• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.194 films
  • 12.222 series
  • 33.996 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.059 gebruikers
  • 9.374.749 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Ik zal wel weer te negatief overkomen, maar soms smeek je bijna om te verliezen. Hoe kun je zoveel penalties missen.....

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Het jammere is dat werkelijk alles hier negatief is van jou

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

mjk87 schreef:

En ik denken dat de Nederlandse mannen geen pingels kunnen nemen. Maar dit was een partij slecht zeg. Die paarse woke meid op het eind laat even zien hoe het wel moet.

Megan Rapinoe is een sterspeelster van het damesvoetbal en neemt zich de verdediging van lgbtq, minderheden etc zeer ter harte.

Dat gezegd zijnde toch een unieke kans die de Nederlandse dames laten liggen want de USA was echt wel te pakken. Zweden lijkt me wel de favoriet om de titel te pakken. Brazilië ligt er ook al uit na strafschoppen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Henk Grol, door sommigen ook wel "de Veendammer" genoemd, volgens mij (als ik het verslag lees) in vier wedstrijden op de OS nog geen enkele score op het bord gekregen? Moet nog in het toernooi groeien zullen we maar zeggen. (Wel 2x winst dus, op straffen.) Van 't End wel een paar ippons gegooid. Zou heel leuk zijn als ze in de landenwedstrijd hun toernooi goed kunnen maken met een medaille.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Die Nederlandse atletiekploeg is wel heel leuk zeg. Nu zelfs een poolstokhoogspringer in de finale, net een discuswerpster gezien (uitgeschakeld), de 19-jarige Sedney met een leuk interview, Visser en Bol makkelijk door. Mooi!

Graaf Machine

• 9796 berichten
  • 1412 stemmen

Jammer van die discuswerpster (Jorinde van Klinken). Die had ik wel in de finale verwacht. Volgens mij heeft ze met ruim 70 meter de beste wereldseizoenstijd op haar naam staan.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Stiekem wel karma richting die Italiaan bij het windsurfen

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Al drie windsurfers gediskwalificeerd in de medalrace. Zowat het hele podium, behalve Badloe. Begint een beetje op snelwandelen te lijken zo.

De commentator begint nu te speculeren dat mocht Badloe onverhoopt toch gediskwalificeerd worden, hij nog steeds goud pakt. Haha, waar gaat dit over.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Ik zou als Badloe bij zo’n algemene vlag voor de zekerheid sowieso even zijn terug gevaren. Het zekere voor het onzekere. Maar allicht win ik daarom nooit olympisch goud.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

mjk87 schreef:

Ik zou als Badloe bij zo’n algemene vlag voor de zekerheid sowieso even zijn terug gevaren. Het zekere voor het onzekere. Maar allicht win ik daarom nooit olympisch goud.

Ik denk dat dat het is idd. Verder heb je alles in huis.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Sowieso.

Maar ik bedoel die laatste opmerking wel serieus. Risico nemen, onbekende paden ingaan, keihard voor anderen en jezelf zijn, geen medelijden kunnen tonen: heel wat zaken die een topsporter wel nodig heeft volgens mij, naast talent en heel hard werken.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Ik zit nu 1,5 uur naar de NOS te kijken: 20 minuten windsurfen, 5 minuten herhaling Judo, 5 minuten reclame, 1 uur gelul in de studio en interviewtjes.

Normaal keek ik livestreams, maar ja, die zitten bij Eurosport en zijn betaald. Ik snap dat het IOC ook geld moet verdienen, maar ergens heb ik de naïeve hoop dat ze vooral de sporten willen laten zien en niet zo veel mogelijk geld willen vangen, dus rechten verkopen aan openbare aanbieders en niet iets achter een decoder of betaal-tv.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Veel te veel aandacht voor de zeilonderdelen inderdaad. Dat is geen kijksport. Die medalrace was om des keizers baard. Dat Dorian en Kiran goede vrienden zijn weten we nu wel.

Maar goed, zometeen hopelijk de Veendammer weer in actie.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

Henk Grol, door sommigen ook wel "de Veendammer" genoemd, volgens mij (als ik het verslag lees) in vier wedstrijden op de OS nog geen enkele score op het bord gekregen?

Tegen die Braziliaan was het perfect uitgevoerde tactiek. In het lichaam van die man paste Grol twee keer. Die krijgt ook Grol niet van de grond. Maar wel nog ver voor de golden score gewonnen. Buitengewoon slimme partij.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Die verwurgingen zien er nogal eng uit, vind het ook niet echt passen bij judo.

