- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tegen Italie en Frankrijk:
2 goals uit een corner
5 goals uit een counter
De goals tegen Roemenie kan ik me niet meer herinneren. Ik zeg niet dat het niet netjes was en dat ze niet goed gespeeld hebben, maar het was gewoon een counterteam.
Nederland een counterploeg op het EK? Met spelers als van Persie, Robben, van Nistelrooy, Kuijt (notabene een spits), Sneijder (aanvallend ingesteld) en v/d Vaart (aanvallend ingesteld) speelt Nederland alleen op papier al zeer aanvallend. Daarnaast creëerden ze een hoop kansen en niet alleen via counters. Doordat Nederland zo aanvallend speelde, gaven ze ook een hoop kansen weg. Een corner onstaat ook vaak uit een aanval. Dat Nederland zo sterk was in de omschakeling, scoorden ze ook makkelijk via counters inderdaad. Maar als je zag wat voor kansen van Nisterlrooij bijvoorbeeld miste (niet uit counters).
Mja, en Brazilie speelt sambavoetbal en Feyenoord speelt werkvoetbal. Gebaseerd op mythes. Feit is dat zowel Advocaat, Van Basten en nu Van Marwijk Nederland behoorlijk defensief laten spelen. We spelen gewoon met 6 verdedigers en 1 spitsje!
Zo een naam krijg je als je gedurende een lange periode een type spel hanteert. Feyenoord is in de laatste 25 jaar inderdaad werkvoetbal. Vooral in de jaren '60 en ook in de jaren '70 stond Feyenoord nog bekend om het technische voetbal. Brazilië speelt het soort voetbal dat samavoetbal wordt genoemd. Die naam hebben ze in de loop der jaren (vele jaren) verdiend. Niet op 1 toernooitje. De basis in Italië ligt bij het verdedigen. Hebben ze ook verdiend in de loop der jaren. Net als Duitsland. Je kunt al deze termen tegengaan, maar de termen zijn er niet voor niets.
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
Blind werd er ook onterecht uitgelicht door de commentator. Ondanks dat óók zijn passes niet zuiver waren, straalde hij wel nog rust en overzicht uit in de heersende chaos. Schrijnender was de onmacht van miljoenenaankopen Oleguer, Sulejmani en Suarez.
In de tweede helft had ie het hele elftal kunnen vervangen voor andere. Ik vond Olequer zowaar nog één van de betere in de tweede helft. Vermaelen was denk ik de minst slechte. Emanuelson en Anita zijn totaal niet in staat geweest om Gabri, Lindgren en Enoh te vervangen.
Vond dat de pass, die Vertonghen op een gegeven moment gaf, wel ilustratief voor de malaise waar ze inzaten.
Overigens stond Feyenoord ook weer te prutsen. Lech Poznan was een mindere ploeg, dan b.v. ZillinaEn Henk Timmer... 
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
Ik vond Oranje best aanvallend spelen op het E.K. laatst. Sowieso, 9 doelpunten voor in de poulefase vind ik zeer netjes. En dat met teams als Frankrijk en Italië. En nogmaals: Oranje PROBEERT aanvallend voetbal te spelen. Dat is de zogenaamde Nederlandse school waar ze bekend om staan. Het totaalvoetbal proberen ze na te streven, al lukt dat niet. Het is een manier van voetballen. Die is heel anders dan de Duitse manier. En als ik zeg dat Duitsland vaak scoort in de laatste minuten, wil dat niet zeggen dat ze helemaal bovenaan de lijst staan.
Die poulewedstrijden was ik in één avond vergeten, na de wedstrijd tegen Rusland.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Feyenoord was machteloos. Droevenis. De enige hoop die Feyenoord heeft is dat als er 7 basisspelers terug zijn dat ze dan gaan presteren. Landzaat erin. Lucius er nooit meer in. Verder nog Tomasson (die heeft Feyenoord hard nodig), de Guzman voor Fer (Fer is er nog lang niet), De Cler (hopelijk krijgt hij zijn vorm weer terug), Vlaar (hopelijk voor langer dan 3 weken), Hofland (hopelijk laat hij zijn hond niet meer uit) en Gio. Dan moet Feyenoord nog een keeper halen, misschien Tim Krul. Dan mag hij samen met Timmer uitzoeken wie er onder de lat moet staan. En wie weet krijgt Slory het weer op zijn heupen. Hem heb ik nog niet afgeschreven. Wijnaldum op het middenveld. Met dit elftal moet er toch wat te winnen vallen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Die poulewedstrijden was ik in één avond vergeten, na de wedstrijd tegen Rusland.
