- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Gadsamme, zit die moffenclub er komend seizoen weer in. Heb de wedstrijd niet kunnen zien, alleen de 2e verlenging. Had effe hoop bij de 2-2 maar die penalty's waren hemeltergend slecht. Die van Bodor man man man. De Vries had ook een hele slechte.
Zonde. Feyenoord liet het na. Dordrecht had alle kansen maar liet het na en Cambuur liet het vandaag en enkele dagen terug na. Heel zonde.
Maarja @ nomak zeg ik van harte. Moet een prettig gevoel zijn dat je club erin is gebleven ondanks alles.
PS: Was ik het niet die voorspelde dat Roda het wel ging halen Nomak? 
En ook erg zonde: Streekclub de Graafschap eruit en die 1000 dooien uit het sfeerloze Waalwijk erin. Hoe tragisch kan het soms zijn...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
[
Ik zoek ook nooit excuses, maar Willem II in de blessuretijd mag scoren uit 2 meter buitenspel. En dat zo een scheidsrechterlijke blunder dan het laatste zetje kan zijn naar de degradatie, dan mag dat worden aangehaald zonder voor Calimero te worden uitgemaakt.
Tuurlijk moet dat kunnen maar dan moet je niet verontwaardigd reageren als een ander dat ook doet. Beetje hypocriet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maarja @ nomak zeg ik van harte. Moet een prettig gevoel zijn dat je club erin is gebleven ondanks alles.
Bedankt, het is inderdaad een onbeschrijfelijk gevoel.
Nu gewoon hopen dat we volgend jaar niet nog eens zo een dramatisch seizoen meemaken. Cissé gaat wel weg, en natuurlijk nog een paar spelers. Maar daartegenover staat wel de komst van Adnan Secerovic (in de winterstop), een jong Bosnisch talent.
En er is sprake van de komst van nog een paar talenten die aangetrokken kunnen worden. Maarja, eerst zien en dan geloven.
En ik herhaal het nogmaals, de jeugd moet meer kansen krijgen.
PS: Was ik het niet die voorspelde dat Roda het wel ging halen Nomak? 
Inderdaad. 
Ik had zelfs geen hoop meer.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk moet dat kunnen maar dan moet je niet verontwaardigd reageren als een ander dat ook doet. Beetje hypocriet.
Als die ander eerst tegen mij zegt dat ik het niet mag doen, terwijl hij het zelf doet, wie is dan hypocriet bezig?
Ik heb hier erg vaak te horen gekregen dat elke ploeg weleens de scheids tegen had. Is ook regelmatig bij ploegen het geval geweest.
Maar kos gaf als NEC supporter al enkele weken geleden eens aan dat Roda wel heel erg vaak pech had met scheidsrechterlijke blunders.
Eerlijk is eerlijk, het komt bij elke ploeg voor, maar wij hebben het dit seizoen overdreven vaak meegemaakt op beslissende momenten.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Jammer van De Graafschap.
Ik zeg: Fritz Korbach weer terug op de Nederlandse velden!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als die ander eerst tegen mij zegt dat ik het niet mag doen, terwijl hij het zelf doet, wie is dan hypocriet bezig?
Ik deed het, jij reageert erop terwijl ik aangeef dat je niet moet zeuren omdat jij het voorheen deed. Niet de rollen om gaan draaien.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hoezo? Zelfs Fritz kan niet elke slijterij van de kredietcrisis redden...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een slijterij profiteert juist van de kredietcrisis.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik deed het, jij reageert erop terwijl ik aangeef dat je niet moet zeuren omdat jij het voorheen deed. Niet de rollen om gaan draaien.
Joh, laat hem effe. Het zal ietswat over emotioneerd gereageerd zijn. Kan ik me goed voorstellen na zon avond waarin de toekomst van je club via een penaltyserie is gered terwijl iedereen ook hoopte dat ze eruit vlogen.
Verbazingwekkend hoevaak Roda vanaf Feyenoord uit door de mazen van 't net is gekropen. Maarja, geluk dwing je ook af.
