menu

Overig / Algemeen / Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

zoeken in:
Bedankt voor de tips allen.

Ik heb sinds kort een tweede PC thuis, en tijdens het surfen valt me op dat de nieuwe PC relatief vaak afbeeldingen niet kan openen (rood kruisje). Lastiger is dat ook afbeeldingen die een download openen (zoals de floppy op gamecopyworld) niet aanwezig zijn.
Op mijn oude PC kan ik dat wel. Ik heb al gekeken naar de internetopties, maar daar zie ik geen verschil in de instelling. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik weet niet veel van computers, maar toen ik dat laatst had heb een nieuwe versie van de "Java Virtual Machine" gedownload. Deze is gewoon gratis te verkrijgen op www.java.com. Succes

Als ik een Word-bestand open heb staan vanaf een diskette en ik zit (bijvoorbeeld) op MM en ik klik op films, updates, top-lijsten enzovoort, dan maakt de A-drive telkens een raar geluid; dat ook als de diskette er niet inzit. Als ik dan Word afsluit dan stopt hij ermee...
Heeft iemand anders dit ook ?

Dit had ik vorig jaar de eerste week van januari ook. Mijn computer was door en door 'op' (op twee jaar tijd) Er was slechts één goede oplossing: een nieuwe pc aanschaffen...

Yak
In twee jaar kan een computer toch niet 'op' zijn? Of was het echt een compu die je in de supermarkt had gekocht?
Mijn bak is anno '98 en draait nog prima. Het enige wat ik ooit heb moeten vervangen wegens dreiging tot stukgaan was de koeler. En een paar keer opnieuw het besturingssysteem erop moeten zetten, maar dat is een klusje van niks.

Yak schreef:

In twee jaar kan een computer toch niet 'op' zijn? Of was het echt een compu die je in de supermarkt had gekocht?

Ik heb het al een keertje aangehaald in een ander topic: het was een Aldi PC van het merk Medion. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik gewoonweg pech gehad heb...
Oh ja, als je een klein beetje de problemen van U-96 volgt moet er toch iets ernstig aan de hand zijn...

Ik heb vandaag maar weer eens een gouwe ouwe geinstalleerd: Need for Speed II Special Edition, met irritante gevolgen van dien. Mijn CD-speler (32 Speed) is volgens mij niet al te best; hij maakte opeens zo'n hard geluid dat een alarmbel er niets bij vergeleken is... Dan vraag ik me zo nu en dan weleens af... Is dat nou slecht voor zo'n cd-speler, en voor de cd zelf? Nou volgens mij wel, want toen ik de cd eruit haalde was dat ding zo heet dat ik er zelfs een ei op kon bakken...
Iemand hier verstand van ?

Yak
U-96 schreef:

Iemand hier verstand van ?

Lijkt me een duidelijk geval van 'kapot'.

Ik heb ook eens een vraagje: gebruikt iemand van jullie Thunderbird? Ik wilde eens kijken of het de overstap van Eudora (die nogal vaag met html-opmaak en spëciåle tékêns omgaat) waard is. Maar Thunderbird vraagt me om de poortnummers van de POP- en SMTP-dinges, en ik heb geen idee of daar standaard poortnummers voor zijn - lijkt me wel, want bij Eudora hoef je ze niet in te vulen en dat werkt gewoon.
Voor de POP-server vult hij automatisch 995 in, maar mail ophalen ho maar. Bij de SMTP-instellingen wordt niks ingevuld. De Lycos-boards en FAQ geven ook geen oplossing.

Yak schreef:
(quote)

Lijkt me een duidelijk geval van 'kapot'.

Ik heb het hierboven al aangehaald: die PC is gewoon 'op'...

kappeuter (crew)
Opnieuw installeren kan een oplossing zijn.

Valt te proberen, maar ik twijfel er aan. Het is beter dat dan niets...

Het is een domme oplossing, maar ik wacht net zo lang af totdat mijn pc het werkelijk begeeft (door zoiets als een Disk Boot). Dan installeer ik de hele handel weer (Windows2000, Office2000, drivers enzovoort). Maar nu draait alles (op system32 en de cd-speler na) toch wel goed.... Ik kopieëer binnenkort die 180 mb BB.

Veel geluk ermee...

Yak
Ok, opgelost. Nu mijn probleem.

Iemand toevallig ervaring met problemen mbt shockwave? Kan nou niet meer op sites komen die op shockwave en/of flash draaien (zoals bv. dat verschrikkelijk irritante frustrerende verslavende pinguïnknotsijsbeerslaanweg. Dan start de pc namelijk elke keer opnieuw op en daar word je niet vrolijk van, om niet te zeggen strontziek.

Heb inmiddels ontelbare keren shockwave , flash, IE, geïnstalleerd en eraf gegooid etc. zonder succes. Ik heb al rondgezocht, maar kom nergens op internet de oplossing tegen.

Yak
Mozilla installeren, en dan de Flash-player opnieuw downloaden en installeren in de Mozilla plugin-folder. Mocht het nog steeds niet goed werken (heeft misschien te maken met ActiveX, je kan ook proberen de laatste versie daarvan te installeren), dan knalt als het goed is alleen Mozilla dicht. IE is teveel een onderdeel van het hele Windows-besturingssysteem, dus als het daar misgaat gaan er onherroepelijk nog meer dingen de mist in.

Yak schreef:
...poortnummers van de POP- en SMTP-dinges, en ik heb geen idee of daar standaard poortnummers voor zijn...

Probeer eens poort 110 voor de pop-server en poort 25 voor de smtp-server; dat zijn de standaardpoorten.

Yak
Helaas, werkt ook niet T.O. Laat ik het maar opgeven. Toch jammer.

