menu

Overig / Algemeen / Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

zoeken in:
Help!

Er is een fout opgetreden tijdens het starten.
(8001002B)

PS3

13 mei 2017: mijn klok in Windows10 loopt vandaag plots 30 minuten voor. Waar is dit aan te passen?

Heb je de Engelse of de Nederlandse versie van WIndows?

Hoe Windows update error 0x800f0845 op Windows 10 op te lossen (de 0x800f0845 error verschijnt na installeren van Windows 10 Cumulative Update KB4056892 (jan. 2018): How to fix Windows update error 0x800f0845 on Windows 10? - ugetfix.com

Gratis tooltje van Microsoft om auto-updates (tijdelijk) te blokkeren per update: link.

Betreft status Firewall (Mircosoft defender): bij mij staat in de status van de firewall een melding: binnenkomende verbindingen die niet met een regel overeenkomen worden geblokkeerd.

Bij deze melding staat uitgeschakeld. moet deze ingeschakeld zijn of juist niet? Weet iemand dat? Alvast dank.Ik heb trouwens McAffee

(verwijderd)
Ik woon sinds begin Februari in Brussel in een appartementengebouw. Nu staat er in het contract dat illegale downloads etc. verboden is en dat ze indien nodig m'n geschiedenis er bij kunnen halen. Op zich gee n probleem ALS ik zoiets zou doen. Maar dit betekent toch gewoon dat ze alles kunnen zien? Elke studio/kamer heeft zijn eigen router met zowel LAN als Wi-Fi. Heeft iemand enig idee of het zomaar een dom dreigement is of realiteit? Het zit me niet helemaal lekker.

Zou een VPN helpen?

(verwijderd) schreef:
Ik woon sinds begin Februari in Brussel in een appartementengebouw. Nu staat er in het contract dat illegale downloads etc. verboden is en dat ze indien nodig m'n geschiedenis er bij kunnen halen. Op zich gee n probleem ALS ik zoiets zou doen. Maar dit betekent toch gewoon dat ze alles kunnen zien? Elke studio/kamer heeft zijn eigen router met zowel LAN als Wi-Fi. Heeft iemand enig idee of het zomaar een dom dreigement is of realiteit? Het zit me niet helemaal lekker.
Zou een VPN helpen?
Lijkt me inbreuk op je privacy als ze dat op eigen initiatief zouden proberen, dan plegen ze een strafbaar feit. Bovendien kunnen ze op hun netwerk illegale downloads gewoon blokkeren, dus hoeven ze helemaal niet aan je privacy te komen. Een VPN helpt denk ik wel.

(verwijderd)
arno74 schreef:
(quote)
Lijkt me inbreuk op je privacy als ze dat op eigen initiatief zouden proberen, dan plegen ze een strafbaar feit. Bovendien kunnen ze op hun netwerk illegale downloads gewoon blokkeren, dus hoeven ze helemaal niet aan je privacy te komen. Een VPN helpt denk ik wel.

Bepaalde sites zijn zonder VPN inderdaad geblokkeerd. Maar is het wel strafbaar als ik er zelf voor getekend heb?

(verwijderd) schreef:
(quote)

Bepaalde sites zijn zonder VPN inderdaad geblokkeerd. Maar is het wel strafbaar als ik er zelf voor getekend heb?
Tenzij je expliciet hen toestemming hebt gegeven om je internetgedrag te monitoren lijkt het me wel strafbaar als ze dat doen (en zelfs als je toestemming hebt gegeven, je hebt immers geen keuze). Inbreuk plegen op je privacy weegt zwaarder dan het vermoeden dat je de huurovereenkomst op dat punt niet nakomt. Maar ik zou zeggen, bespreek het met de buren, die zullen het vast wel weten. Maar misschien is het trouwens een standaardclausule in je contract, dat je geen illegale dingen mag doen in het appartement, zodat zij niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor wat jij doet.

(verwijderd)
arno74 schreef:
(quote)
Tenzij je expliciet hen toestemming hebt gegeven om je internetgedrag te monitoren lijkt het me wel strafbaar als ze dat doen (en zelfs als je toestemming hebt gegeven, je hebt immers geen keuze). Inbreuk plegen op je privacy weegt zwaarder dan het vermoeden dat je de huurovereenkomst op dat punt niet nakomt. Maar ik zou zeggen, bespreek het met de buren, die zullen het vast wel weten. Maar misschien is het trouwens een standaardclausule in je contract, dat je geen illegale dingen mag doen in het appartement, zodat zij niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor wat jij doet.

Oke, dank je!

Zou iemand nog uitsluitsel kunnen geven dat VPN je beschermt? Ik lees dat met VPN het enkel mogelijk is voor de huisbaas om het aantal data te zien dat je downloadt/uploadt, niet specifiek wat.

Op mijn vorige telefoon had ik een weather-widget genaamd Accuweather geïnstalleerd, en het handige daarvan was dat, wanneer ik op mijn telefoon opzij naar het scherm met die widget scrollde, die app al open stond, dus na het scrollen zag je op (de bovenste helft van) het scherm meteen de temperatuur enz. staan. Nu heb ik een nieuwe telefoon, maar de nieuwe versie van Accuweather werkt niet meer zoals voorheen; in plaats daarvan krijg ik gewoon een ikoontje op mijn scherm waar ik dan eerst nog op moet tikken (dus hem nog moet openen) voordat er iets gebeurt. Kent iemand een (goede) weer-widget die werkt zoals de oude Accuweather?

