menu

Overig / Algemeen / Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

zoeken in:
Dergelijke bestanden zou ik überhaupt niet vertrouwen Daan258, omdat ze vrijwel zeker geïnfecteerd zijn met allerlei malware. Lekker verwijderen zou ik zeggen.

geplaatst:
Ik heb toegang tot Youtube middels een account aldaar, maar zie nu dat, ondanks dat ik geen YouTube-kanaal heb, ik nu een abonnee heb.
Vraag: hoe kan ik zien wie dat is, maar vooral, hoe kan ik die abonnee blokkeren/verwijderen?

geplaatst:
Herkennen mensen deze melding? Die krijg ik sinds een paar dagen op mijn laptop. Een update installeren lukt niet en wel om deze reden. Via klikken op de link vind ik ook niks. En op ''vernieuwen'' drukken werkt niet.

http://i64.tinypic.com/cojet.png

Deze oplossing op Tweakers schijnt te werken:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1936216

Dank. Het werkt bij mij ook

Zo heb ik nooit een vraag en zo in korte tijd twee.

Ik heb op mijn laptop twee schijven, een c (daar installeert ie alles op) en een d (privé documenten e.d.)

De c schijf is ruim 100 gig, maar er is nog maar 5 gig op vrij. Maar ik heb serieus bijna niks op mijn laptop staan. Geen games, geen grote programma's, niks. Heb geen idee waarom die schijf propvol zit, maar ik weet ook niet hoe ik de schijf vrij kan krijgen. Mijn d-schijf is 800 gig waarvan er nog ruim 700 gig vrij is, dus daar zou genoeg heen kunnen. Maar geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

Iemand?

Ik zou dit eens proberen Ajax&Litmanen1: View disk space use in Windows 10 | IT Pro - itprotoday.com

Kan je gemakkelijk zien in welke categorie het meeste aan data zit en je kan indien nodig nog doorklikken om iets meer detail te krijgen.

Metalfist schreef:
Ik zou dit eens proberen Ajax&Litmanen1: View disk space use in Windows 10 | IT Pro - itprotoday.com

Kan je gemakkelijk zien in welke categorie het meeste aan data zit en je kan indien nodig nog doorklikken om iets meer detail te krijgen.

Dank. Schijnbaar is 65 gig van mijn 100+ schijfje systeemherstelactiviteiten.

Nou rest de vraag, hoe krijg ik dit dan fors lager?

kappeuter (crew)
Als je doorklikt in betreffende menu krijg je de optie om betreffende bestanden op te schonen.

Ik ben nu 7Gb aan Windows Update bestanden aan het opschonen.
Herstelpunten daar kom ik maar niet aan.

http://i64.tinypic.com/2eq8mt2.png

kappeuter

Ik heb echt geen idee wat ik hiermee dan moet.

kappeuter (crew)
Welke Windows versie heb jij? Geen Windows 10?

Je vindt het via Instellingen > Systeem > Opslag

Je kunt ook via de loep zoeken op Opslag

Klik vervolgens op de naam van de partitie / harde schijf, meestal C:

kappeuter schreef:
Welke Windows versie heb jij? Geen Windows 10?

Je vindt het via Instellingen > Systeem > Opslag

Je kunt ook via de loep zoeken op Opslag

Klik vervolgens op de naam van de partitie / harde schijf, meestal C:

Windows 10. Wat Metalfist me heeft getoond heb ik gevonden. En dus zie ik dat mijn c schijf van iets meer dan 100 gig 65 gig aan systeemherstelbestanden heeft. Ik zou dat fors willen verminderen, maar daar loop ik dus even vast.

kappeuter (crew)
Ik denk dat je vooral kans hebt bij 'tijdelijke bestanden'. Daar kun je de boel opschonen.
De systeembestanden kan ik namelijk ook niet verwijderen.

kappeuter (crew)
Op het screenshot dat je maakte zit trouwens ook nog een interessante instelling.
'Herstelinstellingen configureren.'

Klik daar op dan zie je de instellingen bij Schijfruimtegebruik.
Bij mij staat dit bijv. op 3 procent ingesteld (5,64Gb).
Misschien staat het nu bij jou overdreven hoog ingesteld?

kappeuter schreef:
Op het screenshot dat je maakte zit trouwens ook nog een interessante instelling.
'Herstelinstellingen configureren.'

