• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.539 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.798 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Twee keer goud, twee keer zilver en twee keer brons nu erbij, als ik me niet vergis. Dat is wel nice.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Twee keer goud, twee keer zilver en twee keer brons nu erbij, als ik me niet vergis. Dat is wel nice.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Gratis waza-ari voor Van Dijke, was wel even lekker. Verder wel de betere in die partij, voor zover ik dat kan zien.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Judo is ook niet meer wat het geweest is sinds Mark Huizinga. Gooide die niet gewoon elke wedstrijd Ippon?

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5831 stemmen

Lekker dagje (nachtje) tot nu toe. Al is het alleen om die ogenblikkelijke negatievelingen als het even tegenzit de mond te snoeren.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

mister blonde schreef:

Al is het alleen om die ogenblikkelijke negatievelingen als het even tegenzit de mond te snoeren.

Zie je dat als kritiek ofzo? Als je blij bent met goede resultaten, betekent dat toch ook dat je niet blij bent (of teleurgesteld bent) met slechte resultaten?

Dafne Schippers schijnt geen 100 meter te gaan lopen. Zonde.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

eRCee schreef:

Judo is ook niet meer wat het geweest is sinds Mark Huizinga. Gooide die niet gewoon elke wedstrijd Ippon?

Ik zie nu alleen maar strafjes. Zolang je maar wat springerig bent vindt die kale scheids het heerlijk.

Sowieso: elke 4 jaar lijkt de puntentelling ook aangepast daar.

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5831 stemmen

eRCee schreef:

Zie je dat als kritiek ofzo?

Er is flink wat kritiek geweest ja. En mensen die op 10% van de medailles stellen dat de spelen mislukt zijn, staan op een dag als vandaag wel redelijk voor lul.

En ik stoor me aan dat extreem negatieve gedoe op internet en social media als het slecht gaat en die hosanna houding als er wel gewonnen wordt. Het is toch logisch dat er ook flink wat decepties zullen zijn, ook voor de favorieten?

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ik heb hier gezegd "de Spelen zijn gedoemd" en toen reageerde je, dus neem aan dat het ook deels over mij gaat. Ik vind dat zelf gewoon een half ludieke, tussentijdse analyse, net zoals je na drie dagen kan zeggen "dit worden de beste Spelen ooit". Je maakt een verhaal rondom de sport. Niks mis mee.

Verder, als een sporter op waarde wordt geklopt, zoals die judoka net, dan zal je mij verder niet horen. Maar wanneer je als enige niet weet dat een plankje uit de training er in de wedstrijd niet ligt, voor een doel waar je 5 jaar mee bezig bent, ja, daar mag wel wat kritiek op komen. Als je daar niet kritisch op bent, dan maakt het je blijkbaar allemaal niet zoveel uit.

En die corona-besmettingen zijn ook gewoon heel zuur (die skate-boarder straalt een bewonderenswaardige positiviteit uit nog, maar die heeft dus haar baan vijf jaar geleden opgezegd en is weer bij haar ouders gaan wonen om te skaten en dan ga je naar de Spelen en kan je 10 dagen in een hotelkamer gaan zitten in je eentje. Men, niet te doen.)

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5831 stemmen

Haha af en toe klets je echt een eind uit je nek man, draai je woordjes gerust zoals ze je nu het beste uit komen. Half ludieke analyse... je staat gewoon voor paal.

Ook de bewering dat het me daarom niet uit zou maken is een aanname zoals alleen jij dat kan. Sport is voor mij net zo belangrijk als film, al is het alleen maar omdat dit iets (itt film) wat ik zelf ook redelijk kan.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Beetje jammer weer. Ik trek het nota bene naar me toe en dan ga je dit soort uitspraken doen.

Als alles de eerste dagen de verkeerde kant op valt, dan geeft de uitspraak "deze Spelen zijn gedoemd" prima de sfeer weer die je als volger kan hebben. Feitelijk is het zelfs geen kritiek. Dus degene die hier zwamt ben jij zelf.

Met roeigoud en tijdritgoud zou ik het verder nog niet fantastisch willen noemen allemaal. Dat baanwielrennen geloof ik ook wel. Hopelijk dat de voetbalvrouwen, de handbalvrouwen, de waterpolo'ers, een judoka of de atletiekploeg ergens goud pakt.

