• 16.452 nieuwsartikelen
  • 180.267 films
  • 12.407 series
  • 34.361 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.779 gebruikers
  • 9.424.026 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

Duitsers

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vond die rochel van Rijkaard bij Völler anders ook niet echt klasse. Nederlanders mogen ook wel eens in de spiegel kijken ipv zo lopen te zeuren op Duitsers. Vind het hartelijker volk dan Hollanders.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

hmm elia en wielaert waarschijnlijk naar ajax, we kopen zo echt steeds de concurrent leeg!

Spartaan1986

• 3615 berichten
  • 2178 stemmen

Don Dijk schreef:

En Nederlanders van zijn Surinamers.

Onzin dus.

Onzin. De beste spelers in het NL elftal zijn de blanke nederlanders(Sneijder,vd Vaart,Robben,Huntelaar,Kuyt,v Persie)

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Onzin. De beste spelers in het NL elftal zijn de blanke nederlanders(Sneijder,vd Vaart,Robben,Huntelaar,Kuyt,v Persie)

Ja Gullit en Rijkaard waren ook lang niet zo goed als Graeme Rutjes en Ruud Geels.

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

Inter haalt Acquafresca na dit seizoen terug

Geschreven op woensdag, 17 december om 16:10

Internazionale-coach José Mourinho is tevreden over de ontwikkeling die Roberto Acquafresca de voorbije maanden heeft doorgemaakt bij Cagliari. De Portugees gaf op de website van zijn club te kennen dat de 21-jarige aanvaller vanaf medio 2009 weer deel uit zal maken van de selectie van de Nerazzurri.

Bij Inter willen ze schone tanden.

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

combi schreef:

hmm elia en wielaert waarschijnlijk naar ajax, we kopen zo echt steeds de concurrent leeg!

waar staat dat?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Wielaert verwacht ik niet Elia gaat komen dat kan niet meer missen.

Ajax zit vanavond op de tribune voor Mathias Zanka Jørgensen bij Brugge - Kopenhagen, mochten ze die willen gaat Wielaert al niet door.

Spartaan1986

• 3615 berichten
  • 2178 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja Gullit en Rijkaard waren ook lang niet zo goed als Graeme Rutjes en Ruud Geels.

Eh.. huidig Nederlands elftal?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Eh.. huidig Nederlands elftal?

Euh... daar ging de eerste opmerking van Don over de Surinamers niet over. Toen Nederland het EK won, speelden er ene Gullit en ene Rijkaard. Die waren redelijk belangrijk destijds.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ben ik ook niet met je eens, is een fabeltje. Kijk eens wat een prachtige, sierlijke spelers Duitsland heeft voortgebracht! De gracieuze Kaiser, een wondervoetballer als Der Lothar, de sympathieke Klinsi, een techneut als Effie en echte kerels als King Kong Kahn.

Dat aanvallende Nederland is verder natuurlijk ook gewoon een fabeltje, in '74 was het een tactisch sterk & defensief ijzersterk schoppersteam en in '88 werd er ordinair afbraakvoetbal gespeeld. Slechts in '98 leek het ergens op. Onder Van Basten was het vooral een counterteam.

Nee hoor, geef mij maar die Mannschaft!

Goede spelers opnoemen heeft weinig met het spelbeeld van een team te maken. Duitsland sust de tegenstander vaak in slaap en slaat toe in de slotminuten. Ook een fabeltje?

Bovendien, met een bepaald spelbeeld hoef je niet persé te presteren. Nederland probeert altijd aanvallend voetbal te spelen. Dat hoeft niet altijd te lukken. Zie een hoop toernooien. Als het wel lukt, is het heel mooi. '74, '98, '00, een aantal wedstrijden van het afgelopen E.K. En de toernooien die ik bewust heb meegemaakt. Vanaf '88 zo een beetje (eigenlijk '90 écht) speelt Duitsland toch vaak hetzelfde spel. In '90 speelden ze nog redelijk aanvallend voetbal.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Duitsland sust de tegenstander vaak in slaap en slaat toe in de slotminuten. Ook een fabeltje?

Absoluut! Daar zijn statistieken van en jij mag 3x raaien welk land het meest scoort in de laatste 5 minuten. (tip: het is niet Duitsland maar wel een buurland van hun). Was een paar jaar terug in het nieuws.

Bovendien, met een bepaald spelbeeld hoef je niet persé te presteren. Nederland probeert altijd aanvallend voetbal te spelen.

