• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.785 acteurs
  • 199.752 gebruikers
  • 9.422.928 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Oh man. Zijn jullie nóg bezig?? Wat zijn jullie saaie mensen zeg. Grooooooooooottttttttt. Club. Elftal. Boeiend.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Don Dijk schreef:

Oh man. Zijn jullie nóg bezig?? Wat zijn jullie saaie mensen zeg. Grooooooooooottttttttt. Club. Elftal. Boeiend.

Dat heb je met mensen met oogkleppen op.

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Die Spanjaarden zijn inderdaad overdreven lyrisch wat betreft de Belgische competitie. Dufour en Witsel en Fellaini zijn een uniek geval (een beetje zoals Henin en Clijsters) Hun vertrek zou een grote aderlating zijn. Standard en Anderlecht zijn kwalitatief gezien momenteel de beste clubs en slaan een kloof met de rest.

Ik ben benieuwd naar Anderlecht - KRC Genk maar ik vrees voor een afstraffing.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Allemaal lulkoek. Ze volgen die twee spelers maar in België gaan ze gelijk denken dat Atletico voortaan in Belgie gaat shoppen.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Oranje klimt naar derde plaats op FIFA-ranglijst

Uitgegeven: 17 december 2008 11:01

Laatst gewijzigd: 17 december 2008 11:01

AMSTERDAM - Het Nederlands elftal is het jaar als derde geëindigd op de wereldranglijst van de FIFA. Vorig jaar eindigde Oranje als negende.

In de laatste maand van het jaar ging Nederland nog Italië voorbij. Dit was te danken aan de 3-1 zege op Zweden in de oefeninterland van 19 november.

Spanje voert als Europees kampioen de lijst aan. Verliezend finalist Duitsland is tweede.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Naomi Watts schreef:

Allemaal lulkoek.

Wait and see.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Erwinner schreef:

Oranje klimt naar derde plaats op FIFA-ranglijst

Hier de volledige lijst.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Superknap van Oranje dat we het 3e land vd WERELD !!! zijn op basis van resultaten. Gewoon een teken dat we een topland zijn in het internationale voetbal. Ga eens na hoe klein wij eigenlijk als land zijn!

De resultaten zijn bijna altijd goed, zelfs onder van Basten die wel op andere zaken faalde maar niet op resultaat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, als je tegen landen als Albanië en Andorra speelt scoor je wel punten ja.

Enige wat telt zijn prijzen en Nederland heeft al jaren niets gepresteerd op een eindronde.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Niets gepresteerd... Schei toch uit! Italie en Frankrijk weggespeeld om daarna met rouwbanden te verliezen van een prima Rusland.

Het ontbreekt ons aan geluk op het laatste moment. Zoveel is wel duidelijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En geluk moet je afdwingen. Een constant niveau houden is ook een kwaliteit. Als je niet verder komt dan de kwart finale en dan nog eens verliest van Rusland, doe je het gewoon niet goed. Het afschuiven op gebrek aan 'geluk' is weer typisch Nederlands. Vond tegen Frankrijk wel wat fortuinlijk maar soit.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Tegen Rusland was het vooral een gebrek aan tactisch inzicht bij de coach.

bascross

• 279 berichten
  • 64 stemmen

Belgie 54e plaats, nice.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Beetje makkelijk om het volledig op het conto van van Basten te schuiven. Ik denk niet dat hij als teamtalk gaf: "Jongens, het was leuk. Laat jullie maar als makke lammetjes naar de slachtbank brengen en dan kunnen we naar huis".

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

BoordAppel schreef:

Een schrijnend gebrek zelfs. Zonder maffe Marco had Nederland op 1 gestaan en was het dak bij A&L er pas echt afgegaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hadden geen kans gemaakt tegen het constante en swingende España.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

en tegen frankrijk weer andersom, rusland had gewoon een top dag en de nederlanders waren niet vooruit te branden, dat ze zelfs de verlenging haalden was een wonder.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

dat denk dus juist wel, tegen rusland was het ook een mentale kwestie vind ik.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Hier de volledige lijst.

Ik was België aan het zoeken, maar toen zag ik dat je ook nog een pagina verder kon. En ziedaar staan ze, tussen Costa Rica en Finland.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

In vergelijking met Hiddink hebben de meeste bondscoaches van Marco's leeftijd een schrijnend gebrek aan tactisch inzicht. Uiteindelijk verloor Hiddink van iemand met nóg meer ervaring (en NL had daarom ook nooit van Spanje gewonnen)

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

oja, die fifa lijst is uiteraard een lijst wat helemaal geen betekenis heeft en boeit me dan ook voor geen meter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Aragones staat niet echt bekend om zijn taktisch inzicht hoor.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

combi schreef:

(quote)
en tegen frankrijk weer andersom, rusland had gewoon een top dag en de nederlanders waren niet vooruit te branden, dat ze zelfs de verlenging haalden was een wonder.

Ja en dat wonder heette Ruud en dat hebben we niet meer.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nederland heeft al jaren en jaren een schitterend team (eigenlijk vanaf de jaren 70 - met hier en daar een inzakking > beginjaren 80 bijv.) Het probleem is dat we geen prijzen winnen. Uiteraard gaat het daarom. Maar goed, we komen wel heel vaak tot de halve finale en hebben in het verleden vaak schitterend voetbal gespeeld. Geluk moet je inderdaad afdwingen en penals moet je scoren. Anders hadden we in 2000 ook europees kampioen geworden.

Klein land, maar groot voetballand. Voetbal is natuurlijk wel met afstand de grootste sport in Nederland. In veel andere (grote) landen is dit niet het geval.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

combi schreef:

oja, die fifa lijst is uiteraard een lijst wat helemaal geen betekenis heeft en boeit me dan ook voor geen meter.

Precies ik koop er niks voor, dat ze derde staan en geen prijs winnen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat is gissen. Nederland kon in feite elk team aan. Helaas liep het niet tegen Rusland. Dat heeft te maken met tactiek, maar ook met de vorm van de dag. Geen van de Nederlandse internationals was in goede doen. En dat lag echt niet alleen aan de tactiek van Rusland. Dat we weggespeeld zijn, was duidelijk. Maar zeker op dat toernooi konden we van iedereen winnen, ook van Spanje.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

happie schreef:

(quote)

Precies ik koop er niks voor, dat ze derde staan en geen prijs winnen.

Ik zie liever mooi voetbal dan een prijs in een glazen kast waar ik toch nooit langs loop.

Minder mooi voor de geschiedenis boeken, maar wel lekker genieten van de klasse van het Nederlandse voetbal.

Kijken jullie maar naar de prijzenkast, veel plezier ermee!

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

(quote)

Ik zie liever mooi voetbal dan een prijs in een glazen kast waar ik toch nooit langs loop.

Minder mooi voor de geschiedenis boeken, maar wel genieten van de klasse van het Nederlandse voetbal.

Kijken jullie maar naar de prijzenkast, veel plezier ermee!

hmm, totaal niet mee eens, als we wereld kampioen worden met afbraak voetbal ben ik de gelukkigste man ter wereld en kan me vanaf dat moment het voetbal me gestolen worden, sterker nog dan kan alles me gestolen worden en weet ik zeker wat er nog op me pad komt dat ik als een gelukkig mens zal sterven!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Het mooiste is: kampioen worden met mooi voetbal. Dat is voor weinigen weggelegd. Spanje speelde bij vlagen goed, maar ik was ook niet zeer onder de indruk ofzo.

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Spanje was veruit de beste.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.