Iedereen denk ik. Typisch een geval van niemand die zijn niveau haalt. Ook de verdienste van Rusland en Guus.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Je hebt gelijk Gatusso, met Slory, de Guzman en Tomasson zijn ze aanvallend in elk geval veel sterker, als Vlaar dan ook nog eens masterlijk terugkomt mogen ze Hofland er wel uit keilen van mij,
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
Vlaar begin ik zo langzamerhand wel af te schrijven, want die is zolang en zo vaak geblesseerd. Wel zonde, want hij had talent.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Hij is dat talent niet zomaar kwijt. De laatste keer dat hij speelde, beviel hij me zeer goed. NIet gek als je het spel van Bahia gewend bent. Hopelijk keert hij snel terug. Als hij dan wéér geblesseerd raakt, kunt je hem net zo goed teruggeven aan Az. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Blind werd er ook onterecht uitgelicht door de commentator. Ondanks dat óók zijn passes niet zuiver waren, straalde hij wel nog rust en overzicht uit in de heersende chaos. Schrijnender was de onmacht van miljoenenaankopen Oleguer, Sulejmani en Suarez.
Over de ontwikkeling van Miralem Sulejmani ben ik juist zeer tevreden, zijn rendement is tot nu toe erg hoog. Helaas is hij alleen nog niet helemaal fit, maar Sulejmani is een raspaard, die mits hij goed gebruikt wordt binnen een paar jaar naar de europese top gaat.
Het probleem is echter dat het middenveld van gisteren niet klopte, sowieso mag Urby Emmanuelson nooit op een driemans middenveld dat verstoord de balans enorm. Hierdoor loopt de aanvoer na voren ook niet goed waar door Cvitanich geen bal krijgt, en wordt Sulejmani niet goed gebruikt omdat die een meer zwervende rol zou moeten vervullen. Op dit moment heeft hij teveel verdedigende taken omdat hij het zwakke middenveld in de rug heeft.
Urby is overigens prima te gebruiken als back wanneer hij op de juiste manier ondersteunt wordt. Hij is aanvallend sterk en kan als schaduw aanvaller optreden. Vooral tegen mindere tegenstanders is Urby de ideale linksback.
Ajax moet een nieuwe verdediger voor Oleguer halen en Vertonghen doorschuiven naar het middelveld. Langs Vertonghen komen dan Lindgren (in de punt naar achter) en Enoh. Hierdoor krijg een sterker middenveld én krijg je de speler met de beste trap/pass achter onze 2 paradepaardjes Suarez/Sulejmani. Daartussen moet Cvitanich oorlog maken bij de tegenstander en anticiperen op voorzetten en rebounds.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
En Gabri dan? Ik vind dat hij absoluut bij de beste spelers van deze Ajax-selectie hoort.
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
Hij is dat talent niet zomaar kwijt. De laatste keer dat hij speelde, beviel hij me zeer goed. NIet gek als je het spel van Bahia gewend bent. Hopelijk keert hij snel terug. Als hij dan wéér geblesseerd raakt, kunt je hem net zo goed teruggeven aan Az. 
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar het is gewoon zonde, dat hij iedere keer geblesseerd raakt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En Gabri dan? Ik vind dat hij absoluut bij de beste spelers van deze Ajax-selectie hoort.
Reserve, Gabri heeft wel het loopvermogen etc. (ik ben best lang fan van hem geweest). Maar nu ben ik een beetje op hem uitgekeken. Aan Gabri weet je precies wat je hebt, leuk voor ebij maar geen dragende speler. Hij voldoet ook niet aan het niveau dat bij ajax wordt nagestreeft, dus voor de basis zou ik voor een andere optie gaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind het anders de beste middenvelder van Ajax.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Naomi ben je ziek? Een Catalaan?! 
Gabri past gewoon niet goed bij het huidige ajax. Het is het allemaal net niet, hij pakt niet veel ballen af, is offensief niet erg sterk en het is ook geen leider. Ik vind Gabri een prima voetballer om erbij te hebben hoor. Maar in een driemans middenveld zou ik eerder voor andere spelers kiezen in de basis. Mocht Enoh niet slagen dan, moet ajax een nieuwe speler kopen. Gabri is een ideale stand-in en kan met zijn loopvermogen later in de wedstrijd iets extra's brengen. Maar over het algemeen is het op dit moment niet echt de speler die ajax nodig heeft.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Volgens mij is Gabri juist iemand die de lijntjes uit kan zetten. Iemand die rust in het spel brengt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Neejoh, Gabri is voetbaltechnisch niet goed genoeg, matige passing etc. Aan de bal is Gabri juist erg zwak. Ook is het geen leider dus de lijnen uitzetten hoef je van Gabri niet te verwachten.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Naomi ben je ziek? Een Catalaan?! 
