• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.229 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.069 gebruikers
  • 9.375.326 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

starbright boy schreef:

De twee van Belgie zijn volgens prognose en zij verwachten er zes.

Thiam, Van Aert en de hockeymannen. Misschien de basketbaldames? Of is dat te veel gevraagd?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Bij judo telt eigenlijk alleen goud. Die bronzen plakken daar worden zo makkelijk vergeven, kan je net zo goed een rond schijfje uit karton knippen en om je nek hangen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

starbright boy schreef:

We hebben overigens zeven medailles meer dan schattingswebsite Five Thirty Eight had verwacht. Vooraf dachten zij 19 medailles, we liggen nu op schema voor 26.

Er waren ook andere schattingen die over de 40 heen gingen en daar liggen we wel achter.

Als ik er als leek naar kijk dan heeft team NL het goud bij het vrouwenwielrennen op de weg gemist (kan gebeuren bij wielrennen, maar toch een min of meer ingecalculeerde medaille en zat er ook zeker in) en dus ook het goud bij de vrouwen-twee van het roeien. Tevens een medaille bij het mountainbiken, maar dat was denk ik maximaal brons geweest. Staat dan misschien wat onverwachts zilver tegenover (Dumoulin, Kamminga). De rest heb ik onvoldoende zicht op, maar ook daar klinkt het alsof er toch op meer gerekend werd (vrouwelijke surfer bijvoorbeeld, diverse judoka's).

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Er waren ook andere schattingen die over de 40 heen gingen en daar liggen we wel achter.

Als ik er als leek naar kijk dan heeft team NL het goud bij het vrouwenwielrennen op de weg gemist (kan gebeuren bij wielrennen, maar toch een min of meer ingecalculeerde medaille en zat er ook zeker in) en dus ook het goud bij de vrouwen-twee van het roeien. Tevens een medaille bij het mountainbiken, maar dat was denk ik maximaal brons geweest. Staat dan misschien wat onverwachts zilver tegenover (Dumoulin, Kamminga). De rest heb ik onvoldoende zicht op, maar ook daar klinkt het alsof er toch op meer gerekend werd (vrouwelijke surfer bijvoorbeeld, diverse judoka's).

Die schattingen heb ik ook gezien maar waren volstrekt idioot. Gaat vooral over één bureau dat ons op 48 had en daarom ook alleen in Nederland het nieuws haalde met hun schatting die echt compleet nergens op sloeg. Deze schatting heeft me altijd veel realistischer geleken en geeft gewoon aan dat we het veel beter doen dan verwacht. Nederland heeft ook wel een flinke neiging tot zelfoverschatting. Als we iemand in de top 8 van de wereld hebben maken we daar vaak een gegarandeerde medaille van. Vanuit een nuchtere buitenlandse blik en gebaseerd op allerlei data scoren we dus ver boven verwachting.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12847 stemmen

IH88 schreef:

Thiam, Van Aert en de hockeymannen. Misschien de basketbaldames? Of is dat te veel gevraagd?

Nina Derwael op de brug met ongelijke leggers.

Verder hoop bij het zeilen geloof ik, en bij het golf ook wel een kans. Kopecky & D'hoore op de piste (wielrennen) kan ook wel, en heel misschin Jelle Geens op een triatlon team-variant. Maar dat is het zo wel een beetje.

mister blonde

• 12697 berichten
  • 5830 stemmen

We zitten pas op 30% van de medailles. Qua aantallen medailles gaat het echt erg goed. Daarvan hadden er wel echt wat meer goud kunnen zijn. Maar zoals gezegd, niet (ala Herbert) te vroeg conclusies trekken. En, nee een schatting richting 50 medailles is belachelijk.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

starbright boy schreef:

Die schattingen heb ik ook gezien maar waren volstrekt idioot. Gaat vooral over één bureau dat ons op 46 had en daarom ook alleen in Nederland het nieuws haalde met hun schatting die echt compleet nergens op sloeg.

Eens.

Als we iemand in de top 8 van de wereld hebben maken we daar vaak een gegarandeerde medaille van. Vanuit een nuchtere buitenlandse blik en gebaseerd op allerlei data scoren we dus ver boven verwachting.

Oneens. Als je in de afgelopen jaren 3x wereldkampioen bent geworden en voor de laatste races al geen medaillekans meer hebt, dan is dat een gemiste kans. Bouwmeester is regerend Olympisch kampioen en ligt nu 5e. Enzovoorts.

