• 15.946 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.985 stemmen

Turkije (was: Midnight Express/Ararat)

zoeken in:

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

VWO 6.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Diesel schreef:

Geloof me, ik ben de enige in mijn helemaal blanke klas die Piet Hein kent. En dat over het leren van rijtjes van Amerikaanse presidenten in Amerika is er sinds kort.

Amerikanen leren al jaren hun presidenten. Is volgens mij een van de eerste dingen die ze er daar instampen. Piet Hein is trouwens niet direct een erg belangrijk historisch figuur, itt Ataturk.

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

verontrustend..... toch zegt dit niets over de Nederlanders in ´t algemeen.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Piet Hein (1577-1629) voerde voor de VOC en de WIC, veroverde San Salvador, en de Spaanse zilvervloot. Kwam om het leven bij de slag bij Duinkerken.

Weet jij hoeveel mensen er zijn vermoord tijdens de Armeense Genocide?

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Amerikanen leren al jaren hun presidenten. Is volgens mij een van de eerste dingen die ze er daar instampen.

Tja, er werd toch echt wel in een programma op TV (uitgezonden op nederland 3 meen ik) gezegd dat een schrikbarend groot deel van het Amerikaanse volk Lincoln niet kennen.

BoordAppel schreef:

Piet Hein is trouwens niet direct een erg belangrijk historisch figuur, itt Ataturk.

Eens, maar Piet Hein is een volbloed Nederlandse volsheld, die hoor je als Nederlander te kennen.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

narva77 schreef:

Piet Hein (1577-1629) voerde voor de VOC en de WIC, veroverde San Salvador, en de Spaanse zilvervloot. Kwam om het leven bij de slag bij Duinkerken.

Weet jij hoeveel mensen er zijn vermoord tijdens de Armeense Genocide?

Je vergelijkt appels met peren.

Welke genocide?

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

en die kennen de meeste Nederlanders i.t.t. jouw klas ook gewoon...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Rare klas. Toen ik in 6 VWO zat was Piet Hein bekend. De 2e fase was blijkbaar toch geen goed idee.

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

Diesel schreef:

Welke genocide?

Hahahaha. * en toen was mr. blonde klaar met deze belachelijke discussie....*

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

BoordAppel schreef:

De 2e fase was blijkbaar toch geen goed idee.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Jongens dit gaat de verkeerde kant op. Er zijn veel onnodige reacties bijgekomen hier.

Bijvoorbeeld deze:

"Veel Turken hebben in ieder geval weinig verstand van hun geschiedenis, met name van de periode rond 1915."

Wat heeft de Armeense kwestie hier nou mee te maken? Dit is pure provocatie. Niet nodig. Dus ophouden met irrelevante informatie erbij te halen.

Redlop schreef:

Zoals ik al eerder vernam...de generalisatie is niet in de film maar in jouw hoofd.

Je vervangt de ene generalisatie met de volgende die jou wel beter in de oren klinkt ...De werkelijkheid is dat Turken geen oplichters zijn, Turken ongelofelijk gastvrij zijn, Turken niets te maken hebben met arabieren.

Dat is dus wel de waarheid kennelijk.

Nee, dat is ook niet de waarheid. Die stelling van Diesel is de tegenpool van de stelling in de film.

Het simpele antwoord op jouw vraag Redlop, staat erg helder in het artikel beschreven. Stap over je trots heen.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Diesel schreef (bij "Ararat"):

De Turkse regering ontkent alles, dat is niet niks.

De genocide op de armeniërs is verzonnen.

Anatolia schrijft; "Stap over je trots heen"

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Anatolia schreef:

Nee, dat is ook niet de waarheid. Die stelling van Diesel is de tegenpool van de stelling in de film.

Tja, ik deed het op de Alan Parker, Oliver Stone way,

Alle Turken slecht? TURKEN ZIJN STUK VOOR STUK ENGELTJES!

Alle Turken oplichters? TURKEN ZIJN ONGELOFELIJK EERLIJK!

Alle Turken zijn dom? TURKEN ZIJN GENIAAL!

