- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
kappeuter (crew films)
-
- 74678 berichten
- 5987 stemmen
Maar ja, dat is natuurlijk net zo waar, als dat varkens kunnen vliegen.
Spartaan1986
-
- 3615 berichten
- 2176 stemmen
Van Basten is zo'n wanhopige kneus die elke mooi weer voetballer aan wil trekken. Eerst Tuyp, nu Elia en who's next? Demouge waarschijnlijk...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Elia een matige voetballer??? 
Blind heeft overigens al voor Demouge op de tribune gezeten toch?
Spartaan1986
-
- 3615 berichten
- 2176 stemmen
Ik zeg niet matig, maar een mooi weer voetballer. Voetballer die even de wind mee heeft maar daarna weer niks gaat presteren bij een middenmoter in Engeland ala Marvin Emnes, Mounir el Hamdaoui
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ha, dan heeft ajax kans dat Zlatan nog komt. 
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ik zeg niet matig, maar een mooi weer voetballer. Voetballer die even de wind mee heeft maar daarna weer niks gaat presteren bij een middenmoter in Engeland ala Marvin Emnes, Mounir el Hamdaoui
Elia is al een tijdje een talent hoor. En El Hamdaoui heeft geen wedstrijd gespeeld voor Tottenham en Emnes speelt er amper en is die 20, dus die heeft nog alle tijd om zich te ontwikkelen. Dus er viel nog niks te presteren voor ze.. ze waren veel te jong om naar Engeland te gaan. Elia kan dan eerst naar Ajax, dan is de stap veel beter te maken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Elia is geen kartrekker idd, maar Elia heeft de beschikking over een goede techniek en passeerbeweging. Emnes is nog niet half zo goed natuurlijk.
El-Hamdaoui kwam door onder andere blessures en een trainerswissel niet aan de bak. Hij heeft ook geen echte kansen gehad bij de Spurs, hij heeft er 0 wedstrijden gespeeld en toen werd hij verhuurd aan Derby County waarin hij in 9 wedstrijden 3x scoorde.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Laat El Hamdaoui eerst maar eens bevestigen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Clubs moeten tegenwoordig steeds vroeger zijn met spelers aantrekken. Elia is nog geen kartrekker, maar presteert al een hele tijd goed. Nu is hij dus minder duur als dat hij zich meer en meer ontwikkeld. Eigenlijk is ajax al te laat en hadden ze hem al bij Ado moeten scouten. Nu hangt er waarschijnlijk al een aardig prijskaartje aan.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ajax had hem al in zijn ado tijd gescout maar Elia wou niet naar ajax omdat hij dat de adofans niet kon aandoen, hij nog 1 jaar aan Ado verhuurd zou worden en Ten Cate zei dat hij geen plek voor hem had. (Van Geel zag het wel in hem zitten)
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ajax had hem al in zijn ado tijd gescout maar Elia wou niet naar ajax omdat hij dat de adofans niet kon aandoen, hij nog 1 jaar aan Ado verhuurd zou worden en Ten Cate zei dat hij geen plek voor hem had. (Van Geel zag het wel in hem zitten)
Oké, dat wist ik niet. Zou Elia nu wel naar ajax willen dan? Vast wel, anders zou hij de gesprekken niet aangaan. Maar hij kan het de Ado fans nog steeds niet aandoen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Oké, dat wist ik niet. Zou Elia nu wel naar ajax willen dan? Vast wel, anders zou hij de gesprekken niet aangaan. Maar hij kan het de Ado fans nog steeds niet aandoen.
Mwah de overstap is nu niet rechtstreeks van Ado naar ajax.
Elia heeft overigens gezegd dat het hem mooi lijkt voor ajax te spelen.
Dat van dat ADO-Ajax verhaal kan ook door Elia gezegd zijn om nog wat na te slijmen bij de supporters van ADO. Het ging hem vooral over het feit dat HTC geen plek voor hem had en dat hij een jaar in de jupiler league zou moeten voetballen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Elia zal heus wel naar ajax gaan. Alleen vraag ik me af of Twente hem in de winterstop wel kwijt wil. ajax zal een hoop geld op tafel moeten leggen. Maar goed, dat hebben ze dan ook.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
In feite niet, maar als je de 2 grootste clubs van Nederland moet noemen, noemt 9 van de 10: Feyenoord en ajax.