Voor Ajax ook balen. Roda uit is traditioneel kut. Dit jaar een nipte 1-2 winst, jaren ervoor verloren 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Met Fritz werden 'we' ooit 8e (met Eric Viscaal, Edwin Goddee, Hans vd Haar, Ali Ibrahim en Hazem Emam; Van Vossen kwam wat later volgens mij...). Met of zonder drank probleem; Korbach is één van de betere trainers die de Graafschap de afgelopen 15 jaar gehad heeft. Waarschijnlijk wel de beste...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Een slijterij profiteert juist van de kredietcrisis.
Nee joh, iedereen die financieel aan de grond zit koopt minder drank en wie zijn verdriet weg wil drinken koopt van die goedkope ondrinkbare Aldi of C1000 pils 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Met Fritz werden 'we' ooit 8e (met Eric Viscaal, Edwin Goddee, Hans vd Haar, Ali Ibrahim en Hazem Emam; Van Vossen kwam wat later volgens mij...). Met of zonder drank probleem; Korbach is één van de betere trainers die de Graafschap de afgelopen 15 jaar gehad heeft. Waarschijnlijk wel de beste...
Long time ago. Korbach is al jaren niet serieus meer te nemen. Weet nog dat ie een jaar of 5 terug bij Sparta tekende en na 1 training weer ontslag moest nemen omdat de gezondheid het niet meer toeliet.
Maar hij heeft wel op trainersgebied een aardig verleden.
Ik vond trouwens Gert Kruijs en Frans Adelaar ook zo slecht niet bij De GS. En Jan de Jonge was helemaal top. Zonde dat hij ging. Van Stee heeft de degradatie dichtbij gebracht door slecht in te kopen en zonder visie een seizoen te spelen.
OlafK
-
- 955 berichten
- 1820 stemmen
Korbach terug in de Eredivisie?
Graag
! Weer wat te lachen bij de interviews
!
@ Nomak: we hebben het gered. En inderdaad; een aantal spelers laten doorstromen. Stankov en Sutchuin sowieso. Schors gaat waarschijnlijk naar MVV. Verder hopen op een scorende spits en voor de rest heeft Roda een heel aardig team. Het probleem is echter dat scorende spitsen zo ontieglijk onbetaalbaar zijn..
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij is de grootste zwakte van Roda eerder de coach. De man weet nooit een gevoel van rust en stabiliteit te kweken. En van Geel blijft de man steunen, maarja Martin is zelf een laffe haas. Technische beleid van Roda zuigt.
De selectie is grotendeels wel eredivisiewaardig al zet ik vraagtekens bij de mentaliteit van de kern. Het had nooit zover mogen komen.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Long time ago. Korbach is al jaren niet serieus meer te nemen. Weet nog dat ie een jaar of 5 terug bij Sparta tekende en na 1 training weer ontslag moest nemen omdat de gezondheid het niet meer toeliet.
Maar hij heeft wel op trainersgebied een aardig verleden.
Ik vond trouwens Gert Kruijs en Frans Adelaar ook zo slecht niet bij De GS. En Jan de Jonge was helemaal top. Zonde dat hij ging. Van Stee heeft de degradatie dichtbij gebracht door slecht in te kopen en zonder visie een seizoen te spelen.
Beiden minder dan Korbach. Maar er liepen destijds ook wel betere spelers rond.
OlafK
-
- 955 berichten
- 1820 stemmen
Het had inderdaad nooit zover mogen komen. Maar er zijn wel een x aantal verzachtende omstandigheden:
- financiële problemen
- trainerswissel met de bijbehorende problemen (er ontstanden twee kampen: één pro-Atteveld, één anti-Atteveld. Ik kan me voorstellen dat dat ook ná een ontslag doorwerkt)
- De negatieve spiraal. Roda was, ook in de play-offs, een team zonder veel zelfvertrouwen. Maar je ziet het; zodra men begint met voetballen, dan loopt het wel. Spelers als Hadouir, Delorge, De Fauw, Cissé, Meeuwis, Vormer, Kah en Bodor kunnen ook bij clubs als Groningen en Heerenveen prima mee. Sterker nog: 2 jaar geleden hoorde Roda in dat rijtje clubs thuis!
