- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Spartaan1986
-
- 3615 berichten
- 2178 stemmen
De resultaten zijn bijna altijd goed, zelfs onder van Basten die wel op andere zaken faalde maar niet op resultaat.
van Basten faalt overal. Geweldige voetballer geweest maar zowel bij het Nederlands elftal als nu bij Ajax bakt hij er geen reet van. Bij het NL elftal waren zijn keuzes al hooguit vreemd, bij Ajax doet hij dat nog eens dunnetjes over
Voorbeeld: Gentenaar moet vertrekken. Onbegrijpelijk want na Stekelenburg vind ik het de beste doelman van Nederland. Grabbelaar Vermeer is er niks bij.
Nog een voorbeeld: Perez moest weg van van Basten. Hij was niet goed genoeg meer. En wie zijn in zijn ogen wel goed genoeg? Evander Sno en Dario Cvitanich die beide nog geen pepernoot hebben geraakt, Aissati die het hele seizoen al geblesseerd is, Oleguer die fout na fout maakt en zeer traag is en zo kan ik nog wel even door gaan. Ajax heeft wel geteld 1 goede wedstrijd gespeeld en dat was tegen PSV thuis.
Ik vond Ajax altijd wel een aardige club waar ik sympathie voor had(geloof me weinig supporters van andere clubs hebben dat) maar met van Basten aan het roer wordt dat steeds minder.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Spanje was veruit de beste.
Anders win je het toernooi niet. 
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ik zie liever mooi voetbal dan een prijs in een glazen kast waar ik toch nooit langs loop.
Minder mooi voor de geschiedenis boeken, maar wel lekker genieten van de klasse van het Nederlandse voetbal.
Kijken jullie maar naar de prijzenkast, veel plezier ermee!
Ik denk dat ik meer feest heb bij slecht voetbal en winnen, dan bij mooi voetbal en verliezen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik denk dat ik meer feest heb bij slecht voetbal en winnen, dan bij mooi voetbal en verliezen.
Degenen die dit vinden, moeten emigreren naar Duitsland. Voor degenen die liever mooi voetbal willen zien, moeten hier blijven.

Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Real Madrid wil overigens al weer van Van der Vaart af.
Wat een kutclub is het ook, die overigens ook nog is door debielen wordt bestuurd.
Edit: Nou heb ik perongeluk mijn lange ajax post verwijderd

Maar op verzoek wil ik nog wel een x uitleggen waarom MvB een fantastische trainer is.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Degenen die dit vinden, moeten emigreren naar Duitsland. Voor degenen die liever mooi voetbal willen zien, moeten hier blijven.
Duitsland speelt al jaren mooier en attractiever dan Nederland... Zeker in de kille Van Bastenaccio jaren was het niet om aan te gluren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Real Madrid wil overigens al weer van Van der Vaart af.
Wat een kutclub is het ook, die overigens ook nog is door debielen wordt bestuurd.
Edit: Nou heb ik perongeluk mijn lange ajax post verwijderd

