- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Kunst (algemeen topic)
Kunst (algemeen topic)
John Milton
-
- 21876 berichten
- 11876 stemmen
Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen. Wij vonden hem in de bios in elk geval indrukwekkend, al was het verhaal misschien niet heel bijzonder.
kappeuter (crew films)
-
- 73593 berichten
- 5854 stemmen
Mooi initiatief:
Noodmuseum Nederland - de Volkskrant
kappeuter (crew films)
-
- 73593 berichten
- 5854 stemmen
Public Media Art #1 "WAVE" with Anamorphic illusion
APR. 2020
We, d'strict specializes in designing, making, and delivering breathtaking visual content on Digital Out of Home.
In order to offer the world a new experience, we are proud to announce some exciting new business - IP licensing.
Our first case of IP licensing, 'WAVE' with anamorphic illusion has been successfully revealed on a magnificent DOOH of COEX K-POP SQUARE, the largest & high-definition outdoor advertising screen in S.Korea at 80.1m (w) x 20.1M (h).
Guest eXperience Design
NEXEN UNIVERCITY "THE INFINITY WALL"
APR. 2019
d’strict has introduced 30M*7M (Horizontal*Vertical size) of LED display project, depicting NEXEN TIER’s infinite potential, “The Infinity Wall” in Nexen’s New R&D Center Lobby in Seoul , “Nexen UniverCity”
“The Infinity Wall” communicates with audiences by telling the story of Nexen Tire’s core value and management philosophy through “Story mode”, share feelings, create a highly emotionally charged atmosphere beyond the construction and interior through “Mood mode”. Weather, time, news are delivered creatively and intuitively in real-time through “Message mode”.
Flat LED display’s transformation to a new three-dimensional space were possible thanks to well-planned and creative concept along with intuitive video creation power of d’strict. d’strict announced a re-creation of Nexen UniverCity’s lobby space into a public media space that can be the talk of the town.
Graaf Machine
-
- 8673 berichten
- 1136 stemmen
Schilders die in hun jonge jaren experimenteren met verschillende stijlen, daar kunnen nog wel eens verrassende werken uit ontstaan.
Zo is dit helemaal geen schilderij van Kandinsky, maar de werkelijke schilder staat vooral bekend om een compleet andere stijl.
https://i.pinimg.com/originals/ff/7e/1f/ff7e1f571aa1a601979a762685357be8.jpg
Gezien in Kasteel Ruurlo, gisteren.
Graaf Machine
-
- 8673 berichten
- 1136 stemmen
Gisteren was ik in het Mondriaanhuis in Amersfoort.
Het Mondriaanhuis is het geboortehuis van de grote kunstenaar, en het huis + bijbehorende school (waar Pa Mondriaan leraar was) doen heden ten dage dienst als museum aan hem gewijd.
Het heeft geen hele grote collectie schilderijen van Mondriaan, wel een aantal vroege werken overigens, maar heel veel informatie over zijn leven en de ontwikkeling van zijn kunst.
Mooi is het 1 op 1 nagebouwde Parijse atelier van Mondriaan.
Ook heel mooi is het zaaltje waar een film in een soort van 3D-projectie wordt vertoond, in een kubus van schermen, waarin in 5 minuten een beeld wordt gegeven van de reis/vlucht van Mondriaan naar New York, en de ontwikkeling van zijn kunst in de paar jaar die hij daar nog had.
Zijn ontdekking van de Boogie Woogie en de levendige moderne wereld in New York zorgden voor een laatste, en definitieve, verandering van stijl. Als dat aan de orde komt, wordt de hele zaal ondergedompeld in de beelden van Victory Boogie Woogie.
Van de laatste halve minuut van de voorstelling heb ik een filmpje gemaakt. Echt een aanrader om hier naar toe te gaan.
Graaf Machine
-
- 8673 berichten
- 1136 stemmen
Ik ben nu ondertussen in heel wat musea geweest, en de naam (en het werk van) Jan Mankes blijft me achtervolgen.
Jan Mankes was een schilder, eind 19e, begin 20e eeuw, die heel sterk was in het verstillen van de tijd.
Hij schilderde levenloze dieren, maar ook bewegingloze landschappen. Allemaal op een wijze waarin nauwelijks het schilderen zelf te zien was.
Gisteren weer een paar prachtige werken van hem gezien in het kleine, maar goede, museum Belvédère, in de buurt van Heerenveen.
Ik kende Jan Mankes een jaar geleden nog helemaal niet, maar nu ben ik echt op zoek naar waar ik meer van hem kan zien. Museum MORE in Gorssel is ook een goede, wat dat betreft.
Graaf Machine
-
- 8673 berichten
- 1136 stemmen
De tentoonstelling over Kunst in het Derde Rijk heb ik nu twee keer gezien. De eerste keer had ik gewoon te weinig tijd ingepland, maar gisteren weer bezocht met genoeg tijd. Echt een must see. De informatie alsmede de getoonde werken zijn heel zorgvuldig.
Nou ja, de informatie is niet zorgvuldig in die zin dat er wel te veel schrijffouten zitten in de teksten. Maar dat moet ik op mijn leeftijd blijkbaar maar accepteren.
Goede tentoonstelling, echt een aanrader.
Graaf Machine
-
- 8673 berichten
- 1136 stemmen
Ook niet echt een populair topic, zie ik.
Graaf Machine
-
- 8673 berichten
- 1136 stemmen
Jan Mankes is ondertussen wel mijn favoriete schilder geworden. Beter dan al de gevestigde namen. Mankes, de Novemberschilder. Geweldig.