- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Multimedia
Multimedia

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nieuwe DVD speler filtert seks en scheldwoorden.
In Amerika komt binnenkort een nieuwe soort DVD speler op de markt, met ingebouwde filter. Die filter zorgt ervoor dat seks, geweld en scheldwoorden niet te zien of horen zullen zijn. Hollywood heeft al protest aangetekend.
Het Franse bedrijf RCA produceert de DVD speler. Het bedrijf wil inspelen op de heisa die onstond nadat Janet Jackson de natie haar borst liet zien tijdens de Superbowl. Ze meent dat de DVD speler aanslag zal vinden in het ‘kuise’ Amerika.
De speler gebruikt de Clearplay techniek. Die heeft een zwarte lijst opgesteld met meer dan 500 films. Als de speler één van deze films herkent, zal hij bepaalde aanstootgevende scènes niet afspelen.
Hollywood kan er niet mee lachen. Eén van de grote filmmaatschappijen heeft ondertussen Clearplay aangeklaagd wegens inbreuken op de intellectuele auteursrechten. Ze willen niet dat de films zonder hun toestemming worden aangepast.
Of de DVD speler ook in Europa op de markt komt, is nog niet bekend.
(HLN)

starbright boy (moderator films)
-
- 22001 berichten
- 4815 stemmen
Had ik The Passion of the Chist maar gezien op zo'n ding. Dan was ik in 10 minuten klaar geweest.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3221 stemmen
:O dat ziet er wel even mooi uit. Weer net iets minder gladjes dan Doom III. Nu maar hopen dat ze met een fatsoenlijke opvolger van Unreal komen, want deel II was een erg saai en loos spel. De monster- en mapontwerpen waren iig veelbelovend. Maar het zal denk ik nog wel even duren voordat het eerste spel met deze engine gelanceerd wordt.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3221 stemmen
edit: kaart heeft 1 probleempje: hij trekt 110 watt! De kaart heeft daarom 2 (!) aparte voedingsaansluitingen die beide aangesloten moeten zijn. Minimale eisen voor je pc-voeding: 480 watt ! Zoals Toms hardware al zegt: "een uitdaging voor de hobbyist en de case-modder".
Lees ik op het forum. Nog niet echt ideaal dus, maar dat zal wel verholpen worden.