- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zo, ik ga mijn licht even laten schijnen op deze geweldige middag.
Ik zat vooraf best in spanning. PSV uit vorm, duel in Amsterdam, statistieken spreken ons tegen. Zouden we het eens goed gaan doen?
Het antwoord werd met een 4-1 wel duidelijk. PSV mocht blij zijn dat oa Suarez en Kennedy niet altijd scherp waren, anders hadden ze er zo nog 2, 3 tegen kunnen krijgen. Op een kwartier na rust na domineerde en heerste Ajax. Ajax speelde lekker fel, combineerde vlot en creeerde kansen tegen dit laffe en matige PSV. En ik ben het met voskat eens, dit mag je Stevens aanrekenen. Minus Koevermans, Bakkal en Affelay speelde niemand op de aanval. Ik miste Dzudzak die normaal altijd erg dreigend is en ook goed speelde de laatste weken.
Ik twijfelde vooraf aan van Bastens opstelling. Rommedahl? Geen Gabri? Suarez in de spits? Maar ongegrond, alles kwam uit. Enoh speelde echt zo ontzettend goed, vol passie en met klasse. Suarez was wederom de beste man van het veld en Rommedahl gaf de assist op de 1-0.
Ajax had in Emanuelson, Enoh en Suarez 3 echte uitblinkers. Wat is er met Urby gebeurd? In deze vorm moet hij terug in Oranke, dat terwijl ik anderhalve maand terug helemaal klaar met hem was. Klasse!
Ajax overvleugelde PSV een aardig deel van de pot, zonder zelf overigens echt groots te spelen. Maar dankzij de enorme inzet en de redelijke scherpte werd het een dikverdiende zege. Na de 1-1 werd het even lastig maar een sublieme actie van Urby bezorgde ons via Sulejmani de 2-1. Super dat juist hij alweer mocht scoren.
Nee, ik heb genoten vandaag. Mijn PSV paps verliet mijn kamer na 70 minuten, die had genoeg gezien. Ook hij is klaar met Stevens.
Cijfers:
Vermeer: 6,5. Had niet superveel te doen, deed zijn werk naar behoren.
Vd Wiel: 7. Die haalt heel snel Oranje denk ik. Heerlijke back. Defensief sterk, aanvallend prima.
Oleguer: 7. Sober en niet spectaculair. Ook niet te missen voor ons.
Vermaelen: 7. Speelde heel solide, gaf weinig weg.
Vertonghen: 7. Idem. Niet zo opvallend als tegen Sparta maar hij speelde verder aardig.
Lindgren: 6,5. Redelijk maar niet meer dan dat.
Enoh: 8,5. Misschien iets overdreven maar wat een klasbak! Bikkelt wat af en voetbalt geweldig. Basisplaats!
Kennedy: 6. Krappe voldoende. Miste scherpte maar belangrijker, mist kwaliteit. Knappe misser voor open goal verder.
Emanuelson: 8. Weer een grandioze pot van een Urby in bloedvorm. Wat een inzet, wat een voetbal, wat een actie bij 2-1.
Suarez: 8,5: Zoals elke week onze beste man. Wat een klasbak, hij tovert bijna zo goed is hij.
Rommedahl: 5. Op de assist na niks gezien. Symphatieke kerel maar niet Ajax waardig.
Gabri: 7. Viel uitstekend in, de balans keerde weer terug. Mooie bal op Urby die 2-1 opleverde.
Leonardo: 7. Ook een goede invalbeurt, hij ging goed langs de vermoeide PSVers. Mooie goal verder.
Sulejmani: 6,5. Buiten de goal niet heel veel van gezien maar hij stond er wel. Heerlijke rentree!
Van Basten: 7,5. Vooraf had ik twijfels maar al zijn zetten pakten gewoon heel goed uit. Gabri hoort alleen wel in de basis Marco!
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Niet veel aan toe te voegen Ajax&litmanen 
Ik vond Enoh alleen de man van de wedstrijd. Die man liep zo verschrikkelijk veel en heb ik geen één duel zien verliezen. Suarez speelde zeer goed, maar sommige smerige trekjes moet hij echt afleren (daarom ook geen man van de wedstrijd). Hij had geluk dat Blom en met name de grensrechter niet heel erg scherp waren.
En affeley, wat een bloedhekel heb ik aan die gast. Verschrikkelijk zoals die Enoh nog een klap in ze gezicht gaf, viel me mee dat hij geen zaag op ze kniën kreeg.
Enfin, Ajax zeer verdient gewonnen en aan kop nu AZ punten verspilt heeft
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Onzin. Alsof je als voetballiefhebber perse Eredivisie Live moet hebben of iedere week naar een wedstrijd moet gaan.
Onzin natuurlijk. In Nederland heb je altijd de mogelijkheid om de wedstrijd te bekijken. Daar heb je geen Eredivisie Live voor nodig. Jij hebt toch het prachtige medium internet, dus je kan elke wedstrijd zien die er in de wereld gespeeld wordt.
