• 17.764 nieuwsartikelen
  • 183.764 films
  • 12.705 series
  • 35.096 seizoenen
  • 658.714 acteurs
  • 200.839 gebruikers
  • 9.501.834 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Spetie

• 38871 berichten
  • 8574 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dus? McClaren heeft zich uitstekend bewezen. Je moet toch eerst iemand kunnen volgen voordat je er een positief oordeel over kan geven.

Natuurlijk dat bedoel ik ook. Maar dat gebeurt dus lang niet altijd in de voetballerij. Men kijkt eerder naar namen dan naar kwaliteit heb ik soms weleens het idee. Dat bedoel ik met het kortzichtige van de voetballerij.

Voorbeeld: Ibrahimovic moes bijn weg na zijn eerste seizoen bij Ajax, omdat men twijfelde of hij wel goed genoeg was. Hij bleef echter, kreeg de tijd en moet je nu eens zien...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ook geweldig trouwens dat Van het Schip, die ik nóg lager inschat als Bassie, de play-offs moet gaan leiden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax speelt geen play-offs...

Ach het kan nog erger: ze hadden Robbie Witsche door kunnen schuiven...

Spetie

• 38871 berichten
  • 8574 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

De vraag was meer wat moest McClaren bij Fc Twente.....Vraag ik me nog steeds een beetje af. Tweede worden is leuk, maar die voorronde Cl vliegen ze er hoogstwaarschijnlijk uit. Zit ie gewoon bij een nl subtopper....

Hij laat Twente in ieder geval goed speler en weet bij de spelers de juiste snaar te raken. Elke club in NL is dan niet hoger dan subtop. Denk dat elke club er op dit moment uit zou vliegen in de voorronder CL, behalve AZ misschien.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25209 stemmen

Marco weg
Wat een fantastisch beleid toch. Meteen maar een positieve draai (niet te lang rouwen natuurlijk), nu is de tijd aangekomen om eens wat broodnodige veranderingen door te voeren. Ten eerste eens wat geld stoppen in een fatsoenlijk scoutingsapparaat. Ten tweede een goede coach binnenhalen en geen tussenoplossing (iemand die een jaar of vier vol gaat maken binnen Ajax). Ten derde het 4-3-3 systeem loslaten en tenslotte zorgen voor continuïteit binnen het hele bedrijf.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3320 stemmen

Jammer dat Van Basten weg is. Nu maakt Ajax volgend jaar misschien kans op de titel.

kappeuter (crew films)

• 74759 berichten
  • 5988 stemmen

Vandaag in Pauw & Witteman

* Hoofdredacteur van Voetbal International Johan Derksen over het vertrek van Marco van Basten bij Ajax.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Mooi Ajax de komende jaren weer geen kampioen. Wat een domme mensen werken daar zeg.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ik denk dat de kansen op de titel anders wel toenemen zonder Marco's trainerschap...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In Nederland moeten we eens aan de lange termijn denken. Ik was er heilig van overtuigt dat ie Ajax weer aan de top zou brengen. Gelukkig is ie weg.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Ik blijf het onverstandig vinden om een trainer direct te ontlaan, ondanks slechte prestaties. Maar goed, nu is van Basten zelf opgestapt.

Van Basten heeft gefaald. Dat is een ding dat zeker is. Net als Gullit bij Feyenoord. Die had het helemaal bont gemaakt. Daar heeft Feyenoord nu nog last van. Gullit shopte net als zijn vrouw: teveel. En daar zaten een boel miskopen bij.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Wat Naomi zegt...

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

kappeuter schreef:

Vandaag in Pauw & Witteman

* Hoofdredacteur van Voetbal International Johan Derksen over het vertrek van Marco van Basten bij Ajax.

Die zal zich ongetwijfeld ongegeneerd laten gaan en flink over van basten tekeer gaan.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Zoals het hoort.

kos

• 46836 berichten
  • 8962 stemmen

.

Straks krijgen ze nog een goede trainer. .

*hoopt op iemand die meteen Vermeer weer in de basis zet*.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Foppe?

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Boots: "Gooi Van Basten eruit!"

Woedend was FC Volendam-speler Mathieu Boots zondagmiddag, nadat hij na de late nederlaag van zijn club tegen FC Groningen (0-1) hoorde van de resultaten van de concurrenten van zijn club.

Concurrent Sparta pakte drie punten tegen Ajax (4-0) en NAC Breda verloor in de slotseconden van De Graafschap (1-0). Boots snapte er niks van, zo liet hij optekenen in het Noordhollands Dagblad.

"Schandalig, die Van Basten moeten ze er meteen uitgooien", zei Boots. "En NAC heeft volgens mij geen zin om play-offs te spelen. Slap zootje."

