- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Dit Trojaans paard blijkt in mijn WORD te zitten: Trojan:Script/Conteban.A!ml
Hoe is deze te verwijderen?
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Dit Trojaans paard blijkt in mijn WORD te zitten: Trojan:Script/Conteban.A!ml
Hoe is deze te verwijderen?
er staat hier sowieso een oplossing: How to Remove Trojan:Win32/Conteban.B!ml (Solved) - The Falcon Eye - thefalcon-eye.com
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Thanks! De viruscanner van Windows10 doet de geïnfecteerde WORD documenten in quarantaine, maar haalt de bron/oorzaak niet weg. De tip van 2e link 3x uitgevoerd maar 't virus duikt steeds weer op.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Malwarebytes even laten lopen kan ook geen kwaad. Is niet moeilijk en wie weet schiet die wel raak.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Kreeg deze spam mail in mijn inbox, dacht moet het we even melden !!!! de naam musicmeter wordt misbruikt.
(It's very urgent, please transfer this email to your CEO. Thanks)
This email is from China domain name registration center, which mainly deal with the domain name registration in China. On Dec 2, 2019, we received an application from Kangwei Ltd requested "musicmeter" as their internet keyword and China (CN) domain names (musicmeter.cn, musicmeter.com.cn, musicmeter.net.cn, musicmeter.org.cn). But after checking it, we find this name conflict with your company name or trademark. In order to deal with this matter better, it's necessary to send email to you and confirm whether this company is your distributor in China?
Best Regards
Thomas Liu | Service & Operations Manager
China Registry (Head Office) | 6012, Xingdi Building, No. 1698 Yishan Road, Shanghai 201103, China
Tel: +86-02164193517 | Fax: +86-02164198327 | Mob: +86-13816428671
Email: [email protected]
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Dat is wel malle spam. Zuiver en alleen afhankelijk van of je reageert dat het niet eens jouw domein is? And then what? Of begint er dan een uiterst geraffineerd spelletje 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dat is wel malle spam. Zuiver en alleen afhankelijk van of je reageert dat het niet eens jouw domein is? And then what? Of begint er dan een uiterst geraffineerd spelletje
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Thanks, was bij mij gisteren binnengehaald en geinstalleerd, zie ik.
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Ik ga uit van het positieve van de mens en dat ze geen misbruik maken van de situatie.
Niet nodig dus. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ik ga uit van het positieve van de mens en dat ze geen misbruik maken van de situatie.
Niet nodig dus.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Windows-Edge heb ik naast Google-Chrome juist aangehouden en veel gebruikt i.v.m. de gebruikers-vriendelijke toepassingen als Favorieten, Geschiedenis en Downloaden van vids en afbeeldingen.
Maar met de recente update van Edge is dat, evenals bij Chrome, nu ook gebruikersonvriendelijk geworden! Favorieten en Geschiedenis zijn nu omslachtig bereikbaar. Bij downloaden van foto's wordt nog wel gevraagd Opslaan als (waarbij ik de desbetreffende map kan kiezen), maar video's gaan nu allen in de map Downloaden op de C-schijf. Erg onhandig: moet ik vanuit die map voor elke download alsnog de juiste doelmap bepalen. Bij Chrome kan ik nog wel meteen de juiste doelmap kiezen.
Een deel van de Favorieten staan nu op een aparte balk: jammer, gaat van beeldruimte af en de andere Favorieten moet ik nu apart aankiezen en worden ook nog midden op scherm geplaatst. Niets is meer aan te passen.
Vraag: zou de vorige Windows-Edge nog te herstellen zijn, of is de nieuwe Edge nog te tweaken?
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ben na drie jaar alweer toe aan een nieuwe laptop (tip: koop nooit iets van HP, ik kocht drie jaar terug een printer en een laptop en precies na de garantieperiode, niets dan ellende, zusje kocht ook HP, ook die zegt: nooit meer) en ik denk zelf om weer naar Asus te gaan. Die had ik hiervoor en beviel me 1000x beter en ging veel langer mee). Misschien heeft iemand nog een tip voor een model die goed video afspeelt en niet al te duur is en wat geheugen ook graag ik ben niet zo van alles in de cloud bewaren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik zie dat de Asus X415JA-EB110T momenteel in de aanbieding is bij CoolBlue voor € 599,-
8GB intern geheugen en 512GB opslag.
