• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.251 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.764 gebruikers
  • 9.423.612 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

25 euro is toch niks voor een europacupduel man. Ik hoop dat ze bij ons zo goedkoop worden komend seizoen, maar dat zal vast niet. . (ze moeten bij ons ook alles met 1 wedstrijd verdienen natuurlijk )

En ik heb het niet over jou persoonlijk of zo, maar over de gemiddelde toeschouwer.

Het verschil is dat NEC eens in de zoveel jaar Europees speelt, Ajax elk jaar. Ik vind 25 euro een hoop geld voor een wedstrijdje Ajax-Zulte Waregem. Voor 25 euro bezoek ik ook Ajax-Feyenoord al. Een wedstrijd met zoveel meer sportieve en emotionele waarde.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

combi schreef:

mwa dat er veel zijn klopt idd, ze kijken liever naar ajax dan welke andere club, moeilijk te accepteren he.

Integendeel. Ik kom in heel Nederland bij bedrijven en meestal zijn dat idd Ajax-fans ja, maakt niet uit waar in het land.

Van die figuren die het dan altijd leuk vinden om mij in te peperen dat wij verloren hebben en Ajax gewonnen bijvoorbeeld, hahaha. .

Maar ik hoef ze niet te vragen hoe de rechtsback van Ajax heet, waar vak 410 is, of ze de Ajaxmars kennen of wanneer ze er uberhaupt geweest zijn.

Dat zijn zeg maar dan de gemiddelde Ajac-supporters, en dan denken ze dat zij lachen. .

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Naomi Watts schreef:

De eerste twintig minuten wel ja. Als ze 2-0 acher staan druipt het al leeg.

Mwa, eerder weggaan uit het stadion heb je overal.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ik kan me herinneren ergens in 1995 toen ajax op bezoek ging bij feyenoord voor volgens mij de halve finale van de knvb beker dat feyenoord supporters elkaar te lijf gingen, en ik zat tussen de feyenoorders had het ook moelijk om niet een vreugde dansje te maken.

ps. toen was het stadion al in de 60e minuut leeg.

maar eerlijk is eerlijk voor de wedstrijd was er meer sfeer dan dat ik ooit in de arena heb meegemaakt!

niet in de meer trouwens want daar kan de kuip zelfs een puntje aan zuigen maar soit.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Integendeel. Ik kom in heel Nederland bij bedrijven en meestal zijn dat idd Ajax-fans ja, maakt niet uit waar in het land.

Van die figuren die het dan altijd leuk vinden om mij in te peperen dat wij verloren hebben en Ajax gewonnen bijvoorbeeld, hahaha. .

Maar ik hoef ze niet te vragen hoe de rechtsback van Ajax heet, waar vak 410 is, of ze de Ajaxmars kennen of wanneer ze er uberhaupt geweest zijn.

Dat zijn zeg maar dan de gemiddelde Ajac-supporters, en dan denken ze dat zij lachen. .

Dat zijn idd ook mensen die er helaas zijn.

Ik vind het een schande als je als Ajacied nooit een duel bezoekt en de Ajax Marsch (met sch dus ) niet kent. Dat geeft aan dat je de club meer vanaf afstand kent en dat het weinig met je doet. Ik kots op die mensen, vieze bobo's. Maar ook die heb je bij NEC, PSV, Feyenoord...overal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

(quote)

Mwa, eerder weggaan uit het stadion heb je overal.

Tuurlijk maar op een veel kleinere schaal.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar ook die heb je bij NEC, PSV, Feyenoord...overal.

Zeker, maar bij Ajax relatief enorm veel meer. Zo kom je dus aan die supportersaantallen in enquetes, dat is waar we het over hadden. Thats's all.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

ik denk dat er gemiddeld net zoveel bij jou necje zitten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

combi schreef:

ik kan me herinneren ergens in 1995 toen ajax op bezoek ging bij feyenoord voor volgens mij de halve finale van de knvb beker dat feyenoord supporters elkaar te lijf gingen, en ik zat tussen de feyenoorders had het ook moelijk om niet een vreugde danje te maken.

ps. toen was het stadion al in de 60e minuut leeg.

En hoevol zat de Kuip nog na 75 minuten 2 jaar terug toen Ajax 0-4 voorstond...

