- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
mister blonde
-
- 12697 berichten
- 5830 stemmen
Je hebt toch ook zaalvoetbal of tennisdubbel?
Vond het wel aardig om naar te kijken en af en toe eens een nieuwe sport proberen kan geen kwaad. Of het nu écht op de OS thuishoort...
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12847 stemmen
Je hebt toch ook zaalvoetbal of tennisdubbel?
En beach soccer. Ook nog padel en squash, zelfs badminton.
mister blonde
-
- 12697 berichten
- 5830 stemmen
Flauw (al is het wel zo natuurlijk). Ik reageer op een bericht waarin het lijkt alsof een variant van een balsport zo bizar en ondenkbaar is. Met notabene 2 voorbeelden van sporten waar dat heel normaal is .... Zaalvoetbal is echt een ander spel (en bovendien veel vermoeider).
Edit, of je was gewoon serieus 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik vind het ook maar een onzinsport. Speel gewoon lekker klassiek basketbal, da's leuk genoeg.
Je speelt ook geen voetbal met 8 man of tennis 4 tegen 4.
Als ik jouw logica volg dan vindt je beach volleybal, minivoetbal en futsal ook heel dom? Sorry maar nu klink je als een oude zak die dus totaal niet weet of interesse heeft wat een nieuwe generatie van sporters en kijkers aanspreekt. En er zijn genoeg van de wat oudere generatie (zoals ik) die het een boeiende sport vinden.
Bovendien wordt deze sport al decennialang gespeeld recreatief. Zo zijn veel sporten begonnen .Ook voetbal was aanvankelijk een vrij ordinair trapspel zonder echte regels. De eerste vorm van tennis leek naar het schijnt meer op padel en werd hele in het begin zelfs zonder raket (dus met de blote handen) gespeeld. Sporten evolueren, worden met elkaar gekruist en er ontstaan varianten, dat is de normale gang van zaken. En als je het dom vindt, dan kijk je er toch gewoon niet naar.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12847 stemmen
Edit, of je was gewoon serieus
Ik was gewoon serieus 
Het 3x3 is toch ook helemaal geen artificiële sport, het is wat je op elk pleintje in Amerika ziet gespeeld worden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik was gewoon serieus 
Het 3x3 is toch ook helemaal geen artificiële sport, het is wat je op elk pleintje in Amerika ziet gespeeld worden.
Dit dus. En vast niet enkel in Amerika. Misschien voor sommige tijd van onder die steen te komen en accepteren dat de sporten ook (moeten) evolueren.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Ik was gewoon serieus 
Maar dan moet voetbal gespeeld worden met 4 jassen als doelpalen, een vrij scheef veld en waarbij 3 corners een pingel zijn (en kontjeschieten aan het eind) 
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12847 stemmen
Maar dan moet voetbal gespeeld worden met 4 jassen als doelpalen, een vrij scheef veld en waarbij 3 corners een pingel zijn (en kontjeschieten aan het eind)
Ik kijk duidelijk te weinig Nederlandse films.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Brons bij roeien en weer zilver voor Kamminga. Heemskerk toch heel knap naar de finale op 100 vrij (met haar snelste tijd in zes jaar, had ik eerlijk gezegd niet verwacht, superdruk bezet en er zijn best een aantal grote namen die eruit liggen) een medaille van haar zou een wonder zijn, dat wel. Het Nederlandse zwemmen heeft wel een serieus tekort aan nieuw bloed en dat is al een tijdje zo. Ik mis een paar 18-jarigen die nu net finales zwemmen en over drie jaar wellicht op hun top zijn. Het is trouwens de eerste individuele Olympische finale ooit voor Heemskerk, in London en Rio stelde ze destijds teleur. Kamminga is wel de eerste mannelijke Nederlander sinds Van de Hoogenband die medailles haalt (in het zwembad).
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Kimmann op pijnstillers gewoon met gemak door in BMX. Zowat alle BMXers tot nu toe heel erg goed. Dat belooft wat.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Zowel Van Vleuten als Mollema nemen geen rust en rijden dit weekend al weer in San Sebastian. Mollema is daar altijd goed en won er al eens.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Alaphilippe lijkt me de huizenhoog favoriet voor San Sebastian.
Heemskerk een medaille zal inderdaad moeilijk worden. Ik dacht dat ze de tweede zwemmer was achter Sjostrom op deze afstand.
Qua zeilsporten gaat het niet echt lekker, net weer een meervoudig wereldkampioen buiten de prijzen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ik vind het ook maar een onzinsport. Speel gewoon lekker klassiek basketbal, da's leuk genoeg.
Je speelt ook geen voetbal met 8 man of tennis 4 tegen 4.
Dat is laatste is dan ook nooit geprobeerd, maar 3x3 word al jaren gespeeld. Vanwege de populariteit is het geprofessionaliseerd. Ik doe dit zelf ook regelmatig en de NBB begint dit jaar buitenom de streetball tour ook met de 3x3 zaalcompetitie. Wat weleens groter kan worden in Europa dan de "klassieke" versie.
Derksen heeft gewoon geen kijk op vernieuwingen, dat is al vaker gebleken. Stilstand is achteruitgang zullen we maar zeggen.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
De eerste Olympische medaille ooit voor San Marino (30.000 inwoners) Brons bij het schietonderdeel trap (en nee, ik kende dat hele onderdeel niet) voor vrouwen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De eerste Olympische medaille ooit voor San Marino (30.000 inwoners) Brons bij het schietonderdeel trap (en nee, ik kende dat hele onderdeel niet) voor vrouwen.
