• 15.738 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.845 stemmen

Gezond leven

zoeken in:

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Ik heb ook zoiets: fruit, groente, light-frisdrank, water, volkorenbrood, magere zuivel, ben sowieso vegetarier (is al gezonder) en geen snoep, chips, koek, frisdrank en bier. 1 Dag in de week (zaterdag) wel een beetje bier, chips en chocola. En in combinatie met 5 keer per week sporten (2 x krachttrainen, 2 x wielrennen, 1 x joggen)

Maar dit bovenstaande lukt me niet, ik vind het te moeilijk en te saai. Het sporten niet, maar het eten wel. Dus ik ga straks een extra ontspanningsmoment inbouwen (woensdag waarschijnlijk). Het moet wel leuk blijven

Als je lichamelijk gezien helemaal gezond leeft, maar geestelijk ongelukkig bent is het ook niet alles

Nu in de vakantie/zomerperiode laat ik helemaal de teugels maar een beetje vieren, om medio augustus weer met wat schema's te gaan werken (en me daaraan te houden)

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

SelmaDuim schreef:

er zijn ook gezonde vetten zoals die in veel vis zit.

Visvet, olijfolie, rood vlees, allemaal prima. Kip is sowieso heel mager...

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

jordybeukeboom schreef:

...ben sowieso vegetarier (is al gezonder)...

Dat is geen vanzelfsprekendheid hoor, integendeel zelfs.

Als vegetariër zul je meer je best moeten doen om een goed uitgebalanceerd voedingspatroon te ontwikkelen. Noodzakelijke dingen als ijzer, eiwitten en bepaalde vitamines (B vooral, geloof ik..?) die je normaliter uit vlees zou halen dien je voldoende te compenseren. Zeker als je ook geen vis eet moet je daarmee uitkijken. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer goede vleesvervangers te krijgen (hoewel het merendeel niet te vreten is .)

Bovendien is het ook niet zo dat vleeseters in beginsel minder gezond leven dan vegetariërs; als dat al zo is dan ligt het aan het feit dat men vaak veel meer vlees consumeert dan nodig en/of vlees van slechte kwaliteit.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Ik leef niet gezond. Ontbijt niet goed, lunch sla ik vaak over. Eet teveel vet, drink teveel frisdrank, slaap te weinig en ik sport niet. Verder drink ik niet overdreven veel alcohol, en rook ik niet.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Chr.s schreef:

Ik leef niet gezond. Ontbijt niet goed, lunch sla ik vaak over. Eet teveel vet, drink teveel frisdrank, slaap te weinig en ik sport niet. Verder drink ik niet overdreven veel alcohol, en rook ik niet.

Damn is alsof ik naar mijn eigen geschreven verhaal luister

Alleen 1 ding verschilt, ik sport wel....... Fitness, 1 x per week. Maar of dat helpt ?

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3308 stemmen

speedy23 schreef:

Ik ben gek van alle soorten kaas. Echt alle soorten, als het maar kaas is. Natuurlijk eet ik ook andere dingen, maar een stukje kaas, heerlijk!

Een belg als Kaaskop, het moet toch niet gekker worden

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Ik ben gek van alle soorten kaas. Echt alle soorten, als het maar kaas is. Natuurlijk eet ik ook andere dingen, maar een stukje kaas, heerlijk!

Hij neemt deze woorden vast terug nadat ik hem van mijn tenenkaas heb laten proeven.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Purmerend schreef:

Een belg als Kaaskop

Dat heb je als je veel tussen de Nederlanders vertoeft. Een NederBelg of een Belglander.

Lotteke

• 247 berichten
  • 566 stemmen

Hmm, ik geloof dat ik niet zo heel gezond leef.

Ik rook, te veel, drink op zich niet veel, maar soms met uitgaan wil het toch nog wel eens te veel zijn en ik let niet zo op wat ik eet. Ook slaap ik, over het algemeen, denk ik niet meer dan een uur of 5 per nacht, waar ik overgins wel uitstekend op functioneer. Ik snoep niet, heb ik geen behoefte aan, maar ik let niet op hoeveel vet er in iets zit, dus eet af en toe wel n beetje te vet denk ik.