Gabri past gewoon niet goed bij het huidige ajax. Het is het allemaal net niet, hij pakt niet veel ballen af, is offensief niet erg sterk en het is ook geen leider.
Haha als supporters dat over hun beste middenvelder gaan zeggen dan wordt allemaal wel heel schrijnend.
Gabri is een ideale stand-in.
En dit slaat helemaal alles. Ik hoop dat ze er in het bestuur en technische staf ook zo over denken en dan laat Gabri maar naar Eindhoven komen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Neejoh, Gabri is voetbaltechnisch niet goed genoeg, matige passing etc. Aan de bal is Gabri juist erg zwak. Ook is het geen leider dus de lijnen uitzetten hoef je van Gabri niet te verwachten.
Ik hou hem al een tijdje niet meer in de gaten (hij speelt ook niet
), maar in het eerste seizoen vond ik hem toch erg sterk aan de bal. Hij was één van de betere spelers.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Gabri is best een aardige speler maar zeker niet iemand waarmee je Europa gaat bestormen. Die Enoh is overigens al helemaal een ramp. Die zou ik bij ons niet eens willen hebben.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Gabri is een geweldige speler. Met grote afstand de beste middenvelder van Ajax. Zijn waarde is enorm. Hij bezit vechtlust, kan goed voetballen en gaat door tot het einde. Gabri is een soort Davids, alleen was Davids 3 klasses beter in zijn beste jaren. Maar Lindgren is te voorspelbaar, Enoh te wisselvallig en Vertonghen meer linksback bij dit Ajax dus ik heb werkelijk geen idee waarom MvB hem op de bank zet.
Gister was een trieste wedstrijd, maar goed, er stonden veel bankzitters in de ploeg (Anita, Blind, de Jong etc) dus dit was niet het echte Ajax.
Wel 2 goals tegen, erg zwak. Tijd dat Silva weer in de ploeg komt en Oleguer effe naar de bank vertrekt. Iets meer scherpte achterin aub.
@ kos, succes vanavond. Ik ga zeker NEC kijken op tv. Leve tv gelderland dit keer.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gabri is een bijzonder matige speler (maar goed dat riep ik vorig seizoen al), je kunt hooguit zeggen dat-ie beter is dan die anderen. Hoewel ik Lindgren bij Groningen echt heel goed vond...
Misschien zoek ik wel een streampje met NEC...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Tsja, bijzonder matig? Denk met afstand de beste defensieve middenvelder van de competitie...heeft tenminste ook enige drang naar voren, kan je van Simons niet zeggen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tsja, bijzonder matig? Denk met afstand de beste defensieve middenvelder van de competitie...heeft tenminste ook enige drang naar voren, kan je van Simons niet zeggen.
Pssst A&L, er zijn meer clubs dan Ajax en PSV...
Alsof Femi, Grindheim, Tiote en De Zeeuw minder zijn dan Gabri...
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Denk met afstand de beste defensieve middenvelder van de competitie...
Wat denk je van onze Marcel Meeuwis? Die moet ook voor niet veel verdedigende middenvelders onderdoen hoor. Zwaar onderschat is hij.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ieder zijn mening maar ik denk dat Gabri beter is op die positie dan die namen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3410 stemmen
Leve tv gelderland dit keer.
Ook op Eredivisie Live kanaal 1
Wat beter commentaar ook.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wel een superbe stream van Gelderland. En je krijgt er een prachtige reclame van schoonheidsinstituut Dorien gratis bij. Jammer van die andere tussenstand, dit wordt een wel erg lastige klus...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb hem op EL gezet, vreselijk kut commentaar op Gelderland. NEC zal echt voor goals moeten gaan en stiekem moeten hopen op de Spurs.
PS: Fillumgek niet in Nijmegen aanwezig voor DE wedstrijd van de laatste jaren voor NEC? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Genieten dit momenteel! Had het niet willen missen! Nog een paar minuutjes! Wat een Houdini scenario! Spartak 0-2 voor en NEC 0-0 en dan dit scenario nu!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.