• 16.378 nieuwsartikelen
  • 180.136 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.597 acteurs
  • 199.689 gebruikers
  • 9.420.235 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

met Olson ga je gewoon weer 12 jaar terug, was begin van afbrokkeling, domme keuze dus mocht het zo zijn.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik zou Olsen een vreemde keuze vinden, gezien het eerder opgestelde profiel, daar voldoet hij namelijk voor 0% aan. Hij is geen type schoolmeester, staat er niet bekend om jonge spelers beter te maken en is geen man voor de lange termijn. Hij heeft het bij z'n 3 eerdere clubs steeds één of twee jaar goed gedaan, om daarna ontslagen te worden.

Dat wil niet zeggen dat het slecht zou zijn om Olsen voor één of twee seizoenen aan te trekken, maar het ik vind het verre van ideaal. Het wordt toch weer afwachten wat het wordt, Olsen is geen garantie voor succes.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Eerst is die de perfecte kandidaat, als die afhaakt is weer een ander de eigenlijk favoriete kandidaat etc.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

gewoon voor Ron Jans gaan, goed gebekt, heeft visie en hij verdient een kans bij een grotere club.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Past qua personality totaal niet in Amsterdam.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Denk ook niet dat hij dat zou willen op dit moment.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Die gaat 100 procent zeker niet naar Ajax.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

combi schreef:

met Olson ga je gewoon weer 12 jaar terug, was begin van afbrokkeling, domme keuze dus mocht het zo zijn.

Dan heb je Ajax toen niet gevolgd zeker want het is grote onzin.

Ajax'' 1e jaar met Olsen was een geweldig succes. Kampioen & beker gewonnen en een kwartfinale in Europa. Prachtig voetbal en ruim 100 goals gemaakt.

Het seizoen erop moest Olsen bepalende spelers vervangen maar hij kwam wel met goede spelers als Gronkjaer, Laudrup en McCarthy. Zijn conflict met de Boertjes die een arbitragezaak hadden aangespannen tegen Ajax betekende ook zijn einde. Alle onrust zorgde ervoor dat de man de grip op de groep kwijtraakte.

Olsen is hartstikke welkom wat mij betreft. Alleen lees ik dat de Deense bond niet erg wil meewerken. Wordt vervolgd.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Olsen teerde ook voor een groot deel op de groep die er al stond hoor. En daarna is het alleen maar minder geworden.

Niet dat dit niet onvermijdelijk was of zo, maar ik snap niet waarom een Koeman daar dan wel op afgerekend moet worden, was precies hetzelfde.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ajax'' 1e jaar met Olsen was een geweldig succes. Kampioen & beker gewonnen en een kwartfinale in Europa. Prachtig voetbal en ruim 100 goals gemaakt.

Koeman 2 keer kampioen geworden en kwartfinale CL en hij mag niet van je komen??

ook niet van mij trouwens maar ok.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Olsen teerde ook voor een groot deel op de groep die er al stond hoor. En daarna is het alleen maar minder geworden.

Niet dat dit niet onvermijdelijk was of zo, maar ik snap niet waarom een Koeman daar dan wel op afgerekend moet worden, was precies hetzelfde.

Is niet helemaal vergelijkbaar, want Ajax speelde toen een heel goed seizoen met mooi voetbal en onder Koeman is dat nooit zo geweest. Ik schat Olsen hoger in dan Koeman, maar ook over Olsen twijfel ik, mijn eerste keuze zou het niet zijn.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

kos schreef:

Dit valt best mee. Het seizoen onder Olsen werd Ajax eerste met een voorsprong van 17 punten op PSV, terwijl ze het seizoen ervoor nog als 4e eindigden. Van het "succeselftal" waren sowieso alleen nog de Boertjes, Blind, Litmanen en van der Sar over.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik wou zeggen. In 1998 was er nog weinig van het gouden Ajax over. Olsen heeft een aantal prima aankopen gedaan die de ploeg hebben versterkt. Dit itt Koeman die een goede kern had (net als Olsen) maar die er dramatische shitspelers binnenhaalde toen hij zelf moest kopen. En Olsen voetbalde erg mooi met Ajax waar Koemans Ajax regelmatig betonvoetbal speelde. Tegen Valencia of Milan vind ik dat nog wel prima maar in eigen land zeker niet. Als ik dat soort ellendig voetbal wil zien had ik de afgelopen 3 jaar wel een seizoenskaart bij PSV genomen

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Olson's eerste selectie:

Voetbal International - Ajax - vi.nl

Grotendeels een andere ploeg dan de jaren ervoor.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik wou zeggen. In 1998 was er nog weinig van het gouden Ajax over.

Mwah weinig over, we presteerde nog goed in de Champoins League al werd dat wel steeds minder, maar er stond een hele aardige ploeg. Olsen had zelfs verschillende toppers onder zijn hoede.

