• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.487 stemmen

Het grote "Conspiracy theory" topic

zoeken in:

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Een symptoom van onzekere mensen die "bang" zijn. Is het niet "een" God die ze verzinnen als "lampje" in het donker, ook een angstbeeld van een "Big Brother" lijkt te helpen en alle vorm van "rede" verdwijnt.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Bovendien is 'het wantrouwen van je eigen regering'natuurlijk een stuk makkelijker te vatten. Beter dan een vaag begrip als Al Qaida, een groepje mannen met AK47's in de woestijn die uit het niets toe slaan...

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3922 stemmen

Wacht maar tot 2012 dan piepen jullie ongelovigen wel anders.......

Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 8 van JB 's youtube post, en moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van hoe al die datums op elkaar afgestemd zijn, al zou het allemaal onzin zijn is het toch knap verzonnen.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ach.. als zelfs Bill Maher mensen uit het publiek laat zetten die claimen dat 9/11 een inside job was, dan kun je met een gerust hart gaan slapen

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

Madecineman schreef:

Bovendien is 'het wantrouwen van je eigen regering'natuurlijk een stuk makkelijker te vatten. Beter dan een vaag begrip als Al Qaida, een groepje mannen met AK47's in de woestijn die uit het niets toe slaan...

Dat vind ik een uitstekende vaststelling. Ik herinner me nog dat een Amerikaan in zo'n pseudo-documentaire stelde "How could some guys in a cave elaborate the biggest attack on United States soil?" Enkel de natie zelf wordt als machtig genoeg geacht om zoiets te verwezenlijken.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Doelen Nieuwe Wereld Orde (NWO) in het kort: En eigenlijk zien we het gewoon langzaam gebeuren, maar mensen letten niet op.

1 wereldleider aan het hoofd;

1 wereldvaluta,

1 nieuwe (valse) wereldreligie

En let maar is een keer op hoeveel duivelse symboliek er overal te vinden is. Vooral in Amerika, maar ook in het Vaticaan. Allemaal toeval natuurlijk en daar moeten we maar niets achter zoeken? Satan wordt aanbeden. Waarom? Omdat hij niet bestaat zeker? Geen overtuiging maar pose? Nou, zeg maar gerust overtuiging.

YouTube - ‪Illuminati Symbolism In Movies (NEW VERSION - MUST SEE ALL OF VIDEO!) - High Definition‬‏

Het is ongelofelijk dat sommige mensen zichzelf zo fantastisch vinden en dan gaan zeggen dat Satan niet bestaat en bovennatuurlijke krachten niet bestaan, want dat heeft de wetenschap nooit bewezen. Vertrouw maar lekker op die wetenschap en die criminelen van de Farmaceutische industrie. Weet je, ze naaien je allemaal. Maar nee, mensen hebben hun leventje wel onder controle hoor en ze snappen wel hoe zit. Goh, stel je voor dat invloeden van buitenaf mijn leven aan het bepalen zijn. Welnee joh zeggen ze dan, ik heb alles onder controle. Nou, dan snappen ze er geen ene donder van. Ze zijn dus al verpest door de wetenschap en al die bullshit die we dagelijks te horen krijgen via de media. Bin Laden ineens doodgeschoten en in het water gegooid. Daar klopt toch allemaal geen zak van. Kijk, ik ben heus wel blij met de wetenschap, maar de wetenschap is niet het antwoord en heeft ook zeker niet het laatste woord.

Serieus oppassen voor de Vrijmetselarij, Skull & Bone's, Orde van de Tempeliers, Bohemian, Grove, Bilderbergers en het Vaticaan.

Leuk he dat in 1990 het illuminati kaartspel werd bedacht waar en dus al kaarten tussenzitten zoals een brandende twintower een brandend Pentagon en ook nog is een keer met de datum 9-11 erbij. Dat kaartspel is serieus een blauwdruk voor het NWO plan.

Illuminati kaartspel uit '95 (vervolg): grieppandemie lijkt volgende 'spelfase' in te luiden | punt.nl: Je eigen gratis weblog, gratis fotoalbum, webmail, startpagina enz - xandernieuws.punt.nl

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Ach Jaco, als jij er een leuke hobby aan hebt vind ik het best hoor...

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Gelukkig maar dan. Maar je zal nog is een keer terugdenken aan mijn woorden en tot de conclusie komen dat ik toch gelijk heb. Dat beloof ik je.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

En de maanlanding was fake, UFO's zijn neergestort in Roswell, een onzichtbare planeet komt in 2012 aanzeilen, de chauffeur schoot Kennedy in zijn gezicht, de WTC torens zijn met explosieven neergehaald en Tupac en Elvis leven nog.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

UFO's? Ook zo'n leuke. Bill Cooper is vermoord omdat hij de waarheid sprak over de grote UFO en alien misleiding.

