• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.249 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.786 acteurs
  • 199.756 gebruikers
  • 9.423.188 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Badalamenti schreef:

Eindelijk een gouden plak voor België !

Proficiat Tia

Ik sprong bijna tot aan het plafond van vreugde, ongelooflijk 2.05m bij de eerste beurt en de wereldtop geklopt, inclusief 2 Russinnen.

Het was een dikke nul de eerste 10 dagen maar nu hebben we toch 1 goud en 1 zilver bij de atlethiek. In Londen zal het moeten beter zijn qua medailles.

Perfectly clear

• 283 berichten
  • 18 stemmen

Laat Belgie lekker in andere dingen uitblinken (muziek, eten en Samson) sporten kunnen ze niet.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Perfectly clear schreef:

Laat Belgie lekker in andere dingen uitblinken (muziek, eten en Samson) sporten kunnen ze niet.

Ze kunnen genoeg sporten, maar ze moeten de opvang en de faciliteiten krijgen. Geef ze dezelfde omstandigheden als men in Nederland heeft en ze zullen er wel staan. Zeker van.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Baksteen schreef:

Morgen om 08:30 gaat de wekker, basketbal finale of course. Jammer dat ze er haast niks van uitgezonden hebben, vind het namelijk de coolste sport om te kijken. Zeker Team USA is één en al

Toch een prachtige finale dacht ik zo. Mooie dunk nog van Rudy en de spanjaarden vochten voor iedere millimeter. Goeie game gespeeld door Dwayne Wade. 1 van mijn favo NBA players. Hopen dat de Heat er een beter seizoen van gaan maken.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Wat mij vooral bijbleef na twee weken Olympische Spelen:

* Hoogtepunt, ex aequo:

- de 100m van Bolt, de magistrale finale en de serie die hij joggend in 9,92 aflegt

- de 4x100 vrij mannen, met 2 wereldrecords en een zinderende ontknoping die Phelps zijn meest cruciale gouden medaille bezorgt (althans, dat dacht ik toen)

- de 100m vlinder, die Phelps in 1 race veranderde van een ongenaakbaar supertalent 'hors categorie' in een mens van vlees en bloed die leek te kunnen verliezen, maar een absolute winnaar bleek

* Grootste teleurstelling: de baanwielerploeg, Vos in de wegrace en Schuil & Nummerdor in de kwartfinale

* Grootste verrassing: waterpolodames en de vorm van Vos in de puntenkoers

* Mooiste interview: Marleen Veldhuis na de finale 100m vrij

* Veel respect: Jacco Verhaeren in zijn interview na het zwemtoernooi

* Geen respect: De gefrustreerde weigering van Jack van Gelder als radiocommentator NL-Arg

* Beste commentator: Leon Haan

* Beste presentator: Sue Barker en Jurgen van den Berg

* Meest geergerd: jurering bij vechtsporten en (weer...) de zoete broodjes van Mart

* Meest innemend: Grol die zo van tillen houdt (dat-ie het niet laten kan)

* Meest frustrerend: zwemfinales om 04.00

* Mooiste duo: Van Eupen & Van der Kolk die elkaar eigenlijk niet zo aardig vinden

* Beste d*ping: de Britse baan(?)wielerploeg

* Prettigste noviteit: zowat alles (terug) te zien via nos.nl/os

* Mooiste naam: Tirunesh Dibaba

* Mooiste beeld: het schitterende 'vogelnest' van Herzog & De Meuron

* Meest gemist: Yuri van Gelder, de volleybaldames, Karin Ruckstuhl en Pierre Zenden

* Grootste twijfel: waren de Spelen dan toch goed voor China?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Meest genoten van:

* Fabian Cancellara

* Usain Bolt

* Tia Hellebout

* Maarten van der Weijden

* Van Eupen & Van der Kolk

* Kenenisa Bekele

* Waterpoloteam NL

* Yelena Isinbayeva

* Choi Minho

* Vos in puntenkoers

Grootste teleurstellingen:

* Nederlandse baanwielrenners

* Lezak die Bernard net voorbij zwemt

* Voetbal tijdens de spelen

* Veldhuis en Dekker individueel

Opvallend:

* Weinig dopinggevallen

* Jamaicaanse sprinters

* Britse baanwielrenners

* Elisa Casanova

* Thomas Daley

Geergerd aan:

* De NOS

* Veel onzinonderdelen (BMX, alles wat met 'synchroon' begint, te veel turnonderdelen, paardensport, schieten, snelwandelen, landenwedstrijden in individuele sporten, etc. etc.)