De waarheid ligt er (zoals wel vaker) tussenin.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Diesel schreef:

Ow, jij meent dus dat alle Turken oplichters zijn etc.?

Dat is wel de waarheid..?

Je leest echt alleen maar wat je wilt lezen he.

Je veroordeelt de film op basis van het feit dat het Turken generaliseert. Vervolgens ga je Turken zelf ook generaliseren...maar dan in positieve zin. Dat bedoel ik dus.

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Zie bericht boven jouw bericht Redlop.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Jongens jongens. Wat een onzin allemaal dit.

Leuke sites geven jullie joh.

Als jullie echt geïnteresseerd zijn in het onderwerp, wees dan zo moedig om de zaak van 2 kanten te bekijken. Ik kan jullie bijv. deze site geven:

Justin McCarthy

Of deze:

Armenian Issue

Of deze:

Samuel A. Weems

Nee, de Armeense slachtoffers zijn niet verzonnen. Die zijn er wel degelijk geweest. Maar dit onderwerp is te zwaar om er met 2 zinnen overheen te gaan. Dus kappen ermee.

En nee, ook ik heb de waarheid niet in pacht. Net zo min als die subjectieve links die jullie geven.

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

Anatolia schreef:

Dus kappen ermee.

dat bepaal jij?

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)
dat bepaal jij?

Asjeblieft zeg. Dus jij wil zeggen dat iedereen 2 zinnen per bericht mag lullen over zo'n zwaar onderwerp? Met welke kennis?

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

ik weet genoeg om een mening te mogen hebben.

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Ik wil graag 1 vraag stellen. Wonen er Koerden in het geboorteland van je ouders?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Diesel schreef:

Eens, maar Piet Hein is een volbloed Nederlandse volsheld, die hoor je als Nederlander te kennen.

Eigenlijk was het gewoon een ordinaire piraat.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

BoordAppel schreef:

Eigenlijk was het gewoon een ordinaire piraat.

Lol

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

We hebben hier trouwens op MovieMeter een ongeschreven regel over politieke discussies: die wil ik hier niet hebben.

Maar goed ik kijk het nog wel even aan.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

mister blonde schreef:

ik weet genoeg om een mening te mogen hebben.

Ben werkelijk benieuwd blonde.

xgogax schreef:

Ik wil graag 1 vraag stellen. Wonen er Koerden in het geboorteland van je ouders?

En waar slaat dit op?

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Anatolia schreef:

Nee dat is de tegenpool van de generalisatie die hij maakt. Werkelijk misselijkmakend dat iemand die roept dat deze film het Turkse volk generaliseert vervolgens zelf ook gaat generaliseren...maar dan in gunstig oogpunt. Kritiek in de film op Turkije wordt gelijk persoonlijk opgevat en veralgemeniseerd. En dan durf jij nog tegen mij te zeggen dat ik over mijn trots heenmoet.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Nee dat is de tegenpool van de generalisatie die hij maakt. Werkelijk misselijkmakend dat iemand die roept dat deze film het Turkse volk generaliseert vervolgens zelf ook gaat generaliseren...maar dan in gunstig oogpunt. Kritiek in de film op Turkije wordt gelijk persoonlijk opgevat en veralgemeniseerd. En dan durf jij nog tegen mij te zeggen dat ik over mijn trots heenmoet.

Wat ben jij sluw zeg. Je weet dat je ongelijk hebt en toch probeer je nog een gaatje te vinden wat jouw standpunt kan redden.

Ik praat toch niet goed wat Diesel zegt? Waarom pak je me daarop?

En weer een herhaling (wordt er moe van): rechtvaardige kritiek op de Turkse gevangenissen, de Turkse regering of voor mijn part de kebab mag van mij!!! Is zelfs hoognodig! Maar dat wordt in deze film overschaduwd!!!

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

ghostman schreef:

Ga toch buiten spelen man, waar heb jij het over?

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Nou ja, die Baklava van laatst was wel errug zoet ja

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

narva77 schreef:

Nou ja, die Baklava van laatst was wel errug zoet ja

Echnie

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Oh nee, wacht ff; Baklava is natuurlijk Grieks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.