- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Gezond leven
Gezond leven
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me zo vreselijk moeilijk dat dieten. Telkens maar weer stilstaan bij niet alleen wat je eet, maar vooral ook de tijdstippen. Ik hoop niet dat ik er ooit aan moet beginnen.
4-Daagse Lopen en met Bier stoppen 
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Zelf kook ik veel liever zonder recept, probeer gewoon van alles.
Herkenbaar. Trouwens, hier ligt nog ergens een Atkins-boek met recepten, daar ging het me niet zo om 
Dat zou ik lekker voor jezelf bepalen.
Dat BMI-scriptje van hun is ook onhandig, die van Voedingscentrum is veel duidelijker.
Die is zeker duidelijker, dik in het oranje... Niet dat het me om tientallen kilo's gaat, maar ik wil binnenkort wel een flatteuse trouwjurk kopen, natuurlijk 
Overigens, na wat uurtjes koolhydraten-lijstjes doorspitten, krijg ik steeds meer zin om dit dieet echt te gaan proberen. In ieder geval bedankt voor alle tips. Wat ik me nog wel afvraag: Krijg je wel genoeg vitaminen en dergelijke binnen? Of gebruik je daar vitamine-pillen voor?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
In principe krijg je net zoveel binnen als je normaal kreeg.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Dat soort sites zijn het perfecte voorbeeld van het verval van onze samenleving.
Drama queen...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
In De Site > Gebruikers > Welke sport beoefen jij?:
Waar kan je op internet ergens een goede site vinden met voedingstips enzo als je bv gezonder wil leven of niet meer erg vet wil eten etc?
Wil mijn fitnessen nu eens goed gaan koppelen aan ook verstandiger eten.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Vrij verstandig, neuk een appel.
Vrijen is prima lichaamsbeweging en een appeltje is altijd gezond.
Spirou
-
- 254 berichten
- 0 stemmen
Waar kan je op internet ergens een goede site vinden met voedingstips enzo als je bv gezonder wil leven of niet meer erg vet wil eten etc?
Wil mijn fitnessen nu eens goed gaan koppelen aan ook verstandiger eten.
Probeer deze site eens:
http://www.gezondheidsplein.nl/

606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Waar kan je op internet ergens een goede site vinden met voedingstips enzo als je bv gezonder wil leven of niet meer erg vet wil eten etc?.
Dat probeer ik ook.
Mijn buikje moet minder worden.
Spirou
-
- 254 berichten
- 0 stemmen
Een regelmatig eetpatroon (ontbijt, lunch, avondeten), geen snacks en meer groente en minder pizza/pasta. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Een regelmatig eetpatroon (ontbijt, lunch, avondeten), geen snacks en meer groente en minder pizza/pasta.
Eet heel vaak groente met meer vis als vlees.
Paar lekker boterhammen op een dag.
En in het weekeinde meestal rijst of iets dergelijks.
en eet vaak op vaste tijd.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dan moet je gaan sporten/fitnessen.
Ja dat klopt, maar als ik de hele week heb gewerkt heb ik daar niet zoveel zin meer in. 
Spirou
-
- 254 berichten
- 0 stemmen
Het is lekker om juist na je werk even een uurtje te gaan sporten. Daar word je juist weer fit van. Ik ga ook 2x per week na het werk een uurtje fitnessen. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Het is lekker om juist na je werk even een uurtje te gaan sporten. Daar word je juist weer fit van. Ik ga ook 2x per week na het werk een uurtje fitnessen.
Je hebt gelijk dat moet ik toe geven.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ik sport zes keer per weer een uur. Echt heerlijk om je lekker af te beulen na een dag werken. Het maakt je hoofd leeg en ook al ben je moe na het werk, je krijgt er weer energie van.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Als je wilt afvallen, is het belangrijkste dat je goede voeding combineert met sporten op regelmatige basis. Hierbij een korte samenvatting van de opgebouwde "visie" die ik al een tijd hanteer en in de loop der jaren heb opgebouwd. Graag hoor ik nog meer tips 
Met Spirou ben ik het eens dat een regelmatig eetpatroon van groot belang is. Uiteraard is het van belang wat je eet. Je kan wel brood eten, het gaat er ook om dat je nadenkt over het soort brood (vokoren), boter, beleg.