* IOC/Rogge

* Tijdsverschil

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

De sporttakken die ik het meest heb gevolgd zijn:

Schoonspringen

Ritmische gymnastiek

Atletiek

Zwemmen

Turnen

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Koekebakker schreef:

* Geen respect: De gefrustreerde weigering van Jack van Gelder als radiocommentator NL-Arg

Vertel?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En net zoals de openingsceremonie was de sluiting een groots spectakel.

Bedankt Zhang Yimou voor de regie van dit spektakelstuk.

(afbeelding)

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

We vallen gelukkig niet in een zwart gat, want morgen begint de US Open alweer, dan volgende week de Vuelta en natuurlijk de voetbalcompetities.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Vertel?

Kan het helaas zo gauw niet online terugvinden, maar Jack moest het (in een algemeen actualiteitenprogramma) doen met wat fragmenten, die aan elkaar werden gepraat door iemand die weinig kennis had van sport, wat Jack duidelijk niet zinde.

De presentator probeerde eerst een bruggetje te maken van het verslag dat Federer toch goud won (in de dubbel) naar het Nederlands elftal dat voor het eerst aardig voetbalde: "vandaag is alles dus anders. Zo ook bij Jack." Waarop Jack hem afbekte: "Hoezo is alles anders? ... Hmmm..."

Toen Argentinie even later in de verlenging op voorsprong kwam, schakelde de presentator weer over naar Jack, die niets anders zei dan: "2-1 nu. Argentinie scoort. Sorry dat ik stoor, ga snel verder daar."

De presentator probeerde nog wat extra informatie te achterhalen door een wat ongelukkige lekenvraag, waarop Jack weer in 1 woord antwoordde en iets zei als: "Maar ik zal jullie verder niet meer lastig vallen."

En ondertussen wist de luisteraar niet wie er gescoord had, wie er beter was, hoe lang er nog te spelen was, etc. Was gewoon schandalig, je zou een verslaggever erom ontslaan. Gelukkig herstelde hij zich na een paar minuten. Waarschijnlijk had een eindredacteur op hem ingepraat.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Toch gevonden:

http://www.nos.nl/nosstudiosport/artikelen/2008/8/16/index_av.html

Klik op 17:00 Langs de Lijn, het eerste fragment is vanaf 10:30 minuten, het tweede fragment vanaf 16:30.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Haha 'als ik niemand ontrief'. Wat een lulletje is het ook

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Ja, vindt het voetbal een tikkeltje te belangrijk. En zichzelf helemaal, waardoor hij de luisteraar (voor wie hij daar toch zeker zit) dupeert.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Londen worden de XXX Olympic Games ... Iemand die de nood voelt opkomen om een grap te maken ???

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Favoriete/mooiste momenten Spelen 2008:

- goud Van der Weijden en de reactie van V.d. Hoogeband daarop

- opvang familie Martina

- goud Vasyl Lomatsjenko in het boksen t/m 57 kilo

Grootste teleurstellingen van de Spelen:

- Jamaica

- Marleen Veldhuis

- ontbreken Yuri van Gelder

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

zal ik de mijn ook even geven

3. Kim Gevaert en co die zilver behalen.

2. Belgie die tot de halve finales geraakt is in voetbal

1. Goud voor Tia Hellebaut (denk dat het zo geschreven is?)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Kevin13 schreef:

3. Kim Gevaert en co die zilver behalen.

2. Belgie die tot de halve finales geraakt is in voetbal

1. Goud voor Tia Hellebaut (denk dat het zo geschreven is?)

Voor mij mogen daar nog bij:

- Phelps

- Bolton

- De Jamaicaanse sprinters in het algemeen

- Kenenisa Bekele (5.000 en 10.000)

- Dream Team

- De 'perfecte' organisatie

- De openings- en sluitingsplechtigheid.

Ik volg de Spelen nu al 'bewust' van 1964 en voor mij persoonlijk zijn het de beste, grootste en mooiste die ik gezien heb. Ik heb echt genoten.

"London, eat your heart out."

Rick18

• 232 berichten
  • 5340 stemmen

Toch opvallend dat ik nog niemand heb gehoort over de jurysporten zoals turnen. Is net zo'n farce als het song festival. Ik kan mij niet voorstellen dat die chinezen al dat vele goud hadden kunnen winnen als de OS in een ander land hadden plaats gevonden. Niet dat de chinezen slecht waren ofzo, maar het lijkt mij toch dat je als jurylid makkelijker enkele punten hoger geeft bij een speler waarvoor het publiek hartstochtelijk klapt dan aan iemand die niet zoveel applaus krijgt. Zonde aangezien het toch eigenlijk dient te gaan om de sportieve prestatie die men levert. Ik hoop de jurysporten dan ook niet meer terug te zien op de olympische spelen.