Olsen heeft een aantal prima aankopen gedaan die de ploeg hebben versterkt. Dit itt Koeman die een goede kern had (net als Olsen) maar die er dramatische shitspelers binnenhaalde toen hij zelf moest kopen.

Vergelijking klopt van geen kant Ajax kocht in die tijd alles wat los en vast zat tot 65 selectiespelers aan toe. Dat daar wat ook wat goeds bij zat is leuk maar niet uitzonderlijk. Er is destijds zo ontzettend veel bagger binnengehaald.

En Olsen voetbalde erg mooi met Ajax waar Koemans Ajax regelmatig betonvoetbal speelde.

Het voetbal van Olsen was ook regelmatig niet om aan te zien, al zaten er met name in zijn eerste seizoen wel regelmatig goede westrijden bij.

Olsen is geen slechte trainer maar ik heb niet het gevoel dat Ajax nou een topper binnenhaalt, al helemaal niet voor de lange termijn en dan ook nog een duo-baan! Ik ben hier niet echt tevreden mee.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik wou zeggen. In 1998 was er nog weinig van het gouden Ajax over. Olsen heeft een aantal prima aankopen gedaan die de ploeg hebben versterkt.

Zoals Sier en Gorré? .

En idd, Ajax speelde mooi onder Olsen? Kom nou.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Olsen is wel verantwoordelijk voor een aantal miskopen.

Die twee die Kos noemt. En Kinkladze, Demtsjenko, Hoekstra, Oliseh, Rudy, Mariano Juan en Vierklau. Plus die slechte taleten: Supesepa, Splinter, Hose en Bobson.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

De basis was wel degelijk over van de gouden generatie. De Boer (x2), Litmanen, Blind, vd Sar, die 5 spelers vormden het fundament. Het is het seizoen daarna mis gegaan toen de boertjes gingen staken en Blind en Litmanen steeds vaker geblesseerd raakten.

Onder Olsen speelde Ajax misschien niet meer zo mooi combinatiespel, maar wel met veel doelpunten en mooie individuele acties met Laudrup en Arveladze.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

happie schreef:

Die twee die Kos noemt. En Kinkladze, Demtsjenko, Hoekstra, Oliseh, Rudy, Mariano Juan en Vierklau. Plus die slechte taleten: Supesepa, Splinter, Hose en Bobson.

Hallo dan. Zo erg kon ik me niet herinneren. Kinkladze. .

was toch een goede speler trouwens

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Wat is er trouwens met Hoekstra gebeurd? Was ook wel een goede speler.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

volgens mij had ie beetje teveel last van zn knie.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Olsen had natuurlijk wel last van een absurd verwachtingspatroon in die tijd, vlak na de grote successen. Dat is nu wel een stuk minder natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ja oke hij heeft ook zijn miskopen gehad maar hij heeft er ook enkele echte toppers bijgehaald.

Daarnaast is hij wel een goede coach. Met een klein landje met weinig toppers als Denemarken heeft hij toch enkele eindrondes gespeeld.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

Koeman 2 keer kampioen geworden en kwartfinale CL en hij mag niet van je komen??

ook niet van mij trouwens maar ok.

Exact mensen zijn hier weinig principeel want de argumenten die voor de ene trainer worden gebruikt als pré worden bij de andere ineens zonder pardon opzij geschoven.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

starbright boy schreef:

De tijdrit donderdag

Wordt het eigenlijk ergens live uitgezonden? Lijkt me wel een mooie besteding van mijn hemelvaartsdag.

starbright boy (moderator films)

• 22536 berichten
  • 5182 stemmen

Op de Belg.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

eurosport ook, maar liever de belg

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25180 stemmen

Sporza uiteraard. De vaste afspraak is 15:00.

Eurosport met Jeroentje Blijlevens

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

happie schreef:

Hoekstra was de best denkbare vervanger van Overmars op dat moment, maar is door een zware blessure nooit meer op zijn oude niveau gekomen. Uiteindelijk heeft 'ie tot zijn 30ste ofzo in de 2e/3e divisie in Engeland gespeeld.

Oliseh vond ik zelf ook lang niet zo slecht. Oliseh is na Ajax nota bene naar Juventus gegaan. Juan heb ik altijd een onderschatte voetballer gevonden en is geen aankoop van Olsen, maar van Van Gaal.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25180 stemmen

Kinkladze was ook niet slecht maar paste natuurlijk niet bij Ajax.

Ik zie nog wel een enorm minpunt om Olsen heenhangen. Rommedahl is bij hem altijd onomstreden .

Ik vrees dat Olsen een beetje het Charisteas-effect voor moet stellen. Net als bij Feyenoord destijds waren er in de wandelgangen al geruchten over Vagner Love e.d. en dat werd uiteindelijk de flop Charisteas. Bij Ajax werden namen als Rijkaard, Van Gaal, Adriaanse, Advocaat, Hiddink en zelfs Wenger genoemd en dan moeten we het doen met zo'n derderangs Deen die zoals eerder al gemeld werd totaal niet binnen het plaatje van de commissie Coronel past.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.