Videobewerking heb je niet nodig denk ik.
Misschien kunnen anderen die er meer verstand van hebben bevestigen of je hier prima video mee af kan spelen. Ik vermoed dat dit wel moet lukken.
EDIT: Bij Paradigit 589,-
Overige Asus modellen in prijsklasse 500-800 bij Paradigit.
De service bij Paradigit is uitstekend. Uitstekende telefonische technische helpdesk.
Ik heb begrepen dat Intel betere processoren heeft dan AMD.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik heb niet specifiek verstand van laptops, maar dat van Intel vs AMD is wel achterhaald, zo niet omgedraaid afgelopen paar jaar. Afhankelijk wat je wilt, kun je echter bij beide kampen een cpu vinden die doet wat je wilt.
Intel was pure gaming fps kampioen, en AMD multicore workload, maar ook dat is bijgetrokken.
Iets te druk om actief mee te denken, want ik moet snel mijn cloud backup van mijn muziekcollectie redden, nadat mijn fysieke harde schijf echt KapotKapot is gegaan.
Ik was er erg blij mee dat ik dat had 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Misschien heb ik tussendoor toch wat tijd. heb je nog andere eisen of wensen aan de laptop starbright boy? beeldschermformaat? Ik neem niet aan dat hij dvd's hoeft af te kunnen spelen nog? en is wat kapp noemt inderdaad het budget? niet al te duur is een rekbaar begrip 
heb je al met de pricewatch gespeeld? links even de zaken als price range, beeldschermformaat etc toevoegen.
Dingen die ik zou willen:
-minimaal 14 inch 1080p scherm
-minimaal quad core 3,6 Ghz
-minimaal 8 Gb Ram
-minimaal 512 Gb SSD voor besturingssysteem en games
-beetje fatsoenlijke graphics natuurlijk, ook al game je niet. voor video ook handig
-USB-C is fijn
-let op qwerty toetsenbord
-ik zou ook Asus boven HP kiezen, maar of het objectief echt veel slechter presteert over de gehele linie, weet ik niet.
-IPS scherm
-fatsoenlijk toetsenbord volgens reviews.
Check deze even en pas de zoekopdracht naar eigen voorkeur aan. 
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Ben na drie jaar alweer toe aan een nieuwe laptop (tip: koop nooit iets van HP, ik kocht drie jaar terug een printer en een laptop en precies na de garantieperiode, niets dan ellende, zusje kocht ook HP, ook die zegt: nooit meer) en ik denk zelf om weer naar Asus te gaan. Die had ik hiervoor en beviel me 1000x beter en ging veel langer mee). Misschien heeft iemand nog een tip voor een model die goed video afspeelt en niet al te duur is en wat geheugen ook graag ik ben niet zo van alles in de cloud bewaren.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Dat is wel heel lang 
Complimenten, na een jaar of 6 loop ik meestal wel tegen de limieten van een zorgvuldig samengestelde build aan. Dat dingen langzaam worden, of een spelletje niet meer fatsoenlijk wil (ok iets hogere standaarden). Dat upgraden omdat het kan heb ik losgelaten, zowel met pc als mobiel. Zonde.
Maar ik probeer wel altijd te kopen voor de langere termijn.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Mijn oude asus deed het 7 jaar goed tot het mis begon te gaan en was veel gebruiksvriendelijker dan mijn HP. Daar zou ik heel happy mee zijn. Apple is me te duur en om me heen hoor ik levensduren (6-7 jaar) waardoor die acht of 10 jaar geen garantie lijken. Wat kapp noemde heeft als voornaamste nadeel dat het 14 inch is. Ik heb liever 15,6 of 17. Ik heb geen superhaast. Ik werk nu op een oudje van mijn vorig jaar overleden vader waar ik het nog wel een paar maanden op volhoud. Ik ga me orienteren en het kan dat ik volgende week wat bestel, maar het kan ook nog een maand of 3 duren. HP komt er in ieder geval nooit meer in hier. Zelfs geen snoertje.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Mijn HP laptop doet het nog wel prima na een jaar of vijf, blijft ook snel, maar verder eens: gebruiksgemak ligt echt lager dan bij ASUS en Toshiba. Er zitten ook allerlei raadselachtige shortcut commando's in die altijd dingen doen die je niet wilt en die je, voor zover ik weet, niet uit kunt zetten.