Ik woon in België, heb geen Eredivisie Live, maar ben bij thuiswedstrijden van Roda wel in Kerkrade te vinden. Voor uitwedstrijden vind ik ook altijd een manier om de wedstrijd te zien.
En als je nou zo'n grote voetballiefhebber bent dat je zondagmiddag zelf voebalt? Juist.
Toevallig voetbal ik op zondagmiddag, zaalvoetbal. Maar bij een thuiswedstrijd van Roda zal er al erg veel moeten gebeuren om mij uit het mooie Parkstad Limburg Stadion weg te houden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kijken wat kos vanavond weer te zanikken heeft op Ajax 
Of ze het nu goed of slecht deden...maakt toch niks uit bij hem.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Ik vind het helemaal niet logisch.
Als je je echt voor voetbal interesseert, dan kijk je toch naar de wedstrijd.
Als je echt in voetbal bent geinteresseerd en het zelf ook nog graag doet sta je in grote delen van Nederland om half drie zondagmiddags zelf op het veld. Ik kom echter bijna iedere zondag voor zeven uur nog online en kijk altijd even in het studio sport topic of ik iets gemist heb wat andere sporten betreft. (Vandaag had er bijvoorbeeld iets over Djokovich kunnen staan) Dat er dan toch nog altijd van die stoere jongens zijn die denken het voor mij en mijn mede studio sport kijkers te moeten verpesten is dan ook regelmatig bijzonder jammer. Trouwens wel hulde voor vandaag. Alles netjes tussen spoilers buiten ThaMovieVoter na die nog even wil kijken hoe ver hij kan gaan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Trouwens dan nog even over de wedstrijd zelf. Heb alleen voor rust live kunnen zien daarna begon wedstrijdbespreking. Maar eerste helft was Ajax heer en meester en duidelijk de betere ploeg. Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht en nu maar hopen dat volgende week weer alles wat meer naar elkaar toekruipt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als je echt in voetbal bent geinteresseerd en het zelf ook nog graag doet sta je in grote delen van Nederland om half drie zondagmiddags zelf op het veld. Ik kom echter bijna iedere zondag voor zeven uur nog online en kijk altijd even in het studio sport topic of ik iets gemist heb wat andere sporten betreft. (Vandaag had er bijvoorbeeld iets over Djokovich kunnen staan) Dat er dan toch nog altijd van die stoere jongens zijn die denken het voor mij en mijn mede studio sport kijkers te moeten verpesten is dan ook regelmatig bijzonder jammer. Trouwens wel hulde voor vandaag. Alles netjes tussen spoilers buiten ThaMovieVoter na die nog even wil kijken hoe ver hij kan gaan.
Je kan dan niet even tot 8 uur wachten met het lezen van dit topic? Nogal logisch dat je op zondagmiddag vooral eredivisie uitslagen in dit topic ziet... 
aire.
-
- 376 berichten
- 111 stemmen
De oplossing is heel simpel, maak een apart topic aan voor voetbal en houdt een topic als studio sport voor de algemene sporten zoals ook bij studio sport op tv is te zien. Grote evenementen als de Spelen behoren ook een eigen topic te hebben. Ik snap niet waarom nooit iemand dat initiatief genomen heeft?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Volgens mij is dat initiatief telkens verworpen door de moderators omdat het nergens voor nodig is.
Dat het uberhaupt weer (door dezelfde personen als altijd) wordt opgerakeld... Het was zeker weer de tijd van de maand?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Omdat de mods maar één sporttopic willen hebben op een filmsite.
De oplossing is trouwens nog veel simpeler: gewoon spoilertags gebruiken.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij is dat initiatief telkens verworpen door de moderators omdat het nergens voor nodig is.
Blijkbaar is het wel nodig. Anders zou er toch geen discussie zijn.
Omdat de mods maar één sporttopic willen hebben op een filmsite.
De oplossing is trouwens nog veel simpeler: gewoon spoilertags gebruiken.
Het kan nog simpeler. Gewoon dit topic sluiten en niet meer over sport praten. Het is toch een filmsite. Dus dan praten we enkel over films.
Wil niet zeggen dat ik niet graag over sport praat.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dat gaat moeilijk (eigenlijk gewoon niet) als je de oude updates hebt zoals ik. Je hoeft per ongeluk maar 1 blik van de info op je beeldscherm op te vangen en dan heb je al een uitslag te pakken. Ik vind dat men op een FILMsite maar over het voetbal moet gaan lullen NA Studio Sport. Ik ben op zondag met film bezig en dan loop ik nog het risico dat mijn voetbaluurtje verknald wordt. Ga dan naar een andere site.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Blijkbaar is het wel nodig. Anders zou er toch geen discussie zijn.
Ok, de moderators vinden het niet nodig. Punt. Geen discussie mogelijk. Geen discussie nodig.
aire.
-
- 376 berichten
- 111 stemmen
Wat een onzin. Is ook op Mume zo, dus het kán gewoon. Maar het zou wel ontzettend kinderachtig zijn. Kom op zeg, waar hebben we het over. Hoeveel 'onnodige' topics zijn er wel niet. Sowieso is het gewoon de meest handige oplossing. Andere sporten worden niet meteen ondergesneeuwd door het voetbal en mensen die graag studio voetbal willen kijken, kunnen het wel gewoon over andere sporten hebben in het algemeen sporttoppic. Ik snap echt het probleem niet hoor ..