Klik daar op dan zie je de instellingen bij Schijfruimtegebruik.
Bij mij staat dit bijv. op 3 procent ingesteld (5,64Gb).
Misschien staat het nu bij jou overdreven hoog ingesteld?

Ja, ik zag het zonet al ja. Die staat op 100 procent. Mijn systeem slaat dus alle keren op van de afgelopen jaren. Heb dit nu eens een fors eind lager gezet. Ik hoop dat ik zo ga zien dat er weer tientallen gigs vrij zijn.

Edit: cool, het werkt. Hier zat dus de afgelopen maanden mijn enorme hoeveelheid data. Heb nu weer tientallen gigs vrij.

Het is wel fijn om op je C-schijf wat ruimte over te hebben, idd.

Mocht het echt niet lekker werken dan kun je die SSD (?) bij de meeste laptops wel vervangen. Een 500 GB exemplaar kost 67 euro, voor 112 heb je een terrabyte. Ik heb destijds voor de vriendin haar medion laptop flink sneller gemaakt door de HDD (draaiende harde schijf) voor een SSD te vervangen. Voor mijn PC werd een c schijf van 120 Gieg uiteindelijk te krap. Werd een backup van de telefoon of iPad gemaakt, bam, vol. Heel irritant.

Als ik weer een nieuwe build ga maken tzt dan zou er M.2 SSD inkomen, maar die gaat je laptop niet lusten, verwacht ik. Maar deze wel.

Maar fijn dat dat het al gelukt is, je hebt ook geen herstelpunten van langer dan een jaar geleden nodig

606
Ik wordt echt sch#t ziek va al die scam mailtjes, blokkeren en negeren heeft echt 0 zin, wat kan ik nog meer doen in mijn hotmail/outlook ?

Helemaal niks dan wat je nu doet... wel uitkijken aan wie je jouw gegevens verstrekt want iedereen zegt dat ze jou gegevens niet aan derden verstrekken.

606 schreef:
Ik wordt echt sch#t ziek va al die scam mailtjes, blokkeren en negeren heeft echt 0 zin, wat kan ik nog meer doen in mijn hotmail/outlook ?
Mijn hotmail adres was destijds bekend bij teveel malafide bedrijfjes en werd continu doorverkocht, viel niet tegenop te blokkeren. Enige optie was toen nieuw e-mailadres en daarna gewoon voorzichtiger mee omgaan. Toen geen last meer van gehad. mijn gmail is al vanaf het begin praktisch spamvrij. Mocht dat veranderen, dan maak ik een nieuwe aan, maar het gaat al een jaar of tien (?) goed.

Draag vaak oortjes aan mijn telefoon maar de oortjes passen er neit mwer in andere oortjes gekocht paste ook niet is de binnekant dan kapot .

Geralt of rivia dat kan, maar meestal zit er gewoon troep in, stofjes en vuil e.d. van het in je broekzak zitten. Je kunt voorzichtig proberen eruit te halen. Met een naald, paperclip of Tandenstoker ofzo? Kun je iets zien als je met een lampje bij schijnt? Dit idee:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=lqJ5OAAXW5U

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

John Milton schreef:
Geralt of rivia dat kan, maar meestal zit er gewoon troep in, stofjes en vuil e.d. van het in je broekzak zitten. Je kunt voorzichtig proberen eruit te halen. Met een naald, paperclip of Tandenstoker ofzo? Kun je iets zien als je met een lampje bij schijnt? Dit idee:

(embed)
thankd milton het werkte er bleek allemaal stof in te zitten . Dankje

Geralt of rivia schreef:
thanks milton het werkte er bleek allemaal stof in te zitten . Dankje
Geen probleem, graag gedaan.

Ik zal je verklappen dat ik doorgaans dit soort meuk óók niet weet. Maar zodra je handig bent in dat soort shit googlen wordt je leven zoveel makkelijker. Leren hoe je je vraag zo efficient mogelijk intypt in google, is een van de meest nuttige dingen die ik kan bedenken.

in dit geval iets als:
-problem headphone jack
-headphones won't connect

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.