- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Makaay is een robot, die kan nog wel 2 jaar spelen. Nu met die Deen erbij zit het voorin wel snor. Verder denk ik dat Slory nog een mooie ontwikkeling tegemoet gaat.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Makaay had vorig seizoen 13 doelpunten (inc. strafschoppen), hij zal best nog 2 jaar door kunnen. Maar hoeveel beter is Makaay nog dan een jonge talentvolle aanvaller die veel minder salaris opstrijkt? Tuurlijk zal hij er volgend seizoen weer tussen de 10 en 18 maken, maar er zijn wel meer spitsen die dat bij Feyenoord in de spits zouden kunnen, die veel goedkoper en(!) jonger zijn.
Thomasson is een goede stand-in en veel beter dan Mols. Slory moet echter in de basis starten.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Makaay had vorig seizoen 13 doelpunten (inc. strafschoppen),
je vergeet de assists en ook als bliksenafleider, zijn zomaar een doelpuntje of 15 erbij.
vele malen beter!!
oh, wie, ben benieuwd!
Thomasson is een goede stand-in en veel beter dan Mols.
is afwachten, vond mols nou niet echt slecht verleden jaar.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Tja, Makaay raakte geblesseerd. daarvoor was ie redelijk geweldig.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Haha Makaay geweldig? Wanneer dan? Hij heeft praktisch niet 1 goal gezet tegen een linkerrijtje ploeg. En tegen Ajax en PSV, in de echte topduels dus, was hij volledig onzichtbaar, zoals vaak.
Makaay is dan ook verre van een spits die ik pruim. Hij doet niks, loopt niet, werkt niet....alleen actief als ie de bal voor zijn voeten krijgt in de 16. Makaay wordt oud en dat zie je goed. Zijn echte klasse is minder geworden.
Uiteraard zullen een aantal dat niet zien, maar het is wel zo. En idem van Bronckhorst, daar doet 1 geniale wedstrijd tegen Italie niks aan af. Nuttige goede voetballer maar echt geen topper meer zoals ie was.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
@Combi
Assists waren er in ieder geval minder dan 9 want hij eindigde niet bij de eerste 7 van het assisten klassement (waarvoor 9 vereist was).
Hij zal ook nog best een paar keer de verdediging hebben afgeleid, maar het is ook een spits, dan mag je dat wel van hem verwachten. De cijfers zijn niet slecht. Maar ook verre van goed.
Jij vind Makaay nu vele malen beter dan een jonge spits, ik betwijfel dat. Ook moet je er rekening mee houden dat Makaay alleen nog maar minder wordt en die jonge spits beter.
Wie die jonge spits moet zijn, weet ik zo ook niet precies maar daar hebben ze scouts voor. Zo heel moeilijk moet het toch niet zijn voor hen om een betaalbaar talent te vinden, dat 13x per seizoen raak schiet (Elmander, Lazovic hadden het gekund in ieder geval, zij waren in het verleden zelfs nog van Feyenoord, over Charisteas zeg ik maar niks
).
Mols was afgelopen jaar niet slecht, maar als Makaay komend seizoen na een wedstrijd zijn kruisbanden afscheurt en Mols moet hem vervangen, dan verwacht ik wederom een pijnlijk jaar voor Feyenoord. Dus Thomasson is een goede stand-in.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Haha Makaay geweldig? Wanneer dan? Hij heeft praktisch niet 1 goal gezet tegen een linkerrijtje ploeg. En tegen Ajax en PSV, in de echte topduels dus, was hij volledig onzichtbaar, zoals vaak.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
onzin
Makaay was hoofdverantwoordelijk voor misschien wel driekwart van de Feyenoord-doelpunten voordat hij geblesseerd raakte. En met Verbeek aan het roer kan het alleen maar beter worden. Kijk maar de rol die Sibon bij Heerenveen heeft vertolkt afgelopen seizoen. Zo'n leep, ervaren en scherp station is dodelijk in combinatie met talentvolle middenvelders.
Daarnaast is Makaay de beste loper die de Nederlandse competitie in lange tijd gehad heeft. En dan niet als in "hij loopt zich Kuijt-gewijs het schompes" maar hij loopt "Inzaghi-gewijs altijd goed weg".