Echt onzin, sorry hoor. Het Oranje van Van Basten was een counterteam, niks meer en niks minder. En in '88 speelden we met anderhalve spits en verder vooral veel lopers en harde werkers.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Analyse over Feyenoord op FR12.nl.

Onderstaande brief is vorige week door een supporter naar Jos van der Vegt, lid van de Raad van Commissarissen van Feyenoord, gestuurd. Tot op heden is hier vanuit de Raad van Commissarissen niet op gereageerd.

Ter informatie: ten tijde van het schrijven van deze brief was de analyse van de Voetbal International over het verleden, heden en toekomst van Feyenoord nog niet gepubliceerd.

Geachte heer Van der Vegt,

Zomaar twee artikelen in de media de afgelopen twee weken: in het ene artikel in de Volkskrant op 29 november 2008 spreken sponsors, afgehaakte sponsors en niet-sponsors van Feyenoord zich uit over de huidige situatie. Met name de redenen die door niet-sponsors en afgehaakte sponsors worden aangegeven om geen geld in Feyenoord te steken zijn illustratief. Er wordt gesproken over een onprofessionele benadering vanuit Feyenoord, over het feit dat er - zelfs indien men in het bezit is van een unit - nog betaald moet worden voor kaarten voor relaties, en last but certainly not least wordt aangegeven dat er slecht met geld wordt omgesprongen bij Feyenoord en er geen herkenbare visie aanwezig is. In een ander artikel in De Telegraaf op zondag 7 december 2008 klappen enige spelers van het eerste elftal anoniem uit de school en hangen doodleuk de vuile was buiten wat betreft de relatie tussen trainer en spelersgroep.

Bestuurders van de club staan altijd vooraan om met de beschuldigende vinger naar supporters te wijzen als er ergens relletjes uit zijn gebroken of stoeltjes zijn vernield. “De naam van de club wordt in diskrediet gebracht”, wordt er dan gesteld en er wordt kwistig gestrooid met stadionverboden voor onbepaalde tijd. Ik zal de laatste zijn om welke vorm van geweldpleging en vernieling dan ook goed te praten, maar vraag me al wel enige jaren af hoe groot het zelfreinigend vermogen van de club nu eigenlijk is. Wanneer bestuurders van de club niet steeds alleen maar anderen ter verantwoording roepen en verantwoordelijk houden voor bepaalde zaken, maar ook eens de hand in eigen boezem steken en verantwoordelijkheid nemen? Sinds de winst van de UEFA Cup in 2002 is de club in een neerwaartse spiraal beland die zijn weerga en einde niet lijkt te kennen. Technisch, financieel en beleidsmatig is wat er is gebeurd en nóg gebeurt een organisatie die zichzelf als professioneel wenst te zien en een miljoenenomzet per jaar kent, onwaardig. De eerstverantwoordelijke hiervoor heeft hiervoor enige jaren geleden geen verantwoordelijkheid genomen, maar moest worden weggestuurd door supporters. In tegenstelling tot wat regelmatig door de heer Van den Herik is gesuggereerd, is dit gedaan met argumenten en niet met geweld. De enige reden waarom destijds de heer Woerts en de heer Jacobs niet zijn weggestuurd, is omdat het wel duidelijk was dat dit politiek niet haalbaar was. Zij waren echter wel degelijk medeverantwoordelijk voor de ontstane situatie die tot op de dag van vandaag voortduurt en feitelijk nog erger is geworden. De heer Woerts is inmiddels weg. Insiders weten wel waarom, dit had bepaald geen vrijwillig karakter omdat hij zogenaamd aan een nieuwe uitdaging toe zou zijn geweest. Maar de heer Jacobs zit nog steeds op zijn plaats. Net als de heer Bosz. Waarmee de link naar de eerder door mij genoemde artikelen gelegd is, alsmede de basis van mijn betoog.

