• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.911 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ja dat is echt heel bijzonder weer.

Flavio

• 4898 berichten
  • 5235 stemmen

Ook wel bijzonder hoe de uitschakeling van een willekeurige hooggeplaatste tennister (eerst Barty, nu Osaka) nog steeds 'verrassend' wordt genoemd. Vrouwentennis blijft een op drift geraakt schip in de Bermuda driehoek.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

The Oceanic Six schreef:

KLM bevestigt: bemanning 'coronavlucht' Tokio niet getest | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Wat een vreselijke bende debielen bij de KLM en bij de NOCNSF. Waar heb je in godsnaam een chef de mission voor als ze niet eens een veilige vlucht kunnen regelen?

Schandalig hoe amateuristisch dit land om gaat met topsporters die jaren trainen voor de Spelen.

Nu moet ik ook zeggen dat de Britten met bijna 900 sporters hetzelfde hebben gedaan. Gewoon een lijnvlucht tussen het normale volk. Nul besmettingen. Dus je moet ook wel een beetje geluk hebben. Hoe die besmettingen zijn ontstaan weet niemand nog.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2204 stemmen

starbright boy schreef:

In het kader van gek nieuws over de fietsonderdelen: De Japanners gaan in de mountain bike wedstrijd voor vrouwen op de plek waar Van Der Poel viel....... de plank terugleggen

Ik las iets vanwege het weer dat het op de landingsplek glad was en het zonder plank te gevaarlijk werd. Wat er precies van waar is geen idee.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4262 stemmen

starbright boy schreef:

In het kader van gek nieuws over de fietsonderdelen: De Japanners gaan in de mountain bike wedstrijd voor vrouwen op de plek waar Van Der Poel viel....... de plank terugleggen

Nu we het toch over gek nieuws m.b.t. de fietsonderdelen hebben: Anna van der Breggen gevallen nadat ze van fiets werd getrokken | WielerFlits

Gelukkig zonder erg, zo lijkt het.

Bij het mountainbiken toch enigszins een verrassende uitslag met de 3 Zwitsers in de top 3 (al lijken ze werkelijk altijd bij elkaar in de buurt te rijden). Wat betreft de podiumplekken weer een vrije saaie race. Geen Lecomte, terwijl zij domineert dit jaar. De twee Anne's namens Nederland erg sterk, ondanks mindere start. Terpstra 5e. Tauber 11e. Tauber leek lange tijd toch nog een minuscuul kansje op brons te maken, maar zakte door enkele foutjes naar de 5e/6e plek. Toen ze ook nog eens mechanische pech kreeg zat de race er wel op. Jammer, want ze verdiende meer.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Zoals het nu lijkt blijft team NL t/m vandaag op een schamele 3x zilver staan.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

extra wedstrijd voor NL 3x3. Kwartfinale na de nederlaag tegen Letland. België rechtstreeks naar de semis.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

gauke schreef:

Zoals het nu lijkt blijft team NL t/m vandaag op een schamele 3x zilver staan.

Er stond voor vandaag simpelweg geen grote medaillekans gepland. Dus dat er vandaag niets bijkomt is niet gek. Komende nacht kan er wel weer wat gebeuren.

Overigens was het 2016 ook wachten voordat het loskwam. maar dat weet bijna niemand meer. Je kunt dat zelfs in dit topic terugzien.

De Amerikaanse site Five Thirty Eight verwacht van Nederland 19 medailles. We staan nu op 3 en dat is één meer dan zij hadden ingeschat.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Ja roeien vannacht. Dat wordt medailles binnen harken. Tijdrijden mannen en vrouwen. Zeker vrouwen maken wel een kans. Woensdag wordt een mooi dagje. Judo morgen, maar weet niet wie dan in actie komt. Altijd kans.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Van Dijke (regerend Europees kampioen) en van 't end (2019 wereldkampioen) komen in actie bij het judo morgen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

De beste turnster ter wereld Simone Biles trekt zich terug uit het Amerikaanse team wegens een "medical issue". Dat scheelt letterlijk een handvol medailles.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

happie schreef:

extra wedstrijd voor NL 3x3. Kwartfinale na de nederlaag tegen Letland. België rechtstreeks naar de semis.

