• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.708 acteurs
  • 199.725 gebruikers
  • 9.421.849 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Goed, we maken het minder hypothetisch; een Ajax dat in 96 de finale CL haalt is minder groot dan een Ajax dat in 07 uitgeschakeld wordt door Slavia Praag, omdat er hedentendage meer mensjes op de tribune zitten...

Alsof Ajax een grotere club is geworden door naar de Arena te verhuizen, alsof ADO een grotere club dan Twente is omdat het ooit in oorlogstijd 2 titels pakte, of PSV een grote club is geworden sinds ze in Korea een hoop shirtjes verkopen.

Nu pik je weer één factor uit de velen factoren die een club groot maken. Het is het totaalpakket.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wel erg kortzichtig zo'n conclusie alleen op basis van resultaten (jij vindt Liverpool dus een grotere club dan Manchester United?). Feyenoord en 020 zijn gewoon de grote clubs van Nederland, zal ook altijd zo blijven. Hoe slecht ze ook zullen presteren. Qua resultaten zou ik ook liever het palmares van Feyenoord hebben. PSV heeft veel minder allure, hun aanhang is een lachertje vergeleken bij Feyenoord etc. Ook dat Ajax - Feyenoord deg rootste wedstrijd is van de eredivisie moet ook wel genoeg zeggen.

Nu mag de Wereldbeker misschien niet veel aanzien hebben, dat was toen wel zo. Als een club van dat kleine landje in Europa de beste van de wereld worden, dat is niet te omschrijven.

Exact. En dan vergeten we even een UEFA cup die in 2002 behaalt is. Nederlandse clubs halen niet zoveel Europese prijzen meer is me opgevallen...

Bovendien heeft psv het vooral de laatste 20 jaar goed gedaan qua resultaten. Daarvoor was het sowieso de minder aan ajax en Feyenoord. Psv is destijds de 3e topclub van Nederland geworden. Ik denk toch dat de basis nog steeds belangrijk is. Daardoor heeft Feyenoord ook zo'n enorme achterban. Veel groter dan dat van psv. Dat lijkt me duidelijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

En Waarom zouden PSV en Twente dan nu de grootste clubs zijn? Omdat ze het hoogst op de UEFA lijst staan wat Nederlandse clubs betreft? (geen idee of dat zo is overigens, pure gok)

Ze zijn afgelopen seizoen 1e en 2e geworden... Jullie blik is zo getroebleerd dat je dat niet eens meer weet...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

PSV

Nederlands landskampioenschap (21x)

KNVB beker (8x)

Super Cup (1)

Europacup I (voorloper van Champions League) (1x)

UEFA Cup (1x)

Feyenoord

Landskampioen (14x)

KNVB beker (11x)

Europacup 1 (1x)

UEFA Cup (2x)

Wereldbeker (1x)

Ik vind de 3 bekerwinsten niet opwegen tegen de 7 kampioenschappen eerlijk gezegd. Bovendien heeft de Champions League of Europa Cup natuurlijk veel meer aanzien dan de wereldbeker.

Kortom wat mij betreft spreekt deze lijst duidelijk in het voordeel van PSV.

Ik weet overigens niet wat supercup (1) betekend? De JC schaal? Die heeft Feyenoord ook 2 x gewonnen. Psv weliswaar meer, maar ik vind dat geen prijs. Kun je net zo goed schrappen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ze zijn afgelopen seizoen 1e en 2e geworden... Jullie blik is zo getroebleerd dat je dat niet eens meer weet...

Nog zo een dubieuze regel. Twente is 2e geworden na de play-offs. Ze zijn lager geïndigd dan ajax over 34 wedstrijden. ajax heeft dus meer punten gehaald dan Twente het afgelopen seizoen. Jij vindt toch dat resultaten tellen?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nu pik je weer één factor uit de velen factoren die een club groot maken. Het is het totaalpakket.

Niet waar, ik haal er 3 uit (toeschouwers, verjaarde titels, werelduitstraling). Dus geef eens antwoord op mijn vraag?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nog zo een dubieuze regel. Twente is 2e geworden na de play-offs. Ze zijn lager geïndigd dan ajax over 34 wedstrijden. ajax heeft dus meer punten gehaald dan Twente het afgelopen seizoen. Jij vindt toch dat resultaten tellen?

