- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Nog even wat leuke trivia:
Dit is het grootste verlies van Frankrijk op een Europees kampioenschap. Hun één na grootste nederlaag was een 0-2 tegen Tsjechoslowakije in 1960.
Holland's 4-1 overwinning is de één na grootste overwinning op een EK na de verpletterende 6-1 overwinning op Joegoslavië in 2000. Ze hebben nu 16 EK wedstrijden gewonnen, evenveel als Duitsland en evenaren dus hun record.
De 2-0 was Nederland's 50ste doelpunt op het EK. Geen enkel land heeft meer doelpunten gescoord.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
(afbeelding)
Dit is een oude afkomstig van de Vlaamse Leeuw die de Waalse Haan een beurt geeft. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nederland meest scorende land ooit op EK.
De zeven doelpunten van Oranje tegen Italië en Frankrijk leveren onze buren uit Nederland een nieuw record op. Nederland scoorde nu al 52 keer op een EK voetbal. Daarmee is Nederland het eerste land dat de kaap van de vijftig doelpunten overschrijdt. Duitsland staat op de tweede plaats met 48 treffers.
Frankrijk staat met 46 doelpunten derde. Tsjechië scoorde al 34 keer en Portugal sluit de top-5 met 32 doelpunten (waarvan ook al vijf op dit EK). België staat met 13 doelpunten op de veertiende plaats, achter Joegoslavië, Zweden en Kroatië. (gb/hln.be)
Top Tien:
1. Nederland 52
2. Duitsland 48
3. Frankrijk 46
4. Tsjechië 34
5. Portugal 32
6. Spanje 31
Engeland 31
8. Denemarken 28
9. Italië 25
10. Rusland/Sovjet-Unie 24
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
En BBC Sport spreekt van een "grootse overwinning", die volgens de Britse zender te danken is aan "de briljante stijl van counteren". BBC noemde de wedstrijd "de tactische winst van coach Marco van Basten".
CNN berichtte: "Briljant Nederland laat niets heel van Frankrijk". Het tv-station doopte de wedstrijd om tot de mooiste van het toernooi. "De onstuitbare Nederlanders gaven een masterclass aanvallen", aldus CNN. De zender sprak van een "sensationele voetbalstijl".
De lovende woorden gaan maar door. De Zwitserse niewswebsite '20 Minuten' kopt "Holland vernedert ook Frankrijk" en prijst het spel van de Nederlanders als pittiger en sneller.
Eindeloos
De lijst internationale media die Nederland de hemel in prijzen is eindeloos. Allen zijn het eens over het geweldige spel, de fantastische spelers en de goede coach. Het Amerikaanse persbureau AP meent dat Van Basten zijn beste keuzes maakte vóór het toernooi door "zeurende oudere spelers thuis te laten".
En natuurlijk blijft het Oranjelegioen niet onvermeld. De sfeer in Bern met de ruim honderdduizend in Oranje uitgedoste supporters is opperbest, berichtten Zwitserse media.
"Zelfs agenten nemen foto's", meldt een ooggetuige op internet. "Er waren zoveel Oranjefans in Bern", berichtte de Britse krant The Daily Telegraph, "dat het leek alsof er niemand meer in Amsterdam en Rotterdam achtergebleven was".
606
-
- 23903 berichten
- 12418 stemmen
ik heb dat gister nog even paar uurtjes gevierd met mijn oranje kleding hier in duitsland
en we werden volop onthaald
NEDERLAND OH NEDERLAND hiep hiep hoera
ga zo door
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Veel lof voor Oranje in internationale pers
606
-
- 23903 berichten
- 12418 stemmen
Veel lof voor Oranje in internationale pers
echt zo mooi om dit te lezen kippenvel.

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Doelpunt 2 - Van Persie
Ook deze is een juweeltje.
Het doelpunt viel weliswaar in de 2e helft en werd prachtig voorgegeven door Robben. Robben keek naar Sneijder die daar ook liep maar zag dat Van Persie meer vrij liep. Van Persie haalde uit en schoot keihard in het doel. De Keeper (Coupé) hield nog wel maar het schot was zóóóó hard dat hij toch nog in zat. Een verdiende 2-0.
Hoe cool was ook die actie van Van Nistelrooy. Als een begenadigd technicus houdt hij die bal daar binnen en geeft en passant met die actie ook nog een pass. Ik verwacht dat hij het zelf ook niet helemaal begreep 
[quote]JohnWilliams schreef:
Spanje wint vandaag van Zweden en de Russen winnen denk ik van Griekenland maar pakken bijna zeker een punt. Dan zal alles aankomen op de laatste wedstrijd Rusland - Zweden en ik durf dan toch niet te zeggen dat Rusland zeker niet doorgaat.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[jaloersmodus]Blijkt nu dat God een Nederlander is[/jaloersmodus]
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Counteren lijkt inderdaad ons handelsmerk te zijn geworden, maar ik denk dat dat niet aanblijft. Dadelijk tegen Roemenië en Zweden lijkt het me sterk dat we echt worden terug gedrongen.
Het is geen schande counterend en met een beetje geluk te winnen van de 2 beste landen van de wereld. Nu de relatief zwakkere tegenstanders komen, zal Nederland laten zien dat ze ook andere manieren van scoren in hun mars hebben.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Jack van Gelder had wel gelijk dat Van Persie die bal slecht inschoot, aan de andere kant lag het doel helemaal open
. Maar goed, zo kan het ook natuurlijk.
