- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Dan nog. Hij staat nu niet eens op de kaart en eindigt tussen Eritreeërs en Iraniërs.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Uran verslaat Evenepoel alvast, dat gaat geen medaille worden voor Evenepoel. Misschien ook een klein beetje karma, omdat hij de klim in de wegwedstrijd liet lopen.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Even over de tijdrit van de mannen. Belgische commentaargever Wuyts zegt hier nu dat tijdritten niet populair zijn voor de TV kijker, dat lijkt me dan ook de nagel op de kop. Het staat wel op maar dat is ook zoiets typisch voor op de achtergrond terwijl je wat anders doet. Ik denk dat het merendeel van de Belgen die er misschien vroeger zijn voor opgestaan dat enkel doen omdat er medaillekansen liggen.
Ik kan hier niet over meepraten want ik ben een fervent liefhebber van de tijdrit. Ik ben nog steeds chagrijnig dat de Tour de ploegentijdrit heeft verbannen. Alleen maar omdat de Fransen er niet goed in zijn.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ik ben trouwens oprecht dol op tijdritten. Er waren tijden dat ze te dominant waren grote rondes, maar nu is al jaren het tegendeel het geval. Het ideale rondeparcours heeft voor mij een proloog. Een vlakke tijdrit van een kilometer of 40. En afwisselend een klimtijdrit of ploegentijdrit.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Even over de tijdrit van de mannen. Belgische commentaargever Wuyts zegt hier nu dat tijdritten niet populair zijn voor de TV kijker, dat lijkt me dan ook de nagel op de kop. Het staat wel op maar dat is ook zoiets typisch voor op de achtergrond terwijl je wat anders doet. Ik denk dat het merendeel van de Belgen die er misschien vroeger zijn voor opgestaan dat enkel doen omdat er medaillekansen liggen.
Staat of valt met goeie tijdswaarneming en tussenpunten. Ten opzichte van andere sporten waarin het om het realiseren van een tijd gaat (schaatsen, zwemmen), blijft de veranderende omgeving een pluspunt van het tijdrijden.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Dan nog. Hij staat nu niet eens op de kaart en eindigt tussen Eritreeërs en Iraniërs.
Bovenmiddelmatig renner die op zo'n moment boven zich uit kan stijgen en daarna de weerslag krijgt van dat succes wanneer hij terug op z'n plaats valt? Lijkt mij meer een mentale kwestie dan een fysieke.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Dumoulin tot nu toe veruit de snelste bij het 1e tussenpunt! En Dumoulin is een meester in het indelen.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5831 stemmen
Als ie wint beloof ik de sfeer goed te houden op mm voor de rest van mijn dagen. Kan me niet voorstellen dat ie het volhoudt na het afgelopen jaar.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Eerst Annemiek aan het beesten en nu Il Farfallo?

happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Roglic sneller bij het eerste tussenpunt.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Thomas natuurlijk weer niet goed. Benieuwd naar Dennis.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Poh Cavagna kwam goed weg bij die drinkbus.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Dennis (die naar Jumbo-Visma gaat) blijft steken. Die had ik in gedachte voor een medaille, maar dat haalt ie waarschijnlijk niet.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Poeh dit gaat spannend worden zeg. Dumoulin gaat geen vierde worden ofzo he. Daar ben ik wel bang voor nu.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Zollen we dan 3 jumbo renners op het podium krijgen.
edit; Ganna zeilt er tussendoor
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Als je dit ziet dan is de tijdrit toch een schitterend mooi onderdeel?
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Superspannende tijdrit! Registratie niet optimaal in mijn ogen.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Sowieso vreemd dat er ronden gereden worden. Maakt het een stuk onoverzichtelijker.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Overigens vind ik Judo wel echt suf om te kijken. Niet echt mijn ding. Je zit echt vaak naar niks te kijken heb ik het idee, maar dat kan ook mijn beperkte judokennis zijn.
Heb je taekwondo al proberen te kijken? Ik zie enkel 2 mensen die elkaar constant tegen het hoofd proberen te tikken met hun voet (trappen kan ik het niet noemen). Daar lijkt zelfs minder variatie te zitten dan zwemmen en lopen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Dennis op 1 (!) seconde van Dumoulin:
"Dennis doet voorlopig niet mee, het gaat tussen Roglic en Dumoulin."
Herbert in topvorm.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Vijf renners voor drie medailles zo lijkt het.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Vier renners dus die strijden om 3 medailles. Er gaat iemand straks heel erg balen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Heb je taekwondo al proberen te kijken? Ik zie enkel 2 mensen die elkaar constant tegen het hoofd proberen te tikken met hun voet (trappen kan ik het niet noemen). Daar lijkt zelfs minder variatie te zitten dan zwemmen en lopen.
Nee Taekwondo ben ik nog niet tegen gekomen moet ik zeggen, maar ik geloof je meteen 
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Vijf inderdaad. Maar Roglic zal het wel redden.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Dumoulin maakt nog kans hoor. Eindigt altijd sterk in een tijdrit!
Roglic goud zou ook prachtig mooi zijn.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
King Kong Küng ook nog in de buurt.
Hartslagje richting 200 in de 2e ronde 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.