- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Turkije (was: Midnight Express/Ararat)
Turkije (was: Midnight Express/Ararat)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Geloof me, ik ben de enige in mijn helemaal blanke klas die Piet Hein kent. En dat over het leren van rijtjes van Amerikaanse presidenten in Amerika is er sinds kort.
Amerikanen leren al jaren hun presidenten. Is volgens mij een van de eerste dingen die ze er daar instampen. Piet Hein is trouwens niet direct een erg belangrijk historisch figuur, itt Ataturk.
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
VWO 6.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Piet Hein (1577-1629) voerde voor de VOC en de WIC, veroverde San Salvador, en de Spaanse zilvervloot. Kwam om het leven bij de slag bij Duinkerken.
Weet jij hoeveel mensen er zijn vermoord tijdens de Armeense Genocide?
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Amerikanen leren al jaren hun presidenten. Is volgens mij een van de eerste dingen die ze er daar instampen.
Piet Hein is trouwens niet direct een erg belangrijk historisch figuur, itt Ataturk.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Piet Hein (1577-1629) voerde voor de VOC en de WIC, veroverde San Salvador, en de Spaanse zilvervloot. Kwam om het leven bij de slag bij Duinkerken.
Weet jij hoeveel mensen er zijn vermoord tijdens de Armeense Genocide?
Welke genocide?
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
en die kennen de meeste Nederlanders i.t.t. jouw klas ook gewoon...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
VWO 6.
Rare klas. Toen ik in 6 VWO zat was Piet Hein bekend. De 2e fase was blijkbaar toch geen goed idee.
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
Welke genocide?
Hahahaha. * en toen was mr. blonde klaar met deze belachelijke discussie....*
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
De 2e fase was blijkbaar toch geen goed idee.

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Jongens dit gaat de verkeerde kant op. Er zijn veel onnodige reacties bijgekomen hier.
Bijvoorbeeld deze:
"Veel Turken hebben in ieder geval weinig verstand van hun geschiedenis, met name van de periode rond 1915."
Wat heeft de Armeense kwestie hier nou mee te maken? Dit is pure provocatie. Niet nodig. Dus ophouden met irrelevante informatie erbij te halen.
Zoals ik al eerder vernam...de generalisatie is niet in de film maar in jouw hoofd.
Je vervangt de ene generalisatie met de volgende die jou wel beter in de oren klinkt ...De werkelijkheid is dat Turken geen oplichters zijn, Turken ongelofelijk gastvrij zijn, Turken niets te maken hebben met arabieren.
Dat is dus wel de waarheid kennelijk.
Nee, dat is ook niet de waarheid. Die stelling van Diesel is de tegenpool van de stelling in de film.
Het simpele antwoord op jouw vraag Redlop, staat erg helder in het artikel beschreven. Stap over je trots heen.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
De Turkse regering ontkent alles, dat is niet niks.
De genocide op de armeniërs is verzonnen.
Anatolia schrijft; "Stap over je trots heen" 
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat is ook niet de waarheid. Die stelling van Diesel is de tegenpool van de stelling in de film.
Alle Turken slecht? TURKEN ZIJN STUK VOOR STUK ENGELTJES!
Alle Turken oplichters? TURKEN ZIJN ONGELOFELIJK EERLIJK!
Alle Turken zijn dom? TURKEN ZIJN GENIAAL!
De waarheid ligt er (zoals wel vaker) tussenin.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Je leest echt alleen maar wat je wilt lezen he.
Je veroordeelt de film op basis van het feit dat het Turken generaliseert. Vervolgens ga je Turken zelf ook generaliseren...maar dan in positieve zin. Dat bedoel ik dus.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Jongens jongens. Wat een onzin allemaal dit.
Leuke sites geven jullie joh.
Als jullie echt geïnteresseerd zijn in het onderwerp, wees dan zo moedig om de zaak van 2 kanten te bekijken. Ik kan jullie bijv. deze site geven:
Of deze:
Of deze:
Nee, de Armeense slachtoffers zijn niet verzonnen. Die zijn er wel degelijk geweest. Maar dit onderwerp is te zwaar om er met 2 zinnen overheen te gaan. Dus kappen ermee.
En nee, ook ik heb de waarheid niet in pacht. Net zo min als die subjectieve links die jullie geven.
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Asjeblieft zeg. Dus jij wil zeggen dat iedereen 2 zinnen per bericht mag lullen over zo'n zwaar onderwerp? Met welke kennis?
mister blonde
-
- 12702 berichten
- 5841 stemmen
ik weet genoeg om een mening te mogen hebben.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Ik wil graag 1 vraag stellen. Wonen er Koerden in het geboorteland van je ouders?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Eens, maar Piet Hein is een volbloed Nederlandse volsheld, die hoor je als Nederlander te kennen.
Eigenlijk was het gewoon een ordinaire piraat.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Eigenlijk was het gewoon een ordinaire piraat.
Lol 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
We hebben hier trouwens op MovieMeter een ongeschreven regel over politieke discussies: die wil ik hier niet hebben.
Maar goed ik kijk het nog wel even aan.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
ik weet genoeg om een mening te mogen hebben.
Ben werkelijk benieuwd blonde.
Ik wil graag 1 vraag stellen. Wonen er Koerden in het geboorteland van je ouders?
En waar slaat dit op?
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Nee dat is de tegenpool van de generalisatie die hij maakt. Werkelijk misselijkmakend dat iemand die roept dat deze film het Turkse volk generaliseert vervolgens zelf ook gaat generaliseren...maar dan in gunstig oogpunt. Kritiek in de film op Turkije wordt gelijk persoonlijk opgevat en veralgemeniseerd. En dan durf jij nog tegen mij te zeggen dat ik over mijn trots heenmoet.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Nee dat is de tegenpool van de generalisatie die hij maakt. Werkelijk misselijkmakend dat iemand die roept dat deze film het Turkse volk generaliseert vervolgens zelf ook gaat generaliseren...maar dan in gunstig oogpunt. Kritiek in de film op Turkije wordt gelijk persoonlijk opgevat en veralgemeniseerd. En dan durf jij nog tegen mij te zeggen dat ik over mijn trots heenmoet.
Wat ben jij sluw zeg. Je weet dat je ongelijk hebt en toch probeer je nog een gaatje te vinden wat jouw standpunt kan redden.
Ik praat toch niet goed wat Diesel zegt? Waarom pak je me daarop?
En weer een herhaling (wordt er moe van): rechtvaardige kritiek op de Turkse gevangenissen, de Turkse regering of voor mijn part de kebab mag van mij!!! Is zelfs hoognodig! Maar dat wordt in deze film overschaduwd!!!
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Nou ja, die Baklava van laatst was wel errug zoet ja 
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Nou ja, die Baklava van laatst was wel errug zoet ja 
Echnie
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Oh nee, wacht ff; Baklava is natuurlijk Grieks.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.