Tja, ik ben het met je eens hoor. Voor de purist is het dan ook juichen dat die playoffs nu afgelopen zijn. Maar goed, ik heb voor deze keer nog maar de regels gevolgd...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Niet waar, ik haal er 3 uit (toeschouwers, verjaarde titels, werelduitstraling). Dus geef eens antwoord op mijn vraag?

Op die dingen wint Feyenoord het allemaal van psv.

Het verschil in mening is: jij vindt dat een club het grootst is op basis van 34 wedstrijden. Ik vind een club de grootste op basis van het bestaan van die club.

Jouw mening wordt door niemand gedeeld.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nuja, PSV is bekender in Azie en Zuid-Amerika. Verder pakte het meer titels en heeft het een hoger budget. Kijk, daar ga je al met die ondefineerbare kreten.

Maareh geef nu eens antwoord op de vraag, want ik ben wel erg benieuwd geworden...

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

otherfool schreef:

Jullie? Ik ben niet schizofreen ofzo ...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Iemand die zegt dat Twente de 2de club van Nederland is begrijpt er totaal niets meer van.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Vinden jullie dit nou nog steeds werkelijk leuk om over te discussieren wanneer niemand van jullie er uiteindelijk met elkaar eens is?

Wat saai zeg. En jullie hebben ook nog eens allemaal ongelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Als er mensen zijn die het verschil niet begrijpen tussen "beste ploeg" en "grootste club", waar hebben we het dan over?

Dan heeft het geen zin meer om verder te discussiëren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jaja, ondertussen kom ik met argumenten, voorbeelden en directe vragen en blijven jullie hangen in 'begrijpt er totaal niks van' en 'waar hebben we het over'.

Ik weet weer genoeg!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

otherfool schreef:

Nicolage Rico schreef:

Het verschil in mening is: jij vindt dat een club het grootst is op basis van 34 wedstrijden. Ik vind een club de grootste op basis van het bestaan van die club.

Jouw mening wordt door niemand gedeeld.

Feyenoord een grotere werelduitstraling dan PSV. Kom nou toch zeg. Sommige mensen leven echt nog in de jaren 70. Overigens qua titels verslaat PSV Feyenoord ook dus klopt werkelijk niets van je theorie.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik weet overigens niet wat supercup (1) betekend? De JC schaal? Die heeft Feyenoord ook 2 x gewonnen. Psv weliswaar meer, maar ik vind dat geen prijs. Kun je net zo goed schrappen.

Europese Supercup. De Johan Cruijf schaal heeft PSV 7 keer gewonnen maar dat vind ik geen echte prijs dus die heb ik bij beide niet meegeteld.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Jaja, ondertussen kom ik met argumenten, voorbeelden en directe vragen en blijven jullie hangen in 'begrijpt er totaal niks van' en 'waar hebben we het over'.

Ik weet weer genoeg!

Ik herhaal mijn vraag van gisteren, want daar heb ik geen antwoord op gekregen.

Als Hoffenheim kampioen van Duitsland wordt, is het dan een grotere club dan Bayern München?

Zo redeneer jij.

Ik ben van mening dat zij dan de beste ploeg hebben, maar verre van de grootste club zijn.

Beste ploeg kan je zijn als je 1 keer incidentieel kampioen wordt.

Grootste club word je pas na jaren aan de top te spelen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

Als Hoffenheim kampioen van Duitsland wordt, is het dan een grotere club dan Bayern München?

Uiteraard. Dat voorbeeld heb ik zelf nb al eens aangehaald!

Nu jij:

Is het Ajax van nu een grotere club dan in '95 aangezien ze nu een groter stadion hebben?

Als PSV dit jaar 4e wordt, is het dan toch een grotere club dan in '88 aangezien ze nu meer shaaltjes verkopen in Azie?

Is het Feyenoord van nu een grotere club dan in '70 omdat meer mensen via de tv hun wedstrijden volgen?

Is ADO een grotere club dan Twente omdat het in de jaren '40 twee keer kampioen werd?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Joh boeiend allemaal de ene houdt er andere criterea op na dan de andere, so be it!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Uiteraard. Dat voorbeeld heb ik zelf nb al eens aangehaald!

Dan heb je het mis.

Zie mijn uitleg over "beste ploeg" en "grootste club".

Jammer dat je het niet kan of wil begrijpen.

otherfool schreef:

Is het Ajax van nu een grotere club dan in '95 aangezien ze nu een groter stadion hebben?

Neen, Ajax van 1995 was echt een wereldploeg. Grootte van stadion maakt niet uit in zo een geval.

otherfool schreef:

Als PSV dit jaar 4e wordt, is het dan toch een grotere club dan in '88 aangezien ze nu meer shaaltjes verkopen in Azie?

