menu

Overig / Algemeen / Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

zoeken in:
Diesel
BoordAppel schreef:

En wie is er allemaal begonnen met roken omdat het stoer was?
Ik.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img156.exs.cx/img156/9273/smokingiscool1nc.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En ikke! In de tijd van de reclame: 'Een Belga rook je nooit alleen'. Net dezelfde pakjes en dezelfde prijs als hieronder. Omgerekend de prijs van 33 eurocent voor 25 paffers.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.antico.be/belga_blauw.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Diesel
speedy23 schreef:

Omgerekend de prijs van 33 eurocent voor 25 paffers.
Wat een gouden tijden waren dat dan zeg.

BoordAppel schreef:

Aan roken zijn gewoon geen voordelen te verzinnen dus ik begrijp niet waarom zo veel mensen het nog doen.

Omdat het hartstikke stoer is. Ik ben zelf redelijk anti-roken, maar ik kan niet ontkennen dat het er ontzettend stoer uitziet. Als John Travolta in Pulp Fiction geheel onthouder was geweest, dan had ik hem toch een stukje minder stoer gevonden.

Minder kans op dement worden misschien want je gaat eerder dood. Je gaat het doen omdat het stoer is maar later wordt je afhankelijk van sigaretten en je gaat het lekker vinden.

Roken of niet, het maakt weinig uit. Alle fabrieksrook en uitlaatgassen werken gelukkig net zo hard mee.

Mensen mogen van mij roken, ik ben niet erg anti-roken. Als mensen er nu aan beginnen dan weten ze de gevaren, dus als ze verslaafd raken en/of ziek worden is dat typisch een geval van eigen schuld, dikke bult.

Verder stoor ik me wel eens aan rokers, want ik vind dat spul stinken. Vooral als rokers buiten vlakbij de uitgang van een gebouw staan te roken tijdens hun rookpauze. Iedereen die lekker naar buiten komt denkt dan van: "Ah, frisse lucht!" Vervolgens is de eerste hap lucht dan een dikke vette tegenvaller. Hebben meer mensen dat? Maar goed, ik erger me wel aan meer dingen en ik heb geen zin om me overal druk om te maken.

Ik heb dat niet iig.

Mensen mogen van mij roken, ik ben niet erg anti-roken. Als mensen er nu aan beginnen dan weten ze de gevaren, dus als ze verslaafd raken en/of ziek worden is dat typisch een geval van eigen schuld, dikke bult.

(zwaar) rokende patiënten met longkanker onderaan de wachtlijsten, makkelijk zat. Accijns in natura noem ik dat.

Verder stoor ik me wel eens aan rokers, want ik vind dat spul stinken.

Uitgeblazen rook vind ik erg lekker ruiken, maar als er een roker bij mij in de buurt zit, gaat m'n kleding enorm stinken. Als ik 't dan de volgende dag aantrek stinkt het wel enorm. Zelfde geldt voor frituurvet.

Vooral als rokers buiten vlakbij de uitgang van een gebouw staan te roken tijdens hun rookpauze. Iedereen die lekker naar buiten komt denkt dan van: "Ah, frisse lucht!" Vervolgens is de eerste hap lucht dan een dikke vette tegenvaller. Hebben meer mensen dat?

Op school.

U-96 schreef:
(zwaar) rokende patiënten met longkanker onderaan de wachtlijsten, makkelijk zat. Accijns in natura noem ik dat.
That's a bold statement!

Uitgeblazen rook vind ik erg lekker ruiken, maar als er een roker bij mij in de buurt zit, gaat m'n kleding enorm stinken. Als ik 't dan de volgende dag aantrek stinkt het wel enorm.
Dit is ook een hele vervelende.

U-96 schreef:

Het is hypothetisch en cliché, ik weet het, maar dit soort beweringen is alleen houdbaar zolang het een ver-van-je-bed-show blijft. Als er binnen je eigen vrienden- of familiekring een roker getroffen wordt door longkanker schreeuw je natuurlijk net zo hard dat hij/zij zo snel mogelijk een behandeling moet krijgen.

Roken is kut, zonder meer. Maar dat rechtvaardigt niet dit soort koude borrelpraat, achter die rookwolken schuilen nog altijd mensen. Hoe dom ze ook in die ene keuze mogen zijn geweest.

Als je rookt en je weet wat voor risico's dat zich meebrengt en als je dan lonk kanker krijgt of watvoor vorm dan ook moet je niet zielig gaan doen.

Denk dat het punt vooral was dat het erg naar is voor naasten.

