• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.982 acteurs
  • 199.238 gebruikers
  • 9.387.391 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Hoop dat Astarloza er vandaag voorin bij zit. Zolang hij bij de eerste 10 eindigt, is dat goed voor de thuispool. Daar sta ik nog bovenaan. In de pool op MM ben ik dankzij Ricco weer gestegen naar plek drie, dus ik heb goede lijsten gemaakt dit jaar, voorzover ik tot dusver kan zien.

Terwijl ik het wielrennen de rest van het jaar eigenlijk niet volg

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

In de pool op MM had ik Ricco als kluns ( ) omdat hij van tevoren zei gewoon een beetje te gaan fietsen en niks verwachtte.

Op MuMe gaat het een stuk beter met de pool gelukkig.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, ik heb ook getwijfeld om Ricco te kiezen omdat hij natuurlijk ook al de Giro had gereden, maar gelukkig heb ik dat toch maar gedaan. Het gemak waarmee hij naar boven reed, was prachtig om te zien. Maar ja, of die krachtsinspanning hem vandaag de kop gaat kosten, gaan we nog zien.

Maar voor hem zal de Tour met twee zeges natuurlijk al lang geslaagd zijn en kan hij vrijuit fietsen. Weet niet of hij ambities heeft op de eindoverwinning. Kan hij tijdrijden?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Nee, niet echt.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

AHWA schreef:

Kan hij tijdrijden?

Nee.

68ste bij de afsluitende tijdrit in de Giro.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Verloor ook een 4-tal minuten in de tijdrit van vorige week dinsdag. De afsluitende tijdrit is dan ook nog eens een stuk langer dan deze. Dus indien hij dan toch nog de Tour wil winnen, best vandaag al vroeg aanvallen en niet te lang wachten om voldoende minuten te sprokkelen.

En inderdaad, Menchov zit zeker wel goed, lijkt me. Als er iemand Evans van de eindzege kan houden, is het hij wel. En A Schleck misschien ook wel. We zullen na vandaag al heel wat wijzer zijn...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ducrot slingert al weer de grappigste termen de ether in. Moet je voor de lol eens kijken naar zijn wikiquote-pagina. Dan is je dag weer goed. Gortdroog commentaar dat nergens op slaat.

De koers hard maken, het gewicht van de koers op je nek nemen, harken, klapkuiten, etc...

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Finisterra schreef:

En inderdaad, Menchov zit zeker wel goed, lijkt me. Als er iemand Evans van de eindzege kan houden, is het hij wel. En A Schleck misschien ook wel. We zullen na vandaag al heel wat wijzer zijn...

Menchov, Schleck of Evans; het zou je winnaar maar zijn. Geef mij maar de dopingperiode met mensen als Beloki, Heras, Hamilton, Ullrich, Basso, Armstrong, Mayo, Boogerd, Pantani (en lui als Boonen, Petacchi, Bettini) etc. etc. Die konden tenminste nog hard fietsen, doping of niet. Aan de andere kant heb je nu wel een leuker open kampioenschap. Elke amateur kan hem winnen, en dat is spannender dan de hegemonie van Armstrong.

Rijdt Mancebo overigens nog?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Mancebo, die had ik ook altijd. Die won bijna nooit etappes, maar hij zat er in de bergen altijd goed bij en goed voor de nodige punten. Weet niet of hij nog rijdt. Aan de Tour doet hij in ieder geval niet mee.

Deze Tour is spannender dan de afgelopen 10 jaar, omdat de favorieten zich nu ook laten zien in de wat minder zware etappes. De strijd ligt nog helemaal open en ik ben dan ook benieuwd wat de buitencategoriebergen ons gaan brengen.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Me too, ga nu aanschuiven! Laatste twee uur zijn altijd wel interessant .

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het begin van de klim is kenmerkend voor deze Tour. Waar er in voorgaande jaren nog over de eerste beklimmingen werd gewandeld, wordt er nu meteen aangevallen. Heerlijk!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Goodfella_90 schreef:

[Rijdt Mancebo overigens nog?