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Feyenoord kampioen gaat worden. Ik denk dat Verbeek nog wel even tijd nodig heeft om de boel draaiende te krijgen. En het is de vraag of hij zo lang mag blijven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Mij is Makaay ook fiks tegengevallen afgelopen seizoen. Had veel meer van hem verwacht. En wat dominante aanwezigheid betreft en wat belangrijke doelpunten maken betreft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Gomes pakte wel heel veel punten voor PSV. Die haalde bijna alles eruit. De gouden periode is door het vertrek van Gomes nu echt wel voorbij. En met grabbelaar Isaksson wordt het weer lekker prijs schieten
. Als PSV zijnde zal ik maar wat goedev erdedigers gaan kopen.
Hebben al twee goede verdedigers gekocht. Een Mexicaans international doe nog jong is met al 47 interlands ofzo genaamd Rodriguez. En een Fransman, voormalig international voor blessure (3 interlands), van Sochoux die daar aanvoerder was en daar kon bijtekenen en naar nog een aantal franse en naar het schijnt ook Spaanse en Duitse clubs kon. Speelde voor Sochoux bij Real Sociedad, Internazionale en Olympique Lyon. Zijn naam is Jérémie Bréchet. Kortom twee verdedigers die al jarenlang hebben laten zien hun mannetje wel te staan en dat zal bij PSV dus ook wel gaan lukken. Samen met Marcellis en Salcido achterin en er staat en verdediging die die van vorig jaar met gemak overklast. Alleen die keeper. Ik ken Isaakson eerlijk gezegd niet zo heel goed maar vind hem bij Zweden altijd heel behoorlijk. Al had ik toch liever die Franse keeper of misschien wel Velthuizen gehad.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
wel Velthuizen gehad.
gaat nog wel komen waarschijnlijk, anders word het denk ik AZ of Feyenoord.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Alleen pretenderen een aantal hier dat Makaay superklasse is...
Wat hij dus allang niet meer is. Bij het laffe Bayern voetbal paste hij wel, in een aanvallende ploeg die domineren wilt past hij niet. Zie ook de mislukte jaren met Makaay in Oranje. Ik herinner 2 dingen van hem. Een penalty raak op Euro 2004 tegen de Zweden en een hakje op Kluivert die scoorde in een kwalificatieduel. Dat waren de hoogtepunten.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Alleen pretenderen een aantal hier dat Makaay superklasse is...
Wat hij dus allang niet meer is.
voor de mickeymouse competitie wel!
vond depor en tenerife niet echt op de counter spelen van wat ik me voor de geest kan halen, en zekers bij depor was ie werelds.
mwa, daar hebben wel meer mensen last van(zie seedorf & bommel)
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Haha Deportivo was een echte counterploeg man. Wel een hele goede, dat zeker.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Haha Deportivo was een echte counterploeg man. Wel een hele goede, dat zeker.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Depor was een prima ploeg, net als Bayern natuurlijk.
Er zijn weinig NL spitsen die het internationaal zo fantastisch hebben gedaan in verschillende toplanden. Sterker nog, alleen RvN en Hasselbaink komen in me op. Om dat te gaan begatelliseren getuigt van nogal lachwekkend weinig voetbalverstand.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Niemand bagetaliseert. Sterker, niemand kraakt zijn verleden af. Ik beoordeel hem op wat hij nu laat zien. Ik vond hem vorig jaar zwak. Als je zon topspeler bent, dan moet je voorop in de strijd en scoren als men je echt nodig heeft. Dat doet Huntelaar wel (minus de play offs helaas) om een voorbeeld te noemen. Als Makaay de bal niet precies voor de voetjes krijgt dan doet hij niet mee en heb je niks aan hem want meer doet hij niet.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Eens met A&L, natuurlijk was Makaay een fantastische spits, dat wordt hier ook nergens ontkent. Alleen was Makaay afgelopen seizoen niet wat het geweest is. Penalty's eraf getelt komt hij op een doelpunt of 10 uit, dat valt mij van hem tegen. En als hij dan ook nog is een kleine €2 miljoen per jaar verdiend, mag je best wat meer verwachten. Benieuwd hoe de reactie's hier waren als Charisteas was gebleven en die zo'n seizoens als Makaay had gedraait.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2436 stemmen
Tja, hij is een een behoorlijke tijd geblesseerd geweest en bovendien draaide heel Feyenoord niet bepaald lekker. Dan vind ik het niet zo gek dat hij maar 13 doelpunten heeft gescoord.
