- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Gezond leven
Gezond leven
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
Er is nu een documentaire over "cargale"op de televisie bij 2doc op nederland 2. gaande
Zembla.
Ben ik even blij dat ik geen brood,jam of margarine eet.... (en dat was net, ca 3 min. geleden...nu verder kijken)
JacoBaco
-
- 10567 berichten
- 2367 stemmen
Zelfs al denk je goed bezig te zijn, dan komt er ineens weer iets als dit: gevaarlijke minerale olieresten in de kartonverpakking van rijst, pasta en cornflakes.
Af en toe voel ik mij dus een experiment wat voeding en verpakkingen betreft. E-nummers.. Wat moet ik daar nou van denken. Stoffen als Aspartaam. Jaja, allemaal goedgekeurde stoffen natuurlijk. Maar de kartonnen verpakkingen waren toch ook geen risico? En roomboter is zo slecht nog niet terwijl margarine chemische troep is? En hoe lang hebben we dat braaf tot ons genomen? En straks over 20 of 30 jaar blijkt MISSCHIEN dat de E-nummers toch niet zo'n goed idee was.
Nou ja, we zien het wel. Het enige waar ik echt serieus rekening mee hou, zijn de light producten. Deze vermijd ik ten alle tijden. Roomboter en margarine gebruikte ik sowieso al niet.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
Zelfs al denk je goed bezig te zijn, dan komt er ineens weer iets als dit: gevaarlijke minerale olieresten in de kartonverpakking van rijst, pasta en cornflakes.
Af en toe voel ik mij dus een experiment wat voeding en verpakkingen betreft. E-nummers.. Wat moet ik daar nou van denken. Stoffen als Aspartaam. Jaja, allemaal goedgekeurde stoffen natuurlijk. Maar de kartonnen verpakkingen waren toch ook geen risico? En roomboter is zo slecht nog niet terwijl margarine chemische troep is? En hoe lang hebben we dat braaf tot ons genomen? En straks over 20 of 30 jaar blijkt MISSCHIEN dat de E-nummers toch niet zo'n goed idee was.
Nou ja, we zien het wel. Het enige waar ik echt serieus rekening mee hou, zijn de light producten. Deze vermijd ik ten alle tijden. Roomboter en margarine gebruikte ik sowieso al niet.
Zo zag ik eens iets over "gerookt"voedel,bv ham of worst of 3 weken oude verse vis...
Daar komt geen vuur of rook meer aan te pas,maar het komt uit een laboratorium,en die smurrie is zo sterk dat er maar 1 drupje voor nodig is. om een ham van 1 kg te "roken"
Voedel is een eerste levensbehoefte,daar zou niet mee geknoeid mogen worden,en als het niet gewoon zó gaat,dan maar wettelijk vastgelegd.
606
-
- 23817 berichten
- 11965 stemmen
Gisteren avond begonnen met een dieet, verantwoord en onder goede begeleiding. Met een lijst van maandag tot en met zondag. 6x per dag eten. De foto is mijn lunch voor vandaag, tomaten met mozzarella en peper en basilicum. Lijst staat niet vast en kan worden aangepast zodat het goed werkt voor mij. Wordt een opgave maar met de ondersteuning van de begeleiding en de Feeltraining op de achtergrond komt het vast goed.
https://static.afbeeldinguploaden.nl/1904/542101/Dmyxe30S.jpg
TornadoEF5
-
- 5578 berichten
- 1565 stemmen
Hoort alleen niet in het topic Gezond Leven lijkt mij zo toe.
Ik hoop dat je de juiste hulp kunt vinden.
Ja misschien zelfs niet op het forum, maar ik moet het ergens kwijt.
(heb post gedeletet)