Echt niet. 9 op de 10 zullen Ajax en PSV noemen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dat zegt veel over het voetbalverstand van 9 op de 10 mensen.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
nee hoor, alleen AJAX met gepaste afstand PSV en Feyenoord. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als Schubbekutteveen voor 50.000 uitzinnige toeschouwers elk weekend hun potje spelen zullen 9 vd 10 mensen allicht Schubbekutteveen noemen, ook al spelen ze ergens onderin de 3e klasse. Daarom doet dat er allemaal niet toe. PSV is de grootste club, gevolgd door Twente.
Feyenoord en Ajax moeten die eretitel maar terug verdienen ipv steeds dubieuze criteria aandragen...
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Dan zou schubbekutteveen inderdaad de grootste zijn. Je haalt die 2 termen toch echt door elkaar.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Nee maar het korte termijn geheugen is gewoon sterker. Ajax staat nog steeds in het geheugen gegrift vanwege 95 en PSV vanwege de laatste tien jaar. De gemiddelde voetballiefhebber is echt niet meer bezig met 71, 72 en 73 of de Europa cup 1 winst van Feyenoord.
Dit moment zonder enige twijfel Ajax en PSV.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dat zegt veel over het voetbalverstand van 9 op de 10 mensen.
Feyenoord groter noemen dan PSV is op basis van prestaties in ieder geval nergens op gebasseerd dus ik denk eigenlijk dat die 9 op de 10 heel normaal redeneren.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Het wordt een eindeloze discussie op deze manier. Psv is de baas in Nederland de afgelopen 10 jaar. ajax is 2 of 3 x kampioen geworden, Feyenoord 1 x. Maar dan kunnen we er net zo goed bijgooien dat Feyenoord de enige club is geweest die de laatste 10 jaar iets heeft gewonnen in Europa. En zeg nou niet dat de UEFA cup een troostprijs is. Het is één van de twee prijzen in Europa (supercup tel ik uiteraard niet mee). Meer is er niet.
En het is een eindeloze discussie, omdat de één vindt dat het puur om het resultaat gaat (Nac wordt kampioen, dus Nac is de grootste club van Nederland > grote onzin) en de ander vindt dat er meer factoren zijn die een club groot maken (achterban, historie, geld, stadion, etc.). Feyenoord en ajax hebben de meeste supporters in Nederland, dus qua grootte zijn ze groter. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als Schubbekutteveen voor 50.000 uitzinnige toeschouwers elk weekend hun potje spelen zullen 9 vd 10 mensen allicht Schubbekutteveen noemen, ook al spelen ze ergens onderin de 3e klasse. Daarom doet dat er allemaal niet toe. PSV is de grootste club, gevolgd door Twente.
Feyenoord en Ajax moeten die eretitel maar terug verdienen ipv steeds dubieuze criteria aandragen...
Dit is vergelijken met dingen die niet bestaan. Als als als. Een beredenering van niets dus.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Het wordt een eindeloze discussie op deze manier. Psv is de baas in Nederland de afgelopen 10 jaar. ajax is 2 of 3 x kampioen geworden, Feyenoord 1 x. Maar dan kunnen we er net zo goed bijgooien dat Feyenoord de enige club is geweest die de laatste 10 jaar iets heeft gewonnen in Europa. En zeg nou niet dat de UEFA cup een troostprijs is. Het is één van de twee prijzen in Europa (supercup tel ik uiteraard niet mee). Meer is er niet.
En het is een eindeloze discussie, omdat de één vindt dat het puur om het resultaat gaat (Nac wordt kampioen, dus Nac is de grootste club van Nederland > grote onzin) en de ander vindt dat er meer factoren zijn die een club groot maken (achterban, historie, geld, stadion, etc.). Feyenoord en ajax hebben de meeste supporters in Nederland, dus qua grootte zijn ze groter. 
De grootste club gaat wat mij betreft gewoon over de gehele historie. Dus het aantal kampioenschappen, bekeroverwinningen en Europees succes. Op dat punt is het gewoon Ajax en dan een tijd niks en dan PSV.