Ja, in die tijd hadden ze wel een betere ploeg. Maar dat heeft er net toe bijgedragen dat ze nu een grotere club zijn dan toen. PSV heeft in die jaren veel meer bekendheid gekregen. Sjaaltjes verkopen maakt niet uit, maar door prestaties hebben ze die bekendheid gekregen.

otherfool schreef:

Is het Feyenoord van nu een grotere club dan in '70 omdat meer mensen via de tv hun wedstrijden volgen?

Ik denk van niet, ik denk zelfs dat de status van Feyenoord aan het afbrokkelen is door de mindere prestaties. Maar Feyenoord blijft voorlopig gewoon een grote club.

otherfool schreef:

Is ADO een grotere club dan Twente omdat het in de jaren '40 twee keer kampioen werd?

Moeilijke vraag. Aan de ene kant ben ik geneigd om ja te zeggen omdat zij de historie hebben, maar nu is Twente aan een opmars bezig.

Maar ook al is Twente ADO voorbijgestreefd, zelfs dan is het nog lang geen topclub. Laat ze eerst maar eens een handvol titels, een paar bekers en een goede Europese prestatie halen vooraleer we Twente een topclub gaan noemen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

(jij vindt Liverpool dus een grotere club dan Manchester United?).

Hmm moeilijk geval. Beide enorm groot en vind de een niet veel voor de ander onderdoen. Wat mij betreft is Manchester iets groter op het moment vanwege de laatste 15 jaar waarin die ploeg extreem succesvol was. Liverpool en Manchester zijn in ieder geval wel de twee grootste clubs van Engeland maar er zullen waarschijnlijk nog wel mensen zijn die nu gaan beweren dat Chelsea en Arsenal net zo groot of groter zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Liverpool en Manchester zijn zeker de grootste clubs van Engeland. Liverpool in mijn ogen de grootste.

3de is Arsenal en Chelsea volgt op grote afstand.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Pff wat een paginalange discussie om niets.

Als club zijn Ajax en Feyenoord de 2 grootste van NL. Meeste supporters, fans, aanhang, schare...hoe je het wil noemen. Begin in het buitenland over voetbal en nederland en je hoort Cruijff, van Basten, Ajax 95, Ajax jaren 70, Van Hanegem etc.

Weinigen die beginnen over die paar landstitels van PSV de laatste jaren. Status krijg je niet over een half decennium, Die krijg je over vele, vele jaren.

De grootste club van 't land lijkt me Ajax. Niet omdat ik ervoor ben, maar kijk naar de prijzen, de uitstraling, de voorgebrachte spelers. Als het buitenland over het NL voetbal praat dan is het 9 van de 10x Ajax. Ik kan dat beamen, heb dat al enkele keren meegemaakt in het buitenland.

Lachwekkend trouwens dat iemand Twente de 2e club van NL noemt. Op basis van? 1x een succesvolle play off? Ajax was vorig jaar cijfermatig gewoon 2e, jammer van dat verrotte PO systeem. Wie staat nu 2e? Niet Twente...

Twente is niveau Heerenveen, Groningen...subtop. Alleen hebben ze wel de potentie door te groeien naar de top denk ik. Twente gaat AZ achterna. De andere ploegen haken niet aan bij de top. De top...daar reken ik Feyenoord trouwens niet meer toe. De club is wel top, maar het voetbal is al jaren middenmoot niveau. Net als de resultaten, hoe jammer dat voor die fans is. Feyenoord moet eerst eens goed weer presteren willen ze weer voor vol aangezien worden. Alleen is hun stadion en aanhang wel enorm en dat telt ook mee vind ik.

En verder...beetje loze discussie. PSV fan zal PSV het grootst vinden, anderen weer niet....wordt toch op dit forum wellus nietus. Heb vaak zon discussie hier willen voeren maar op een gegeven moment wordt het toch weer onderling sneren uitdelen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Atletico Madrid zet Witsel én Defour hoog op verlanglijstje

Atletico Madrid wil in de nieuwjaarsperiode komen kerstshoppen in België en meer bepaald bij Standard. De 'Rojiblancos' hebben verregaande interesse in middenvelders Axel Witsel (19) en Steven Defour (20). Dat schrijft de Spaanse sportkrant AS.

