• 17.878 nieuwsartikelen
  • 184.000 films
  • 12.741 series
  • 35.193 seizoenen
  • 658.797 acteurs
  • 200.944 gebruikers
  • 9.507.650 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Respekked

• 6288 berichten
  • 1239 stemmen

BoordAppel schreef:

Jack van Gelder had wel gelijk dat Van Persie die bal slecht inschoot, aan de andere kant lag het doel helemaal open . Maar goed, zo kan het ook natuurlijk.

Ben ik het niet mee eens. Hij drukt em precies tegen de loop van Coupet in, waardoor die in principe op zijn verkeerde been staat. Ook is het altijd moeilijk om over je standbeen te schieten, dat gaat 9 van de 10 x mis. Van Persie deed juist precies het goede.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

En als Roemenie nou verliest van Nederland en Italie-Frankrijk eindigt gelijk, dan is Roemenie toch door? Dan hebben penalty's er toch niks mee te maken ?

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

Dan ligt het aan het doelsaldo. Is dat gelijk, dan krijgen we penalty's.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

En als Frankrijk, Italie én Roemenie alledrie zelfde punten en zelfde doelssaldo hebben?

Respekked

• 6288 berichten
  • 1239 stemmen

Rock Paper Scissors!

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

Ik geloof dat het dan eerst gaat om het doelsaldo in onderlinge duels. Vervolgens zouden ze dan penalty's moeten nemen. Hoe dat in de praktijk wordt uitgevoerd, is mij een raadsel. Oorspronkelijk was het het idee om de UEFA-coefficient te gebruiken.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Turkeyloverz schreef:

En als Frankrijk, Italie én Roemenie alledrie zelfde punten en zelfde doelssaldo hebben?

Dat kan ook nog inderdaad.

Ze hadden het er toevallig over op de radio. Dan gaan ze de lijst na wie het hoogste staat. En dan zou: Italie doorgaan. Het was vanmiddag op de radio.

Stephan

• 7929 berichten
  • 1396 stemmen

Heb geen zin om het te vertalen...

[duits]

Wer wird Zweiter in Gruppe C?

Rumänien steht bei einem Sieg im letzten Gruppenspiel gegen Niederlande auf jeden Fall im Viertelfinale. Doch auch ein Unentschieden könnte den Rumänen reichen - wenn auch das Parallelspiel Frankreich - Italien remis endet. Andernfalls zieht der Sieger dieses Duells ins Viertelfinale ein.

In einem weiteren Fall müsste das Torverhältnis oder gar der UEFA-Koeffizient über Platz zwei entscheiden: Wenn Rumänien gegen Holland verliert und sich Frankreich und Italien unentschieden trennen.

[/duits]

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Pff iedereen zegt wat anders

Ik wil pingels zien!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Pingels komen er alleen als Roemenie met meer dan drie nul verliest en Italie - Frankrijk gelijk wordt.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Mja, Stephan's Duitse stukje rept daar met geen woord over...

Bovendien coveren de pingels niet de situatie dat 2 teams exact gelijk staan... maar dan op een ander veld...

Grindhouse

• 828 berichten
  • 1686 stemmen

In het reglement van de UEFA staat dat als 2 teams wat betreft punten, doelsaldo en gemaakte doelpunten gelijk staan en de laatste wedstrijd tegen elkaar spelen, er strafschoppen komen. Als er meer dan 2 teams gelijk staan, of de 2 teams niet tegen elkaar moeten, wordt er gekeken naar het coëfficient, dan naar wie de minste gele/rode kaarten heeft, en als ook dit gelijk is wordt er geloot.

Wat timbo_ zegt klopt dus.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Equality of points after the group matches

7.07 If two or more teams are equal on points on completion of all the matches in their group, the following criteria will be used to determine the rankings in the order given:

a) number of points obtained in the matches among the teams in question;

b) goal difference in the matches among the teams in question;

c) number of goals scored in the matches among the teams in question (if more than two teams finish equal on points);

d) goal difference in all the group matches;

e) number of goals scored in all the group matches;

f) coefficient from the qualifying competitions for the 2006 FIFA World Cup and 2006/08 UEFA European Football Championship (points obtained divided by the number of matches played);

g) fair play conduct of the teams (final tournament);

h) drawing of lots.