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5831 stemmen

Wat jij wil hoor. Zo heb je natuurlijk nooit ongelijk in je leven. Straks ben jij nog degene die onze sporters heeft gestimuleerd tot deze resultaten te komen. Ik was notabene degene die zei dat het goed gaat komen. So there's that

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

mister blonde schreef:

Ik was notabene degene die zei dat het goed gaat komen. So there's that

Wat denk je mb, zal het Nederlandse team deze Spelen nog een derde gouden medaille halen? Ik hoop dat je me gerust kan stellen!

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Overigens vind ik Judo wel echt suf om te kijken. Niet echt mijn ding. Je zit echt vaak naar niks te kijken heb ik het idee, maar dat kan ook mijn beperkte judokennis zijn.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Opvallende en onvoorspelbare tussentijden tot nu toe, geen pijl op te trekken.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ik zie Dumoulin hier wel brons pakken. Parcours lijkt me ideaal voor hem.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik hou nog 10 miljoen slagen om de arm. Geen idee hoe goed hij is. Porte rijdt echt volkomen achteruit zeg. Lijkt Bardet op een slechte dag wel.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

eRCee schreef:

Beetje jammer weer. Ik trek het nota bene naar me toe en dan ga je dit soort uitspraken doen.

Als alles de eerste dagen de verkeerde kant op valt, dan geeft de uitspraak "deze Spelen zijn gedoemd" prima de sfeer weer die je als volger kan hebben. Feitelijk is het zelfs geen kritiek. Dus degene die hier zwamt ben jij zelf.

Met roeigoud en tijdritgoud zou ik het verder nog niet fantastisch willen noemen allemaal. Dat baanwielrennen geloof ik ook wel. Hopelijk dat de voetbalvrouwen, de handbalvrouwen, de waterpolo'ers, een judoka of de atletiekploeg ergens goud pakt.

Er zijn wel meer kansen. Sowieso meerdere bij baanwielrennen, bmx, Kiran Badloe, hockeyvrouwen (die ben je echt nog vergeten te noemen)

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Beide handboogschutters vandaag uitgeschakeld. Morgen komt alleen Wijler nog in actie in de individuele versie hiervan.

Van Dijke (judo) naar de halve finale.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Zeker meer kansen, maar ik zoek met name even naar een gouden prestatie die me echt zou aanspreken. Die je onthoudt zeg maar. Badloe misschien dan, maar dat zeilen is als kijksport niet echt geweldig. Baanwielrennen is min of meer ingecalculeerd allemaal, bmx heb ik niks mee en hockeyvrouwen zou niet werkelijk bijzonder zijn.

Zwemgoud voor Heemskerk misschien nog als het meezit? Estafettelopen bij de vrouwen, die zijn volgens mij ook wereldtop? Femke Bol, zeker een kans. Hoe goed is Nadine Visser op dit moment? Kan Schippers nog wat?

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5831 stemmen

Tja, dus het moeten ook nog wel heel speciale medailles zijn die RC voldoende aanspreken?Maar nogmaals ook daar genoeg kans voor en mooie dingen op het programma. Dumoulin gaat geen medaille halen, vrees ik. Maar laat ik het ook een keer mis hebben!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

starbright boy schreef:

Ik hou nog 10 miljoen slagen om de arm. Geen idee hoe goed hij is. Porte rijdt echt volkomen achteruit zeg. Lijkt Bardet op een slechte dag wel.

Het lijkt erop dat de Tour-mannen tot nu toe niet in het voordeel zijn deze tijdrit.

Edit: h'm, nu ziet het er toch alweer anders uit met Uran. Houle heeft blijkbaar ook de Tour afgewerkt.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

mister blonde schreef:

Tja, dus het moeten ook nog wel heel speciale medailles zijn die RC voldoende aanspreken?

Ik ga nu verder niet meer reageren hierop, maar mag ik alsjeblieft op mijn manier sport volgen, dan mag jij het op jouw manier doen. Ik heb al eerder gezegd dat een landenspiegel mij minder zegt dan de individuele prestatie. Als dat voor jou niet zo is, prima, maar dring dat niet aan mij op. Vooral niet als je het niet kan laten een discussie altijd in het persoonlijke te trekken.