En Harm van Veldhoven? Ik vond zijn mediaoptredens niet altijd even handig, hoewel hij wél altijd openlijk zijn team verdedigt. En met een team zonder zelfvertrouwen vond ik dat een zeer juiste keus.
Maar volgens 'insiders' ligt de trainer wel goed in de spelersgroep en daar gaat het uiteindelijk om. Wel heb je absoluut gelijk dat het de hoogste zaak is om de spelersgroep rust en stabiliteit te garanderen, want zodra deze ploeg weer in zichzelf gelooft, speelt het rond de plaatsen 7-10.
Edit] kreeg overigens net een belletje van een maat van me. Op de markt in Kerkrade is het nu feest. Mannetje of 300 gaan daar uit hun dak
! Mag ook wel na zo'n kutseizoen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Schors gaat waarschijnlijk naar MVV. Verder hopen op een scorende spits en voor de rest heeft Roda een heel aardig team. Het probleem is echter dat scorende spitsen zo ontieglijk onbetaalbaar zijn..
Schors gaat inderdaad naar MVV, begrijp ik helemaal niets van. Ook nog op amateurbasis, maarja, als die jongen niet wil blijven, dan moet je hem ook niet dwingen. Hij zal wel denken dat hij bij MVV meer kans krijgt om door te breken.
Scorende spitsen zijn duur. Roda kon Lamah heel goedkoop krijgen van Anderlecht. Met hem erbij hadden we er wellicht wat beter voor gestaan. Maarja, als je niets durft investeren, dan bereik je ook niets.
Martin Van Geel moet nu gewoon eens contact opnemen met Nol Hendriks. Die weet altijd wel ergens een talent uit te halen.
Want 1 ding is duidelijk, er MOET iets veranderen. Spelers gaan weg en die leegte moet opgevuld worden.
Desnoods spelers huren zoals vorig seizoen met Lamah & Tioté. Niet ideaal, maar beter zo dan tegen degradatie vechten.
Volgens mij is de grootste zwakte van Roda eerder de coach. De man weet nooit een gevoel van rust en stabiliteit te kweken. En van Geel blijft de man steunen, maarja Martin is zelf een laffe haas. Technische beleid van Roda zuigt.
De selectie is grotendeels wel eredivisiewaardig al zet ik vraagtekens bij de mentaliteit van de kern. Het had nooit zover mogen komen.
Van Veldhoven heeft het in België altijd goed gedaan eigenlijk. Dus misschien ligt het niet aan hem, maarja als ik dan regelmatig die wissels van hem bekijk. Dan vraag ik me soms ook af of hij wel wil winnen. Maarja met zo een problemen had elke trainer het moeilijk gehad denk ik.
De mentaliteit van sommige spelers is een groot probleem.
Meeuwis kan misschien wel een goede voetballer zijn, maar hij is echt een rotte appel. Altijd kritiek op zijn medespelers terwijl hij er zelf ook niets van bakte dit seizoen. En dan die volkomen onnodige overtreding afgelopen zondag. Daarmee heeft hij de ploeg echt genaaid.
Hadouir kan ook echt heel goed voetballen, en deze wedstrijd heeft hij ook vechtlust getoond. Als hij dat nu eens altijd had.
Maar jammer genoeg is hij vaak gewoon te laks. Gaat hij een beetje met zijn handen in zijn zij staan terwijl de tegenstander in balbezit is. Maar nogmaals, een erg goede voetballer als hij er zin in heeft. Ik ben er zeker een fan van.
Kah, Vormer, dat zijn de jongens die de juiste mentaliteit hebben. Voor hun ga ik naar het stadion! Linssen heeft dat ook wel. En Oper natuurlijk ook, jammer dat die weggaat.