Kwartfinale word ook verloren door NL. Slechte pot weer net als eerder vandaag. Nu 1 uit 8 2 punters, die waren bij Rusland beter verzorg. Slechte start weer door op dat moment ook slechte aanvallen inside. Als je ook zo slap inloopt terwijl de Russen in foutenlast zijn, dan doe je sowieso iets niet goed.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

starbright boy schreef:

De beste turnster ter wereld Simone Biles trekt zich terug uit het Amerikaanse team wegens een "medical issue". Dat scheelt letterlijk een handvol medailles.

Dat nieuws wijzigde voortdurend dan weer mentaal probleem, dan weer medisch. Zeker geen officiële terugtrekking. Voor hetzelfde geld staat ze misschien wel in de all-around en toestelfinales. Maar ik vrees dat ze behoorlijk kritiek gaat krijgen nu dat USA geen goud haalde in de teamfinale. Bravo trouwens aan de Russische gymnasten goud bij zowel mannen als vrouwen. Ik gun Biles wel een mooi afscheid als wellicht grootste gymnaste aller tijden, maar als ze niet meedoet krijgen we een behoorlijk open all-around finale.

happie jammer voor NL, terwijl de Belgen rechtstreeks naar de semi's gaan met kans op een medaille, da t is wel even onverwacht. Weet niet of je het gewone basketbal volgt, maar ik heb gekeken naar de Belgische dames die onverhoopt wonnen van medaillekandidaat Australië. Ben best wel fan van beide basketbaldisciplines. Het hielp natuurlijk wel mee dat mn eigen land in beide disciplines vertegenwoordigd was.

Wat MVDP betreft. Ik blijf het vreemd vinden dat hij als enige niet zou hebben geweten dat die plank was weggenomen bij de race. De Nederlandse bondscoach beweert dat hij het herhaaldelijk had gezegd dat de plank er niet lag. Papa Adri VDP zei gisteren nog op Sporza en vandaag ook weer in de krant dat hij niet denkt dat zijn zoon zou liegen over die onwetendheid. Beetje woord tegen woord. Is MVDP zo in zijn eigen cocon dat hij zo cruciale informatie niet heeft opgeslagen? Sympathieke jongen maar komt toch soms een beetje simpel over op die manier.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Flavio schreef:

Ook wel bijzonder hoe de uitschakeling van een willekeurige hooggeplaatste tennister (eerst Barty, nu Osaka) nog steeds 'verrassend' wordt genoemd. Vrouwentennis blijft een op drift geraakt schip in de Bermuda driehoek.

Gek bij de vrouwen triatlon was de winnares van Bermuda De eerste keer olympisch goud voor dit land, nog maar de 2de in hun geschiedenis (de eerste was een bronzen voor een bokser in 1976).

Bij taekwondo mannen +80 kg (zilver) ook nog maar 2de medaille ooit voor Noord-Macedonië, de eerste was een bronzen in 2000 voor een worstelaar.

En in het gewichtheffen vrouwen 59 kg was er een eerste olympische medaille (zilver) ooit voor Turkmenistan. En ook bij de vrouwelijke gewichtheffers 55 kg een allereerste gouden olympische medaille voor de Filippijnen.

Aardig wat sportgeschiedenis geschreven deze dagen.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Ik maakte eerder hier een gelijke opmerking over PvdH

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

alexspyforever schreef:

Wat MVDP betreft. Ik blijf het vreemd vinden dat hij als enige niet zou hebben geweten dat die plank was weggenomen bij de race. De Nederlandse bondscoach beweert dat hij het herhaaldelijk had gezegd dat de plank er niet lag. Papa Adri VDP zei gisteren nog op Sporza en vandaag ook weer in de krant dat hij niet denkt dat zijn zoon zou liegen over die onwetendheid. Beetje woord tegen woord. Is MVDP zo in zijn eigen cocon dat hij zo cruciale informatie niet heeft opgeslagen? Sympathieke jongen maar komt toch soms een beetje simpel over op die manier.