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ok, de moderators vinden het niet nodig. Punt. Geen discussie mogelijk. Geen discussie nodig.
Het is een forum, als er hier niet gediscussiërd mag worden, waar dan wel?
De moderators zijn ook maar mensen, het zijn geen almachtige goden die we moeten vrezen. Iedereen mag en moet voor zijn mening uitkomen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat gaat moeilijk (eigenlijk gewoon niet) als je de oude updates hebt zoals ik. Je hoeft per ongeluk maar 1 blik van de info op je beeldscherm op te vangen en dan heb je al een uitslag te pakken. Ik vind dat men op een FILMsite maar over het voetbal moet gaan lullen NA Studio Sport. Ik ben op zondag met film bezig en dan loop ik nog het risico dat mijn voetbaluurtje verknald wordt. Ga dan naar een andere site.
Tsja, dan blijf je met film bezig toch 7 uur. Dan kijk je een uur tv en dan bezoek je dit forum.
Ik vind het echt onzin dat het tussen spoilers moet. Als ik uitslagen niet wil weten bezoek ik ook niet de sites of topics waar je ze echt wel aan gaat treffen.
aire.
-
- 376 berichten
- 111 stemmen
Grootste drogreden ooit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Het is niet nodig als de mensen zich tenminste gewoon aan de gemaakte regels houden. Snap ook werkelijk niet waar die stoerdoenerij vandaag komt om dan toch regelmatig een hint of uitslag in berichten te verwerken zoals sommige users doen. De regels zijn er en daar heeft men zich maar aan te houden en anders gaat men toch lekker ergens anders voor studio sport over de wedstrijden discussieren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Ik vind het echt onzin dat het tussen spoilers moet. Als ik uitslagen niet wil weten bezoek ik ook niet de sites of topics waar je ze echt wel aan gaat treffen.
Daarom bezoeken we ook juist deze site omdat hier is afgesproken dat we ze niet aan gaan treffen. Dat jij daar problemen mee hebt lijkt me dan ook vooral jou probleem en niet dat van moviemeter.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
als-je-anderen-daar-nu-een-plezier-mee-doet
Ik zou het zelf lullig vinden om iets voor een ander te verknallen, gek dat de spoilerboys daar nu juist genot aan lijken te ontlenen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dude ik heb de OUDE UPDATES. Elke comment (in welk topic dan ook) komt op mijn beeldscherm. Ik klik niet op het topic, het verschijnt simpelweg gewoon.
Dit is een FILMsite. Ik vind het de discussie niet eens waard.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Onzin natuurlijk. In Nederland heb je altijd de mogelijkheid om de wedstrijd te bekijken. Daar heb je geen Eredivisie Live voor nodig. Jij hebt toch het prachtige medium internet, dus je kan elke wedstrijd zien die er in de wereld gespeeld wordt.
Ik woon in België, heb geen Eredivisie Live, maar ben bij thuiswedstrijden van Roda wel in Kerkrade te vinden. Voor uitwedstrijden vind ik ook altijd een manier om de wedstrijd te zien.
Maar je bent alleen een 'echte liefhebber' als je wedstrijden live (in het stadion, tv, internet) bekijkt? Tuurlijk ...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Ik zal het je nog sterker vertellen. De talrijke supporters die iedere zondagmiddag bij de amateurs langs de kant staan zijn echt in niets minder dan de zogenaamde supersupporters hier.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Dude ik heb de OUDE UPDATES. Elke comment (in welk topic dan ook) komt op mijn beeldscherm. Ik klik niet op het topic, het verschijnt simpelweg gewoon.
.
Dat dus, gewoon ophoeren met die spoilers, bovendien ben je wel een gigantische kneus als je niet gewoon met spoilers kan werken, meest simpele wat er is.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Moet je maar eens aan nieuwe updates beginnen, veel handiger. Overigens ben ik het eens dat het een kleine moeite is, maar ook al zet je het in spoiler tags je ziet nog steeds de smileys, dus als je het niet wil weten kun je beter tussen half 1 en zeven dit topic niet bezoeken.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Apart topic, nog simpeler.
Nee, want dat verschijnt ook in mijn updates.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Nee, dan krijg ik die nog steeds te zien.
Wat heeft het voor voordeel om geen spoilers te zetten? Zo kan toch ook gewoon iedereen het lezen die het wil? Nogal nutteloze discussie.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Ik zal het je nog sterker vertellen. De talrijke supporters die iedere zondagmiddag bij de amateurs langs de kant staan zijn echt in niets minder dan de zogenaamde supersupporters hier.
Precies of je voetbalt zelf op zondag middag.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Lezen is moeilijk. Ik stel voor iedereen een ban te geven die het nodig vindt elke week alsnog beginnen te zeiken over de gemaakte regels omtrent de voetbaluitslagen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.