Verder speelt wat mij betreft ook simpelweg mee welke antwoorden je krijgt als je deze vraag aan de gemiddelde Nederlander stelt. Dan krijg je durf ik wel met enige zekerheid te zeggen de antwoorden Ajax en PSV.
Maar wordt inderdaad een herhaling van zetten.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Het gaat nogmaals ook niet alleen om de historie. Het zijn heel veel factoren. Bovendien vind ik de prijzenlijst van Feyenoord nog net iets indrukwekkender dan die van psv. psv heeft de laatste 20 jaar weliswaar een enorme inhaalslag gemaakt qua landskampioenschappen, ze hebben geen wereldbeker en maar 1 Uefa cup. Daar komt bij dat Feyenoord de beker vaker gewonnen heeft. Misschien dat beide prijzenlijsten gelijkwaardig zijn. ajax heeft inderdaad het meeste gewonnen, maar is daardoor niet meteen de grootste club van Nederland. Wel qua resultaten.
stinissen (crew films & series)
-
- 23671 berichten
- 77282 stemmen
Vraag in de wereld en ze zeggen Ajax vraag het aan een kenner en ze zeggen ajax vraag het aan mijn en dan zeg ik Ajax 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Het gaat nogmaals ook niet alleen om de historie. Het zijn heel veel factoren. Bovendien vind ik de prijzenlijst van Feyenoord nog net iets indrukwekkender dan die van psv. psv heeft de laatste 20 jaar weliswaar een enorme inhaalslag gemaakt qua landskampioenschappen, ze hebben geen wereldbeker en maar 1 Uefa cup. Daar komt bij dat Feyenoord de beker vaker gewonnen heeft. Misschien dat beide prijzenlijsten gelijkwaardig zijn. ajax heeft inderdaad het meeste gewonnen, maar is daardoor niet meteen de grootste club van Nederland. Wel qua resultaten.
PSV
Nederlands landskampioenschap (21x)
KNVB beker (8x)
Super Cup (1)
Europacup I (voorloper van Champions League) (1x)
UEFA Cup (1x)
Feyenoord
Landskampioen (14x)
KNVB beker (11x)
Europacup 1 (1x)
UEFA Cup (2x)
Wereldbeker (1x)
Ik vind de 3 bekerwinsten niet opwegen tegen de 7 kampioenschappen eerlijk gezegd. Bovendien heeft de Champions League of Europa Cup natuurlijk veel meer aanzien dan de wereldbeker.
Kortom wat mij betreft spreekt deze lijst duidelijk in het voordeel van PSV.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel erg kortzichtig zo'n conclusie alleen op basis van resultaten (jij vindt Liverpool dus een grotere club dan Manchester United?). Feyenoord en 020 zijn gewoon de grote clubs van Nederland, zal ook altijd zo blijven. Hoe slecht ze ook zullen presteren. Qua resultaten zou ik ook liever het palmares van Feyenoord hebben. PSV heeft veel minder allure, hun aanhang is een lachertje vergeleken bij Feyenoord etc. Ook dat Ajax - Feyenoord deg rootste wedstrijd is van de eredivisie moet ook wel genoeg zeggen.
Nu mag de Wereldbeker misschien niet veel aanzien hebben, dat was toen wel zo. Als een club van dat kleine landje in Europa de beste van de wereld worden, dat is niet te omschrijven.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit is vergelijken met dingen die niet bestaan. Als als als. Een beredenering van niets dus.
Goed, we maken het minder hypothetisch; een Ajax dat in 96 de finale CL haalt is minder groot dan een Ajax dat in 07 uitgeschakeld wordt door Slavia Praag, omdat er hedentendage meer mensjes op de tribune zitten...
Alsof Ajax een grotere club is geworden door naar de Arena te verhuizen, alsof ADO een grotere club dan Twente is omdat het ooit in oorlogstijd 2 titels pakte, of PSV een grote club is geworden sinds ze in Korea een hoop shirtjes verkopen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
En Waarom zouden PSV en Twente dan nu de grootste clubs zijn? Omdat ze het hoogst op de UEFA lijst staan wat Nederlandse clubs betreft? (geen idee of dat zo is overigens, pure gok)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.