• 16.381 nieuwsartikelen
  • 180.143 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.597 acteurs
  • 199.690 gebruikers
  • 9.420.267 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Hoekstra was de best denkbare vervanger van Overmars op dat moment, maar is door een zware blessure nooit meer op zijn oude niveau gekomen. Uiteindelijk heeft 'ie tot zijn 30ste ofzo in de 2e/3e divisie in Engeland gespeeld.

Ook nog bij Grunn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik vrees dat Olsen een beetje het Charisteas-effect voor moet stellen. Net als bij Feyenoord destijds waren er in de wandelgangen al geruchten over Vagner Love e.d. en dat werd uiteindelijk de flop Charisteas. Bij Ajax werden namen als Rijkaard, Van Gaal, Adriaanse, Advocaat, Hiddink en zelfs Wenger genoemd en dan moeten we het doen met zo'n derderangs Deen die zoals eerder al gemeld werd totaal niet binnen het plaatje van de commissie Coronel past.

Stomme vergelijking en ook totaal niet terecht.

Charisteas staat voor een enorme 1 dagsvlieg met 1 goed EK. Olsen staat voor een lange carriere waarin hij het goed heeft gedaan.

Misschien moet je het zo zien. Ajax probeerde het bij het niveau Rijkaard, misschien tegen beter weten in. Olsen is geen C keus. Olsen was altijd een optie maar je probeert het logischerwijs altijd eerst bij de grootste coaches. Zou raar staan als Olsen 1e kandidaat was en dat ze niet interesse in Rijkaard zouden hebben gehad.

stinissen (crew films & series)

• 23665 berichten
  • 77273 stemmen

VAN BASTEN NAAR AC MILAAN ALS TRAINER

Dit is toch niet te geloven ...................

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Hoezo? is juist enorm logisch.

En daar past hij ook veel beter dan bij Ajax dus daar gaat hij wel presteren. Vind het wel leuk. .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

stinissen schreef:

Waar heb je dat vandaan?

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Ook nog bij Grunn.

Nee, hij kwam juist van Grunn toch?

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Stomme vergelijking en ook totaal niet terecht.

Charisteas staat voor een enorme 1 dagsvlieg met 1 goed EK. Olsen staat voor een lange carriere waarin hij het goed heeft gedaan.

Misschien moet je het zo zien. Ajax probeerde het bij het niveau Rijkaard, misschien tegen beter weten in. Olsen is geen C keus. Olsen was altijd een optie maar je probeert het logischerwijs altijd eerst bij de grootste coaches. Zou raar staan als Olsen 1e kandidaat was en dat ze niet interesse in Rijkaard zouden hebben gehad.

het ontgaat mij een beetje waarom Rijkaard zo'n enorme topcoach zou zijn en beter dan Olsen. .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nee, hij kwam juist van Grunn toch?

Hij komt oorspronkelijk uit Assen geloof ik, maar Grunn heeft hem een seizoen gehuurd toen ie bij Ajax onder contract stond.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

het ontgaat mij een beetje waarom Rijkaard zo'n enorme topcoach zou zijn en beter dan Olsen. .

Daar begrijp ik ook helemaal niets van.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Rijkaard heeft meer bewezen dan Olsen, dat is duidelijk. Nou had Rijkaard met Oranje en Barca wel beter materiaal dan Olsen met Denemarken en Ajax, klopt ook.

Maar Rijkaard is wel een rising star. Die heeft het coachen duidelijk in zich. Had ie als speler al.

@ Stinissen, zie nog niks definitiefs over Basten als Milan coach. Zou Seedorf leuk vinden haha. Die mag dan meteen van de zomer wel naar ons terugkeren hehe.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Hij komt oorspronkelijk uit Assen geloof ik, maar Grunn heeft hem een seizoen gehuurd toen ie bij Ajax onder contract stond.

O ja, ik zie het. Dacht dat PSV hem juist bij Groningen had weggehaald, net zoals Robben.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Rijkaard heeft meer bewezen dan Olsen, dat is duidelijk.

.

Nee, dat is helemaal niet duidelijk. Olsen was zowat een Beckenbauer in het veld, dus waarom Rijkaard daar in beter zou zijn snap ik ook niet.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

Vraag me ook af hoe Stinissen aan die info komt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Als Olsen coach was bij Barcelona zou hij het misschien ook zo goed hebben gedaan.

Dat zie je nu wel bij Guardiola.

Geen ervaring maar hij maakt Barcelona wel kampioen en haalt de finale van de Champions League.