Maar op verzoek wil ik nog wel een x uitleggen waarom MvB een fantastische trainer is.
Storm in een glas water. De Ramos ziet het niet zo in hem zitten maar hij zit er ook maar voor een half jaar. Hij is bij de Real aanhang giga populair, mocht Mijatovic hem weg doen graaft hij zijn eigen graf.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Precies, bij mij gaat het niet om het feestje. Ik ga gewoon vrolijk naar bed. En tuurlijk ben ik een extra gelukkig mens bij een beker.
Maar dat feestje... Je mag bij mij het feestkaartje ophalen, krijg je er gratis oranje verf bij.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Storm in een glas water. De Ramos ziet het niet zo in hem zitten maar hij zit er ook maar voor een half jaar. Hij is bij de Real aanhang giga populair, mocht Mijatovic hem weg doen graaft hij zijn eigen graf.
'Real-directeur Pedrag Mijatovic laat weten dat er weinig vertrouwen meer heerst tussen speler en de club. Rafael zou kampen met overgewicht en de motivatie is niet altijd hoog genoeg.'
Ik verlang terug naar Del Bosque 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Duitsland speelt al jaren mooier en attractiever dan Nederland... Zeker in de kille Van Bastenaccio jaren was het niet om aan te gluren.
Tja, sorry ik begin hier nou voor de honderste keer over maar wanneer in godsnaam speelde Duitsland zo geweldig? Afgelopen EK? Buiten de wedstrijd tegen Portugal was het gewoon super slecht.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
VdV gaat nog veel wedstrijden spelen voor Real Madrid!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Tja, sorry ik begin hier nou voor de honderste keer over maar wanneer in godsnaam speelde Duitsland zo geweldig? Afgelopen EK? Buiten de wedstrijd tegen Portugal was het gewoon super slecht.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
op het WK waren ze het leukst om naar te kijken!
Ze waren behoorlijk matig in de poule daarna werd het beter vooral de laatste 2 wedstrijden. Maar zo geweldig is het ook allemaal niet. De media schreef het een beetje van elkaar over, maar leuk voetbal viel wel mee.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
'Real-directeur Pedrag Mijatovic laat weten dat er weinig vertrouwen meer heerst tussen speler en de club. Rafael zou kampen met overgewicht en de motivatie is niet altijd hoog genoeg.'
Ik verlang terug naar Del Bosque 
Kan je iedereen wel gaan verkopen, de enige die echt motivatie toont zijn Ramos, Drenthe, Raúl en Guti.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Vooral voor Drenthe vind ik het leuk, die trekt mooie even een lange neus naar al die journalisten die hem voor gek verklaarde. Is het contract overigens al verlengd van Ramos? Omdat de Milan geruchten steeds hardnekkiger worden?
Voor Raul en Guti is madrid het belangrijkste in hun leven dus die zullen zich er altijd voor inzetten denk ik. Al zet ik mijn vraagtekens bij de kwaliteiten van Guti, maargoed het is toch een beetje het boegbeeld van de club.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja Guti is niet echt een geweldige voetballer maar door zijn liefde voor Real wel zeer bruikbaar.
Ramos contract is nog steeds voor een half jaar. Marca claimt dat Rijkaard het volgend jaar zou moeten gaan overnemen. Ramos zal wel een aanbod krijgen als ze niemand van hun verlanglijstje weten binnen te halen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar zo geweldig is het ook allemaal niet.
Nou, ik heb ge-no-ten van het wondervoetbal van Klinsi. Vol op de aanval met veel voetbal op het middenveld, heuse goaltjesdieven voorin, aanvallende backs en (zoals het hoort) 2 houthakkers centraal achterin. Prachtig team, prachtig spel. Contrast met het Oranje schoppersteam was enorm.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Tja daar verschillen we al van opvatting, de opbouw moet vooral via het centrum dus geen houthakkers, hooguit één.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Via de opbouw over de vleugels, zoals Duitsland heeft gedaan, heeft men de finale gehaald. Waarom doen wij in Nederland dan nog altijd zo bekrompen dat er in het centrum vooral opbouwers moeten vraag ik mij af?
A. Jacobsen
-
- 495 berichten
- 104 stemmen
Ja Guti is niet echt een geweldige voetballer maar door zijn liefde voor Real wel zeer bruikbaar.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Via de opbouw over de vleugels, zoals Duitsland heeft gedaan, heeft men de finale gehaald. Waarom doen wij in Nederland dan nog altijd zo bekrompen dat er in het centrum vooral opbouwers moeten vraag ik mij af?
1. Omdat die finale plaats grotendeels geluk was.
2. Wij geen Duitsland zijn, maar Nederland en normaliter altijd een goed voetballend centrum hebben.
3. Je met de centrale opbouw ook de finale kunt halen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ok. Dan zal dat de 1e keer voor ons zijn, maar ik vertrouw maar op jou dan.
Persoonlijk heb ik liever slagers als Thuram en Stam achterin maar das persoonlijk.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar stam had wel altijd de "voetballer" Frank de Boer naast zich staan.
Maargoed jou opvatting wordt door ongeveer de hele wereld uitgesproken dus er zijn zeker mensen fan van, ik alleen niet. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nou, ik heb ge-no-ten van het wondervoetbal van Klinsi. Vol op de aanval met veel voetbal op het middenveld, heuse goaltjesdieven voorin, aanvallende backs en (zoals het hoort) 2 houthakkers centraal achterin. Prachtig team, prachtig spel. Contrast met het Oranje schoppersteam was enorm.
Het WK 2006 was dan ook een grote uitzondering op het normale spel van Duitsland. Dat is eigenlijk het enige toernooi geweest (dat ik me kan herinneren) dat ze mooi voetbal hebben gespeeld. En nog vond ik de reacties ietswat overdreven. Dat WK speelde Duitsland zeker mooier en beter dan Nederland.
Maar Nederland staan bekend om het aanvallend voetbal. Duitsland om het stijve spel, dat heel vaak in winst eindigt. Eén zo een WK heeft dat beeld niet veranderd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind Duitsland veel te veel afhankelijk van zijn "polen".
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
En Nederlanders van zijn Surinamers.
Onzin dus.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Liever een houthakker dan Clitoris Mathijssen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Daar moet ik Don Dijk gelijk in geven. De voetballers die in een team zitten, is het team.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Precies, bij mij gaat het niet om het feestje. Ik ga gewoon vrolijk naar bed. En tuurlijk ben ik een extra gelukkig mens bij een beker.
Maar dat feestje... Je mag bij mij het feestkaartje ophalen, krijg je er gratis oranje verf bij.
Ik snap sowieso niet dat je blij kun wezen met goed voetbal en verliezen. Want als je echt goed speelt dan kun je niet tevreden zijn met een nederlaag. Want dan moet je ook juist winnen, vind ik. Wat heb je nou aan goed spelen, als je dan toch niet wint.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar Nederland staan bekend om het aanvallend voetbal. Duitsland om het stijve spel, dat heel vaak in winst eindigt. Eén zo een WK heeft dat beeld niet veranderd.
Ben ik ook niet met je eens, is een fabeltje. Kijk eens wat een prachtige, sierlijke spelers Duitsland heeft voortgebracht! De gracieuze Kaiser, een wondervoetballer als Der Lothar, de sympathieke Klinsi, een techneut als Effie en echte kerels als King Kong Kahn.
Dat aanvallende Nederland is verder natuurlijk ook gewoon een fabeltje, in '74 was het een tactisch sterk & defensief ijzersterk schoppersteam en in '88 werd er ordinair afbraakvoetbal gespeeld. Slechts in '98 leek het ergens op. Onder Van Basten was het vooral een counterteam.
Nee hoor, geef mij maar die Mannschaft!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.