De hele clubcultuur is mede onder verantwoordelijkheid van de heer Jacobs als financieel directeur de afgelopen jaren steen voor steen afgebroken. Alleen het ontwerp voor het nieuwe thuisshirt toont al aan dat zo´n beetje ieder stukje van de Feyenoord ziel dat nog resteert in de verkoop wordt gedaan om maar geld binnen te harken en de retailers tevreden te stellen. De club Feyenoord kent bovendien vele geledingen, het is van uitermate groot belang dat de directie wordt gevormd door mensen die niet alleen uit marketing oogpunt roepen wat een geweldige club dit is, maar de club ook voelen! In de directie horen mensen te zitten die het Feyenoord gevoel niet alleen kennen van horen zeggen, maar ook hebben. Mensen die door dit Feyenoord gevoel niet alleen in staat zijn om bruggen te bouwen tussen de diverse geledingen binnen de club, maar ook richting externe partijen zoals potentiële sponsors en investeerders. En dat bruggen bouwen dient niet alleen met het Feyenoord gevoel te gebeuren, maar minstens zo belangrijk: met een voor iedereen herkenbare beleidslijn en visie. Professionaliteit en het Feyenoord gevoel horen hierbij hand in hand te gaan. Maar de werkelijkheid is schrijnend en duidelijk anders: er is onvoldoende verbinding tussen alle geledingen. Er is ruzie geschopt met de businessclub, de relatie met de amateurtak is nog steeds niet zoals deze hoort te zijn en externe partijen bekritiseren het gebrek aan visie en professionaliteit van de directie. Zie het artikel in De Volkskrant. Dat er geen vertrouwen in de directie is kan ik meer dan begrijpen. Bij het beoordelen van de heer Gudde blijf ik weg, hij is nog te kort in functie. Maar wat te denken van de heer Jacobs? Hij was lid van de directie toen er onder Van den Herik een enorme schuldpositie werd opgebouwd. Hij is mede verantwoordelijk voor het feit dat na Mark Wotte de fout is gemaakt om met Peter Bosz wederom een op dit niveau volkomen onervaren technisch manager/directeur aan te stellen. Over Peter Bosz later meer. En de heer Jacobs heeft samen met de heer Woerts verzuimd om na de periode Van den Herik meteen de scouting op de schop te gooien wegens het al jaren niet goed functioneren. Oorzaak hiervan is natuurlijk een gebrek aan voetbalkennis bij zowel de heer Jacobs als de heer Woerts. “Dat is nu opgevangen met de heer Gudde”, zal u zeggen. Misschien wel, maar dat betekent niet per definitie dat de heer Jacobs daarmee goed heeft gefunctioneerd en goed functioneert. Ter illustratie wil ik een paar media-uitingen van de heer Jacobs van de afgelopen jaren aanhalen, die mijns inziens funest zijn voor het beeld dat bij zowel supporters als externe partijen wordt geschapen omtrent de professionaliteit, vakkennis én geloofwaardigheid van de heer Jacobs. En daarmee de professionaliteit en geloofwaardigheid van de club Feyenoord.

Voorbeeld 1: Ooit heeft Feyenoord voor 7 miljoen euro Danko Lazovic gekocht. Helaas een miskoop. Uiteindelijk is deze speler nog voor 1,5 miljoen euro aan Vitesse verkocht. Iedere zichzelf respecterende professional op financieel gebied zou de conclusie trekken dat er dus op deze speler 5,5 miljoen euro verlies is geleden. De heer Jacobs heeft echter terzake verklaard dat hij die 7 miljoen versneld heeft afgeschreven tot boekwaarde 0, zodat die 1,5 miljoen blijkens zijn verklaring pure winst is. In Amerika schreeuwt men momenteel om dit soort financiële experts, want die hebben nog een hoop ‘bad assets’ op de balans te verantwoorden. Het cynisme in deze opmerking zal u niet zijn ontgaan.

Voorbeeld 2: Recentelijk zijn de jaarcijfers 2007/2008 gepresenteerd. Ik kan me al niet voorstellen dat deze cijfers tot gebak hebben geleid bij de vergadering van de RvC, want de cijfers zijn schrikbarend, maar dat nu even terzijde. De heer Jacobs heeft ten aanzien van deze jaarcijfers en de schikking met de belastingdienst publiekelijk verklaard dat er voor deze schikking onvoldoende gereserveerd was op de balans. Ter verklaring hierbij heeft hij aangegeven “dat de directie heeft zitten slapen en het intern gewoon lang geen onderwerp voor de directie is geweest”. Of woorden van gelijke strekking. Hoe kan de financieel verantwoordelijke man – hij heeft zelf maar een reservering van 2 miljoen euro opgenomen – nu zoiets zeggen in de media? Wat moeten sponsors, investeerders, supporters e.d. nu denken van de professionaliteit van de directie van Feyenoord? Hoe kom je er als professional überhaupt bij om zoiets te zeggen? Ik vind het, en ik beschouw mezelf ook als een professional, ronduit schokkend dat de financieel directeur van onze club zoiets zegt.