Jésus Pitarch, de sportdirecteur van Atletico Madrid, heeft intussen al een aantal van zijn topscouts naar Sclessin gestuurd om het tweetal te scouten. Zowel Witsel als Defour kregen schitterende rapporten van de talentenjagers. Vooral Witsel wordt door de tweede club uit Madrid de hemel ingeprezen.

De Spanjaarden zijn overigens erg lyrisch over onze Belgische competie, die ze omschrijven als "een kweekvijver van jong talent." Volgens AS is de tijd dat Atletico gingen vissen in Portugese, Franse en Braziliaanse vijvers voorbijgestreefd. "De Jupiler League, daar komen Pitarch en zijn mannen nu wekelijks een kijkje nemen." De prestaties van Standard op het Europese toneel hebben duidelijk heel wat losgemaakt. (dea/hln.be)

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Pff wat een paginalange discussie om niets.

Als club zijn Ajax en Feyenoord de 2 grootste van NL. Meeste supporters, fans, aanhang, schare...hoe je het wil noemen. Begin in het buitenland over voetbal en nederland en je hoort Cruijff, van Basten, Ajax 95, Ajax jaren 70, Van Hanegem etc.

Weinigen die beginnen over die paar landstitels van PSV de laatste jaren. Status krijg je niet over een half decennium, Die krijg je over vele, vele jaren.

Ik ben het eens met je stuk totdat je over Van Hanegem begint. Ik geloof niet dat Van Hanegem buiten Nederland zoveel groter is als Koeman, Gullit en Van Breukelen om maar wat mensen te noemen. Laat staan als Romario en Ronaldo. Internationaal is PSV veel groter. Zeker sinds ze ook nog de Aziatische markt aangeboord hebben. Verder zouden ze in PSV zijn geval ook niet zozeer over die landstitels van de laatste jaren moeten beginnen maar Europees meer over de halve finale tegen Milan en de winst in 88.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

timbo_ schreef:

Ik ben het eens met je stuk totdat je over Van Hanegem begint. Ik geloof niet dat Van Hanegem buiten Nederland zoveel groter is als Koeman, Gullit en Van Breukelen om maar wat mensen te noemen. Laat staan als Romario en Ronaldo. Internationaal is PSV veel groter. Zeker sinds ze ook nog de Aziatische markt aangeboord hebben. Verder zouden ze in PSV zijn geval ook niet zozeer over die landstitels van de laatste jaren moeten beginnen maar Europees meer over de halve finale tegen Milan en de winst in 88.

Van Breukelen kan je wel achterwege laten. Niemand kent hem in het buiten (en dat is maar beter ook) en Van Hanegem heeft het probleem dat hij in het buitenland niet op topniveau heeft gespeeld. Neeskens, Krol, Seedorf en een aantal spelers die op topniveau in het buitenland hebben gespeeld zijn buiten Nederland bekender (/'groter') dan Van Hanegem.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En verder...beetje loze discussie. PSV fan zal PSV het grootst vinden, anderen weer niet....

Spijker op z'n kop. Precies daarom heb je 1 logisch, objectief, relevant en bovenal controleerbaar criterium nodig dat compleet los staat van welke voorkeur dan ook; en wat anders kan dat zijn dan de laatstgestreden titelstrijd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

Jammer dat je het niet kan of wil begrijpen.

Tja, je antwoorden op 4 vragen die volgens de logica hier eerder aangehaald (ook door anderen) allemaal met 'ja' beantwoord hadden moeten worden zijn achtereenvolgens:

Neen

Ja

Ik denk van niet

Moeilijke vraag

Dat is mijn punt. Situaties zijn multi-interpretabel, elke club heeft z'n eigen verhaal en meningen zijn vaak doorspekt met voor- en afkeuren. Die heb ik niet en dat versimpelt de boel op een bijzonder prettige manier mag ik wel zeggen

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Spijker op z'n kop. Precies daarom heb je 1 logisch, objectief, relevant en bovenal controleerbaar criterium nodig dat compleet los staat van welke voorkeur dan ook; en wat anders kan dat zijn dan de laatstgestreden titelstrijd.

Onzin. 1 titelstrijd of zelfs 2, 3 of 4 maakt je niet de grootste van het land. Ja, dat moment wel maar over de historie gezien is meer nodig.

Denk dat Ajax met 6 Europese cups en 29 titels dat predikaat toch wel verdiend heeft.

Maar nogmaals, dat is eigen interpretatie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Wie op 1 eindigt lijkt me de beste, niet per sé de grootste.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.