Kijk de beelden nog eens na zou ik zeggen, beste Naomi. Je hebt dat helaas overal.

Ik blijf altijd zitten om 2 redenen: Je hoort je club ook te steunen als het niet goed gaat en er kan altijd nog wat gebeuren. Ik was een paar jaar terug bij de halve finale beker, Ajax-Roda en na 93 minuut was het 0-1 en we lagen er wel uit. Duizenden liepen weg, ik niet. En die mensen misten lekker het mooiste, belangrijkste en meest beladen doelpunt van het seizoen. God, wat een kippevel moment, krijg het weer nu ik er aan denk.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

combi schreef:

]ik denk dat er gemiddeld net zoveel bij jou necje zitten.

Hahaha, ik weet wel zeker van niet.

NEC-supporter zijn is geen pretje hoor. Dat doe je niet om er bij te horen. .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Zeker, maar bij Ajax relatief enorm veel meer. Zo kom je dus aan die supportersaantallen in enquetes, dat is waar we het over hadden. Thats's all.

Komt omdat de ArenA 50.000 man aan kan. Als er dan een stel gaan dan valt het op. Als er bij NEC een paar duizend gaan is de keet leeg

En ook al zou het bij Ajax meer zijn, wat dan nog? De trouwe fans, en dan zijn die andere pakweg 45.000, die zitten er altijd en nokken hem niet.

aire.

• 376 berichten
  • 111 stemmen

Guys laat zitten. Ik geloof best dat Ajax een grotere achterban heeft (d'oh de hoofstad) maar we weten ook allemaal dat Feyenoord een ontzettend groot en trouw legioen heeft. Het stadion tijdens het jubileumtoernooi maar halfvol? De sfeer is er niet minder om. En dat terwijl we twee wedstrijden op rij verloren. Celtic fans hebben zelfs nog geapplaudisseerd voor het legioen. Prachtig toch.

En kom he 020 is maar een areacode. We zijn toch niet van glas, dat je daar over moet vallen. Laten we terug gaan naar die voorspellingen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mee eens. Tuurlijk heb je die overal. Wat mij vooral tegenstaat is dat de achterban zich niet schaart achter de ploeg wanneer ze het het hardst nodig hebben. Zal niet bij elke supporter zijn maar helaas is het wel zo blij het grotendeel. Die heb je dus wel nodig om je team verbaal te kunnen bereiken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

aire. schreef:

Guys laat zitten. Ik geloof best dat Ajax een grotere achterban heeft (d'oh de hoofstad) maar we weten ook allemaal dat Feyenoord een ontzettend groot en trouw legioen heeft. Het stadion tijdens het jubileumtoernooi maar halfvol? De sfeer is er niet minder om. En dat terwijl we twee wedstrijden op rij verloren. Celtic fans hebben zelfs nog geapplaudisseerd voor het legioen. Prachtig toch.

Mee eens, al moet je het Legioen vandaag de dag niet meer overdrijven. Ze zijn niet meer zo groots als vroeger vind ik persoonlijk. Al kom ik nooit bij Feyenoord in de Kuip, dus ik kan niet geheel 100% oordelen, maar van wat ik in live duels en samenvattingen vaak hoor...het kan beter.

Ik vind bv het Twente publiek het beste publiek van Nederland.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hahaha, ik weet wel zeker van niet.

dat kan jij beter weten als mij.

NEC-supporter zijn is geen pretje hoor.

het afgelopen tweede seizoen was N.E.C. toch mijn favo na ajax natuurlijk, niet dat ik echt supporter ben uiteraard maar wel van het voetbal wat ze toen lieten zien.

Dat doe je niet om er bij te horen. .
dat geloof ik wel.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mee eens. Tuurlijk heb je die overal. Wat mij vooral tegenstaat is dat de achterban zich niet schaart achter de ploeg wanneer ze het het hardst nodig hebben. Zal niet bij elke supporter zijn maar helaas is het wel zo blij het grotendeel. Die heb je dus wel nodig om je team verbaal te kunnen bereiken.

