- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
In 1995 stond Van Gaal te schreeuwen dat hij de beste van de wereld was. Rotterdam en Eindhoven bogen het hoofd; hij had immers gelijk. Met superieur aanvalspel en nieuwe helden uit eigen jeugd kreeg de ploeg grootmachten als Milan en Bayern op de knieën, niets dan lof, respect en aanzien was het deel.
Het treurige aan Ajax en haar supporters sindsdien is dat ze als meest succesvolle club aller tijden niet nederig kunnen zijn in het verlies. De Amsterdamse bluf geeft de club een smoel en als het uitbetaald mag je van mij zo zelfverzekerd, of arrogant, zijn als je zelf wilt. Als het *niet* lukt dan rest de felicitaties voor de concurrent, het eerbiedige stilzwijgen, de zelfreflectie, en de hoop dat het een volgende keer beter wordt. Dan ga je niet klagen over de speelwijze van je concurrent, redeneren dat goals van PSV uit vrije trappen niet horen te tellen (!), bij een politiestaking het grote slachtoffer spelen. Het misstaat de ploeg lelijk.
Twee jaar terug vond heel Amsterdam het ondenkbaar dat Groningen de voorronde CL ging spelen, 'daar sla je in Europa een modderfiguur mee'. Dan moet je dus niet raar opkijken als andere supporters nu fijntjes wijzen op Praag en Kopenhagen. Vorige week was er dan de Amsterdamse overtuiging dat Ajax de titel ging halen. Dan moet je dus niet gaan miepen als Afellay na het behalen van nog maar eens een titel iets terug roept. Niet huilen als het 'helemaal niets in Amsterdam' klinkt. Niet janken over het belletje naar Perez.
Al jaren zeurt Ajax over de velden, de scheidsen, het programma, de tegenstanders, de pech... echte* kampioenen zoeken het bij zichzelf. Die slaan die uitspraak van Afellay op, draaien hem nog een keer af, spelen vervolgens de pannen van het dak, worden kampioen en roepen 'Wij zijn de beste!' Geloof me, Afellay zal een grootser verliezer zijn dan menigeen op dit forum.
Michael van Praag signaleerde het ook al: iedereen buiten de eigen supporters begint, ik denk vooral om deze redenen, een beetje een hekel te krijgen aan Ajax. Ook bij mezelf, toch volstrekt neutraal volger (als het Ajax - PSV aangaat) merk ik dat ik het dit seizoen PSV meer gunde. Volgend jaar verwacht ik een titel voor Feyenoord, en uit Amsterdam de felicitaties, het stilzwijgen, en de zelfreflectie. Dan mag Ajax van mij in de jaren daarop gerust alle successen nog eens dunnetjes overdoen, want die mooie club verdient beter dan wat het in alle geledingen de laatste jaren heeft laten zien...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee, ik heb alleen de dvd van de twee wedstrijden uit de reguliere competitie. 
Ik kan me ook niet meer herinneren met wie Ajax in de CL poule zat. Help me out?
Ja, dat was nog sneuer. Een dvd maken van 2 zeges in 1 jaar op Ajax. Das uiteraard in Rotterdam zuid wel historisch, want de kans dat je Ajax 1x verslaat is al minimaal....
Nja, sommige mensen daar hebben de trauma's tegen Ajax nooit verwerkt 
3-0, 2-4, 0-4, 4-1, 2-2, 3-0...
Maar liefst 1 gelijkspel voor jullie in 6 duels tegen Ajax, chapeau.
PS: Wanneer speelde Feyenoord ook alweer voor het laatst CL? Voor het euro tijdperk...2001...hihi.
Zo, genoeg de clubdiscussie deelnemer uitgehangen, terug naar de realiteit van vandaag de dag.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Mooi gesproken, otherfool, en volkomen mee eens!
stinissen (crew films & series)
-
- 23485 berichten
- 76998 stemmen
Wat denk je van de nieuwe aankoop van Ajax , Ajax&Litmanen=1??
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Otherfool heeft gelijk. Behalve die titel voor Feyenoord, dat gaat volgend jaar nog niet gebeuren.

Die heb ik nog niet eerder gehoord. Wie kwam daarmee?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gomes: 'Ik weg of Jan Reker weg'
Geschreven op maandag, 21 april om 20:57
Eén dag nadat hij met PSV voor de vierde achtereenvolgende keer de landstitel pakte, heeft Heurelho Gomes voor flink wat opschudding gezorgd. Hij heeft het bestuur voor een ultimatum gesteld: algemeen directeur Jan Reker moet weg, of hij gaat zelf weg.