Mancebo werd ook genoemd in de dopingzaak rond sportarts Fuentes, Operación Puerto. Nadat dit nieuws op 30 juni 2006 bekend werd, werd het hem tevens verboden deel te nemen aan de Ronde van Frankrijk en besloot Mancebo vroegtijdig zijn loopbaan te beëindigen. Toen eind 2006 bleek dat hij toch niet vervolgd zou worden en een aanbieding kreeg van een andere wielerploeg, kwam hij op deze beslissing terug. In 2007 reed hij bij Relax-GAM.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

En Mercado?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Mancebo met z'n schuingehangen kop. .

Het wordt nu wel echt de Tour van de armoede trouwens. .

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Wacht maar! Het gaat pas echt los in de Alpen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Knisper schreef:

En Mercado?

Ploegleider Patrick Lefèvere van Quick Step zag het niet in hem zitten en in 2006 vertrok hij voor twee jaar naar de kleine Franse ploeg Agritubel. Maar waar hij nu uithangt, Joost mag het weten. Hij zou zonder ploeg zitten.

Mercado, sin equipo para correr en 2008

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Bwa, ik vond het best een leuke etappe hoor. Sastre, Menchov en Evans zijn bergop gewoon te gewaagd aan mekaar om echte verschillen te laten optekenen. En wat een verrassingen vandaag: A. Schleck die zooo goed leek te zitten, verliest 9 minuten. F. Schleck blijkt ineens de sterke man bergop bij CSC te zijn, leek me nog de minste voor vandaag. Monfort en vooral Devolder helemaal weggeblazen, net als Cunego en Valverde...

Ook opvallend dat in een rasechte bergetappe het grootste verschil nog gemaakt werd in het tussenstuk tussen Tourmalet en de slotklim. Toen Voigt en Cancellara op kop waren aan 't knallen. Dat heeft er toch zeker voor gezorgd dat er vandaag met minuten is gesmeten. Maar inderdaad, zonder de doping koersen renners rekening houdend met hun limieten. Minder spectaculair? Waarschijnlijk. Spannend en onvoorspelbaar? Dat ook zeker.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik geef toe , wielrennen kijk ik regelmatig maar ik heb er de ballen verstand van. Maar een vraagje voor de 'kenners', waarom rijdt Menchov voor Rabobank dit jaar? Buiten Menchov en Freire bestaat de rest voornamelijk uit peleton opvulling volgens mij. Volgens mij zou Menchov precies dezelfde tijd hebben als hij in een eigen eenmansploeg rijdt. Mijn vraag is nu dus eigenlijk wat de overige renners nou eigenlijk toevoegen aan een goed resultaat voor Rabobank deze tour, behalve dan dat de talentjes wat ervaring op doen?

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Kai schreef:

Mijn vraag is nu dus eigenlijk wat de overige renners nou eigenlijk toevoegen aan een goed resultaat voor Rabobank deze tour, behalve dan dat de talentjes wat ervaring op doen?

Tja, je legt de vinger wel op de zere plek. Sowieso heb je altijd waterdragers nodig of mensen die op kop rijden om bijvoorbeeld Menchov's trui te verdedigen, mocht hij die krijgen.

Ten Dam en Weening zouden hem moeten bijstaan in de bergen, maar vooral die tweede komt er niet zo aan toe.

Verder hebben we Freire voor de sprints in de groene trui en een Flecha helpt hem weer (en Menchov ook als het niet te bergachtig is).

De rest is vooralsnog inwisselbaar, maar ze kunnen misschien in de laatste week met de ontsnappingen mee.

speedy23 schreef:

(quote)

Ploegleider Patrick Lefèvere van Quick Step zag het niet in hem zitten en in 2006 vertrok hij voor twee jaar naar de kleine Franse ploeg Agritubel. Maar waar hij nu uithangt, Joost mag het weten. Hij zou zonder ploeg zitten.