Voorbeeld 3: In de Voetbal International van 1 oktober 2008 heeft de heer Woerts verklaard dat Feyenoord 200 miljoen euro waard is en dat dit het bedrag is dat een eventuele koper van de club zal moeten neerleggen. Nog geen twee maanden later roept de heer Jacobs in de pers dat hij al bereid is bij een bedrag van 100 miljoen euro te gaan praten. Ten eerste: hoe kunnen twee leden van de (toenmalige) directie zo’n uiteenlopende waardering van dezelfde onderneming hebben? Ten tweede: hoe onprofessioneel kun je zijn als je beide uiteenlopende waarderingen zo kort na elkaar in de pers gooit?

Het is weliswaar niet met stoeltjes gooien, maar ik noem dit de club in diskrediet brengen, omdat partijen op deze manier geen enkel signaal krijgen dat visie en professionaliteit in de directiekamer van Feyenoord de norm zijn. Ik noem het gevoerde “beleid”, of beter gezegd het gebrek aan beleid, de club in diskrediet brengen. De rand van de afgrond beschouw ik namelijk als een Feyenoord onwaardige positie.

De heer Jacobs is ook mede verantwoordelijkheid voor het aanstellen van de heer Bosz. Nadat bij de heer Wotte gebleken was hoe funest het kan zijn als je een onervaren persoon op die positie bij een club als Feyenoord neerzet, kwamen de heer Jacobs en de heer Woerts wederom met een onervaren man op de proppen. En ook nu blijkt alweer hoe funest deze keuze is geweest. De scouting is nog steeds niet gereorganiseerd na jaren van disfunctioneren. Het merendeel van de aankopen die onder de heer Bosz zijn gedaan is niet of nog steeds niet geslaagd. Alleen al in zijn eerste jaar als technisch manager/directeur heeft de heer Bosz 7 miljoen euro over de balk gesmeten door twee keer op de laatste dag van de transfer window in paniek Charisteas respectievelijk Lee aan te trekken, beiden met een voor kenners bekende historie van beperkte productiviteit respectievelijk heimwee. Vorig jaar zijn er onder de heer Bosz allemaal oudere spelers aangetrokken in de hoop dat op korte termijn sportief succes kon worden afgedwongen. En dit jaar is er een trainer aangetrokken waarvan bekend is dat diens aanpak vooral onder jongere spelers aanslaat. En nu zijn de poppen aan het dansen en wreekt zich de samenstelling en opbouw van de selectie. Of wreekt zich de aanstelling van de trainer. Het is in ieder geval één van beiden dat zich nu wreekt, maar hoe dan ook zijn beiden het gevolg van een lijn die door de heer Bosz is ingezet. Ben ik tegen Verbeek? Integendeel, de club was en is broodnodig toe aan een forse professionaliseringsslag. Maar een consistente lijn ontbreekt nog altijd. Op alle gebieden en op vele niveaus. Maar wat opvalt is dat niemand, maar dan ook niemand binnen Feyenoord die de afgelopen jaren verantwoordelijkheid heeft gedragen, ook verantwoordelijkheid neemt voor de staat waarin de club nu verkeert. Het is op technisch gebied, de jeugdopleiding daargelaten, een rotzooi. Maar de heer Bosz trekt niet zijn conclusies, integendeel: hij legt bij de onderhandelingen over contractverlenging forse salariseisen neer. Financieel is de situatie alarmerend en investeerders hebben geen vertrouwen in het gevoerde beleid. Maar de heer Jacobs? Die staat vooral vooraan om te roepen dat er stadionverboden gaan worden uitgedeeld als er supporters over de schreef zijn gegaan. Zoals gezegd: wel anderen steeds verantwoordelijk houden, maar verantwoordelijkheid nemen, opstappen en anderen de gelegenheid geven deze club te leiden is er niet bij. Iedereen is bezig met zichzelf en blijft vooral zitten waar hij zit.

De Raad van Commissarissen bestaat uit mensen die gepokt en gemazeld zijn in het bedrijfsleven en weten heel goed wat professioneel is en wat niet. En weten ook wanneer het goed gaat en wanneer het tijd is om in te grijpen. Om die reden ben ik eigenlijk enorm verbaasd dat de RvC nog steeds niet heeft ingegrepen en de heer Jacobs en de heer Bosz nog steeds in functie zijn.

