• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.263 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.897 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Goede suggesties wel. Ik dacht zelf nog aan worstelen.

mister blonde

• 12697 berichten
  • 5831 stemmen

Waterpolo speelsters gewonnen. Belangrijk wel om niet direct in de kwartfinale tegen Hongarije of VS te komen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Nu kan ik nog wel een paar sporten bedenken die we vroeger op de (lagere) school moest doen zoals netbal (variant op volleybal) en trefbal (in Amerika heet dat dodgeball), waarin Nederland en wellicht België geen hoge ogen gooien. Ik weet zelfs niet of daar internationale kampioenschappen van zijn.

mister blonde

• 12697 berichten
  • 5831 stemmen

De Meest Populaire Sporten Ter Wereld | 2021 - nl.ripleybelieves.com

Golf. Op een aantal aardige jaren van Luiten na, ook nauwelijks iets waar Nederlands zich op mondiaal niveau kunnen meten.

En... Lokaal aangelegenheidje dat cricket ja.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie schreef:

(quote)

Hmm dat zijn inderdaad verrassende uitslagen. Dat Rusland hier van Servië wint vind ik nogal knap. Vond Rusland er gisteren al fysiek doorheen zitten, die wonnen puur door een slecht schietend NL. Die hadden ze normaal nooit verloren.

België ook een flinke tik zeg. Blijft eeuwig jammer, dat we daar zonder wissel tegenspeelden. Benieuwd of ze zich kunnen oprichten tegen Servië. Dat is vandaag? Als die echt een offday hebben.

Wel bijzonder dat de ploegen, die rechtstreeks de semis haalden, er nu uit liggen.

Ja die wedstrijden zijn vandaag. Een competitie die dus snel werd afgehaspeld. Rugby Sevens is trouwens ook al gedaan bij de mannen. Dat lijkt me dus wel degelijk te zijn bedacht in Fiji, die wonnen weer goud net als vorige editie. Dat is trouwens ook het enige waarin dat land een medaille lijkt te kunnen halen, is nog maar hun 2de medaille in al hun deelnames, maar wel 2 gouden en volledig ongeslagen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

starbright boy schreef:

https://twitter.com/hansvdw/status/1420295022780379140

Ik zit al tien minuten te lachen om het kurkdroge "sorry hans" van Van Aert. Die Hans is schijnbaar journalist,

Nooit mijn favoriete journalist geweest. Vaak iemand met giftige en zure opmerkingen, in het wielrennen en de atletiek. Staat hoog aangeschreven bij ons, al denk ik ook dat velen hem ook niet (meer) serieus nemen.

Wat de tijdrit betreft. Roglic stond bij mij toch met stip op 1, Dumoulin vond ik erg verrassend als medaillewinnaar gezien zijn rustpauze. Dikke chapeau dus. Wout zei 7 dagen terug dat het parcours te zwaar ging zijn voor hem om de perfecte kadans te vinden. Hij vond dit ook gelden voor Ganna, dit bleek ook ondanks de luttele sec die hij tekort kwam voor een medaille, maar dan wel op ruime afstand van Roglic.

Opvallend ook dat bij de wegrit de top 10 uit de Tour kwam, in de tijdrit toch het tegenovergestelde.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Ritmische gymnastiek en moderne vijfkamp is Nederland volgens mij nooit goed in geweest.

Flavio

• 4897 berichten
  • 5232 stemmen

Ondanks dat het een tijdje redelijk populair was, snooker. En volgens mij blinkt Nederland ook niet uit in atletiekdisciplines als polsstokhoogspringen en verspringen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Die laatste twee kloppen niet,. Rens Blom was vrij kort geleden nog wereldtop polsstokhoogspringen en werd in 2005 zelfs wereldkampioen en importnederlander Ingnisious Gaisah is een behoorlijk goede verspringer (al was hij toen hij op zijn best was nog Ghanees)

De andere drie genoemden denk ik wel. Al heb ik bij de twee door gauke genoemde sporten weleens de indruk dat dat alleen op de olympische spelen bestaat. Zeker moderne vijfkamp. En biljarten (in de zin van driebanden) is erg verwant aan snooker en daar ligt het weer heel anders.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Er zijn wk's en ek's ritmische gymnastiek; zijn vaak wel samenvattingen te zien in sportprogramma's.

Van moderne vijfkamp heb ik nog noot beelden voorbij zien komen. Ik weet niet eens of er Nederlanders of Belgen zijn die het beoefenen.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Nafi Thiam heeft wel eens een vijfkamp gewonnen, maar weet niet of daar groot verschil op zit met de zevenkamp.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Onderhond schreef:

Nafi Thiam heeft wel eens een vijfkamp gewonnen, maar weet niet of daar groot verschil op zit met de zevenkamp.

Is dat niet binnen de atletiek?

Outdoor is er een zevenkamp en indoor een vijfkamp (discuswerpen is indoor niet mogelijk)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Moderne vijfkamp blijkt zelfs te zijn bedacht voor de olympische spelen (die van 1912) door Pierre de Coubertin, de man achter invoering van de moderne spelen. Er blijken ook WK's te worden gehouden. Oost-Europa is oververtegenwoordigd in de wereldkampioenen.

