• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.064 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Botsing met official hadden we nog niet op de Bingo toch?

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

alexspyforever schreef:

Wat mij vooral stoort is dat toerisme in het zwemmen, dat vooral dient om de toppers aan zoveel mogelijk medailles te helpen. Dezelfde discipline dat wel maar zie je nu verschil of vlinderslag boeiender is dan een schoolslag bijvoorbeeld, voor mij is het steeds weer baantjes trekken in je eigen lijntje.

Voor alle duidelijkheid, ik bedoel iets helemaal anders met "toerisme".

Ik heb het dan over sporters die beperkt buiten hun kerndiscipline meesporten om dan met allerhande medailles en truien aan de haal te gaan. Zoals je bijvoorbeeld ook cyclocrossers hebt die met BK meerijden. Extreem lullig als er dan zo eentje zou winnen, want dan zie je dus die trui een heel jaar niet in het peleton.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

3x3 Orange Lions verslaan Polen wel na verlenging. Gewoon met Bekkering er weer bij. Wat een heerlijk gevecht was het. Lekkere floater van Dimeo aan het einde waarmee hij de wedstrijd besliste. Alles in eigen hand om de halve finale te halen en de kwartfinale te ontlopen. Winnen van Letland volstaat. Anders word het rekenen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Op het hoogste niveau volleyballen met een mondmasker op, merkwaardig (bij Brazilië een aantal spelers).

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

happie schreef:

3x3 Orange Lions verslaan Polen wel na verlenging. Gewoon met Bekkering er weer bij. Wat een heerlijk gevecht was het. Lekkere floater van Dimeo aan het einde waarmee hij de wedstrijd besliste. Alles in eigen hand om de halve finale te halen en de kwartfinale te ontlopen. Winnen van Letland volstaat. Anders word het rekenen.

Nederland toch al geplaatst? Ze staan nu alleen tweede, ze komen morgen minstens op 11 punten. België wordt meer rekenen bij verlies, maar in principe voldoende bij een nipte nederlaag lijkt het.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Wat is dat 3 tegen 3 basketbal toch een aanfluiting. 6 van de 8 landen zijn Europees(en ja, Rusland reken ik daar ook toe). Er doen dus maar acht landen mee waarvan 6 uit één continent. Wat is hier Olympisch aan? Waar is de VS? Brazilië, Nigeria, Australië, Argentinië, Frankrijk, Italië, Duitsland, Spanje, Canada, Griekenland? Allemaal grote basketballanden. Is dit te min voor ze? Ik geef ze geen ongelijk overigens. En wij straks blij zijn omdat we zilver halen tegen de lamme en de blinde.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5983 stemmen

Wat is er met het IQ van de Nederlandse sporters (en begeleiding) gebeurd in Japan.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4675.jpg?cb=1548000915

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

IH88 schreef:

Wat is dat 3 tegen 3 basketbal toch een aanfluiting. 6 van de 8 landen zijn Europees(en ja, Rusland reken ik daar ook toe). Er doen dus maar acht landen mee waarvan 6 uit één continent. Wat is hier Olympisch aan? Waar is de VS? Brazilië, Nigeria, Australië, Argentinië, Frankrijk, Italië, Duitsland, Spanje, Canada, Griekenland? Allemaal grote basketballanden. Is dit te min voor ze? Ik geef ze geen ongelijk overigens. En wij straks blij zijn omdat we zilver halen tegen de lamme en de blinde.

Er zijn Olympische kwalificatie tournooien geweest. Het Nederlands team heeft bijvoorbeeld verrassend het team van de USA uitgeschakeld.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

De VS (regerend wereldkampioen 3x3,) en Frankrijk heeft Nederland mee afgerekend in het OKT. Wereldtop in 3x3 zijn o.a. die twee, Servië, Polen en Letland.

OKT word niet per continent gedaan, maar de hele wereld op één hoop.