YouTube - ‪Bill Cooper - The UFO Deception‬‏

En je weet toch wie J.F.K vermoord heeft? Kijk de film Watchmen maar.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

JacoBaco schreef:

Gelukkig maar dan. Maar je zal nog is een keer terugdenken aan mijn woorden en tot de conclusie komen dat ik toch gelijk heb. Dat beloof ik je.

En tot die tijd mogen wij jou gewoon voor de gek houden? Deal!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb de meeste Dan Brown boeken gelezen, dus ik geloof ook in samenzweringen en conspiracy's

Paar jaar geleden wel een 3 uur lange docu gezien over rare zaken rondom 9/11, waar vooral veel gewezen werd naar de regering Bush. Best interessant, al geloof ik niet dat het waar is.

Wel uitermate fascinerend om over dat soort zaken te lezen. Er zal vast veel in het geheim gebeuren waar wij niks van weten.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

En BoordAppel, jij bent ook zo'n slaapkop, want ook jij snapt het niet. Schrijnend gewoon.

John Todd was en is ineens spoorloos, want hij weet hoe het zit wat betreft aliens. John Todd was een member van de illuminati.

YouTube - ‪UFOs Revealed - John Todd‬‏

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel uitermate fascinerend om over dat soort zaken te lezen. Er zal vast veel in het geheim gebeuren waar wij niks van weten.

Denk je dat echt? Het is misschien simplistisch gesteld, maar ik vind het gegeven alleen al dat honderden mensen daadwerkelijk hun mond zouden moeten houden over zogezegde cover-ups, volledig implausibel.

En absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar ik begrijp niet dat iemand z'n tijd zouden willen verspillen hieraan, terwijl er ook zoveel echte kennis te vergaren valt.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ik zat The Rite te kijken en dan wordt er op een gegeven moment gezegd: ''Je gelooft wat je wil geloven'' en daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Maar toch zoals ik al zei, jullie komen er vanzelf wel achter dat ik gelijk heb.

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

Ik vind het enkel een paradoxale gedachtengang: maatschappelijke fenomenen en omvangrijke gebeurtenissen in twijfel trekken, maar vage theorieën van wellicht paranoïde individuen blindelings volgen.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3922 stemmen

yeyo schreef:

Denk je dat echt? Het is misschien simplistisch gesteld, maar ik vind het gegeven alleen al dat honderden mensen daadwerkelijk hun mond zouden moeten houden over zogezegde cover-ups, volledig implausibel.

Er komt toch genoeg info naar buiten? Alleen willen mensen het gewoon niet geloven. Er veranderd gewoon niks. Kijk de Moore docu Sicko maar eens, daar stapte een dokter van een verzekeringsmaatschappij zelf naar de rechter om te verklaren dat er bewust gezocht werd naar redenen om mensen hun behandelingen niet te betalen. Bij iedere geslaagde afwijzing kreeg ze een promotie. Maar wat is er uiteindelijk veranderd? Niets!

Aan de 9/11 aanslag zal ook nooit meer iets gedaan worden, al vindt men documenten getekend door Bush waarin staat dat het zo georganiseerd is. De mensen in de westerse wereld zijn of te dom of te bang om in die complotten te geloven. En dat is een ernstige zaak.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ik moet bekennen dat ik me een beetje schaam om mijn eerdere postings in dit topic (jááren geleden.. ik geef toe)

Gelukkig heb ik, na me wat langer verdiept te hebben, het "licht" gezien.

De aanhangers van deze stupide onzin is dezelfde groep die gelooft dat een vrouw na "bekeerd te zijn" haar DNA is veranderd. Ik zie het echt als een zelfde "afwijking" als religieuze stromingen. Ze doen vooral een beroep op onzekerheid en weten de boel behoorlijk te manipuleren. Als je echter logisch en wetenschappelijk blijft "onderzoeken" en nadenken valt het (net als religie) als een kaartenhuis in elkaar.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Het is outside de box denken.

Het eerste gebruik van deze term wordt toegeschreven aan Mike Vance, een managementconsultant bij de Walt Disney Company. De oorsprong van de term ligt in de oplossing van een raadsel, waarbij een vierkant van negen punten met vier rechte lijnen doorkruist moet worden zonder de punten meer dan één keer te raken. De enige manier om deze puzzel op te lossen is door buiten de kaders van de doos te treden.

En wat een enge woorden weer van Stephan. Hij heeft het licht gezien.... Waar staat illuminati voor: Zij die verlicht zijn.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Het is "Ocham's scheermes" denken.

Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt. Dit is de gangbare wijze waarop Ockhams scheermes wordt toegepast.