Daarnaast zijn er de bekende tussendoortjes. Mijn voorkeur gaat uit naar fruit en de simpele muesli repen met noten. Probeer het eten na 9 uur in de avond de vermijden, of je hebt nog laat gesport, dan is het noodzakelijk dat je eet voor het herstel.
Als je sport, is een groot deel van je eetpatroon afhankelijk van de sport die je doet. Bij krachttraining, moet de nadruk liggen bij de inname van eiwitten. Na krachttraining (vooral in de avond) raad ik magere kwark aan die licht verteerbaar is. Voor duursporters (bijv. hardlopen) raad ik meer koolhydraten aan.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Het schijnt ook goed te zijn om zes eetmomenten per dag te hebben. Dus drie maaltijden (ontbijt, lunch en avondeten) en daar tussendoor wat fruit/peperkoek/mueslireep oid. En volgens mij is het echt niet nodig om al het ongezonde (chips en snoep) te mijden. Als je voldoende beweegt en verder goed eet, dan kun je best ook wat lekkers eten.
Spirou
-
- 254 berichten
- 0 stemmen
Chips is helemaal niet zo ongezond als het lijkt. Je moet vooral oppassen met teveel zoetigheid, vooral als je niet voldoende beweegt. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Chips is helemaal niet zo ongezond als het lijkt. Je moet vooral oppassen met teveel zoetigheid, vooral als je niet voldoende beweegt.
Pak nooit chips alleen kroepoek dat gemaakt is gezonde olie.
Buiten dat ik ik ook fruit.
Spirou
-
- 254 berichten
- 0 stemmen
Waar haal je dat vandaan? 
Kroepoek is gefrituurd garnalen- en meelmengsel.
Kroepoek is niet gezond; frituur is nooit goed. Het minst slechte frituur is frituur in vloeibare olijf- of zonnebloemfrituurolie.
Chips van tegenwoordig is wel degelijk gezonder dan kroepoek. 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Plantaardige vetten zijn ook minder erg.
Tegenwoordig is chips echt zo slecht niet meer. Het zijn meer de suikers, want suiker zet zich natuurlijk om in vet.
En ik probeer niet al teveel koolhydraten binnen te krijgen. Iedere dag volkorenbrood en een paar keer in de week aardappelen is voor mij al zat.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
plantaardige vetten zijn ook minder erg.
Inderdaad minder erg, maar nog steeds niet goed. Er zijn genoeg goede alternatieven als tussendoortje.
In chips zitten altijd vetten. Daar heb je het onderscheid tussen verzadigde en onverzadigde vetten. Onverzadigde vetten zijn de goede vetten, en die zitten meestal in minimale hoeveelheid in chips.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
In chips zitten altijd vetten. Daar heb je het onderscheid tussen verzadigde en onverzadigde vetten. Onverzadigde vetten zijn de goede vetten, en die zitten meestal in minimale hoeveelheid in chips.
Inderdaad en vergeet de koolhydraten niet. Het zijn immers ook aardappelen.
Hier staat informatie over de (on)gezondheid van chips:
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1737 stemmen
Gezond leven:
- Op de bank hangen.
- Bier.
- chips.
- Veel games spelen.
- Veel films kijken.
- En vooral niet sporten!
Dit is zo'n beetje mijn instelling. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Gezond leven?... Niet ziek worden zeker?... 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Gezond leven:
- Op de bank hangen.
- Bier.
- chips.
- Veel games spelen.
- Veel films kijken.
- En vooral niet sporten!
Dit is zo'n beetje mijn instelling.
Ik krijg hoofdpijn van jou, dat is ook niet zo gezond voor me. Kun je nou nooit een keer normaal reageren?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
In Overigen > Algemeen > Beugel:
Nou, ik had op mijn 12e slotjes gehad t/m mijn 15e ofzo. Ben nu 18 en mijn spalkje achter mijn bovenstetanden is gebogen, waardoor 2 tanden een beetje verschoven zijn. Zeg die ortho vandaag dat ik een losse beugel moet en dat je alleen een draadje bij je boventanden zien. Ik heb geen idee wat voor beugel het is, dus kan iemand mij daarmee helpen en zeggen hoe het is. Want ik wil bijvoorbeeld eg niet nog zo'n bouwwerk in me bek. Dus wat voor beugel zal het zijn en ervaringen, bedankt alvast.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Niks, daarom staat die ook bij.
Algemeen
Voor alle discussies die je nergens anders kwijt kunt.