Ja heel leuk voor die ministaat. Ik heb ook even gekeken naar trap en ik zie nauwelijks verschil met skeet. Allebei schieten ze op een moving target dat als je het raakt een rode stofwolk geeft. Het enige verschil dat ik zag is dat je met skeet 2 targets hebt per keer en met trap slechts 1. Het wapen is exact hetzelfde (shotgun). Vroeger noemde men het kleiduifschieten
Schieten op levende duiven heeft men ook ooit eens gedaan op de OS...
Bij mannenhockey valt mij het matige presteren van olympisch kampioen Argentinië op. Staan 5de in hun groep en zouden zomaar in de groepsfase kunnen sneuvelen. België al zeker van groepswinst.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Bij mannenhockey valt mij het matige presteren van olympisch kampioen Argentinië op. Staan 5de in hun groep en zouden zomaar in de groepsfase kunnen sneuvelen. België al zeker van groepswinst.
De Argentijnse vrouwen zijn ook niet meer top. Maar die gaan nog wel door. Australië zal de grootste concurrent voor de dames worden. Maar de concurrentie bij de mannen is wel een stuk groter. Hoewel het goud naar Australië of België zal gaan.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Steenhuis gooit een zuivere waza-ari maar wordt om onbegrijpelijke redenen weggewoven? (ik moet er wel bij zeggen dat ik nauwelijks wat van judo weet, maar ach.)
Ze vliegt er nu uit. Vannacht ook de vrouwenroeiers die goud missen, Bouwmeester zakt weg. Het blijft vooralsnog een toernooi waar alles de verkeerde kant op valt. Batloe wel op koers voor goud.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Badloe hoeft alleen de medal race maar uit te varen en dan heeft hij goud. Volgens mij had van Rijselberghe dat ook in zijn discipline destijds.
mister blonde
-
- 12697 berichten
- 5830 stemmen
Niet zo sippen RC. Met sport kun je ....inderdaad.... ook verliezen. Oppermachtig goud voor Badloe 99% en heel mooi zilver voor Kamminga op een dag dat er maar een paar medailles te halen waren voor NL. Roeien is zonde, had goud moeten zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Badloe hoeft alleen de medal race maar uit te varen en dan heeft hij goud. Volgens mij had van Rijselberghe dat ook in zijn discipline destijds.
Ja klopt. Zelfs 1 reguliere wedstrijd voor het einde al geloof ik.
Graaf Machine
-
- 9796 berichten
- 1412 stemmen
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ontzettend knap van Badloe, maar ik kan gewoon niet naar die sport kijken. Na Dorian en nu Badloe begin ik me ook af te vragen hoe groot de concurrentie is. Als je al voor de laatste race goud hebt gaat er iets mis met de sport.
Handboogschieten begin ik wel steeds leuker te vinden. Net Schloesser 1 tegen 1 is toch wel leuker om te zien dan dat landentoernooi.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Judo en de olympische spelen is voor Nederland volgens mij bijna altijd geen goed huwelijk. Kan me de laatste keer niet herinneren dat we heel erg tevreden waren met de judoresultaten. Volgens mij moeten we dan bijna terug naar de stunt van Geesink.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Lijkt me trouwens zwaar om meerdere wedstrijden per dag te moeten doen, zoals de judokas of de handboogschutters. De druk kan er geen moment heel even af. Het is onderdeel van je sport maar dat is best belastend.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Judo en de olympische spelen is voor Nederland volgens mij bijna altijd geen goed huwelijk. Kan me de laatste keer niet herinneren dat we heel erg tevreden waren met de judoresultaten. Volgens mij moeten we dan bijna terug naar de stunt van Geesink.
2004 en 2008 met resp 4 en 5 medailles was prima. Geen goud, maar in de breedte uitstekend. Beter dan die enkele gouden in 2000, al blijft die natuurlijk lang bij.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Morgen Henk Grol. Dat wordt vuurwerk. 'One way or another'
.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Zaterdag hebben ze zelf een teamdiscipline bij het Judo. Is dat al eerder geweest eigenlijk of is dat nieuw dit jaar?
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Hou op schei uit
Die pech moet toch een keer afgelopen zijn. Overigens heeft die BMXer de pech al omgedraaid door zich goed te kwalificeren.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
We hebben overigens zeven medailles meer dan schattingswebsite Five Thirty Eight had verwacht. Vooraf dachten zij 19 medailles, we liggen nu op schema voor 26.
Ook flink meer dan verwacht bij de Russen en bij Australie , terwijl volgens hen vooral de Fransen (10 onder verwachting) maar ook Zuid Korea, Japan, de VS en Spanje onder hun prognose zitten.
De twee van Belgie zijn volgens prognose en zij verwachten er zes.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
We hebben overigens zeven medailles meer dan schattingswebsite Five Thirty Eight had verwacht. Vooraf dachten zij 19 medailles, we liggen nu op schema voor 26.
Ook flink meer dan verwacht bij de Russen en bij Australie , terwijl volgens hen vooral de Fransen (10 onder verwachting) maar ook Zuid Korea, Japan, de VS en Spanje onder hun prognose zitten.
De Amerikanen zitten er nog niet lekker in inderdaad. Nou ja, in verhouding dan. Nu weer een bijna zekere medaillekandidaat die corona heeft. Biles die stopt. Bij het zwemmen is het magertjes. Het "dream team" moet nog op stoom komen. Maar goed wat ik al zeg, het is allemaal in verhouding natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.