Is totaal niet te vergelijken met 5 tegen 5.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Nederland toch al geplaatst? Ze staan nu alleen tweede, ze komen morgen minstens op 11 punten. België wordt meer rekenen bij verlies, maar in principe voldoende bij een nipte nederlaag lijkt het.

10 punten dan. Ik weet niet wat de selectiecriteria is bij gelijk aantal punten.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

happie schreef:

De VS (regerend wereldkampioen 3x3,) en Frankrijk heeft Nederland mee afgerekend in het OKT. Wereldtop in 3x3 zijn o.a. die twee, Servië, Polen en Letland.

OKT word niet per continent gedaan, maar de hele wereld op één hoop.

Is totaal niet te vergelijken met 5 tegen 5.

Nee ik zie het ja. Geef mij maar vijf tegen vijf. Maar dat kan toch niet? Net zoals met volleybal, handbal, hockey etc. gebeurd horen kwalificaties gewoon per continent te gebeuren. En meer landen toelaten. Anders krijg je dit gedrocht van een discipline.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

IH88 schreef:

Net zoals met volleybal, handbal, hockey etc. gebeurd horen kwalificaties gewoon per continent te gebeuren. En meer landen toelaten. Anders krijg je dit gedrocht van een discipline.

Dus je wil meer slechte landen om de discipline een hoger aanzien te geven?

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Dus je wil meer slechte landen om de discipline een hoger aanzien te geven?

Nou ja, je kan mij niet wijs maken dat Japan of China beter in basketballen zijn dan de Verenigde Staten, Frankrijk, Spanje, Brazilië, Argentinië, Australië etc. Dus ja, als je die landen mee laat doen (plus een Afrikaans land als Nigeria) dan gaat het niveau omhoog.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Nee ik zie het ja. Geef mij maar vijf tegen vijf. Maar dat kan toch niet? Net zoals met volleybal, handbal, hockey etc. gebeurd horen kwalificaties gewoon per continent te gebeuren. En meer landen toelaten. Anders krijg je dit gedrocht van een discipline.

Het is de eerste keer. Wellicht schroeven ze het in de toekomst op naar meer ploegen.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

happie schreef:

(quote)

Het is de eerste keer. Wellicht schroeven ze het in de toekomst op naar meer ploegen.

Laten we het hopen, want dit is echt een aanfluiting.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

IH88 schreef:

Nou ja, je kan mij niet wijs maken dat Japan of China beter in basketballen zijn dan de Verenigde Staten, Frankrijk, Spanje, Brazilië, Argentinië, Australië etc. Dus ja, als je die landen mee laat doen (plus een Afrikaans land als Nigeria) dan gaat het niveau omhoog.

Tja, zo gaat dat toch gewoon met qualificatie toernooien?

Blijkbaar is de US ook gewoon minder dan de Nederlandse ploeg, hadden ze maar moeten winnen. Ik volg het zelf verder niet, maar het zou me niet verbazen dat in de US véél meer naar de 5x5 formule gekeken wordt, waardoor de 3x3 wat verwaarloosd wordt?

Vraag is ook hoe sterk het de USA ook boeit (aangezien ze in de 5x5 ook niet meteen hun allersterkste team opstellen).

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Blijkbaar is de US ook gewoon minder dan de Nederlandse ploeg, hadden ze maar moeten winnen. Ik volg het zelf verder niet, maar het zou me niet verbazen dat in de US véél meer naar de 5x5 formule gekeken wordt, waardoor de 3x3 wat verwaarloosd wordt?

Vraag is ook hoe sterk het de USA ook boeit (aangezien ze in de 5x5 ook niet meteen hun allersterkste team opstellen).

Ik denk dat ze het inderdaad niet zo serieus nemen. Anders verlies je niet van een basketbal C-land als Nederland . De Amerikaanse vrouwen nemen het in ieder geval een stuk serieuzer. 3 tegen 3, maar ik denk ook 5 tegen 5.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Vd Poel met een black out, een BMX-er tegen een official aan geknald en zijn knie breekt.