7.08 If two teams which have the same number of points, the same number of goals scored and conceded play their last group match against each other and are still equal at the end of that match, the ranking of the two teams in question will be determined by kicks from the penalty mark, provided no other teams within the group have the same number of points on completion of all group matches. Should more than two teams have the same number of points, the criteria listed under paragraph 7.07 a) to h) will apply.

bron: UEFA

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Thx Grindhouse & Zavo, helder.

Kom maar op met die pingels!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Al ik de regels goed begrijp kan het nooit tot strafschoppen komen in deze groep. Dat kan immers alleen als Frankrijk en Italië evenveel punten hebben en Roemenië niet. Dus het kan alleen als Frankrijk - Italië gelijk wordt en Roemenië niet verliest. Maar in dat geval heeft Roemenië meer punten, dus zijn Frankrijk en Italië al uitgeschakeld.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Je hebt denk ik gelijk. Als ik het goed interpreteer gaat de 1-1 van Italie tegen Roemenie prefereren boven de 0-0 van Frankrijk tegen Roemenie. Dus als Italie - Frankrijk gelijk wordt met goals (bv 1-1, 2-2) (en Roemenie verliest) gaat Italie door op goals gescoord in onderlinge duels Ita/Fra/Roe. Als het 0-0 wordt (en Roemenie verliest) gaat Italie door tov Roemenie vanwege de Fifa ranking en tov Frankrijk vanwege goals gescoord onderling Ita/Fra/Roe.

Ofwel: Frankrijk *moet* winnen en Roemenie heeft, zelfs bij gelijkspel Italie - Frankrijk, *niets* aan een eventueel kleine nederlaag tegen Nederland (wat ik eerst wel dacht).

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

otherfool schreef:

Je hebt denk ik gelijk. Als ik het goed interpreteer gaat de 1-1 van Italie tegen Roemenie prefereren boven de 0-0 van Frankrijk tegen Roemenie. Dus als Italie - Frankrijk gelijk wordt met goals (bv 1-1, 2-2) (en Roemenie verliest) gaat Italie door op goals gescoord in onderlinge duels Ita/Fra/Roe.

Ja, volgens mij gaat het zo.

Als het 0-0 wordt (en Roemenie verliest) gaat Italie door tov Roemenie vanwege de Fifa ranking en tov Frankrijk vanwege goals gescoord onderling Ita/Fra/Roe.

Niet helemaal, want als het 0-0 wordt hebben Roemenië en Italië hetzelfde doelsaldo (onderling) en wordt eerst gekeken naar het totale doelsaldo van de poule. Dus dan spelen de resultaten tegen Nederland ook mee. Alleen als ITA-FRA 0-0 en NED-ROM 3-0 wordt, gaat de ranking meetellen en gaat Italië dus door.

Interessante conclusie is iig dat Frankrijk het dus nooit kan halen met een gelijkspel, die moeten dus winnen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Zavo schreef:

Niet helemaal, want als het 0-0 wordt hebben Roemenië en Italië hetzelfde doelsaldo (onderling) en wordt eerst gekeken naar het totale doelsaldo van de poule. Dus dan spelen de resultaten tegen Nederland ook mee.

Je hebt weer gelijk

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3323 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

Ben ik het niet mee eens. Hij drukt em precies tegen de loop van Coupet in, waardoor die in principe op zijn verkeerde been staat. Ook is het altijd moeilijk om over je standbeen te schieten, dat gaat 9 van de 10 x mis. Van Persie deed juist precies het goede.

Hij schiet, terwijl de goal compleet open ligt, tegen de keeper aan. Dat is gewoon slecht ingeschoten. Hij had de bal keihard tegen het net kunnen knallen.

Het leukste is als Nederland met 3-0 van Roemenië wint en Italië - Frankrijk een doelpuntloos gelijkspel wordt .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

als Nederland met 3-0 van Roemenië

Mijn vraag is nu, samen met de helft van Europa, gaat Nederland voor de winst? Of spelen zij met een B-team? Willen zij Italië én Frankrijk op die manier een hak zetten omdat men ze later in het toernooi zeker niet meer tegen zou komen?....