Over Apple deze rant:
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
I like crap, kennelijk. 
Maar iTunes gebruik ik bv. niet en het enige wat ik een keer moest doen na een update, was een nieuw teken-/fotobewerkingprogramma'tje installeren, easy peasy.
Maar het is altijd slim om van tevoren te bedenken wat je er precies mee wilt kunnen... ik red me uitstekend met dit ding.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Rants zijn zelden heel genuanceerd of objectief. Nieuwe Macbooks met M1 SoC doe je echt geen miskoop mee, goede reviews ook. Ik zal er zelf geen kopen en bezit ook geen iMac maar een windows pc, maar crap is het allerminst. Al kan ik ook wel wat minpunten opnoemen 
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Een van de issues is de batterij. Ik heb al gezien dat ik 'm moet openschroeven om deze te vervangen en dat een vervangende qua prijs te doen is. Erg technisch of handig ben ik niet, maar ik heb ook niet veel zin om er veel geld aan uit te geven. Vraag is dus of het vervangen van een batterij voor iemand als ik te doen is. Of raden jullie dat af.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
En nog ding: Vraag niet waarom maar ik heb hier geen Wi-fi maar bedraad internet. Er staat hier nog een veel oudere laptop (windows 7) maar die vind ineens de aansluiting niet meer. Hoe kan dat nou weer? Verschillende kabels geprobeerd en niks werkt (op de HP doen ze het allemaal). Tot voor kort had ik daar geen issues.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Een van de issues is de batterij. Ik heb al gezien dat ik 'm moet openschroeven om deze te vervangen en dat een vervangende qua prijs te doen is. Erg technisch of handig ben ik niet, maar ik heb ook niet veel zin om er veel geld aan uit te geven. Vraag is dus of het vervangen van een batterij voor iemand als ik te doen is. Of raden jullie dat af.
Is wellicht niet zo moelijk, met een goede schroevendraaierset:
hp “pavilion” laptop BATTERY REPLACEMENT (1500 series 15 cc, 15 ca, 15 cs)
Man op de video gebruikt originele hulpstukken...
Maar ik denk dat als je zo'n batterij bij een goede pc-winkel koopt, ze 'm graag voor je in de laptop zetten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
En nog ding: Vraag niet waarom maar ik heb hier geen Wi-fi maar bedraad internet. Er staat hier nog een veel oudere laptop (windows 7) maar die vind ineens de aansluiting niet meer. Hoe kan dat nou weer? Verschillende kabels geprobeerd en niks werkt (op de HP doen ze het allemaal). Tot voor kort had ik daar geen issues.
Misschien een issue met de netwerkconfiguratie.
Tip: Windows 7 probleemoplossing starten
In Windows 7 klik je op de startbutton en kies je Configuratiescherm. In het Configuratiescherm typ je Probleemoplossing in het zoekmenu. Klik aansluitend op Problemen detecteren en oplossen. Kies Netwerken en internet
Of de netwerkpoort is stuk. Check of er stof in zit.
Maar het klinkt al met al wel dat je enorm toe bent aan een nieuwe laptop en wifi. 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik heb nooit zelf een accu van de laptop vervangen, zal ook per laptop verschillen hoe makkelijk je daarbij kunt, lijkt me. Ik heb wel de draaiende harde schijf vervangen voor een SSD bij de vorige laptop van mijn vriendin, dat was met een tutorial erbij wel te doen, YouTube (en google) is je vriend met dit soort dingen.
-wat bekabeld internet issue betreft naast wat kapp zegt, bij netwerkverbindingen (config scherm - netwe en internet - netwerkverbindingen) even je ethernet uitschakelen en weer inschakelen kan ook helpen.
-Dit kan ook vanuit apparaatbeheer bij netwerkadapters, alwaar je evt ook stuurprogramma bij kunt werken, bij voorkeur niet automatisch (want je hebt geen internet op die laptop begrijp ik) maar op ander apparaat van site fabrikant halen en vanaf usb bijwerken.
Je kunt ook tweedehands natuurlijk een aardige laptop scoren. 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
kappeuter John Milton De instellingen probleemoplossers werken niet, dat had ik allemaal al geprobeerd. Ik probeer nog een paar andere dingen.
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ik ga morgen mijn batterij vervangen, Ik waag het er niet zelf zelf op. Adresje gevonden dat het redelijk voordelig doet.