Het leuke is dat zeker niet elk doelpunt uit een counter kwam. Er wordt ook gescoord uit spelhervattingen en er zitten een aantal velddoelpunten bij. Alleen Sneijder heeft twee doelpunten op zijn naam, de andere werden allemaal door een andere speler gemaakt. Dat is ook de grote kracht nu van dit elftal, ze zijn niet afhankelijk van één spelwijze of één speler.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nu de relatief zwakkere tegenstanders komen, zal Nederland laten zien dat ze ook andere manieren van scoren in hun mars hebben.
Ik denk als dit elftal vol op de aanval speelt er wellicht nog meer invliegen. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Het aanvalsspel van Nederland imponeerde La Gazzetta Dello Sport. 'Zeer zeker was Olanda buitengewoon, en zorgde het voor een boeiende wedstrijd met superieure hoogstandjes. De Fransen zetten er met volle overgave hun trots tegenover, maar dat was niet genoeg. De achterhoede van Nederland zorgt nog voor twijfels, maar het middenveld is een lanceerbasis voor raketten: Sneijder, Robben, Kuijt en Van Persie zijn snel en technisch. En dan is er het enigma Van Nistelrooy, dat door de Fransen niet kon worden opgelost', aldus de Italiaanse roze krant.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het leuke is dat zeker niet elk doelpunt uit een counter kwam..
Doelde eigenlijk meer op het feit dat de nekslag telkens kwam uit een counter. Maar je hebt wel gelijk, Nederland weet uit wel elke situatie een goaltje mee te pikken. '' tot het moment dat we weer 5 penalty's mogen nemen. 
Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Alleen Sneijder heeft twee doelpunten op zijn naam, de andere werden allemaal door een andere speler gemaakt. Dat is ook de grote kracht nu van dit elftal, ze zijn niet afhankelijk van één spelwijze of één speler.
Eh.. totaal voetbal? 
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
. dit moet niet te lang doorgaan want die katers trek ik niet.
.
Wat een avond zeg, ik heb het centrum van de stad nog nooit zo euforisch gezien.
Kan het nog steeds niet geloven, ik dacht echt de domste wisel ooit te zien, nog veel erger dan toen Robben er door Advocaat uitgehaald werd, maar Marco blijkt er duidelijk toch meer verstand van te hebben dan ik.
.
Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Uit de Blid: "Die Holländer hauen nach Weltmeister Italien (3:0) auch Vize-Weltmeister Frankreich die Bude voll."
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik vond het ook domme wissels, het pakte gewoon goed uit deze keer. Geluk is met de dommen toch? 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Kan het nog steeds niet geloven, ik dacht echt de domste wisel ooit te zien, nog veel erger dan toen Robben er door Advocaat uitgehaald werd, maar Marco blijkt er duidelijk toch meer verstand van te hebben dan ik.
.
Wij zaten ook al verbaasd te kijken hier. Het hele middenveld werd de rest van de wedstrijd ook overgeslagen, maar dat is dus absoluut geen probleem als je een balvaste spits hebt die even op aansluiting wacht.
Stephan
-
- 7929 berichten
- 1396 stemmen
Juist de wissel-actie van van Basten geeft me zo'n goed gevoel eigenlijk.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
'Van Persie voor Engelaar!' riep ik in de rust. En ik heb een getuige 
Volgende wedstrijd zou ik Vaart of Sneijder op de plek van De Jong zetten en Heitinga ipv Ooijer, en voor de rest (dus ook Engelaar) laten staan.
gotti
-
- 14094 berichten
- 5968 stemmen
Vond die wissel niet geheel onlogisch. Het was toch wel duidelijk dat Kuijt er enigzins doorheen zat aan het begin van de tweede helft?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zou volgende week gewoon zoveel mogelijk wisselspelers hun kans geven. Huntelaar, Heitinga, de Cler, Stekelenburg, Affelay.
Geef degene rust die nog zoveel moeten geven de komende weken.
Quentin
-
- 10218 berichten
- 8617 stemmen
. dit moet niet te lang doorgaan want die katers trek ik niet.
.
geen idee meer hoe ik thuis ben gekomen.
gotti
-
- 14094 berichten
- 5968 stemmen
Zou volgende week gewoon zoveel mogelijk wisselspelers hun kans geven. Huntelaar, Heitinga, de Cler, Stekelenburg, Affelay.
Geef degene rust die nog zoveel moeten geven de komende weken.
Het zou raar zijn als Van Basten dit niet doet natuurlijk. En reken er maar op dat bovenstaande spelers gretig zijn. Zelfs met een veredeld B-elftal zie ik Nederland nog wel winnen van Roemenië.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Babel een plekkie gunnen, kan ie lekker zijn conditie op peil houden.
En hij hoeft niet de bal te hebben, gewoon rek oefeningen rond de middenstip. Ik stem voor.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het zou raar zijn als Van Basten dit niet doet natuurlijk. En reken er maar op dat bovenstaande spelers gretig zijn. Zelfs met een veredeld B-elftal zie ik Nederland nog wel winnen van Roemenië.
Toch zou ik het niet doen. De ploeg zit nu in een flow.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Nee, mijn raad opvolgen is een goeie toch?
gotti
-
- 14094 berichten
- 5968 stemmen
Toch zou ik het niet doen. De ploeg zit nu in een flow.
Een ploeg die ook kans heeft om geblesseerd te raken. En het zou zonde zijn om van dit team iemand kwijt te raken terwijl het eigenlijk niet nodig was. Zoeits is niet ongebruikelijk hoor. Dit wordt heel veel gedaan als een team al door is. Vind het niet meer dan logisch...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.