Mooi ook dat commentaar. Van 't End staat op leven en dood te vechten, het bloed op het revers, en dan heel droog: "ja, hij moet nu toch iets gaan doen".

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ippon door de man uit Veendam! Daar is 'ie dan. 2-2 tegen Duitsland om het brons. Leuk zo'n landenwedstrijd.

FritsiFrits

• 10 berichten
  • 0 stemmen

Judo is in potentie een hele leuke sport, maar al jarenlang (bij de Olympische Spelen met de Nederlanders in ieder geval) toch bijzonder teleurstellend. De scheidsrechters, de straffen vliegen je om de oren, laat die mensen toch judoën zeg. De laatste wedstrijd in de landenwedstrijd van Nederland is toch weer een anti-climax in dit opzicht. Ik kijk met nostalgie terug naar Grol die iedereen op de rug tilde, ook al is het chauvinisme, het was in ieder geval spektakel. Toen kwamen er weer wat regels, waardoor dit nauwelijks meer kon.

De vrouwelijke scheidsrechter zijn wel een verademing moet ik zeggen, maar nog steeds is het systeem van de straffen een manier om de sport te verpesten.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Mag voor een deel wel naar de tekentafel, ja. Veel van die straffen zijn juist ontworpen om judoën te stimuleren (straf voor inactivieit of gaan naar de grond zonder techniek bijvoorbeeld) en soms zoals in de Braziliaanse partij van Grol kan het tactisch best mooi zijn. Maar de invloed lijkt erg groot nu. Misschien wel te.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kijkt er iemand nu hockey? Er hangt in het geluid een irritante ruis of iets dergelijks op de achtergrond.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Kijkt er iemand nu hockey? Er hangt in het geluid een irritante ruis of iets dergelijks op de achtergrond.

Ja, is hier ook. Ligt dus niet aan je toestel.

FritsiFrits

• 10 berichten
  • 0 stemmen

Golden Score is bijvoorbeeld een goede toevoeging, judoën tot er een score komt. Toch is er altijd de dreiging van een straf. Ik zie liever veel meer vrijheid, als iemand bijvoorbeeld passief wil judoën dan is dat tot bepaalde hoogte prima wat mij betreft.

Nu hoorde ik ook dat de scheidsrechter niet diep mag bukken om een wurging of houdgreep goed te bekijken omdat het er zogenaamd niet mooi uit zou zien. Dat gaat toch wel ver.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

En wie wint een paar dagen later gewoon de Classica San Sebastian? Annemiek van Vleuten

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Jammer dat we net vierde worden bij de 4x 400 gemengde estafette. op 14 honderdste. Maar wat liepen ze goed zeg.

Lekker spannend onderdeel.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Leuk onderdeel ja.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Leuk onderdeel inderdaad. Nu kan men achteraf ook wel zeggen wat als de USA en Dominicaanse toch waren uitgesloten zoals eerst was beslist, dan hadden NL en België medailles gepakt. Maar iedere wedstrijd is anders. Jamaica ging bijvoorbeeld helemaal de mist in. Hebben de dames wel ruimschoots goedgemaakt op de 100 m. Nieuw OR van winnares Thompson op de koop toe.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Heerlijk dat het atletiek nu echt is begonnen. Jammer dat er geen publiek aanwezig is, maar voor mij beginnen de OS nu echt.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Inmiddels hebben Belgie (11,5 miljoen inwoners) en San Marino (30.000 inwoners) dezelfde medailles. Een zilver, een brons. Beetje flauwe vergelijking en er komt vast nog wel wat bij voor de Belgen, maar ik vraag me oprecht weleens af waarom dat zoveel minder is dan in Nederland. Mentaliteit? Overheidsbeleid? Focus op een beperkter aantal sporten of juist geen focus? Is sport belangrijker in Nederland?

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

In de medaillespiegel eindigde Belgie in 1900, 1908, 1912, 1920, 1952, 1960, 1976 en 1980 boven Nederland.

Nederland deed in 1956 niet mee door een nogal knullige boycott. Belgie wel. In 1896 en 1904 deden zowel Belgie als Nederland niet mee.

In alle andere jaren was het Nederland dat beter was.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

starbright boy schreef:

In alle andere jaren was het Nederland dat beter was.

Lijkt mij vooral wat te zeggen hoeveel geld erin gestopt wordt. Ik ken de getallen niet, maar Nederland investeert echt in het oogsten van medailles. Is er in België ook een Papendal?

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

is er in België ook een Papendal?

Net tijdens de afwas vroeg ik mij precies dat af.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.