Maar er zal zeker nog het een en ander aan moois gaan gebeuren.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Heb het niet zozeer over zeilen. Wel over bijvoorbeeld zwemmen of judo waar ik zelf ook wel die neiging tot overschatting heb of het denken dat Sanne Wevers wel een even een medaille komt ophalen. Veel verbazing gezien her en der toen zij de finale niet haalde. Terwijl 2016 een daverende verrassing was. Om nog maar te zwijgen over de verwachting bij het voetbal altijd.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Op de een of andere manier klinken vals zingende vrouwelijke sporters altijd nog wat minder pijnlijk dan vals zingende mannen.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Waren er echt mensen die dachten dat Sanne Wevers weer een medaille zou winnen? Die mensen zijn gek. 2016 was echt een unicum en gaat niet zo snel meer gebeuren. Bij Kamminga kwam het dan weer niet als een verrassing omdat hij qua tijd al tweede van de wereld was. Of in ieder geval bij de top. Twee keer zilver komt dus niet echt als een verrassing. Als Heemskerk morgen een medaille behaalt, dat zou een daverende verrassing zijn.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Voetbalvrouwen lijken me ook zeker geen grote kanshebber. Gaan er waarschijnlijk tegen de VS al uit. Maar als ze het wel redden, dan zijn dat wel de Olympische prestaties die écht aanspreken.

Kamminga was op de 200 meter ietwat verrassend dacht ik?

Graaf Machine

• 9796 berichten
  • 1412 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Nina Derwael op de balk met ongelijke leggers.

Die turndiscipline zal ze ook wel de enige deelneemster in zijn.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

eRCee schreef:

Voetbalvrouwen lijken me ook zeker geen grote kanshebber. Gaan er waarschijnlijk tegen de VS al uit. Maar als ze het wel redden, dan zijn dat wel de Olympische prestaties die écht aanspreken.

Mmha, 2de op het Ek achter de Rus die nu 4de is geworden. Die was een stuk slechter nu. Als je kijkt naar seizoentijden was Kamminga wel medaillekandidaat, maar het lag dicht bij elkaar. De finale viel daarom een beetje tegen. Er waren eigenlijk maar vier zwemmers die ergens aanspraak op konden maken.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Schoolslag en vlinderslag zijn sowieso raar. Want niet de snelste manier van a naar b. Rugcrawl kan nog, dat je dan de snelste manier op de rug wil. Maar ook dat is wat vreemd. Alsof je met atletiek achteruit moet lopen, of met silly walks.

Flavio

• 4897 berichten
  • 5232 stemmen

Snelwandelen is dan nog raarder. Respect voor die sporters maar het ziet er wel licht belachelijk uit.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Snelwandelen is ook dramatisch vaak met zijn strenge regels waardoor je net voor de streep gediskwalificeerd kunt worden.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

happie schreef:

Zaterdag hebben ze zelf een teamdiscipline bij het Judo. Is dat al eerder geweest eigenlijk of is dat nieuw dit jaar?

Voor het eerst op de Olympische Spelen. Wel op ek's en wk's.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

eRCee schreef:

Bij judo telt eigenlijk alleen goud. Die bronzen plakken daar worden zo makkelijk vergeven, kan je net zo goed een rond schijfje uit karton knippen en om je nek hangen.

Ik snap nog altijd niet goed waarom er in judo 2 bronzen medailles worden gegeven. In taekwondo is dat ook. En misschien ook in karate dan want dat is ook een martial art.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

mjk87 ik heb het al enkele keren aangehaald dat ik niet snap waarom ze blijven vasthouden aan zoveel zwemdisciplines. als je vrije stijl over 3 afstanden en wisselslag over 2 afstanden en dan nog aflossing heb je toch alles al mee gecoverd naar mijn mening. Het zijn vaak dezelfde zwemmers en dezelfde landen die je ziet terugkomen. Zwemmen wordt dan wel gezien als een van de grootste Olympische sporten (hoewel ze niet zo divers is als bijvoorbeeld atletiek) in tegenstelling tot atletiek en ploegsporten denk ik dat ze buiten de OS toch op weinig interesse kunnen rekenen.

Oh ja en deze discpline misschien dat zou ik nog leuker vinden dan alle huidige zwemdiscplines

Swimming Obstacle Race: discontinued Olympic Sports - topendsports.com

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Beetje rare vergelijkingen. Je gaat bij atletiek toch ook niet zeggen dat hordenlopen en de steeplechase moeten worden afgeschaft omdat je met sprint, aflossing en de 5000m alles "gecoverd" hebt. Ik heb mijn halve leven in een zwembad gelegen en ik kan je verzekeren, de sporters die de vlinderslag doen zijn echte "beesten". Ontzettend zwaar en totaal anders dan de schoolslag en de vrije slag. Ik was zelf goed in de rugslag en ook dat is weer iets totaal anders.