Jammer, was toch een veelbelovend talent.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

In Overigen > Algemeen > Tour De France:

Wel raar dat hier nog niet zo'n topic is.

Pronostieken/discussies/... post het hier allemaal!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Mijn pronostiek voor de eindstand: (Nu gemaakt)

1) Evans

2) Menchov

3) Shleck F.

4) VanDeVelde

5) Ricco

6) Sastre

7) Kohl

8 ) Efimkin

9) Valverde

10) Kirchen

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax = we moeten het

PSV = we doen het

Feyenoord = we willen het

AZ = we denken het

is dit de waarheid of wat!

F. Shleck gaat de tour trouwens winnen, hoop niet op menchov of evans, tenzei ze is een keer in de aanval gaan in de alpen, maar waarschijnlijk niet!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Eén dagje offline en meteen alweer praatjes.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

wat een dag rust wel niet allemaal mogelijk maakt , hoop dat het bij de renners hetzelfde effect zal hebben.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

combi schreef:

F. Shleck gaat de tour trouwens winnen, hoop niet op menchov of evans, tenzei ze is een keer in de aanval gaan in de alpen, maar waarschijnlijk niet!

Voor Menchov was het gewoon niet slim om gisteren nog in de aanval gegaan. Nu Evans in het geel rijdt, zal de druk op hem liggen. Als in de volgende bergetappe nou Schleck, Sastre, Menchov, Kohl etc. om de beurt aanvallen en Evans laten parreren, dan kunnen ze hem echt wel opblazen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

combi schreef:

Ajax = we moeten het

PSV = we doen het

Feyenoord = we willen het

AZ = we denken het

is dit de waarheid of wat!

Ja..maar wat wil je er mee zeggen?

Ik heb veel vertrouwen in het nieuwe seizoen. Jammer dat die klote tour nog 2 weken over de voetbalinteresse bij mensen heen valt maar het nieuwe seizoen komt eraan!

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb veel vertrouwen in het nieuwe seizoen.

Lijkt me dat elke Ajax-fan dat wel heeft. Mag ook wel na die aankopen en bravoure praatjes.

Nu nog op het veld laten zien.

Ik ben het meest benieuwd naar de teambezetting waar ze in denken te gaan spelen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja..maar wat wil je er mee zeggen?

de mentaliteit van de club en de gepaarde druk die er bij komt kijken.

Ik heb veel vertrouwen in het nieuwe seizoen.

tja, dat heb ik nu al een paar seizoenen achter elkaar.

Jammer dat die klote tour

van de tour blijf je af

nog 2 weken over de voetbalinteresse bij mensen heen valt maar het nieuwe seizoen komt eraan!
pff, voetbal is mijn favo sport, maar ik vind het toch wel wat overkill de laatste jaren, mag van mij wel iets minder.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Lijkt me dat elke Ajax-fan dat wel heeft. Mag ook wel na die aankopen en bravoure praatjes.

Nu nog op het veld laten zien.

Ik ben het meest benieuwd naar de teambezetting waar ze in denken te gaan spelen.

Nou, we zijn er nog niet. We hebben de voorhoede versterkt, de enige linie die al erg goed was. Ajax moet zeker nog 1 verdediger halen. En ook eigenlijk toch wel een creatief ingestelde middenvelder. Aissati zou echt ideaal zijn. Jong, talentvol, Nederlands...

Dan zou je zon ploeg krijgen:

van de rechterkant naar de linkerkant:

Stekelenburg; Silva, nieuwe speler, Vermaelen, Vertonghen; Gabri, Lindgren, Aissati; Suarez, Huntelaar, Sulejmani

Daarmee kan je best voor de titel gaan lijkt me, Komt Aissati niet, dan Perez en De Jong afwisselen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ik vind vertonghen een goede verdediger maar iets te langzaam als je het mij vraagt voor linksback, en vergeet emanuelson niet, bassie heeft het altijd wel in hem zien zitten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.