De omroep NOS heeft namelijk een voorpublicatie van het tijdschrijft Voetbal International komende woensdag onderschept, waarin Gomes zou zeggen. "Het is Reker eruit of ik eruit." De vermeende uitlatingen zijn opmerkelijk. De goalie verlengde onlangs nog zijn contract in Eindhoven en het is bekend dat hij het uitstekend naar zijn zin heeft.
Naar verluidt hebben onder meer Arsenal en Tottenham Hotspur interesse in Gomes. Het contract van doelwachter loopt echter nog door tot de zomer van 2013. In diverse Britse tabloids wordt gesproken van bedragen van vijftien tot twintig miljoen euro.
En we zwaaien met z'n allen naar Gomes 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Net voor zijn contractverlenging had hij toch ook al dergelijke uitspraken over Reker?
Zonder Gomes moeten ze in elke linie wel twee sterke aankopen erbij doen ben ik bang. Ik zie Afellay ook wel vertrekken van de zomer. Dan zijn de rapen helmaal gaar in Eindhoven.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Die heb ik nog niet eerder gehoord. Wie kwam daarmee?
De onvolprezen mopperpot Henk ten Cate, vorig seizoen na Ajax - PSV (0-1 uit jawel een vrije trap). Paar wedstrijden later schoot Sneijder Ajax naar 3 punten uit een vrije trap en bleef het exemplarisch heel erg stil...
Gomez verkopen, die van Vitesse halen, de pakhembeet 10 miljoen bonus kan PSV wel gebruiken volgens mij...
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Heb je het tegen mij of vraag je om een bron bij je eigen stukje (die kan ik namelijk niet vinden). Mijn bronnen zijn mijn eigen oren (nu.nl zegt: "Na de pauze komt PSV uit een vrije trap op voorsprong. De bal werd onderweg nog geschampt door Timmy Simons en raakte volgens mij ook nog een hoofd. Dat is geen kwaliteit van PSV, maar geluk.") en de wedstrijd waarin Sneijder uit een vrije trap scoorde heb ik speciaal opgezocht, het was Ajax - Twente (1-1) een week nadien.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Hmz, ik zou idd Veldhuizen binnenhalen en Gomez wegdoen voor zo'n 20 miljoen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
@: Otherfool
Dat stukje van mij staat onder andere op:
En ook via msn.nl is het op te zoeken...
Het bericht komt zoals in de link staat oorspronkelijk van de NOS die een persbericht van VI heeft "onderschept".
Over jou bericht;
Ik herinner me nu weer het één en ander, hoewel ik het zoals wel vaker oneens was met HTC (een ajax coach die een uitduel verliest en dan zegt dat het aan het gras ligt
). Echter, heeft hij hier niet gezegd dat die doelpunten niet moeten tellen. Maar in dat speelweekeinde won PSV tegen de verhouding in, via een doodspel moment. Toen HTC werd gevraagd over het verschil tussen Ajax en PSV reageerde hij nogal nukkig door inderdaad "dat is geen kwaliteit van PSV, maar geluk" te antwoorden.
Maar dat is wel heel wat anders dan dat hij gezegd zou hebben dat vrije trappen van PSV niet mogen tellen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat denk je van de nieuwe aankoop van Ajax , Ajax&Litmanen=1??
Ik ken hem eigenlijk niet, maar zag op een fansite een YouTube filmpje met beelden van hem. Ziet er goed uit. Overigens is hij nog niet binnen, Ajax wilt nog niks bevestigen.
Eindelijk weer eens een talentvolle speler die nog onbekend is voor het grote publiek. Dat heb ik te lang gemist bij Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Heb je het tegen mij of vraag je om een bron bij je eigen stukje (die kan ik namelijk niet vinden). Mijn bronnen zijn mijn eigen oren (nu.nl zegt: "Na de pauze komt PSV uit een vrije trap op voorsprong. De bal werd onderweg nog geschampt door Timmy Simons en raakte volgens mij ook nog een hoofd. Dat is geen kwaliteit van PSV, maar geluk.") en de wedstrijd waarin Sneijder uit een vrije trap scoorde heb ik speciaal opgezocht, het was Ajax - Twente (1-1) een week nadien.
Moet je het goed vermelden:
Die vrije trap (ik was er helaas toen bij) was een indraaiende waaruit PSV iemand wilde laten scoren. Maar niemand raakte hem aan en de bal ging er erg gelukkig in doordat Stekelenburg geen zicht erop had.
Dat was best een lucky goal, maar die telt natuurlijk ook.
De goal van Sneijder een week later was een pure gerichte vrije trap op doel, zoals hij altijd deed.
