- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het ware verhaal achter The Exorcist
Het ware verhaal achter The Exorcist

606
-
- 23831 berichten
- 12023 stemmen
En toch schrikken he
Deze is pas schrikken

_Se7en_
-
- 2023 berichten
- 1665 stemmen
Hahaha, ik schrok me kapot van die eerste. Ik had niet eens het geluid aanstaan .
Die laatste is wel erg eng. Wel mooi gemaakt .

606
-
- 23831 berichten
- 12023 stemmen
Hahaha, ik schrok me kapot van die eerste. Ik had niet eens het geluid aanstaan .
Die laatste is wel erg eng. Wel mooi gemaakt .
Vond ik ook puik werk

Charmides
-
- 414 berichten
- 1277 stemmen
Met The Exorcist (1973) zijn ze toentertijd een jaar lang met de opnames bezig geweest. Tijdens dat jaar zijn er 9 mensen overleden die heel direct bij de film betrokken waren. En zo zijn de acteurs Jack MacGowran and Vasiliki Maliaros een week voor de release overleden. Ok, Mailiaros was al 89, maar MacGowran was pas 54. Ook vond er tijdens het weekend een mysterieuze brand plaats wat de complete set afbrandde.
Tijdens de opnames van The Passion of the Christ gebeurde er ook vreemde dingen. Zo werd er een assistent regisseur tot 2x toe getroffen door de bliksem. Ook acteur James Caviezel heeft toegegeven dat ook hij werd getroffen door de bliksem tijdens de kruisiging. En die scène moest waarschijnlijk ook even overnieuw gedaan worden.
Maar inderdaad, natuurlijk gebeurde er tijdens de opnames van Forest Gump ook wel een ongelukje. Of bij Friday the 13th of bij Dirty Dancing. Dus ja, allemaal toeval.
Maar ga maar is echt serieus glaasje draaien. Kan nog wel is tegenvallen hoe leuk en onschuldig dat is. Al kan ik je niet garanderen dat er ook echt wat engs gebeurd.
Dat van glaasje draaien kan je wel gelijk in hebben dat het niet onschuldig is. Ik weet nog dat mensen die ik kende dat deden, bij een paardenstal. Was iemands opa aanwezig terwijl ze die gene echt niet kende, gingen alle paarden hinniken enzo je kent het wel. Heeft een oude pater uit rotterdam ze gezegd dat niet meer te doen omdat je ook ''de verkeerde'' ermee kan oproepen. Maarja, dit soort films kan je nooit echt weten of het echt zo is gebeurd, eerst zien dan geloven of heb je bewijs zal je eerst natuurlijk zeggen.

Minotaures
-
- 7808 berichten
- 2485 stemmen
Exor... Eén van de beste horrors met een beklemmend sfeer. Geen andere films met hetzelfde thema wisten dit te overtreffen.
Oh, hier trouwens hoe de geluiden van Paranormal Activity werden uitgevoerd. Behoorlijk creepy allemaal.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Exor... Eén van de beste horrors met een beklemmend sfeer. Geen andere films met hetzelfde thema wisten dit te overtreffen.
Oh, hier trouwens hoe de geluiden van Paranormal Activity werden uitgevoerd. Behoorlijk creepy allemaal.
(embed)
Geloof je me als ik zeg dat ik serieus schrok toen ie viel

ibendb
-
- 4645 berichten
- 2878 stemmen
Ik lachte me rot. Ik had de slappe lach voor een paar minuten.

kappeuter (crew films)
-
- 74573 berichten
- 5937 stemmen
Bericht verplaatst naar Film > Genres en landen > Remakes