Bij dit soort dingen gaat het er meer om hóe het gecommuniceerd is, dan dát het gecommuniceerd is. Blijkbaar hebben het team en de coach gemeend dat het afdoende besproken is, maar toch was het bij Mathieu niet duidelijk geworden dat de plank er niet lag. Dat ligt dan aan beide partijen.

Het interview van Milan Vader vind ik veelzeggend. Die geeft aan dat op de dag van de wedstrijd (dat is dus al veel te laat!) bij de lunch Mathieu erover begon dat iedereen daar de drop nam, dat hij zelf dat plankje gebruikte, en toen heeft Vader iets geantwoord als: "Maar bij het testevent in 2019 hadden ze die plank weggehaald".

Als dit werkelijk het niveau van de communicatie is geweest, dan is dat natuurlijk bedroevend in alle opzichten.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Allebei de stukjes die je linkt zijn columns en die horen een beetje een prikkelende mening te bevatten en dat is ook puur de mening van de columnist. En in de Volkskrant staan er van verschillende politieke kleur. Met name de eerste column is tamelijk matig, dat wel.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Mijn excuses voor het niet helemaal on-topic gerelateerde betoog, maar in het licht van de linkjes wou ik het toch even kwijt.

Liever niet doen eigenlijk, want dit is niks meer dan de mening van twee van de vele tientallen columnisten die Nederland rijk (?) is, meer niet. Maar nu het er staat stel ik voor dat we het hier verder bij laten en geen politieke discussie gaan voeren.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2204 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Liever niet doen eigenlijk, want dit is niks meer dan de mening van twee van de vele tientallen columnisten die Nederland rijk (?) is, meer niet. Maar nu het er staat stel ik voor dat we het hier verder bij laten en geen politieke discussie gaan voeren.

Eens en ik weet ook dat het in principe niet de bedoeling is. Maar moet zeggen: het lucht wel even op en na 10 minuten kun je het nog prima weghalen. Wat nu gedaan is. Zo kan dit topic gebruikt worden waar het bedoeld voor is.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Ik denk dat we morgen (vannacht) wel kunnen omdopen tot Nederlandse sport feestdag. Zoveel serieuze medaillekansen (roeien, wielrennen, judo, boksen), en dan hebben we ook nog Kamminga, de hockeydames, Ranomi en Femke. De slingers kunnen morgen opgehangen worden.

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5831 stemmen

Vooral die 6 of 7 roeifinales ... dat kunnen écht een hoop medailles worden morgen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Ik denk dat we morgen (vannacht) wel kunnen omdopen tot Nederlandse sport feestdag. Zoveel serieuze medaillekansen (roeien, wielrennen, judo, boksen), en dan hebben we ook nog Kamminga, de hockeydames, Ranomi en Femke. De slingers kunnen morgen opgehangen worden.

Ik hoop dat je ook nog plezier kan beleven aan het kijken van sport zonder deelname of finales met landgenoten?

Nederland maakte trouwens tot vandaag ook kans op een medaille in 3 x 3 basket en er was ook een Nederlandse skate-ster die in de finale geraakte waar ze knap 5de werd.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik hoop dat je ook nog plezier kan beleven aan het kijken van sport zonder deelname of finales met landgenoten?

Nederland maakte trouwens tot vandaag ook kans op een medaille in 3 x 3 basket en er was ook een Nederlandse skate-ster die in de finale geraakte waar ze knap 5de werd.