Ik merk dat men hier erg goed is met het verdraaien van verhalen en feiten. Het is makkelijk alles op de manier te verdraaien dat Ajax er slecht uit komt he.;)
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Nu ja, semantics, volgens mij waren zijn letterlijke woorden 'dat is geen goal', erg volwassen was het al met al niet. Of hij had het de week daarop *weer* moeten zeggen.
Toch benieuwd wat Reker nu precies fout heeft gedaan in de ogen van Gomes, want dat staat er niet bij...
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Maar niemand raakte hem aan en de bal ging er erg gelukkig in doordat Stekelenburg geen zicht erop had.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mhow. Als zon 10-15 man voor je rennen dan kan je er weinig aan veranderen. Het was gewoon een onverwachtste goal die niet snel meer op die manier zou vallen.
Maar het is typisch dat bepaalde media en mensen daar nog lange tijd over door gingen, met wat Ten Cate zei. Sowieso was die man snel emotioneel betrokken en ontplofte hij elke week wel een keer haha. Blij dat ie weg is, al was zijn competitiepunten aantal aardig hoog.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Die vrije trap (ik was er helaas toen bij) was een indraaiende waaruit PSV iemand wilde laten scoren. Maar niemand raakte hem aan en de bal ging er erg gelukkig in doordat Stekelenburg geen zicht erop had.
Dat was best een lucky goal, maar die telt natuurlijk ook.
PSV dwingt een vrije trap af op de helft van Ajax. Simons wint zijn kopduel. Niemand van Ajax grijpt adequaat in. Stekelenburg kan hem niet keren. En dit heeft alles niet met kwaliteit te maken? Fout, dat heeft 4x met kwaliteit te maken.
Weet jij veel hoeveel PSV oefent op die vrije ballen. Je bent nu zelf ook aan het tencaten. De winnaar geef je credits, anders moet je niet aan sport doen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toch benieuwd wat Reker nu precies fout heeft gedaan in de ogen van Gomes, want dat staat er niet bij...
Gomes laat ons gewoo nwachten op de VI.
Gomes: "Wacht maar tot woensdag"
Heurelho Gomes weigert vooralsnog in te gaan op de uitspraken die hij doet in de VI van komende woensdag. De doelman van PSV zou willen vertrekken vertrekken wanneer algemeen directeur Jan Reker blijft.
"Ik heb het interview ook nog niet gelezen, dat komt woensdag pas uit", aldus Gomes tegenover de NOS. "Het lijkt me beter om er nu nog even niets over te zeggen, woensdag zal iedereen weten wat er precies aan de hand is."
De Braziliaanse publiekslieveling wilde tevens niet ingaan op de vraag of zijn relatie met Jan Reker helemaal kapot is, of gewoon slecht. "Nee, sorry. Vanaf woensdag kunnen jullie zoveel vragen stellen als jullie maar willen. Ik beloof dat ik dan op alles zal antwoorden, maar nu nog even niet."
stinissen (crew films & series)
-
- 23485 berichten
- 76998 stemmen
Ik ken hem eigenlijk niet, maar zag op een fansite een YouTube filmpje met beelden van hem. Ziet er goed uit. Overigens is hij nog niet binnen, Ajax wilt nog niks bevestigen.
Eindelijk weer eens een talentvolle speler die nog onbekend is voor het grote publiek. Dat heb ik te lang gemist bij Ajax.
Het is al zeker ik kreeg een sms van Marco.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Het zou toch jammer zijn als we dadelijk Heitinga én Gomes al kwijt zijn voordat de transferperiode officieel begint. Laat er nou eens een topper in Nederland blijven
. Huntelaar, Pranjic, Farfán, De Guzman, Stekelenburg, Bradley en Sulejmani willen/kunnen ook al naar het buitenland. Nu maar hopen dat Groningen of Heerenveen weer een blik topaankopen opentrekt.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
otherfool
Je hebt gelijk. 
alleen, als ik dus in de sloot spring.....................
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Uitspraak van van der Sar op NU.nl
" Bij Ajax begon het normaal te worden bekers te winnen en finales te spelen. "
Bah.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Uitspraak van van der Sar op NU.nl
" Bij Ajax begon het normaal te worden bekers te winnen en finales te spelen. "
Bah.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Waarom? Doet niets af aan die arrogante uitspraak.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Waarom? Doet niets af aan die arrogante uitspraak.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat is daar nu weer arrogant aan? Bekijk bovendien in welke context het staat.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dat het geen uitdaging meer was omdat Ajax toen 'alles' won en dat hij daarom maar naar een ander clubje is gegaan? Bleh.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.