Maar, daar staat tegen over dat ik wel heel veel dans, zo'n 3 a 4 keer in de week en ook voorstellingen doe, dus das dan toch weer beetje gezond en het houdt mijn lichaam, ondanks de ongezonde dingen, toch slank en in balans. En als ik voorstellingen doe dan leef ik ook wat gezonder in die weken, denk daar niet speciaal over na, maar dat gaat vanzelf.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik zit precies in het midden van ongezond en gezond. Ongezond omdat ik weinig en zeer onregelmatig eet. Laatste keer dat ik iets gegeten heb, was meer dan 24 uur geleden (en heb nog geen honger). Ik drink ook veel cola, dus 's zomers krijg ik pas rond 3 a 4 uur 's nachts het idee om eens de lakens op te gaan zoeken, waarna ik nog meer dan 4 uur wakker lig. De volgende ochtend slaap ik door mijn wekker heen en ben ik pas rond 13:00 tot 15:00 wakker. En dat gaat zo maar door. Wellicht stoppen met cola drinken?

Gezond omdat ik nog hooguit eens per 5 jaar ziek ben. Doordat we thuis niet elke week (zoals zoveel gezinnen) elk onderdeeltje van het hele huis schoonmaken, bouw je ook meer weerstand op. Duidelijk merkbaar. Elke dag fietsend naar school (14 kilometer bij elkaar). Ik ben de enige persoon uit mijn klas die dat nog doet. De rest rijdt auto, bus of scooter/brommer. Laatste twee genoemde mogen van mij definitief wettelijk verboden worden. Altijd irriteren die klotedingen mij, gatverdamme bah. Opdarren met die klotedingen!

Verder rook ik niet, en alcohol hooguit eens per 3 maanden.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ach je kunt wel heel gezond eten en sporten. Je kunt gewoon niet beginnen met roken en je kunt de alcohol laten staan maar het heeft allemaal weinig nut als je vervolgens je steentje bijdraagt aan het afbouwen van ons milieu.

Er zijn veel te veel uitlaatgassen in de Nederlandse lucht momenteel omdat ons land te dicht bevolkt is en iedereen minstens drie auto's wil hebben. De smogperikelen van Hong Kong komen binnen een aantal jaren ook in Nederland.

Daarbij worden in Nederland dagelijks complete bossen omgezet in huizen en bedrijven wat ook niet echt goed is voor de gezondheid van mensen.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Dat uitlaatgassen probleem is een lachertje. Ze kunnen al héél lang auto's op water laten rijden. Waarom wordt dat dan niet ingevoerd, pomp er wat geld in om het door te ontwikkelen voor zover dat nodig is en je bent van dat milieuprobleem af.

Helaas hebben bedrijven als Shell een dermate grote invloed op de politiek dat dat nooit (als die invloed zo groot blijft) zal worden doorgevoerd. Verder zijn die accijnzen ook niet misselijk natuurlijk.

De trein is ook geen alternatief meer. Wil je met het gezin (4 pers. 2e klas) van Nijmegen naar Maastricht ben je 121 euro kwijt!!

Dat je niet gezond kunt leven ivm uitlaatgassen enzo moet je de automobilisten niet kwalijk nemen!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik neem het de automobilisten ook niet kwalijk. Ik neem het de overheid wel kwalijk. Niet alleen onze overheid maar de hele wereld trouwens. Ik zag net toevallig een documentaire over Darfur bij 2 vandaag waarin glashard werd verteld dat China niet wou ingrijpen omdat ze hun olie uit dat land halen Liever 2.500.000 doden in 2 jaar als een duurdere olieprijs

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Ja triest he, je kunt er het best maar niet over nadenken..

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Leno schreef:

Ze kunnen al héél lang auto's op water laten rijden. Waarom wordt dat dan niet ingevoerd

Een recent rapport van het beroemde Massachusetts Institute of Technology concludeerde echter dat de hybride auto beter is voor het milieu (...dan een waterstofauto...). Als alle milieuaspecten van het autorijden – ook de productie van de auto zelf en van de brandstof – op een rij worden gezet (well to wheels), wint de hybride auto het van de waterstofauto.

bron

Alleen lossen die hybrides het brandstofprobleem niet op natuurlijk.

Dit najaar komt de autofabrikant met de Nedcar 4, een hybride-uitvoering van de Baby Benz, die met een revolutionair kleine brandstofcel is uitgerust en geen waterstoftank en accu's meer meezeult. Als brandstof wordt methonol getankt. Daimler Benz verwacht dat de Nedcar in 2005 in productie komt.

Wat mij persoonlijk erg opviel was dat de auto-industrie (toch al een behoudende bedrijfstak) de populariteit van die hybrides helemaal niet had voorzien. Bij de release van de (behoorlijk onooglijke) Toyota Prius overtroffen de bestellingen de verwachtingen veelvoudig. Toont wat mij betreft aan dat ze veel meer modellen met zo'n motor zouden moeten uitrusten, maar dat duurt al best even...