Uiteraard. 3 tegen 3 basketbal en 'plankje rijden' laat ik aan mij voorbijgaan, maar voetbal, basketbal (echt basketbal), zwemmen, roeien, volleybal, wielrennen, handbal, atletiek (alles), triatlon, judo, kanovaren etc. vind ik echt leuk om naar te kijken zelfs zonder Nederlanders. Alleen hockey en handboog schieten kan ik alleen kijken als Nederland meedoet. En sporten als zeilen, beachvolleybal, schermen, paardrijden en de vechtsporten laat ik aan mij voorbijgaan.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik wilde net posten dat iemand al eerder gelinkt had naar die weinigzeggende column maar diegene heeft terecht zijn post verwijderd. Duidelijk geschreven om reacties uit te lokken (en dat lijkt toch weer te lukken jammergenoeg) , maar er is geen hond die dit ernstig neemt. Kranten meten de interactie op berichten (bijvoorbeeld door ze te linken). Ik denk dat deze columnist (van wie ik tot vandaag nog nooit gehoord had) eerder een waarschuwing kreeg dat zijn interactiecijfer omhoog moest.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Sowieso, de Volkskrant. Da's qua politiek correcte zurigheid een kind van Femke Halsema en Jesse Klaver. Bah.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Net als bij vd Poel? De wielerdames? Ik wil het eerst zien, dan geloven.

Ik vind het trouwens wel jammer dat alles 's nachts is. Ik werk gewoon overdag, ga er dus niet mijn wekker voor zetten. Om die reden is dit ook geen memorabele Spelen voor me. Het meeste zie ik in samenvatting of met flitsen en dan is er ook nog geen publiek bij om het sfeervol te maken. Jammer hoor. Ik verheug me veel meer op Parijs 2024.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Bij de heren verwacht ik geen wielrenmedaille morgenochtend, bij de dames eigenlijk wel. Mits ze op de fiets blijven enzo en je weet in dit wielertournooi. maar nooit. Wielrennen op de weg is een van de weinige sporten waar wel publiek is trouwens, Maar de grootste kansen zitten bij roeien.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Net als bij vd Poel? De wielerdames? Ik wil het eerst zien, dan geloven.

Ik vind het trouwens wel jammer dat alles 's nachts is. Ik werk gewoon overdag, ga er dus niet mijn wekker voor zetten. Om die reden is dit ook geen memorabele Spelen voor me. Het meeste zie ik in samenvatting of met flitsen en dan is er ook nog geen publiek bij om het sfeervol te maken. Jammer hoor. Ik verheug me veel meer op Parijs 2024.

Ik kan met dat voorlopige abonnement op eurosport player wel in uitgesteld relais kijken als een sport me echt boeit heb ik oa gedaan bij softball en skaten. Ik heb het 'geluk' dat ik een paar weken op non-actief zit waardoor ik er ook de tijd voor heb. Maar het is wel redelijk vervelend dat er ook veel finales voor ons 's nachts vallen. Ik interesseer me weinig aan zwemmen en roeien maar best wel kut als je die als liefhebber live zou willen volgen en dat je enkel de reeksen op een voor jou normale tijd kan kijken. Het duurt nog wel even maar de finale in het damesvoetbal is als ik me niet vergis om 11 u lokale tijd. Niet alleen vind ik het wel heel vreemd (om niet te zeggen stupide) om de finale van een landentornooi in de voormiddag te laten doorgaan, maar voor Europeanen die deze wedstrijd willen zien (ik eigenlijk ook wel) is het vooruitzicht om klaar te zitten om 4u in de ochtend toch niet erg leuk...

En wat dat gebrek aan publiek betreft misschien is dat ook een van de redenen dat Simone Biles helemaal niet gemotiveerd is. Denk dat die echt kickt op die sfeer en aanmoedigingen die een publiek brengt.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

En toen reed Van Vleuten wel iedereen op een hoopje. Een mnuut verschil tussen haar en de rest. Dat is heel erg dominant. Twee keer goud een keer brons tot nu toe vannacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.