De support kan idd een stuk beter bij Ajax. Maar het komt ook door de ArenA, het is een galmbak, echte sfeer ontbreekt te vaak daardoor. Met die klotegracht, het te overvloedige beton en alles wat te ver weg is...dat is echt naatje. Het wordt wel beter de laatste jaren maar ze zijn er nog lang niet.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

hmm, er zijn ongeveer 20.000 man in de arena die sfeer brengen de rest zit gewoon vol spanning te kijken met de hoop op veel doelpunten en mooie akties, er is geen 1 club op Barca na dat er applaus komt na een op het oog simpel hakje, en idd. is een echte galmbak, mooi van buiten en binnen maar zelfs concerten zijn er waardeloos.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

20.000 man die sfeer brengen? hebben we het over dezelfde Arena?

Er zit welgeteld 1 vak bovenin dat sfeer maakt, zelfs de F-side is een uitgekakt zooitje (zoals bijna elke harde kern tegenwoordig).

Niet in de verste verte te vergelijken met supporters als bij Twente, NAC of Utrecht.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Daar waar gewonnen wordt is het gezellig. De club met het meeste geld wint het meest. Zo, zijn we daar ook weer uit.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

En in de Arena zit sowieso al zowat de helft vol met zakenrelaties. Ik ben er nota bene al een aantal keer geweest, moet je nagaan. .

Dat bestaat niet... toch niet bij een wedstrijd van ons aller ajax..

Dat heb JIJ vast niet vrijwillig gedaan.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Daar waar gewonnen wordt is het gezellig.

is niet waar.

De club met het meeste geld wint het meest. Zo, zijn we daar ook weer uit.
ook al niet waar, dat blijkt wel uit de laatste 4 jaar.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

20.000 man die sfeer brengen? hebben we het over dezelfde Arena?

Er zit welgeteld 1 vak bovenin dat sfeer maakt, zelfs de F-side is een uitgekakt zooitje (zoals bijna elke harde kern tegenwoordig).

Niet in de verste verte te vergelijken met supporters als bij Twente, NAC of Utrecht.

vak 410 bedoel je, en idd. de f-side zit er tegenwoordig ook voor niks.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

NEC-supporter zijn is geen pretje hoor. Dat doe je niet om er bij te horen. .

Respect!

Hetzelfde bij Genk...

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Als Belg, en ik ben niet de enigste, is het voor mij toch duidelijk dat Fyenoord een geweldig sfeertje kan maken...

Ondanks dat sommigen daar eens marginaal kunnen doen, heb ik toch best wat respect voor de Fyenoordaanhang...

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

idd, Genk was eerst bijna landskampioen maar de laatste speeldagen heeft Anderlecht de buit weer kunnen binnenpakken. het seizoen erop stonden ze weer al 10ste. dit seizoen zal het niets anders zijn, nu hebben ze zelfs al verloren tegen Bergen.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Kevin13 schreef:

idd, Genk was eerst bijna landskampioen maar de laatste speeldagen heeft Anderlecht de buit weer kunnen binnenpakken. het seizoen erop stonden ze weer al 10ste. dit seizoen zal het niets anders zijn, nu hebben ze zelfs al verloren tegen Bergen.

En toch staan we er altijd! De supporterskern van Genk hoort bij de top van België toch maar...Al zeg ik het zelf...

PS: wij hebben problemen met veel stadionverboden en het bestuur die ons eens durft "te dissen" enzoverder...

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dat bestaat niet... toch niet bij een wedstrijd van ons aller ajax..

Dat heb JIJ vast niet vrijwillig gedaan.

Jawel. . zat nog een leuke wedstrijd bij vorig jaar tegen Twente.

Mooie goal van Engelaar. .

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Lad schreef:

(quote)

En toch staan we er altijd! De supporterskern van Genk hoort bij de top van België toch maar...Al zeg ik het zelf...

PS: wij hebben problemen met veel stadionverboden en het bestuur die ons eens durft "te dissen" enzoverder...

is ook waar. Gent die de laatste tijd veel beter speelt is nog altijd minder populair dan Genk. ook heeft Genk weeral 20.000 abonnementen voor hun clubblad.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Maar mijn papa is het sterkst van allemaal!

Van die mensen die U2 zo goed vinden omdat ze de meeste ceedees hebben verkocht. Nounou...

Wat heeft dit met sport te maken?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

hmm Phelps gaat zich nu ook richten op de 100m vrije slag en mischien de 50m vrije slag

over 4 jaar 10 plakken goud!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.