Het uitgangspunt was wat een goed soldaat moet kunnen, het bestaat uit schermen, zwemmen, paardrijden en een combinatie van hardlopen en pistoolschieten. Dat laatste a la Biathlon.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Over worstelen: in Rio kwam er voor team NL een worstelaarster uit.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

starbright boy schreef:

Het uitgangspunt was wat een goed soldaat moet kunnen, het bestaat uit schermen, zwemmen, paardrijden en een combinatie van hardlopen en pistoolschieten. Dat laatste a la Biathlon.

Haha, daar zie ik Thiam niet echt in scoren

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

gauke schreef:

Over worstelen: in Rio kwam er voor team NL een worstelaarster uit.

Tot vandaag was het sowieso behoorlijk worstelen.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Ik wil op deze historische dag niet al te negatief zijn, maar qua zwemmen vind ik het echt heel en heel mager. Zeker als je ziet hoeveel geld erin gepompt wordt vergeleken met andere sporten. 2 of 3 medailles (als Ranomi iets weet klaar te spelen op de 50m vrij), waarvan twee medailles door één zwemmer. En als je dan ziet wat er achter deze groep (Kamminga, Ranomi, Femke) zit, pff. Toussaint doet het goed maar is ook al 27, en haar sterkste nummer is niet-Olympisch.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

Bij zwemmen hebben we ook nog Sharon van Rouwendaal en Very Weirdman.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Graaf Machine schreef:

Bij zwemmen hebben we ook nog Sharon van Rouwendaal en Very Weirdman.

5 jaar geleden in Rio (toen we nul medailles haalden) werden die medailles niet meegeteld door zelfs de zwembond. Het ging alleen maar over dat we nul medailles hadden gehaald en hoe dat kwam. Dus dan doe ik het nu ook niet;-),

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Graaf Machine schreef:

Very Weirdman

Nice one. Ik ben jaloers.

Dat lange-afstandszwemmen is natuurlijk de saaiste sport op aarde. Dat die lui het dan soms nog presteren in dezelfde seconde af te tikken mag een waar mirakel heten.

Ranomi is al jaren niet meer mee qua absolute winnaars-mentaliteit volgens mij. Hoewel ik me heb laten vertellen dat als ze in baan 1-4 had mogen starten, ze waarschijnlijk weer goud had gepakt in Rio (je kan het nazoeken, de onderzoeker is Berry Revzin). Ik vind Ranomi nog altijd een hele leuke meid, maar dat verder volstrekt terzijde.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Openwater zwemmen is net zoals zeilen en dat rare windsurfen (cricket is geen Olympische sport maar dit wel?). Ik weet totaal niet waar ik naar kijk en wie wie is.

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

Ik meen ooit gelezen te hebben dat de wereld rugby bond en de wereld cricket bond niet willen dat die sporten Olympisch worden. Dit omdat één van de eisen van het IOC is dat het VK dan één team moet sturen, of niet mee kan doen. Aparte Engelse, Schotse, Welshe en Noord Ierse teams worden niet toegelaten.

Bij voetbal geldt ook zoiets.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Olympisch rugby is volgens mij ook iets anders dan echt rugby. Maar dat weet ik niet zeker, Fiji is op WK's meestal kanonnenvoer voor de grote landen maar wint hier gewoon goud. Of sturen de grote landen niet hun beste spelers?

Graaf Machine

• 9797 berichten
  • 1412 stemmen

Rugby is er inderdaad sinds Rio weer bij. Met een Groot Brittannië-team.

De wereld rugby bond zal wel overstag zijn gegaan.

Even opgezocht: Op OS wordt rugby sevens gespeeld. Het normale rugby is rugby union.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Graaf Machine schreef:

Rugby is er inderdaad sinds Rio weer bij. Met een Groot Brittannië-team.

De wereld rugby bond zal wel overstag zijn gegaan.

Ja ok, maar landen sturen niet hun beste spelers lijkt me. Een combinatie van de beste spelers van Engeland, Schotland en Wales zou alles met twee vingers in de neus winnen. Zelfs van Nieuw-Zeeland. En Australië zou nooit met 19-0 van Fiji verliezen.

mister blonde

• 12697 berichten
  • 5831 stemmen

Fiji heeft altijd een goed Rugby team hoor. Is geen toeval. Kijk je het wel eens?

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

mister blonde schreef:

Fiji heeft altijd een goed Rugby team hoor. Is geen toeval. Kijk je het wel eens?

Zeker. Het Wk rugby is 1 van mijn favoriete sportevenementen. Maar Fiji heeft vanaf 1987 nog nooit in de halve finale gestaan. En maar twee keer de kwart finale. Dus dat zo’n land opeens Australië en Nieuw-Zeeland kan vernederen vind ik vreemd.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Maar ik zie nu dat het een heel ander soort rugby is (Seven rugby i.p.v. rugby union). Dus dat is de verklaring denk ik.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Derksen met zijn 3x3 basketball is een minachting naar de sport toe. Zo zie je maar weer, dat hij er geen verstand van heeft. Dit word juist breed gedragen in de basketbalwereld en is enorm populair.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind het ook maar een onzinsport. Speel gewoon lekker klassiek basketbal, da's leuk genoeg.

Je speelt ook geen voetbal met 8 man of tennis 4 tegen 4.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.