Maar uhm, medelijden heb ik ook niet met ze.

Het is hypothetisch en cliché, ik weet het, maar dit soort beweringen is alleen houdbaar zolang het een ver-van-je-bed-show blijft. Als er binnen je eigen vrienden- of familiekring een roker getroffen wordt door longkanker schreeuw je natuurlijk net zo hard dat hij/zij zo snel mogelijk een behandeling moet krijgen.

Voor zover ik weet rookt mijn vader. Als hij longkanker krijgt hoop ik natuurlijk dat hij snel behandeld kan worden, omdat ik om hem geef. Mocht hij onderaan een wachtlijst worden gezet WEGENS mijn 'idee', dan is dat pech voor hem. Eigen schuld, dikke bult. Ook al sterft hij eraan.
Ik drink graag Bullit op een lege maag. Vorige week nogal onwel geworden in de klas daardoor. Mijn eigen bewuste fout. Als ik daardoor in het ziekenhuis zou zijn geraken, dan ga ik niet achteraf zitten klagen op een en ander. Hooguit op mezelf, omdat ik het bewust deed. Geldt net zo voor rokers.

Roken is kut, zonder meer. Maar dat rechtvaardigt niet dit soort koude borrelpraat, achter die rookwolken schuilen nog altijd mensen. Hoe dom ze ook in die ene keuze mogen zijn geweest.

Tuurlijk zijn het mensen, maar ik hoef niet per definitie iedereen als mens te zien. Enkel de mensen om wie ik geef, de rest kan me eerlijk gezegd gestolen worden.

Misantropie is nog steeds hip onder de jeugd ja? Jammer.

Dit heeft niks met misantropie te maken. Gewoon persoonlijke afwegingen.

U-96 schreef:

Ik drink graag Bullit op een lege maag. Vorige week nogal onwel geworden in de klas daardoor. Mijn eigen bewuste fout. Als ik daardoor in het ziekenhuis zou zijn geraken, dan ga ik niet achteraf zitten klagen op een en ander. Hooguit op mezelf, omdat ik het bewust deed. Geldt net zo voor rokers.

Volgens mij is Bullit drinken op een lege maag niet echt slecht voor je gezondheid.

Volgens mij is Bullit drinken op een lege maag niet echt slecht voor je gezondheid.

Ik kan er verder wel tegen. Maar Bullit blijkt (als enige energiedrank) een bepaalde vitaminegroep van de afgelopen 3 dagen helemaal af te breken en overmatig gebruik is van zichzelf helemaal niet goed.
Maar 1 blikje geeft meteen vol energie, en zeer duidelijk merkbaar ook.

Gevonden op:
http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/vaover.php4?pagina=14

Wat ik wilde weten, is in hoeverre caffeine schadelijk is voor de gezondheid. Op de achterkant van Red Bull staat dat 1 blikje gelijk staat aan 2-4 koppen koffie. Als je dan bijvoorbeeld 4 blikjes Red Bull drinkt, is dat dan schadelijk? Oftewel: hoeveel kopjes koffie op een dag kan men hebben? Ik dronk afgelopen week namelijk 3 blikjes Red Bull en ik kreeg nogal buikpijn na een paar uur.

Antwoord:
Je code was: caffeine ephedra
Beste vraagsteller,
Efedra is een opwekkend middel. Sinds kort is de vrije verkoop verboden. Het is inderdaad een drug. Efedra is milder dan amfetamine, maar lijkt er wel op. Kijk voor meer informatie over amfetamine achter de link folders. Er staat ook wat informatie over Efedra.

Koffie is bij normaal gebruik onschadelijk. Je kunt er wel wat opgefokt van worden als je er veel van gebruikt. Soms krijgt men hoofdpijn of hartkloppingen. Dat is vervelend, maar voor een gezond mens niet gevaarlijk.

Er zijn studies verricht naar de risico's van Red Bull. Om de een of andere reden probeert men het gebruik van Red Bull af te raden. De sterke cafeïne en de taurine zijn hier de oorzaak van. Er is echter geen enkele reden om je over Red Bull zorgen te maken. Als je teveel Red Bull neemt, krijg je buikpijn, hoofdpijn of word je misselijk. Ook hier geldt dat dat vervelend is, maar voor een gezond mens niet gevaarlijk.

Dus: Red Bull is een opwekkende drank die volkomen veilig is, maar waar je niet teveel van moet nemen.