Is dat nu ook een topcoach?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ja. Rijkaard kreeg Barca de laatste 2 seizoenen veel minder aan de praat, Guardiola lukt dit wel weer heel erg. Al moet hij zich als coach de komende 10 jaar natuurlijk gaan bewijzen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik had de CL ook gepakt met Barca met Dinho in de vorm van zijn leven.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

wat een slapperdewats, als een club kampioen word ligt het aan de kwaliteit van de selectie worden ze het niet ligt het aan de trainer, beetje kortzichtig niet?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vind ik te makkelijk. 2 landstitels en een CL winnen binnen 2 jaar is subliem, wat je ook wil zeggen.

Barcelona heeft al sinds de jaren 70 bijna elk jaar droomselectie's maar slechts Cruijff en Rijkaard wonnen er een Europa Cup 1 mee. Net of de ploegen uit de jaren 70, 80 en eind jaren 90 zwak waren. Gewoon geweldig werk van Rijkaard. En naast het coachen is hij ook zeker een goede mananger, iemand die met mensen om kan gaan en iemand die spelers beter maakt. Spelers als Messi, Ronaldinho, Etoo, Xavi, Iniesta etc heeft hij zeker beter gemaakt.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

stinissen schreef:

Bron?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat willen de lezers van de Gazetta. Meer is het niet.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Spelers als Messi, Ronaldinho, Etoo, Xavi, Iniesta etc heeft hij zeker beter gemaakt.

wie zou dat niet kunnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Maar wat heeft Rijkaard bewezen naast Barcelona? Degradatie met Sparta? Ja, dat kan ik ook.

Kom niet met zijn prestaties met Oranje, want ook Van Basten heeft mooie resultaten neergezet met Oranje, en die kotst men uit in heel Nederland.

Nee hoor, ik wacht nog af vooraleer ik Rijkaard een topcoach ga noemen. Hiddink en Gerets om er maar 2 te noemen, dat zijn echte topcoaches. Die mannen halen overal het maximum uit hun selecties. Die mannen zijn een garantie voor succes.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Rijkaard liet Oranje prachtig voetbal spelen en had pech dat die eikels die penalty's in de wedstrijd tegen Italie allemaal niet erin schoten anders was hij denk ik gewoon Europees kampioen geworden.

Maar effe over een andere coach. Duitsland maakt kennis met Louis :

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Bassie lijkt wel bezig te zijn zich overal belachelijk te maken waar hij als voetballer zoveel indruk maakte (Oranje, ajax en nu AC Milan).

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

stinissen schreef:

herman78 schreef:

Bron?

O.a. Vi.nl

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Raad ik je aan nog even de VI artikelen goed te lezen Rico.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

En wat Barcelona betreft: ik denk dat het juist de combinatie Rijkaard - Ten Cate was die goed werkte. Misschien dat Rijkaard zonder Ten Cate ook een fantastische trainer is, maar vooralsnog heeft ie solo nog niet zoveel bewezen:

*gedegradeerd met Sparta

*EK 2000 gestrand in halve finale, o.a. door ongelukkige wissels

*vorig seizoen geen kampioen met Barca

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ Rico:

Nee hoor. Op Vi.nl staat wat de lezers hebben besloten d.m.v. een poll.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Euro 2000 is ie uitgeschakeld omdat de pingels er niet i nwerden geschoten. Kon Rijkaard weinig aan doen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik zie nu dat Van Basten-verhaal:

Marco van Basten is komend seizoen coach van AC Milan. Dat willen de lezers van La Gazzetta dello Sport. Zij stemden in een poll op de website van de roze sportkrant massaal voor de voormalig trainer van Ajax.

Al zit Carlo Ancelotti nog steeds op de bank bij AC Milan én heeft de trainer een doorlopend contract tot medio 2010, toch houden Italiaanse journalisten zich al weken bezig met wie zijn opvolger moet worden. Want zij zijn ervan overtuigd dat Ancelotti na dit seizoen vertrekt met Chelsea of Real Madrid als bestemming.

La Gazzetta selecteerde vijf kandidaten waaruit de bezoekers konden kiezen: Massimiliano Allegri, Filippo Galli, Leonardo, Mauro Tassoti en Van Basten. De laatste zegevierde afgetekend.

Van Basten incasseerde 46 procent van de bijna negentienduizend stemmen. Daarmee bleef hij Allegri ruim voor. De huidige coach van Cagliari bleef steken op 28 procent. Scout Leonardo en de beide assistent-trainers Tassoti en Galli eindigden op ruime achterstand.

Van Basten heeft in Italie enorm veel indruk gemaakt door de overwinning op Italie tijdens het EK. Dat zal het wel zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.