[01/02 - 14:34]

Mydoom: website Microsoft toegankelijk in tegenstelling tot SCO

De website van de Amerikaanse software-ontwikkelaar SCO is zondag niet toegankelijk. Volgens experten is dit te wijten aan de Mydoom-worm die reeds de aanval ingezet heeft. Om 16u09 GMT wordt de echte aanval ingezet. De internetwormen Mydoom versie A en B viseren vooral Microsoft en SCO. Nochtans zouden beide relatief weinig schade ondervinden.

Bedrijven en particulieren wiens computers besmet raken, kunnen wel ernstige verliezen lijden. Rapporten spreken zelfs over dertig miljard dollar. Zondagmorgen bleef de website www.microsoft.com probleemloos toegankelijk, in tegenstelling tot de website www.sco.com. Volgens experten zetten sommige computers de aanval vroeger in dan de geplande 16u09 GMT. Intussen wordt volop gespeculeerd over de ontwerper van de worm en zijn/haar motieven. Gaat het om enkelingen met een vreemde hobby? Om een criminele organisatie die een afleidingsmaneuver opzet om bankcodes te kraken? Gaat het om een actie van Linux-adepten? SCO en Microsoft geven samen een half miljoen dollar aan diegene die het juiste antwoord levert. (LAN)

Bah . Al die klote wormen en virussen. Weet iemand misschien het adres van een goeie gratis virusscanner? We hebben er namelijk geen meer en ik zie niet graag dat er iets met deze computer zou gebeuren?

Yak
Ik vind ze wel gezellig. Krijg ik op vier dagen tijd 32 keer een virus opgestuurd, leuk toch zo'n volle inbox?

AVG
Hele goeie gratis virus scanner.
Goede updates (online), en claimt weinig processor tijd.

Experts waarschuwen voor nieuw computervirus.

Internetexperten waarschuwen voor een nieuw computervirus, dat via e-mail wordt verspreid. De 'W32.Beagle.B@mm'-worm kan computergebruikers treffen die met Windows 95, 98, ME, NT, 2000 en XP werken. Het virus nestelt zich via een omweg in de besturingssystemen van computers en kan ook onder andere namen verspreid worden, zoals "Worm.Bagle", "I-Worm.Bagle.be", "W32/Tanx.a", "W32/Yourid.A" of "W32.Alua@mm". Uit de broncodes van het virus kon worden achterhaald dat het zich maar tot en met 25 februari zal verspreiden. Het onderwerp luidt altijd "ID ... thanks", waar tussen de haakjes negen toevallige cijfers staan. Het bericht zelf is kort en is samengesteld uit toevallige lettertekens. Bijgevoegd is ook een attachment, 11 Kb groot, en eveneens samengesteld uit toevallige lettertekens en met de extensie .exe. Dit attachment mag absoluut niet geopend worden. Het W32.Beagle.B@mm-virus is momenteel niet de enige bedreiging voor internetgebruikers. Sinds 11 februari is het aantal virussen dat door firewalls wordt opgevangen, verzevenvoudigd. HLN

Ik had een paar weken geleden een virus op mijn computer. Door Norton is deze grotendeels verwijderd, maar als ik de computer opstart krijg ik steeds Win 32 te zien en als ik de computer afsluit geeft ie een foutmelding van een missende .dll. Af en toe krijg ik nog een waarschuwing van Norton dat een vreemd bestand toegang probeert te krijgen tot mijn besturingssysteem, maar als ik mijn computer scan is er niets te vinden. Ik had door het virus ook last van popups en een aantal vreemde werkbalken.

Kut virussen...

kos
speedy23 schreef:

Bijgevoegd is ook een attachment, 11 Kb groot, en eveneens samengesteld uit toevallige lettertekens en met de extensie .exe. Dit attachment mag absoluut niet geopend worden.
Als je attachments van onbekende mailtjes gaat openen verdien je het ook gewoon.

Haha, ik wilde al precies hetzelfde zeggen . Meeltjes van onbekenden pleur je toch meteen weg.

Inderdaad. Welke gek opent nou een mail die alleen maar uit willekeurige cijfertjes bestaat??

Spyware-killers zijn zelf niet altijd te vertrouwen.

Wie een programma installeert om spyware van zijn pc te weren kan zich beter beperken tot de bekende programma's. Veel zogenaamde spyware-killers zitten namelijk zelf vol met spyware.

Spyware en adware wordt in steeds meer (gratis) programma's ingebakken. Het betreft al dan niet stiekem meegeleverde software die het surfgedrag registeren en ten gelde maken en die ervoor zorgen dat er onder het surfen extra pop-ups getoond worden. Vanzelfsprekend hebben gebruikers een gloeiende hekel aan dit soort programma's en gaan in grote getale op zoek naar software om de spyware te weren, zodat de spyware-leveranciers daar weer brood in zien.

SpyBan en SpyWiper zijn voorbeelden van programma's die zelf stiekem de software installeren die ze zeggen te bestrijden. Bij SpyBan is dat de module Look2Me die pop-ups toont en overzichten van bezochte websites doorstuurt naar een advertentie-server, Bij SpyWiper wordt de browser-startpagina aangepast en worden er misleidende reclameboodschappen getoond. Echte spyware dus!

Bij de Amerikaanse handelswaakhond FTC zijn inmiddels klachten ingediend tegen makers van dit soort programma's. Op een speciale SpywareWarrior weblog kunnen de ontwikkelingen gevolgd worden. Wie een spyware-killer op zijn PC wil installeren kan het beste kiezen voor één van de bekende namen zoals Ad-Aware en SpyBot...
Bron: De Digitale Revolutie...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:25 uur

geplaatst: vandaag om 21:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.