Met vriendelijke groet,

Martin Sijes

kappeuter (crew)
In Redbull zit evenveel cafeine als in een kop koffie. In bepaalde landen schijnt de drank beduidend meer cafeine te bevatten. Ik geloof dat dat wettelijk niet toegestaan is in Nederland. Ik kan anders geen reden bedenken.

Ik heb een tijdje guarana pillen geslikt toen ik mijn scriptie aan het afronden was (toen ik hard moest werken om de deadline te halen). Dat is vele malen effectiever dan een blikje Red Bull. Als je een nacht wil doorhalen is het ook erg effectief.

Roken is slecht voor je gezondheid, dat weet iedereen, vooral als je veel rookt.
Waar ik me nogal aan stoor is dat ik al bijna niet meer een shaggie kan opsteken zonder dat iemand over mijn gezondheid begint. Alsof ik dat niet weet. Dat er op pakjes sigaretten en shag een belachelijk grote waarschuwing staat dat je kunt sterven aan een langzame pijnlijke dood is nog tot daar aan toe. Ik vind het alleen erg jammer dat over het drankgebruik zeer licht wordt gedacht. Mensen praten zonder schaamte over hun drankgebruik, op tv wordt gedronken alsof er niets anders te drinken bestaat. Drank wordt gezien als gezellig en als we het over sigaretten hebben wordt er meteen aan longkanker en vieze lucht gedacht. Ik vind dat er wat meer aandacht moet worden besteed aan de gevaren van alcohol. Hoeveel verkeersslachtoffers dat maakt, hoeveel huiselijk geweld dit veroorzaakt en hoe je lever er na een aantal jaren stevig drinken uitziet.

Er wordt reclame gemaakt voor drank. Je mag er van genieten, maar met mate.
De sigaretten reclames mogen al jaren niet meer.

Nederland wil de jeugd van de sigaretten afhelpen, maar intussen is het drankprobleem veel groter geworden.

Ik wil niets verdedigen, want ik weet best hoe goor en slecht roken is, maar als ik dan lees dat rokers onderaan wachtlijsten moeten, dan denk ik: OK, maar zet daar dan de alcoholisten weer onder.

Speed is nog effectiever.

En bovendien nog een zeer goede film. (sorry)

U-96 schreef:

En bovendien nog een zeer goede film. (sorry)

Verdomme, kap nou eens met dat on-topic gezeur.

Overigens ben ik het ermee eens dat drinken net zo slecht is voor je gezondheid enzo. Het grote verschil met roken is dat je met drinken over het algemeen niemand lastig valt. Dat is denk ik ook de reden waarom de overheid drinken minder ontmoedigt. Ik ben er trouwens voor dat de overheid zich er gewoon niet mee bemoeid. Iedereen moet zelf weten of hij of zij wil roken/drinken/drugs wil gebruiken. Wat mij betreft wordt alle drugs dus gelegaliseerd.

gemaster schreef:

Overigens ben ik het ermee eens dat drinken net zo slecht is voor je gezondheid enzo. Het grote verschil met roken is dat je met drinken over het algemeen niemand lastig valt.

Nou nou nou, wat dacht je van dronken lui op stations die je lastigvallen of dronken automobilisten die je aanrijden? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik noem maar wat voorbeelden.

Ik ben het verder grotendeels met Hannibal eens.

Er stond ook 'over het algemeen'.

Sorry.

Dustyfan
gemaster schreef:

Het grote verschil met roken is dat je met drinken over het algemeen niemand lastig valt.

Ik denk dat partners en/of kinderen van alcoholisten dit niet met je eens zijn, ook niet 'over het algemeen'.

Ik heb (gelukkig) nog nooit een dierbare verloren aan roken, maar ik heb helaas wel een zeer geliefd persoon verloren aan drank...

Gemaster schreef:
Het grote verschil met roken is dat je met drinken over het algemeen niemand lastig valt.

Dustyfan schreef:
Ik denk dat partners en/of kinderen van alcoholisten dit niet met je eens zijn, ook niet 'over het algemeen'.

?

Nee dat zullen ze het inderdaad niet, maar de meeste mensen zullen het 'over het algemeen' daar wel mee eens zijn.

Ik vind het al allebei even smerig. Al heb je wel minder last van iemand die gewoon een glaasje bier of wijn opheeft.

Anderzijds is het makkelijker iemand te vragen z'n sigaret uit te doen of buiten verder te roken, dan een dronken eikel je kamer uit te sleuren.

Ben een beetje als BoordAppel op dat gebied. Iedereen zuipt en rookt maar op, maar niet in mijn buurt.

Dionysos: je bedoelt ongetwijfeld onverschilligheid ipv misantropie.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.