Inmiddels zegt Boots zijn allerminst vleiende woorden richting Ajax-coach Marco van Basten niet zo te hebben bedoeld. "Ik zag Sparta niet eens als onze concurrent, dus toen ik de uitslag van Sparta-Ajax meteen na onze wedstrijd hoorde, heb ik dat wel geroepen over Van Basten, maar het was meer als cynische grap bedoeld

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dacht er ook nog aan inderdaad .

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Ondertussen hebben de Cavs natuurlijk, de Hawks flink geowned.

kappeuter (crew films)

• 74759 berichten
  • 5988 stemmen

happie schreef:

Die zal zich ongetwijfeld ongegeneerd laten gaan en flink over van basten tekeer gaan.

Johan Derksen: "Eindelijk een goede beslissing van Van Basten'

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Dat is wel een gevatte opmerking van Derksen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

Ondertussen hebben de Cavs natuurlijk, de Hawks flink geowned.

Uiteraard. Wordt denk ik een gemakkelijke overwinning voor de Cavs. Die winnen met gemak de NBA titel. De Celtics gaan er nu wel gewoon uit, helemaal moe gespeeld door de stiertjes. En jij ook nog gecondoleerd met de Heat trouwens.

kappeuter (crew films)

• 74759 berichten
  • 5988 stemmen

'Ik vind het te mager wat ik Ajax breng. Ik denk dat mijn kwaliteiten niet toereikend zijn om volgend seizoen wél resultaten te bereiken met deze ploeg. Dat is geen fijne conclusie, maar daarvoor moet ik niet weglopen. Ajax verdient beter dan wat ik heb laten zien.'

Van Basten wist nog niet of hij zijn trainersloopbaan vervolgt.

http://www.vi.nl/NieuwsItem/AjaxVerdientBeterDanWatIkHebLatenZien.htm

OlafK

• 955 berichten
  • 1913 stemmen

Nouja zeg.. Ik vind dat hij niet kritisch genoeg is naar zijn eigen spelersgroep op deze manier. Ook die zouden de hand in eigen boezem moeten steken..

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij zou vast genoeg kritische kanttekeningen hebben naar zijn spelersgroep maar dat wil ie denk ik niet publiekelijk bespreken. Dat is klasse.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Voor Johan is dit de mooiste dag van zijn leven. Mooier dan die van de geboorte van zijn dochter of één van z'n trouwdagen.

Ach Marco vertrekt in iedergeval door de voordeur, het is jammer dat het zo gelopen is. Maar er zijn denk ik dingen waar wij geen weet van hebben, Marco zou anders nooit zo snel opgeven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Marco heeft grote klasse, dat kan van Johan Derksen niet gezegd worden.

Het enige wat die man kan is onrust zaaien, kritiek spuien en achteraf natrappen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2279 stemmen

Nu krijgt het nieuwe bestuur van Ajax eindelijk de kans om hun plannen te realiseren. Aangezien van Basten (qua profiel totaal niet de soort trainer die werd geadviseerd in het rapport) was aangesteld door het vorige bestuur. Maarja, alleen een nieuwe trainer aanstellen lost het Ajax-syndroom niet op, daarvoor moet de hele clubcultuur worden veranderd.

Wat Ajax nodig heeft is een Hiddink; een charismatische trainer die rust en vertrouwen uitstraalt. Die tevens met anti-voetbal het maximale rendement uit een team weet te halen, en een goed voetballende ploeg daarmee weet te ontwrichten. Iets wat ik vrees dat vanavond gaat gebeuren met Barcelona..

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

"KNVB lijkt mee te denken met SC Heerenveen

De KNVB heeft de UEFA verzocht een uitzondering te maken voor deelname aan de Europa League. De Nederlandse voetbalbond pleitte ervoor de verliezend bekerfinalist geen ticket voor deze competitie te geven.

Mocht de Friese ploeg in deze eindstrijd sneuvelen tegen FC Twente, dan krijgt Heerenveen volgens het UEFA-reglement een deelnamebewijs voor de tweede kwalificatieronde van de Europa League. Vervolgens zou de ploeg van Sollied in de play-offs moeten strijden om deelname aan de derde voorronde van de Europa League.

Mocht de UEFA gehoor geven aan het verzoek van de KNVB, dan krijgt Heerenveen (indien het de bekerfinale verliest) geen ticket voor de tweede voorronde van de Europa League. Máár als nummer vijf van de Eredivisie incasseert Heerenveen dan het deelnamebewijs voor de derde voorronde. De nummers zes tot en met negen van de Eredivisie strijden dan in de play-offs om kwalificatie voor de tweede voorronde van de Europa League."

Aan de ene kant is het wel begrijpelijk dat Heerenveen dit niet wil, maar goed, dat de KNVB er zelfs aan gaat meewerken is toch wel uitzonderlijk en misschien zelfs wat raar.

Heb als Feyenoord fan nu voor de zoveelste keer baat bij die play-offs en ik zie toch liever 2 tickets in die play-offs gepompt worden, dan één.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.