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Waar ik me altijd al over verbaast heb en eigenlijk laatste tijd ook strontziek van wordt is hoe erg 'gezondheid' in de spotlichten gezet wordt. Je moet dit, je moet dat, je moet zus, je moet zo. Wat wil een mens bereiken dan? Tot je 150e blijven leven? We hebben de aarde nu al zo dusver verkankerd dat de aarde ons vanzelf wel de dood brengt.

Wil jij in een bejaardenhuis sterven? Ik niet hoor, daar wordt je onmenselijk behandeld.

Dan nog dat je om de zoveel tijd in het 'korte nieuws' moet horen dat melk kankerverwekkend is, mobiele telefoons levensgevaarlijke straling geven, noem maar op, noem maar op. Rot op met je aandachttrekkerij. Mensen moeten eens leren accepteren dat je als mens zijnde maar een kleine schakel bent die even aan en uit gaat.

Lotteke

• 247 berichten
  • 566 stemmen

Nicely said U-96!! Ben het daar ook mee eens. Al dat health-freak gedoe is niet aan mij besteed. Ik steek er nog maar eentje op.....

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Ik eet niet te weinig maar wel vaak onregelmatig, meestal alleen als ik opsta een paar broodjes, vaak wit, kan dan meestal nauwelijks iets naar binnen krijgen. Dan zit ik vaak urenlang achter de pc puur uit verveling, op een gegeven moment voel ik me dan zo suf dat ik geeneens meer helder kan nadenken. Vaak vreet ik me dan savonds vol met een zak chips en er zijn weken geweest dat ik wel 3 a 4 keer patat haalde, gewoonweg omdat ik geen zin had om eten klaar te maken. Groenten eet ik zeker niet elke dag, en zo nu en dan pers ik eens wat sinasappels uit, er zijn tijden geweest dat ik dat elke dag deed, maar tegenwoordig niet meer dan 1 a 2 keer in de week. Verder rook ik niet en drink ik alleen bij gelegenheden (feestje/vrienden). Ik probeer elke week sowieso 1 keer te fitnessen maar dat komt er meestal ook niet van, reden is vaak gewoon te weinig motivatie, en elke keer neem ik mezelf weer voor 2 x te gaan... En het is idd vreselijk irritant dat je tegenwoordig overal de meest dodelijke ziekten van kan oplopen, zo kan je jezelf helemaal gek maken. Als dat allemaal zo zou zijn is de mensheid gewoon een zwak ras en ik geloof daar niet in, wel probeer ik niet eigenwijs te zijn tegenover gezondheidstips.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Daar moet je juist wel eigenwijs tegenover staan. Om de zoveel tijd komt er weer een dieet of iets dergelijks in het nieuws wat Jan en alleman weer gaan doen. Mensen vallen dan weer een kilo of 10 af en het is allemaal geweldig. Alleen wat ze niet in het nieuws laten zien is dat al die mensen die 10 kilo meteen na het dieet weer terug krijgen. Ik word echt serieus doodziek van mijn moeder die om de week een nieuw dieet doet en 10 jaar later nog altijd exact hetzelfde gewicht heeft. En dat kost ook nog eens zakken vol geld Heeft er de laatste tijd nog iemand van Montignac gehoord ?? De grote redder van de welgezette mens ??

Het mooiste van allemaal vind ik nog het geld wat de overheid in de anti-rook campagnes steekt. Wat een onzin zeg. Gericht op de jongeren uit onze samenleving HAHA grappenmakers. De jongeren zien een spotje waarin een kale man zegt dat er kankerverwekkende stoffen in een sigaret zitten... alsof ze dat niet weten !!! En meteen na het spotje schakelen ze over naar onzer allen TMF en zien daar de zoveelste clip van 50 Cent of Snoop Dogg die niets anders doen als roken, blowen, zuipen. Inderdaad, vooral geld daarin blijven stoppen vrienden van de overheid.

Waar ik me echt pissig om kan maken zijn die spotjes van de overheid van "een beter milieu begint bij jezelf" . Lazer toch op stelletje hypocrieten. Zij zorgen ervoor dat ons land letterlijk de vernieling in gaar en dan proberen ze het op het bordje van de modale mens te leggen.