Bij de bookies (unibet.com) staat Roemenië met een straatlengte favoriet.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Mijn vraag is nu, samen met de helft van Europa, gaat Nederland voor de winst? Of spelen zij met een B-team? Willen zij Italië én Frankrijk op die manier een hak zetten omdat men ze later in het toernooi zeker niet meer tegen zou komen?....

.

Ja, de Italiaanse coach, Roberto Donadoni verwacht dat : "oranje voor de winst gaat. Zoniet dan moeten we het opzet van het poulesysteem onder de loupe nemen", volgens HLN. De zaak Boonen krijgt nog een staartje : in de TV-uitzending "de 7de dag op één : Volgens Boonen zou er iemand cocaïne in zijn drankje gedaan hebben".

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

speedy23 schreef:

Ik vrees van niet. OK, het zou niet sportief zijn expres te verliezen, maar ik zie al helemaal aankomen dat ze in de halve finale Italië (of Frankrijk) weer tegenkomen en dan verliezen...

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Op NOS teletekst staat in de voorbeschouwing van Tsjechie Turkije ook al dat het na 90 minuten bij gelijkspel penalty's worden...

Gister beweerden mensen hier dat dat niet zo zou zijn.

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

speedy23 schreef:

Mijn vraag is nu, samen met de helft van Europa, gaat Nederland voor de winst? Of spelen zij met een B-team?

In dit soort situaties speelt het land meestal met een B-team, maar wint het vaak nog ook. Kijk maar naar Tsjechie (wint met b-team van Duitsland) in 2004 of Portugal (wint met b-team van Duitsland). Die jongens zijn hartstikke gretig.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Oranje gaat met een B team spelen (ik gok zonder vd Sar, Bouhlarouz, Ooijer, De Jong, Sneijder, Vd Vaart en Nistelrooij) maar met mensen die ritme zoeken als Robben, Persie, Heitinga en Huntelaar. Kortom, nog altijd een sterk team. Ik gok dat ze voor de winst gaan. Oranje is (helaas) te fair. Ik zie liever dat we verliezen en Italie en Frankrijk naaien voordat zij ons later uit het toernooi gaan kicken.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3323 stemmen

Het B team is ook nog erg sterk, dus ik neem aan dat ze daarmee spelen maar wel vol op de winst. De wisselspelers willen zich ook bewijzen natuurlijk. Hopelijk spelen Afellay en Huntelaar, maar eens kijken wat zij een hele wedstrijd kunnen.

Ik zie liever dat we verliezen en Italie en Frankrijk naaien voordat zij ons later uit het toernooi gaan kicken.

En al het respect dat met de laatste twee wedstrijden is opgebouwd meteen te verliezen. Gelukkig speelt er niemand met deze instelling in het Nederlands elftal. Zo iemand hoort er ook absoluut niet in thuis.

jaspertje3

• 578 berichten
  • 1466 stemmen

En Heitinga natuurlijk in de basis

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

@ Boordappel.

Ik denk niet dat buiten Italie en Frankrijk mensen er boos over zouden zijn. Men denkt neem ik aan ''Hadden Italie en Frankrijk het maar niet zo ver moeten laten komen''.

Oranje moet eens denken aan de eigen kansen dit toernooi. Nemen die toe of af als je Italie of Frankrijk, toernooiploegen pur sang, door laat gaan? Zie allebei in 2006. Matig in hun poule, beetje moeizaam door maar in de eindfase niet te stoppen.

Ik wil EK goud, geen complimentjes voor de fair play.

jaspertje3

• 578 berichten
  • 1466 stemmen

Voetbal speel je om te winnen, niet om andere ploegen te naaien. Wat maakt het uit als we in de finale nogmaals Italie of Frankrijk tegenkomen, levert weer een mooie wedstrijd op en bovendien verslaan we ze nog een keer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Nederland gaan met het B-team voor de winst. (net als Tjechie 4 jaar terug.)

Het B-team is immers ook erg goed (Affelay, de Zeeuw, Vennegoor, Heitinga, etc) gebrand om zichzelf te bewijzen en ontspannen genoeg om vrijuit te spelen. 2-0 voor NL tip ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.