Ondertussen wordt als een soort mantra door de directie toe naar buiten alleen maar gepraat over het nieuwe stadion, alsof de huidige situatie uitsluitend en alleen de schuld is van De Kuip. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat andere clubs met nieuwe stadions meer baten halen uit het stadion, bijvoorbeeld door de horeca exploitatie. Maar het wordt weer lachwekkend als de directie ons gaat vergelijken met Arsenal, waar ze op een wedstrijddag 2500 couverts kunnen uitserveren voor zakenrelaties. De moraal van het verhaal is dan ook dat je wel een nieuw stadion kan neerzetten, maar dat dat niet helpt als je geen visie hebt, als je niet-professioneel bent en niet met geld om kan gaan. Ook in De Kuip had Feyenoord aan de Nederlandse top mee kunnen en moeten doen. Er van uitgaand dat een schuldpositie van 10 miljoen euro niet ongewoon is bij een BVO, kan geconcludeerd worden dat er alleen de afgelopen jaren dus al 25 miljoen over de balk is gesmeten zonder dat dit enig sportief effect heeft gehad. Dat leidt tot gebrek aan vertrouwen bij supporters en potentiële investeerders. Het wordt er vervolgens niet beter op als de financieel directeur zichzelf en de wereld dan ook nog gaat wijsmaken dat geld aantrekken niet lukt vanwege de kredietcrisis. En dan krijg je uiteindelijk artikelen in de media zoals dat artikel in de Volkskrant. Of een brief zoals deze. Van een supporter die het helemaal gehad heeft met de gang van zaken, het gebrek aan beleid, de stelselmatige vernietiging van de clubcultuur, het niet nemen van verantwoordelijkheid door directieleden en die eigenlijk niet begrijpt dat de Raad van Commissarissen met hun kennis en ervaring niet ingrijpt.

Met vriendelijke groet,

Boya

Het rommelt dus op veel meer plekken dan op het veld.

we gaan een hectische tweede seizoenshelft tegemoed....

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Richard Groenendaal voorgesteld als ploegleider.

Richard Groenendaal wordt ploegleider van het AA Drink Cycling Team. De 37-jarige ex-wereldkampioen stopt per 1 maart als veldrijder bij dezelfde AA-ploeg en krijgt dan zijn collega's onder zijn hoede. Naast veldrijders rijden er ook baanrenners voor de wielerploeg van Groenendaal. Manager van de ploeg is Michael Zijlaard, de echtgenoot van Leontien Van Moorsel.

"Ik kijk echt uit naar mijn nieuwe baan", liet Groenendaal bij de presentatie van de ploeg weten. "Qua wedstrijdbeleving en trainingsmethoden kan ik wel het een en ander vertellen en dat geldt ook op het vlak van omgaan met teleurstellingen." (novum/lpb/hln.be)

(afbeelding)

Richard Groenendaal (uiterst rechts) bij de voorstelling van zijn wielerteam.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

De schwalbe's van Suarez zijn Europees nog niet al te bekend zie ik....dacht dat ie het afgeleerd had, je ziet het nauwelijks nog maar goed dit was een echte.

Prachtige Panenka!

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

De brutaliteit...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vrijdag om 13.00 uur loting UEFA Cup

Ajax gaat vrijdag bij de loting in de kokers voor de volgende ronde van de UEFA Cup. Er wordt zowel geloot voor de laatste 32, als voor de laatste zestien. De loting in Nyon begint om 13.00 uur vrijdag.

Doordat Ajax op de tweede plaats in de poule is geëindigd komt Ajax in de UEFA Cup een van de nummers drie in de Champions League tegen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Moest ik het voor het zeggen hebben zouden schwalbes bestraft worden met een zeer zware schorsing. Dan leren ze het af.

Niet omdat het Suarez is, ook als 1 van mijn favoriete spelers zich eraan schuldig maakt kan de straf niet hoog genoeg zijn.

Al moet ik erbij zeggen dat mijn favoriete spelers zich er zelden of beter gezegd nooit aan schuldig maken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Absoluut! Daar zijn statistieken van en jij mag 3x raaien welk land het meest scoort in de laatste 5 minuten. (tip: het is niet Duitsland maar wel een buurland van hun). Was een paar jaar terug in het nieuws.

(quote)

Echt onzin, sorry hoor. Het Oranje van Van Basten was een counterteam, niks meer en niks minder. En in '88 speelden we met anderhalve spits en verder vooral veel lopers en harde werkers.