En ik geniet trouwens ook gewoon van sportprestaties als zodanig, zoals Pidcock en Carapaz (daarvoor heb ik echt staan juichen).

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5831 stemmen

We hebben nét nog van Vleuten gehad, die na het dramatische zilver waarin we rekenles kregen van een Oostenrijkse wiskundejuf die iedereen op alle mogelijk denkbare manieren over het hoofd heeft gezien, en dan iedereen op een minuut of meer zet. Die onthoud ik wel hoor.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

[quote]alexspyforever schreef:

(quote)

Zonde voor NL, maar gewoon een zeer zwakke dag gisteren. Zo slecht waren ze nog niet dit toernooi. België wel knap. Hebben het WK dacht ik nog nooit gehad, dan doe je het nu wel goed. Finale binnen bereik, want ze ontlopen Servië, die vrijwel zeker goud gaan halen lijkt me, in de semis.

Gewone basketbal volg ik ook, dat doe ik zelf namelijk in mijn vrije tijd Vrouwenbasketbal zit ik niet zo in. Zijn ze daar kanshebber in? Als je van een medaillekandidaat wint is dat wel netjes.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Femke Bol zou echt speciaal zijn inderdaad. Heemskerk op de 100m vrij ook. En uiteraard Henk Grol. Kijk nu al uit naar zijn interviews na afloop als hij goud haalt haha.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Geoghegan Hart heeft ook echt een seizoen waarin echt helemaal niks meer lukt dit jaar. Hij won vorig jaar de Giro nota bene.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Als ik iemand goud gun is het naast Dumoulin Henk Grol wel.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

starbright boy schreef:

Hij won vorig jaar de Giro nota bene.

Een achtvoudig onthoofde Giro.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Misschien een domme vraag maar worden de prestaties van Nederlandse sporters door hun sport kijkende landgenoten vooral beoordeeld op het behalen van succes, medailles? Misschien begreep ik dat fenomeen wat beter als België ook een rist aan medaillekandidaten had, maar ik betwijfel toch of ik er echt zo in zou opgaan. Ik begrijp dat de drempel net wat lager is om een sport te gaan volgen of waarderen als landgenoten meedoen. Ik begon zelf F1 fervent te volgen (nu een heel stuk minder) toen ik een jaar of 11 was niet omwille van Belg Thierry Boutsen maar gewoon omdat ik het leuk vond om te kijken. Eigenlijk kijk ik sport nog steeds op die manier. Haalt een landgenoot een medaille, leuk voor hem/haar maar ik ga me niet ineens trotser gaan voelen omdat ik dezelfde nationaliteit heb als de winnaar of medaille pakker. Uiteindelijk heb ik er geen persoonlijke band mee, moet vooral afgaan van hoe een sporter zich manifesteert tav de media. Ik neem even wielrennen als voorbeeld. Zo komen zowel WVA en MVDP sympathiek over en zo kan ik er nog wel veel opnoemen. Cavendish komt voor mij dan weer over als een vreselijke etter, idem voor Sagan dus daar heb ik niet de neiging om te gaan juichen.

Kortom zoals film of een TV serie, beluisteren van muziek, zie ik het bekijken van sport in de eerste plaats als entertainment. Ik begrijp die focus op succes van landgenoten en sporten enkel volgen als er landgenoten meedoen wel, maar niet zozeer dat het vooral leuk is als ze dan ook prijzen halen. Sommige lijken zelfs humeurig te worden bij gebrek aan succes van de vertegenwoordigers des vaderland.

Even over de tijdrit van de mannen. Belgische commentaargever Wuyts zegt hier nu dat tijdritten niet populair zijn voor de TV kijker, dat lijkt me dan ook de nagel op de kop. Het staat wel op maar dat is ook zoiets typisch voor op de achtergrond terwijl je wat anders doet. Ik denk dat het merendeel van de Belgen die er misschien vroeger zijn voor opgestaan dat enkel doen omdat er medaillekansen liggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.