...... (ik kan nog wel doorgaan maar ik zal me ff inhouden )

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Dieten heeft geen zin, aangezien dat een tijdelijke aanpassing van je levenswijze is. Om structureel een lager gewicht te krijgen/behouden moet je een structureel dieet aanhouden (voor je hele leven dus). Maar dat snappen de meeste dieters gek genoeg niet

Alle Montignac en anti-koolhydraten-dieten etcetera zijn ook allemaal onzin. Het gaat gewoon om minder eten en meer bewegen

Advies voor ThaMovieVoter (neem het voor lief als je er niet op zit te wachten): neem dagelijks een multivitamine, dan heb je dat in ieder geval binnen, ook al zou je geen stukje groente/fruit meer eten die dag. Zoek verder een sport die je leuk vindt, als je wekelijks 2 keer wilt sporten. Als jij een hekel hebt aan fitness hou je dat inderdaad niet lang vol. Maar er zijn zoveel leuke sporten, die je ook nog kan combineren voor de afwisseling

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Ja ik drink regelmatig multivitamine sap, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.. En ik denk dat ik een zootje van die vitamine pillen ga kopen bij de drogist. Groente is lekker, vooral salade, maar vaak kom ik er niet aan toe om dat klaar te maken en bovendien heb ik er vaak ook geen zin in omdat er altijd lekkerdere dingen zijn. En dat fitness doe ik idd meer om de reden dat het 'gezond is en goed voor de geest' dan dat ik het graag wil. Aangezien het nu ook een trend is onder ons mannen om er allemaal gespierd uit te zien, voel je je geneigd daar ook aan mee te doen.. Om verschillende redenen natuurlijk

Btw, ik ben het ook met moviefreak eens.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Alle Montignac en anti-koolhydraten-dieten etcetera zijn ook allemaal onzin.

In mijn ervaring zijn die theorieën juist heel valide gebleken, als je ze maar volhoudt. Ik ken flink wat mensen die op basis van Montignac hun lichaamsgewicht op peil houden, en ik ken een groeiend aantal mensen dat enorm gebaat blijkt bij het beperken van kh (hetgeen feitelijk neerkomt op het beter controleren van je suikerspiegel en het afremmen van te grote slingers daarin).

Het gaat gewoon om minder eten en meer bewegen

Dat is een domme dooddoener, want net als welk dieet dan ook werkt dat natuurlijk ook enkel als je het volhoudt.

De kern is het vinden van een levensstijl die bij je leven en je lijf past. Het irritante en simplistische kroegpraat-dédain waarmee mensen-zonder-gewichtsproblemen neigen te spreken over de hoeveelheid voedsel die dikke mensen zouden eten is volslagen onterecht. Sommige mensen kunnen meer hebben dan anderen. Dat is allemaal ruim voldoende aangetoond door mensen die er wel verstand van hebben.

Onze MovieVoter zou 's middags waarschijnlijk een stuk minder slap zijn als-ie 's morgens geen witbrood zou nemen. Dat is snelle energie (dat weet elke wielrenner, dat is geen fabel) en als je daarna achter de PC gaat zitten doe je niets met die energie (en dus slaat je lichaam die energie op). Bovendien zakt na die energieboost je suikerspiegel, en daar wordt je juist slap van.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Ja ik drink regelmatig multivitamine sap

Is een slecht plan, want dat bevat enorm veel suiker (nog meer snelle energie). Vruchten eten is veel beter dan vruchtensappen drinken. De simpelste uitleg is deze: een appel eet je in 5 minuten, een glas appelsap (met daarin dezelfde hoeveelheid ernergie als in 5 of 6 appels) drink je in enkele seconden leeg.

Groente is lekker, vooral salade, maar vaak kom ik er niet aan toe om dat klaar te maken en bovendien heb ik er vaak ook geen zin in omdat er altijd lekkerdere dingen zijn.

Ik maak zelf graag maaltijdsalades (voor lunch of diner) met kip/vis/vlees/kaas/ei erin. Wordt het allemaal een stuk lekkerder van.

Persoonlijk hebben die low-carb boeken mijn ogen geopend, omdat je dan beseft wat waarin zit, en beter snapt waar je op moet letten. En ik had eerder nooit begrepen dat de hele anti-vet-theorie al in de jaren '80 grotendeels ontzenuwd is, terwijl er nog steeds te veel mensen in hun dagelijks leven vanuit gaan. Daar bestaan echt afgrijselijk veel misverstanden over.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Alle Montignac en anti-koolhydraten-dieten etcetera zijn ook allemaal onzin.

Noem eens een serieus te nemen bron? Ik ken namelijk wel serieuze bronnen die anders beweren.

