallen, als je tegen hen zegt 'maar het is niet eerlijk dat het hele land mee betaalt aan de clubs' zeggen zij van 'dan doen jullie dat toch ook? niet meer dan logisch' . Maar in onze maatschappij werkt dat nu eenmaal niet zo.
Net als dat wij hier ook vele miljonairs hebben, die het gewoon niet zo zien zitten om hun geld in een voetbalclub te stopen en liever veilig beleggen en diversificeren en wat al niet meer, terwijl in Turkije, Griekenland of Spanje het volslagen normaal is dat miljonairs hun geld meteen laten zien en naast dure huizen en auto's ook clubs kopen bijvoorbeeld.
Zo'n zielig straatje als de PC Hooftstraat hier is echt een lachertje in dat soort landen.
. Daar geef je je geld uit als je het hebt en barst het van de dure zaken voor miljonairs in elke stad.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Hoop dat het Feyenoord publiek komend weekend massaal laat horen dat ze achter Verbeek staan. Dat die spelers maar eens voelen wat een eikels ze zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar kan je van op aan timbo. Mijn vak (Vak S) is toch wel het vak waar het meeste geluid vandaan komt en de spandoeken en steunbetuigingen aan Verbeek staan in de startblokken.
Spelers zijn inderdaad fout bezig, is zowat een persoonlijke hetze aan het worden.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25180 stemmen
Zoals ik het zie heeft Verbeek nu twee keuzes :
1- Zaterdag tegen AZ zonder Wijnaldum, Fer, Biseswar en Tiendalli aantreden en de miljonairs aan hun lot overlaten. Die jongens hoeven toch zeker de spreekkoren niet aan te horen terwijl ze zo hun best doen ? p.s. mochten die vier wel spelen hoop ik dat ze (vooral uit vak S Naomi
) zeker geroemd worden dat ze zich afzetten tegen die vervelende miljonairs.
2- Zaterdag tegen AZ spelen zonder die 14 spelers en gewoon de jeugd een kans geven. Dat is ook gewoon de enige manier om Feyenoord nog uit het dal te krijgen, zorgen dat de jeugd een kans krijgt en over een jaar of twee verkopen tegen een redelijke prijs. Waarom niet meteen beginnen met de verjonging ? Je kunt blijven spelen met die miljonairs die nog niet willen zweten binnen het veld maar dan blijf je punten verliezen en je lost het financieel probleem zeker niet op.Er zullen echt geen clubs in de rij staan voor Lucius en Hofland en ze maken er op het veld gewoon een potje van.
En Van Bronckhorst moet natuurlijk meteen de aanvoerdersband inleveren. Verbeek blijft achter hem staan ondanks zijn wanprestaties en toch laat hij zijn trainer vallen als een baksteen, hij moet zich schamen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens moviefreak, Van Bronckhorst is altijd wat overschat geweest (Theo Jansen was beter geweest voor Feyenoord) Dit seizoen is toch al kansloos, dus wegwezen met diegene die hier verantwoordelijk voor zijn (de oudere spelers dus) en jeugd opstellen, veel jeugd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad al denk ik niet dat Verbeek de criticasters uit de groep niet zou opstellen. Aangezien hij toch erg achter hun blijft staan. Klasse van Verbeek maar no more mr. nice guy, Gertjan! De jeugd naar voren schuiven zou inderdaad de meest welkome actie zijn.
Die jongens krijgen al veel lof maar ze kunnen iig op onvoorwaardelijke steun rekenen. Echt klasse dat ze tegen die routiniers in durven te gaan. Ze zullen geroemd worden moviefreak. 
Inderdaad, inleveren die hap. Hij moest zich inderdaad diep schamen. Al denk ik dat Gio van een groot deel van het legioen nog de voordeel van de twijfel krijgt. Die verwende miljonairs moeten het maar eens gaan voelen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Verbeek zal dus snel weg zijn in Rotterdam.....het is nu eenmaal makkelijker 1 trainer eruit te pleuren ipv een bijna complete spelersgroep. Zal ook lekker werken worden als je weet dat slechts 4 spelers je werkwijze nog pruimen....
Toch, hoop dat ze winnen zaterdag van AZ! Gunstig voor ons dan.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nou, ik heb diep respect voor Verbeek hoor.
Niet afgeven op anderen, maar gewoon hard blijven doorwerken met de beperkte oude spelers die je tot je beschikking hebt en niet zo zeuren als die oudjes nu doen.
Ben er helemaal naar van, van zulke spelers. Feyenoord verliest ook een stuk van mijn sympathie op deze manier.
Zo, daar zullen ze wakker van liggen met zn allen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben er ook bang voor. Aangezien het moeilijke programma hoopt de directie denk ik dat het Legioen Verbeek ook kwijt wil na bvb drie verliesbeurten (wat ik niet zie gebeuren). Hadden ze dat nu gedaan dan was het Maasgebouw afgebroken.
Voor Verbeek is dat ook lekker idd, met de wetenschap dat vier spelers achter je staan. Maar Verbeek is er wel weer zo één die zich niet de deur laat uitwerken.
Die verwende miljonairs gaan zaterdag hun langste 90 minuten spelen van hun carrière. Ik hoop dat andere vakken ook mee zullen gaan met de protestmars.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Probeer aub eens een poging te doen reactie's te plaatsen die wat toevoegen....
Ik zie je elke dag van dit soort oneliners zonder inhoud plaatsen, heeft echt niemand wat aan.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Maar waarrrrrrrrrr
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Probeer aub eens een poging te doen reactie's te plaatsen die wat toevoegen....
Ik zie je elke dag van dit soort oneliners zonder inhoud plaatsen, heeft echt niemand wat aan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik ben er ook bang voor. Aangezien het moeilijke programma hoopt de directie denk ik dat het Legioen Verbeek ook kwijt wil na bvb drie verliesbeurten (wat ik niet zie gebeuren). Hadden ze dat nu gedaan dan was het Maasgebouw afgebroken.
Voor Verbeek is dat ook lekker idd, met de wetenschap dat vier spelers achter je staan. Maar Verbeek is er wel weer zo één die zich niet de deur laat uitwerken.
Die verwende miljonairs gaan zaterdag hun langste 90 minuten spelen van hun carrière. Ik hoop dat andere vakken ook mee zullen gaan met de protestmars.
Twee kanten maken fouten. Voor mij lijkt het dat GJV niet de goede man daar is. GJV moet een jongere ploeg kunnen kweken zoals van Gaal en Been. Iemand als van Marwijk was beter op zijn plek bij Feyenoord, maar die speelde wel erg behoudend. Been zou ik ook nog niet halen om die reden. Die gaat ook botsen met luie oudjes als Lucius en Makaay. Been moet sowieso niet komen, het kan alleen maar in zijn nadeel werken. Over een jaar of 2, 3 misschien eens als deze generatie Feyenoord spelers opgepleurd is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.