Ik denk zelf trouwens dat zwemmen buiten de OS populairder is dan bepaalde ploegsporten. Met atletiek zal het er om spannen, maar qua kijkcijfers doet het WK zwemmen echt niet onder voor het WK atletiek. En daarmee bedoel ik dat ze beide niet bijster populair zijn. Zeker niet in Nederland. Maar ook internationaal is het niet zo dat beide WK's massaal worden bekeken.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12847 stemmen

alexspyforever schreef:

Je kent er overduidelijk niks van Er is een zekere Sunisa Lee die een grote concurrente is van haar op dat toestel. Die won vandaag de all-around.

Ik schreef "balk" in plaats van "brug".

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Beetje rare vergelijkingen. Je gaat bij atletiek toch ook niet zeggen dat hordenlopen en de steeplechase moeten worden afgeschaft omdat je met sprint, aflossing en de 5000m alles "gecoverd" hebt. Ik heb mijn halve leven in een zwembad gelegen en ik kan je verzekeren, de sporters die de vlinderslag doen zijn echte "beesten". Ontzettend zwaar en totaal anders dan de schoolslag en de vrije slag. Ik was zelf goed in de rugslag en ook dat is weer iets totaal anders.

Ik denk zelf trouwens dat zwemmen buiten de OS populairder is dan bepaalde ploegsporten. Met atletiek zal het er om spannen, maar qua kijkcijfers doet het WK zwemmen echt niet onder voor het WK atletiek. En daarmee bedoel ik dat ze beide niet bijster populair zijn. Zeker niet in Nederland. Maar ook internationaal is het niet zo dat beide WK's massaal worden bekeken.

Dat verandert niets aan mijn standpunt dat ikzelf vind dat er teveel zwemdisciplines zijn. De vlinderslag gebruikt niemand volgens mij als je recreatief of gewoon baantjes gaat trekken om wat aan je conditie te werken. Denk dat ook weinig mensen die kunnen zwemmen de slag naar behoren kunnen uitvoeren. Ik heb die zelf ook nooit goed onder de knie gekregen. Het is niet alleen de meeste complexe maar ook de meest vermoeiende en naar mijn mening ook niet de snelste. Ik was ook helemaal geen goede zwemmer, het was gewoon verplichte kost op school bij lichamelijke opvoeding . Ik was al blij genoeg dat ik schoolslag goed kon. Dus ja beetje afkeer heb ik ervan gekregen en het feit dat zwemmen de eerste week van de OS op tv domineerden toen er nog geen sprake was van zelf kiezen wat je wil kijken, verklaart wellicht waarom zwemmen helemaal onderaan staat bij mijn favoriete kijksporten.

Btw de vlinderslag werd dolfijn genoemd, eigenlijk wel logischer, een zwemslag vernoemen naar een insect dat niet kan zwemmen is redelijk bizar. Denk ook niet dat je ook maar een poot vooruitkomt als je als een vlinder met je armen in het water gaat kletsen.

En tja atletiek heeft ook wel zaken waar ik het nut niet van zie, zoals snelwandelen. Doet iemand zo een sport voor zijn plezier vraag ik me af? Lijkt me gewoon puur sadisme (en het ziet er ook niet uit).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Waren er echt mensen die dachten dat Sanne Wevers weer een medaille zou winnen? Die mensen zijn gek. 2016 was echt een unicum en gaat niet zo snel meer gebeuren. Bij Kamminga kwam het dan weer niet als een verrassing omdat hij qua tijd al tweede van de wereld was. Of in ieder geval bij de top. Twee keer zilver komt dus niet echt als een verrassing. Als Heemskerk morgen een medaille behaalt, dat zou een daverende verrassing zijn.

Alsof er op een paar tientallen mensen na in ons land serieus het profturnen volgen...

Denk dat bij de meeste kleine sporten mensen hun prognoses gewoon voorspellen aan de hand van de vorige Spelen. Niet zo realistisch, maarja. Ken niemand die een middagje voor het WK turnen gaat zitten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Flavio schreef:

Snelwandelen is dan nog raarder. Respect voor die sporters maar het ziet er wel licht belachelijk uit.

Ik vind snelwandelen er meer uit ziet als mensen die erg moeten poepen maar het niet te opzichtig willen laten merken aan de buitenwereld.