Het gaat gewoon om minder eten en meer bewegen

Ik ben 18 kilo afgevallen zonder minder te eten en zonder meer te bewegen. Peace of cake.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

[quote]cornelis schreef:

(quote)

Dat is een domme dooddoener, want net als welk dieet dan ook werkt dat natuurlijk ook enkel als je het volhoudt.

[/quote="cornelis"]

Dat is toch juist precies wat ik duidelijk probeer te maken...

Die dieten kunnen inderdaad wel werken, maar het is helemaal niet nodig en het kost veel geld. Ik snap niet waarom je de hoeveelheid koolhydraten zou verminderen. Het gaat om de totale energie-inname. Of je nou 2700 calorieen vet, eiwitten of koolhydraten tot je neemt; voor je gewicht maakt dat niet uit. Maar het is natuurlijk niet zo gezond om zoveel vet te eten

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Wouter schreef:

Peace of cake.

Juist niet, toch?

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

[quote]Wouter schreef:

(quote)

Noem eens een serieus te nemen bron? Ik ken namelijk wel serieuze bronnen die anders beweren.

(quote)

Minder eten en meer bewegen >> lees: per saldo minder calorieen overhouden dan normaal. Dit krijg je voor elkaar door of minder calorieen binnen te krijgen (minder eten/drinken, of minder calorierijk eten en drinken nemen) en/of meer calorieen te verbruiken (meer sporten/bewegen). Jij hebt dus calorierijke voedingsmiddelen (bijvoorbeeld chips) vervangen door caloriearme (bijvoorbeeld wortels) (?)

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Die dieten kunnen inderdaad wel werken, maar het is helemaal niet nodig en het kost veel geld.

Hoezo niet nodig?

Ik snap niet waarom je de hoeveelheid koolhydraten zou verminderen.

Dat blijkt.

Het gaat om de totale energie-inname. Of je nou 2700 calorieen vet, eiwitten of koolhydraten tot je neemt; voor je gewicht maakt dat niet uit.

Jawel, dat maakt wel uit.

Maar het is natuurlijk niet zo gezond om zoveel vet te eten

Ook dat is een bewezen onware stelling.

Zoals zoveel mensen roep je maar wat. De meeste mensen hebben geen idee wat Atkins en andere low carb dieëten precies doen.

Voor mij is het simpel. Ik ben al een jaar of 12 jaar bezig om af te vallen, maar uiteindelijk was het netto resultaat dat ik steeds dikker werd. Natuurlijk viel ik wel af door die low fat dieetmethodes, maar het probleem was dat ik ze niet volhield. Het kwam er hoe dan op neer dat ik honger leed en dat op den duur niet meer op konj brengen. (Ook met montignac was dat trouwens zo).

Dat is met een low carb life style heel anders. Dat hou ik gemakkelijk vol. Daardoor is het niet zo dat de kilo's er weer aan komen na een tijdje, simpelweg omdat ik mijn eetpatroon blijvend heb veranderd in plaats van tijdelijk.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Juist niet, toch?

LOL.

lngrid

• 1232 berichten
  • 553 stemmen

Ik sta zelf een beetje wantrouwend tegenover vitaminepillen, dus ik heb maar even wat rondgestruind op internet:

De meeste voedingsadviseurs waarschuwen dat een teveel aan vitamines schadelijk kan zijn, en dat ze nooit fruit/groente etc. kunnen vervangen.

Er zijn echter ook mensen die beweren dat de ADH nog te laag is en dat je van de meeste vitaminen en mineralen meer nodig hebt dan de ADH. En de meeste mensen die waarschuwen dat een teveel aan vitamines schadelijk kan zijn, zeggen er ook bij dat je niet zo snel teveel binnenkrijgt. 2x de ADH is voor de meeste vitaminen ook nog prima.

Er zijn ook berichten dat het groente en fruit van tegenwoordig veel minder voedingsstoffen bevat dan 20 jaar geleden. Dus dat bijna iedereen er pillen bij zou moeten slikken. Maar het Voedingscentrum zegt weer dat dit onzin is.

Ik kom dus tot de conclusie dat je met een gerust hart vitaminepillen kunt slikken, maar dat als je het niet zo op pillen hebt, je er met goed eten ook wel komt.

Nog één negatief bericht: de positieve werking van anti-oxidanten (vitamine A, C en E) is twijfelachtig. Misschien toch maar niet ongelimiteerd vitamine C slikken dus, ook al schijn je het weer uit te plassen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.