Lijkt me een kwestie van de widget aan je scherm toevoegen Roger Thornhill?

Bedoel je dit: https://i.imgur.com/tNVFUW1.jpg

O, dat toevoegen is een aparte optie? Ga ik zometeen eens proberen, dank je wel alvast!

Ik heb AccuWeather weer gedownload en geinstalleerd, maar ik blijf alleen het "gesloten" ikoontje zien (en ook de temperatuur in de statusbalk bovenin). Kan dat nog toestel-afhankelijk zijn? (Ik heb nu een Nokia 3.)

Roger Thornhill schreef:
Ik heb AccuWeather weer gedownload en geinstalleerd, maar ik blijf alleen het "gesloten" ikoontje zien (en ook de temperatuur in de statusbalk bovenin). Kan dat nog toestel-afhankelijk zijn? (Ik heb nu een Nokia 3.)
In elke telefoon werkt het anders, maar meestal is het een kwestie van op een leeg plek op je scherm je vinger erop houden totdat het menu "widget toevoegen" verschijnt, dat is waar je naar moet zoeken, daarna is het een kwestie van de widget van accuweather selecteren en aangeven waar je het op je scherm wilt hebben.

Nee, bij mij verschijnen dan de opties "App-info", "Verwachting per (nu, uur, dagelijks...)" en "Kaarten". En bij "App-info" is er geen mogelijkheid als "widget toevoegen", en ook niet bij de Instellingen.

schreef ik... toen las ik eens goed... o, dus niet op het ikoontje blijven drukken maar op een lege plek op het scherm? aldus gedaan...

...heren, jullie zijn mijn helden, ik heb nu een prachtig blokje actuele weersvoorspelling op mijn scherm! Shinobi en arno74, dank jullie wel!

606
Iemand alsjeblieft, ik weet het echt niet meer

voor
https://static.afbeeldinguploaden.nl/1806/422271/R3bQiG3c.jpg

na het drukken op afspelen, meteen ingezoomd. PUUR alleen de filmpjes, op YouTube, fb en browsers
https://static.afbeeldinguploaden.nl/1806/422273/bWfddT0r.jpg

606
Het is ook bij een gepindakaaste film

606
Aangezien het filmpjes probleem niet is opgelost moet mijn laptop opnieuw geïnstalleerd worden. Nu heb ik games erop staan. Maar hoe stel ik die veilig??

Ik heb enig tijd terug op Youtube een reactie geplaatst (geen spam of met link) en daar achter staat nu "gemarkeerd antwoord". Wat betekent dit?

Dogie_Hogan schreef:
Ik heb enig tijd terug op Youtube een reactie geplaatst (geen spam of met link) en daar achter staat nu "gemarkeerd antwoord". Wat betekent dit?

Zover ik weet heet het in het Engels: highlighted comment.

Highlighted comment is not visible to other users.
Whenever you comment on someone’s video or someone comment on yours and you reply that comment or its like a convo, you will receive notifications about that particular comment and when you are redirected to the video and the comment section, that particular comment will be visible to you as highlighted comment.

Thanks!
Dat klopt wel. Bij mijn reactie staan nu 4 thumb-ups. En bij iedere thumb-up krijg ik een (hinderlijke) notificatie (met audio).

Dacht aanvankelijk dat de uploader van de desbetreffende clip deze vermelding had geplaatst; zoals die ook een reactie op zijn clip(s) kan vastpinnen (waardoor ie altijd bovenaan blijft staan).

606
Ik heb een microsoft store app op mijn laptop, alleen krijg melding dat het offline is en kan er niks mee doen, wordt verzocht om via een andere app verder te gaan en kom bij internet uit. Terwijl ik gewoon online ben.

606 schreef:
Ik heb een microsoft store app op mijn laptop, alleen krijg melding dat het offline is en kan er niks mee doen, wordt verzocht om via een andere app verder te gaan en kom bij internet uit. Terwijl ik gewoon online ben.
store sluiten en opnieuw openen, werkt bij mij, heb hetzelfde 'probleem'.

606
arno74 schreef:
(quote)
store sluiten en opnieuw openen, werkt bij mij, heb hetzelfde 'probleem'.
Heb ik toch al paar keer gedaan, opnieuw instellen ook, maar blijf het probleem behouden.

606
Iemand anders een idee ?

first go to settings and the open network and connections and if you are using modem or dongle click on dial up there you see yours dongle option click on your dongle and then on advanced options if network profile is private then make it public and then open store skype edge anything all will work well upvote if this solved your problem

Bron: Microsoft Store says 'not online' when I am so can't - Microsoft Community - answers.microsoft.com

606
Alexander1900 schreef:
first go to settings and the open network and connections and if you are using modem or dongle click on dial up there you see yours dongle option click on your dongle and then on advanced options if network profile is private then make it public and then open store skype edge anything all will work well upvote if this solved your problem

Bron: Microsoft Store says 'not online' when I am so can't - Microsoft Community - answers.microsoft.com
Het staat bij mij openbaar, dus ik snap er niks meer van

Weet niet of dit het juiste topic is maar ik probeer het maar even.

Ik heb op mijn pc een film staan die ik moet uitpakken. Het probleem is dat ik niet meer weet welke film het is en een wachtwoord nodig heb om hem uit te pakken. Iemand enig idee om erachter te komen welke film het is zodat ik het kan opzoeken en het WW vinden.

Dit is het bestandsnaam: ettqwe544552052452555u8y7117uky.par2

Gast
geplaatst: vandaag om 11:33 uur

geplaatst: vandaag om 11:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.