(moet nu even weg. Heb rituelen te doen met een jonge maagd als offerlam. BRB)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

En absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar ik begrijp niet dat iemand z'n tijd zouden willen verspillen hieraan, terwijl er ook zoveel echte kennis te vergaren valt.

Het hoeft niet standaard om honderden mensen te gaan. De meeste geheimen zitten vaak in de top, waar slechts enkelen echt van alles weten.

Noem mij naief, maar ik geloof op zich wel in UFO's. Zo'n verhaal als Roswell (dat was de naam toch?) 1946 in de woestijn in de USA met een coverup actie om het weg te werken sluit ik niet uit.

UFA dossiers vind ik uitermate boeiend. Ik geloof best dat bepaalde regeringen meer weten van zulke zaken dan wij mogen weten.

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

wimnoot schreef:

Er komt toch genoeg info naar buiten? Alleen willen mensen het gewoon niet geloven. Er veranderd gewoon niks. Kijk de Moore docu Sicko maar eens, daar stapte een dokter van een verzekeringsmaatschappij zelf naar de rechter om te verklaren dat er bewust gezocht werd naar redenen om mensen hun behandelingen niet te betalen. Bij iedere geslaagde afwijzing kreeg ze een promotie. Maar wat is er uiteindelijk veranderd? Niets!

Aan de 9/11 aanslag zal ook nooit meer iets gedaan worden, al vindt men documenten getekend door Bush waarin staat dat het zo georganiseerd is. De mensen in de westerse wereld zijn of te dom of te bang om in die complotten te geloven. En dat is een ernstige zaak.

Natuurlijk is er veel onrecht in de wereld, maar veel kleinschaliger als hier wordt voorgesteld (blijkt ook uit je voorbeeld). Waarom zou mensen trouwens bang zijn om in complotten te geloven? Madecineman's redenering en het door mij geposte citaat illustreren juist hoe samenzweringstheorieën vaak juist ontstaan uit angst voor confrontatie met de feiten. Sommige Amerikanen kunnen het gewoon niet plaatsen dat hun onaantastbare natie door een stel 'grotbewoners' werd aangevallen.

Je kunt tenslotte niet ontkennen dat sommige van de geleverde 'bewijzen' gewoon ridicuul zijn. 9/11 lag op voorhand vast omdat het in 1990 werd voorspeld op een stel veredelde Pokémon-kaarten? Niemand hield zo een aanslag voor mogelijk, maar dat neemt niet weg dat de Twin Towers en het Pentagon gewoon evidente doelwitten zijn. Ik ben alvast benieuwd naar wanneer paarse demonen het Capitol in Washington zullen overnemen:

http://i244.photobucket.com/albums/gg21/JRedPRP/Look%20Up%20Fellowship/IlluminatiCardGamePlagueofDemonspng.jpg

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Arme Stephan.

Hier, deze is speciaal voor jou.

(afbeelding)

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Tsja... ik loop niet andermans conspiracy-theorieën na te blaten maar vorm mijn eigen mening.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

@yeyo: Niet alleen de veredelde Pokémon-kaarten geven dit aan. Maar joh, het is natuurlijk vervelend als invloeden van buitenaf je te slim af zijn. Ik kan mij voorstellen dat je dit niet kunt uitstaan.

En Stephan, hoe kom jij aan je mening? Mede vanwege kennis, maar jij hebt een ander denkbeeld. En jouw waarheid is de waarheid zoals die jou het beste uitkomt. Zonde is dat, want dan ben je niet realistisch bezig.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

De wetenschap spreekt zichzelf ook steeds tegen. Sukkels zijn het.

Daar kan je al uit opmaken hoe dom de wetenschap is, heb je ooit water omhoog zien vallen? Het valt die wetenschappers, verstrikt in hun dogma's, nu eenmaal niet bij te brengen, dat indien de aarde zich met een snelheid C door de tijdsruimte beweegt, de andere kant van de aarde zich natuurlijk met een snelheid van -/- C door de ruimtetijd begeeft.

Wetenschap - Stilstaand en bewegend water gaan even snel | De UitKraam Krant - uitkramen.nl

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

JacoBaco schreef:

Vertrouw maar lekker op die wetenschap...

Je bedoelt die mensen die jou als baby je hielprikje hebben gegeven zodat jij je geen zorgen hoeft te maken wanneer er iemand naast je in de tram een niesbui heeft?

De wetenschap die jou in staat stelt al deze onzin via internet en computers te tikken? De wetenschap die dingen die non-intuïtief dingen voorspellen die daarna feitelijk worden aangetoond?

Ga vooral zo door

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3922 stemmen

Zo Stephan! Nu al klaar!

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik denk dat het wel duidelijk is dat de KKK achter 9/11 zat. Bekijk al die docu's maar eens, meer zwarten dan blanken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.