Meer spelers met die vechtlust moeten we hebben, dan komt het wel goed.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Sterker nog: 2 jaar geleden hoorde Roda in dat rijtje clubs thuis!
Zeker weten.
Over het gehele jaar 2007 bekeken waren wij zelfs de beste ploeg na Ajax.
Over het gehele jaar 2008 bekeken waren we de op één na slechtste ploeg.
Je ziet hoe vreemd het kan lopen.
Op de markt in Kerkrade is het nu feest. Mannetje of 300 gaan daar uit hun dak
! Mag ook wel na zo'n kutseizoen.
Ja, ik heb het ook gehoord. 
Erg jammer dat ik over enkele uurtjes moet gaan werken. Ik zou nu eigenlijk al moeten slapen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Kerkrade gefeliciteerd.. ben nog een aantal keer geweest in Rolduc om cursussen te geven.. weet dus wat een klere-eind het weg is van de beschaafde wereld 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nomak, gefeliciteerd!
Ik vind het persoonlijk jammer, 1 Limburgse club in de Eredivisie is genoeg en anders heb ik liever nog MVV dan Roda maar goed. Zonde ook van de Graafschap inderdaad, 2 kleurloze clubs spelen volgend seizoen Eredivisie, terwijl 2 volksclubs Eerstedivisie spelen.
Ik heb ook nog nooit zo een kansloze spits gezien als die Schors trouwens, hoe moet zo'n jongen ooit scoren als je 1.50 bent?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat was inderdaad een aardig team! Daar heeft die dronkelap aardige successen mee behaald, maar dat zou mn oma ook nog wel kunnen.
Zo'n Korbach kan gewoon niet meer tegenwoordig, lachwekkend, zielig persoon. Wel een enorme humorist trouwens, de grappigste trainer ooit. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Lees net dat Berg naar Ajax en AZ kan, laat die jongen álsjeblieft vertrekken hier uit Grunn. Die past hier totaal niet. Heb liever een som geld.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
gefeliciteerd Nomak. en OlafK 
uiteidelijk na een dramatisch seizoen toch een memorabele avond meegemaakt.
volgens mij lijkt het net of je de CL gewonnen heb. 
toegegeven had liever dat Cambuur gepromoveerd was maar ok. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Gefeliciteerd Nomak En OlafK.
Vind het toch leuk dat een Roda in de Eredivisie blijft. Cambuur heeft er niets te zoeken. Slapende Reus? Welterusten dan maar.
Roda had het thuis al af moeten maken als het zorgvuldiger was met hun aanvallen. Cissé stond toen een paar x hopeloos vrij voor de goal, maar werd niet aangespeeld.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Als club past Cambuur best in de Eredivise hoor. Er zijn een aantal clubs in de Jupiler League die die uitstraling in potentie wel hebben, zoals GA Eagles, Den Bosch, MVV, Zwolle bijvoorbeeld.
Anderen zoals Volendam, RKC, RBC, of Excelsior duidelijk niet.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Sorry, maar nee.
.
Al heeft Veendam wel 1 belangrijk vereiste van een volwaardige Eredivisieclub: Je wil er niet graag spelen als topclub. Op de Langeleegte kan het spoken en op een gure vrijdagavond kan iedereen daar verliezen, ongeacht kwaliteit.
Dat is eigenlijk het belangrijkste wat een zo'n ploeg die onderaan de Eredivisie meedoet moet hebben: Dat topclubs er op hun bek kunnen gaan, in een stadion met fanatiek publiek en keihard spel.
Daarom blijven een Heracles en ADO er de laatste jaren wel in en een RKC, Excelsior en Volendam niet.
Die willen 'mooi voetballen'
. en dat is heerlijk om tegen te spelen.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik vind RKC best in de eredivisie thuishoren trouwens. Ze hebben best een aardig team ook.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind ik ook, is niet zo'n slecht team en zeker niet minder dan die bouwvakkers uit de achterhoek.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.