Je moet het maar willen om dat professioneel te willen beoefenen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

Zeker wel een grote kanshebber. Oranje is veel beter in vorm dan Amerika, dat maar 4 puntjes pakte en oa een pak slaag van Zweden kreeg + hun sterspelers presteren nog niet, waar Oranje 21 keer in 3 potjes scoorde. Wel tegen belachelijk zwakke teams, maar toch. En als je die pot morgen wint dan ligt de weg naar goud open, want de rest is op papier zwakker. Oranje won het EK in 2017 en haalde de WK finale van 2019, wel kansloos van Amerika verloren maar destijds waren die echt goed.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Als ik jouw logica volg dan vindt je beach volleybal, minivoetbal en futsal ook heel dom? Sorry maar nu klink je als een oude zak die dus totaal niet weet of interesse heeft wat een nieuwe generatie van sporters en kijkers aanspreekt. En er zijn genoeg van de wat oudere generatie (zoals ik) die het een boeiende sport vinden.

Bovendien wordt deze sport al decennialang gespeeld recreatief. Zo zijn veel sporten begonnen .Ook voetbal was aanvankelijk een vrij ordinair trapspel zonder echte regels. De eerste vorm van tennis leek naar het schijnt meer op padel en werd hele in het begin zelfs zonder raket (dus met de blote handen) gespeeld. Sporten evolueren, worden met elkaar gekruist en er ontstaan varianten, dat is de normale gang van zaken. En als je het dom vindt, dan kijk je er toch gewoon niet naar.

Futsal vind ik anders, dat is gericht op hele andere zaken op het veld zoals de technische trucjes en snelle acties. Maar ik zit gewoon niet erg te wachten op al die aangepaste versies van serieuze sporten, helemaal niet op de Spelen. Prima om dat recreatief te spelen, maar wie is er nou enorm trots op hun land als ze Olympisch Kampioen met 3x3 basketbal zijn?

En je mag me een oude zak vinden of niet, maar ik vind dat de Spelen een beetje een circus worden met een hoop van die rare sporten. Het moet misschien wel om het interessant voor jongere kijkers te houden, maar zo kan je elk land wel een lading medailles geven. Is niemand meer teleurgesteld.

En mondiaal grote sporten als F1 of darts mogen dan weer niet mee doen, maar skateborden, 3x3 basketbal, klimmen en trampoline moeten we zeker heel serieus nemen als sport?

Buiten de discussie hier boeit me het me overigens vrij weinig hoor. Ik volg de Spelen een paar weken en 75 procent van die sporten zie ik daarna 4 jaar niet. Ben dan ook geen kenner van een hoop van die sporten. Net als velen trouwens.

En hou aub zo'n laatste zin lekker voor je. Echt de grootste dooddoener die er is. Beoordeel dan op deze site ook geen slechte film, want waarom zou je die kijken? Soms zie je nou eenmaal dingen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Oranje won het EK in 2017 en haalde de WK finale van 2019, wel kansloos van Amerika verloren maar destijds waren die echt goed.

Ik weet het, heb dat WK best goed gevolgd. Nederland had toen een makkelijke route en speelde echt niet zo goed. Er waren een paar teams op dat toernooi een stuk beter dan Nederland. Verdedigend staat het ook heel zwak tot nu toe. Voordeel is wel dat Miedema en Martens vrij goed in vorm zijn. Mijn favoriete speler is Van de Donk, maar die excelleert nog niet.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Jonas Vingegaard heeft voor liefst drie jaar bijgetekend bij Jumbo Visma. Dat is een jaar meer dan meestal gebruikelijk in de sport. Het is niet openbaar, maar het lijkt erop dat het budget voor volgend jaar forser is. Ook Dennis (als rondeknecht vooral) en Laporte (die wordt voornamelijk naast van Aert gezet als knecht) komen.

Ben benieuwd hoe ze de puzzel gaan leggen ie Giro rijdt en wie Tour. Ik denk de tour 22 (start in Denemarken!) met Vingegaard en Roglic als duokopman.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Ik weet het, heb dat WK best goed gevolgd. Nederland had toen een makkelijke route en speelde echt niet zo goed. Er waren een paar teams op dat toernooi een stuk beter dan Nederland. Verdedigend staat het ook heel zwak tot nu toe. Voordeel is wel dat Miedema en Martens vrij goed in vorm zijn. Mijn favoriete speler is Van de Donk, maar die excelleert nog niet.

Tsja, als je 2017 de beste van Europa bent en 2 jaar later de 1 na beste van de wereld, waarbij Lieke Martens wereldspeler van het jaar werd, dan heb je zelf wel genoeg kwaliteiten. Defensief is het wel een gatenkaas ja. 8 goals tegen in een groep met Brazilië, Zambia en China is beschamend. We gaan het morgen wel zien. Ik blijf erbij dat de winnaar morgen vermoedelijk goud pakt.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12847 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En mondiaal grote sporten als [....] darts mogen dan weer niet mee doen, maar skateborden, 3x3 basketbal, klimmen en trampoline moeten we zeker heel serieus nemen als sport?

Wie breekt een lans voor pétanque en sjoelen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.