Ik vond Oranje best aanvallend spelen op het E.K. laatst. Sowieso, 9 doelpunten voor in de poulefase vind ik zeer netjes. En dat met teams als Frankrijk en Italië. En nogmaals: Oranje PROBEERT aanvallend voetbal te spelen. Dat is de zogenaamde Nederlandse school waar ze bekend om staan. Het totaalvoetbal proberen ze na te streven, al lukt dat niet. Het is een manier van voetballen. Die is heel anders dan de Duitse manier. En als ik zeg dat Duitsland vaak scoort in de laatste minuten, wil dat niet zeggen dat ze helemaal bovenaan de lijst staan.

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De schwalbe's van Suarez zijn Europees nog niet al te bekend zie ik....dacht dat ie het afgeleerd had, je ziet het nauwelijks nog maar goed dit was een echte.

Prachtige Panenka!

Ik schaamde me wel voor Suarez. Maar toen hij die penalty op die manier schoot moest ik toch lichtjes glimlachen.

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vrijdag om 13.00 uur loting UEFA Cup

Ajax gaat vrijdag bij de loting in de kokers voor de volgende ronde van de UEFA Cup. Er wordt zowel geloot voor de laatste 32, als voor de laatste zestien. De loting in Nyon begint om 13.00 uur vrijdag.

Doordat Ajax op de tweede plaats in de poule is geëindigd komt Ajax in de UEFA Cup een van de nummers drie in de Champions League tegen.

Mogelijke tegenstanders: Girondins Bordeaux, Werder Bremen, Shakhtar Donetsk, Olympique Marseille, AaB Aalborg, Fiorentina, Dinamo Kiev en Zenit Sint-Petersburg.

Word een redelijke pittige, maar zeker geen onmogelijke loting.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik schaamde me wel voor Suarez. Maar toen hij die penalty op die manier schoot moest ik toch lichtjes glimlachen.

Blijkt ook de waan van de dag in de voetballerij. Mocht er een fatsoenlijke scheids (grens) op het veld staan, had Suarez gewoon 2x geel gehad, was dus 1 Europese wedstrijd geschorst geweest, was van Basten boos omdat dit de laatste waarschuwing was voor Suarez en had Ajax gewoon verdiend verloren. Maar ja, als..als..

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

Inderdaad verdiend verloren. Oh wat was het droevig, vooral in de tweede helft.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wat doet die Anita eigenlijk in het eerste?

happie

• 6259 berichten
  • 426 stemmen

Ze hadden niks anders meer volgens mij en anders moet Evander Sneu spelen. Dat is dus helemaal niks.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Don Dijk schreef:

Wat doet die Anita eigenlijk in het eerste?

Speelde een prima voorbereiding en nu Gabri, Enoh en Lindgren geblesseerd waren, vond ik de keuze voor Anita vrij logisch.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Oh ok niks gezegd. Vind het alleen een drama van een voetballer.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Anita was beter dan Blind iig.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Blind werd er ook onterecht uitgelicht door de commentator. Ondanks dat óók zijn passes niet zuiver waren, straalde hij wel nog rust en overzicht uit in de heersende chaos. Schrijnender was de onmacht van miljoenenaankopen Oleguer, Sulejmani en Suarez.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik vond Oranje best aanvallend spelen op het E.K. laatst. Sowieso, 9 doelpunten voor in de poulefase vind ik zeer netjes.

Tegen Italie en Frankrijk:

2 goals uit een corner

5 goals uit een counter

De goals tegen Roemenie kan ik me niet meer herinneren. Ik zeg niet dat het niet netjes was en dat ze niet goed gespeeld hebben, maar het was gewoon een counterteam.

En dat met teams als Frankrijk en Italië. En nogmaals: Oranje PROBEERT aanvallend voetbal te spelen. Dat is de zogenaamde Nederlandse school waar ze bekend om staan.

Mja, en Brazilie speelt sambavoetbal en Feyenoord speelt werkvoetbal. Gebaseerd op mythes. Feit is dat zowel Advocaat, Van Basten en nu Van Marwijk Nederland behoorlijk defensief laten spelen. We spelen gewoon met 6 verdedigers en 1 spitsje!

En als ik zeg dat Duitsland vaak scoort in de laatste minuten, wil dat niet zeggen dat ze helemaal bovenaan de lijst staan.

Nee want daar staat dus Nederland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.