Respekked
-
- 6288 berichten
- 1239 stemmen
Normaal gesproken scoort hij in de tijd dat hij geblesseerd was nog wel een doelpuntje of 5. Hoor je niemand klagen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hij heeft 28 wedstrijden gespeeld, 13 doelpunten waarvan nog verschillende strafschoppen. Dat is gewoon niet veel, en meevoetballend brengt hij ook niet veel, waardoor het niet te compenseren valt. Het probleem van Feyenoord is dat ze van alle gelouterde aankopen er niet één echte leider bij hebben zitten die het team op sleeptouw neemt. Maar als ze zich kunnen versterken met een stel goede verdedigers mét persoonlijkheid. En een middenveld vormen met Gio, Bruins, De Guzman en El-Ahmadi met daarvoor Makaay diep op scherp met de bewegenlijkheid van Slory eromheen verwacht ik zoveel creativiteit dat Makaay weer opgestart kan worden. Gebeurd dit niet dan kan Feyenoord beter opzoek naar een andere spits.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoop gespeculeer vooraf. Ik geloof dat Makaay nog wel een goed seizoen in zich verstopt heeft.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
meevoetballend brengt hij ook niet veel,
Ik ken geen 1 spits die zoveel meevoetbalt. Ik heb 'm dit jaar nog gewoon zien spelen en hij laat zich verder zakken dan welke spits dan ook en beweegt van links naar rechts en weer terug. ben benieuwd welke spits hem dat na doet.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik geef toe de meeste wedstrijden die ik van hem heb gezien, waarvan één in het stadion, deed hij dat niet. Verder is Makaay niet het type dat oorlog maakt, of erg balvast is. Hij heeft kort de bal nodig met de rug van de goal af. Terwijl wanneer hij terug moet komen om ballen te halen hij te ver van de goal afstaat en met de rug naar de goal toe, waar hij de kwaliteiten absoluut niet voor heeft. Zoals ik eerder al aangaf denk ik ook dat Makaay verkeerd gebruikt werd.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Tja, hij is een een behoorlijke tijd geblesseerd geweest en bovendien draaide heel Feyenoord niet bepaald lekker. Dan vind ik het niet zo gek dat hij maar 13 doelpunten heeft gescoord.
Ajax draaide ook niet al te lekker maar ze kwamen wel tot bijna 100 goals en Huntelaar had er 33.
Dat is geen reden. Een echte topspits zet ook bij een minder elftal zijn goals. Makaay heeft ze bijna allemaal tegen laaggeklasseerde ploegen gezet. Ik hoop voor Feyenoord dat Makaay komend jaar beter gaat draaien.
Ik lees trouwens dat Makaay een geweldig meevoetballende spits is? Hahahaha...als iemand het niet is, dan is het Makaay wel. Creeert Makaay zelf zijn kansen? Makaay is een Inzaghi. Afwachten en dan toeslaan. Overigens een prima kwaliteit maar ik hou er niet van.
gotti
-
- 14094 berichten
- 5968 stemmen
Huntelaar is er ook zo één hoor. Is dat ook niet deels de kwaliteit van een spits? Je ziet hem drie kwart van de wedstrijd niet en dan prikt ie er nog twee in. Het is wel fijn, zo'n meevoetballende spits, maar daar wordt zo'n jongen erg moe van natuurlijk...
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb Huntelaar zat goals zien zetten op eigen kracht. Hij speelt dan wel niemand uit, maar hij zet zichzelf altijd vrij en niet alleen in de 16 meter. Huntelaar wordt en is een grotere speler dan Makaay verwacht ik.
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Huntelaar mag blij zijn als hij het niveau ooit haalt van wat Makaay heeft gepresteerd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Juist.
Huntelaar is op het moment veel beter dan Makaay. Hij zal echter inderdaad nog moeten bewijzen dat hij het net als Makaay in een topcompetitie ieder jaar kan. Maar wat Makaay afgelopen seizoen betreft zijn we het weer niet eens Kos. (Is al tweede keer vandaag Holman
) Makaay heeft veel minder gebracht dan ik had verwacht en vond hem juist niet dominant genoeg aanwezig. Verder ook weinig gescoord en dan ook nog voornamelijk tegen de kleintjes. Verwacht ook weinig van hem in Peking. Makaay is nu eenmaal geen type dat een elftal op sleeptouw neemt en dominant aanwezig is denk ik sinds afgelopen seizoen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.