Voor de rest heb ik wel genoten. Vooral van de prestatie van de waterpolodames.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Rick18 schreef:

maar het lijkt mij toch dat je als jurylid makkelijker enkele punten hoger geeft bij een speler waarvoor het publiek hartstochtelijk klapt dan aan iemand die niet zoveel applaus krijgt. .

Dan begrijp je het niet helemaal. Turnpunten worden vooral toegekend aan vaste onderdelen en zwaartes. Daar heeft het publiek verder geen invloed op. Het komt overigens heel veel vaker voor dat het publiek namelijk erg teleurgesteld is na de puntentoekenning, simpelweg omdat ze het systeem niet begrijpen.

En buiten dat, het zijn natuurlijk niet bepaald amateurs die daar zitten.

Rick18

• 232 berichten
  • 5340 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dan begrijp je het niet helemaal. Turnpunten worden vooral toegekend aan vaste onderdelen en zwaartes. Daar heeft het publiek verder geen invloed op. Het komt overigens heel veel vaker voor dat het publiek namelijk erg teleurgesteld is na de puntentoekenning, simpelweg omdat ze het systeem niet begrijpen.

En buiten dat, het zijn natuurlijk niet bepaald amateurs die daar zitten.

Tijdens de oefening klappen ze toch ook. Dat bedoel ik. Een voetbalwedstrijd ervaar je toch ook saaier als er geen publiek is. Ook al is het spel misschien zelfs beter.

En tuurlijk zijn die juryleden geen amateurs maar het is moelijk om precies na te gaan hoe ze hun beoordeling maken. Het moet redelijk snel en tijd om goed alles nog eens na te kijken en te checken is er niet of nauwelijks enkele puntjes hoger vallen dan ook nauwelijks op:( Dus je kunt redelijk makkelijk je favoriet enkele puntjes extra toekennen. Kan net genoeg zijn voor het goud.

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

speedy23 schreef:

- Dream Team

Die is er al sinds 2000 niet meer..

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Rick18 schreef:

Toch opvallend dat ik nog niemand heb gehoort over de jurysporten zoals turnen. Is net zo'n farce als het song festival.

In het turnen was het nog redelijk, maar de jurering in het boksen, worstelen, taekwondo was (zoals elke vier jaar trouwens) soms echt wraakroepend. Ook in het hockey was het deze OS qua arbitrage ook niet om over naar huis te schrijven.

Nog een paar positieve dingen die mij bijblijven zijn de gouden plak van de Nederlandse ex-leukemiepatiënt Maarten van der Weijden, maar ook de Zuid-Afrikaanse Nathalie Du Toit die met één been de zestiende plaats in de uitslag van de zwemmarathon zwom. Zij had een motorongeval in 2001 en verloor haar linkerbeen. Fantastische prestaties.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

speedy23 schreef:

In het turnen was het nog redelijk, maar de jurering in het boksen, was soms echt wraakroepend.

De Cubanen kregen het vooral onterecht zwaar te verduren.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Mee eens, de jurering bij vooral de vechtsporten werkt niet.

En @Rick18: de enorme medaille-oogst voor China komt vooral doordat het thuisland de laatste jaren de topsport zeer goed heeft gefaciliteerd. Niet voor niets scoorde China 4 jaar geleden ook al erg goed.

Zie bijvoorbeeld ook Australie in de jaren voorafgaand aan de Spelen van Sydney.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Erg genoten van de prestatie van de Belgische atleten in de atletiek vrijdag en zaterdag(4X100 meter vrouwen,4X400 meter mannen en Hellebaut in het hoogspringen), maar het mooiste moment van deze OS vond ik de Duitse gewichtheffer Matthias Steiner die goud wint bij de zwaargewichten ter ere van zijn overleden vrouw.

http://www.youtube.com/watch?v=d-4JnDn7bls

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Mat_ schreef:

Erg genoten van de prestatie van de Belgische atleten in de atletiek vrijdag en zaterdag(4X100 meter vrouwen

Ik krijg er nog altijd kou van.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

fantastisch Speedy

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Fantastische commentaar ook

fredo2008

• 1 berichten
  • 0 stemmen

[embed]http://video.google.com/videoplay?docid=7632433797110561917[/embed]

als iemand weet hoe ik die google video kan 'embedden', laat maar iets weten

http://video.google.com/vid...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.