Alsof het niet slechter kon na het weekend, maar we bewezen het tegendeel

Achja, ergens ook wel weer lachen. Dit is een Spelen om voor Oranje nooit te vergeten, alleen net anders.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Een corona uitbraak bij de hockeydames zou het allemaal helemaal volmaken. Of Sifan Hassan die uitglijdt in de douche .

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Een paar aansprekende atletiek resultaten kan het nog redden. Of judo-goud bijvoorbeeld (op Ippon dan he), zou ook wel weer eens heel mooi zijn.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

NBA spelers mogen hier sowieso niet aan deelnemen. Ze spelen het in het seizoen niet en ik betwijfel of ze dat mogen van hun club. Dus er valt niks te verwaarlozen.

3x3 is vaak ook gewoon een andere carrière. 3 van de Nederlanders zijn in 2019 gestopt met de 5x5 en Bekkering zelfs al in 2016.

Is bij 5 tegen 5 niet altijd de keuze die het land neemt. Dit zijn de sterkste spelers. De rest wil niet of is geblesseerd.

Voor het eerste dreamteam namen ze het niet serieus.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

happie schreef:

NBA spelers mogen hier sowieso niet aan deelnemen. Ze spelen het in het seizoen niet en ik betwijfel of ze dat mogen van hun club. Dus er valt niks te verwaarlozen.

Ik bedoel dat je als goed basketballende Amerikaan wellicht veel sneller voor de NBA zal kiezen, terwijl een goed basketballende Nederland misschien iets meer oppurtuniteit ziet in de 3x3?

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik bedoel dat je als goed basketballende Amerikaan wellicht veel sneller voor de NBA zal kiezen, terwijl een goed basketballende Nederland misschien iets meer oppurtuniteit ziet in de 3x3?

..... maar team USA is wel de regerend wereldkampioen, dus ze nemen het wel serieus. Het was dan ook een complete verrassing dat ze door Nederland werden uitgeschakeld.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Oh zeker. In de NBA valt meer te verdienen. Aan de andere kant is deze sport maar een paar jaar jong, dus snap ik wel dat de meeste spelers daar nog niet voor kiezen en een NBA seizoen is ook nog groter.

Bij Nederland zijn het ook 4 spelers, die de 30 al gepasseerd zijn en het maximale in de zaal al gepresteerd hebben. Werkt ook wel mee, dat de kwaliteit voor Oranje in het 5 tegen 5 niet breed genoeg is.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie schreef:

(quote)

Graag en bij het mannenvoetbal 4 ploegen minder ter compensatie.

Rugby Sevens is trouwens begonnen. Wat vinden jullie daarvan?

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Van der poel dit. Van der poel dat. Maar ondertussen dingt hij serieus mee voor de foto van het jaar.

Olympische mountainbikedroom Van der Poel spat uiteen door vroege val | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

KLM bevestigt: bemanning 'coronavlucht' Tokio niet getest | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Wat een vreselijke bende debielen bij de KLM en bij de NOCNSF. Waar heb je in godsnaam een chef de mission voor als ze niet eens een veilige vlucht kunnen regelen?

Schandalig hoe amateuristisch dit land om gaat met topsporters die jaren trainen voor de Spelen.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

The Oceanic Six schreef:

KLM bevestigt: bemanning 'coronavlucht' Tokio niet getest | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Wat een vreselijke bende debielen bij de KLM en bij de NOCNSF. Waar heb je in godsnaam een chef de mission voor als ze niet eens een veilige vlucht kunnen regelen?

Schandalig hoe amateuristisch dit land om gaat met topsporters die jaren trainen voor de Spelen.

Een goed zwemmer (v.d. Hoogeband) is niet automatisch een goed teamleider. Ik heb de indruk dat hij iedere dag druk bezig is om zijn eigen straatje schoon te vegen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

In het kader van gek nieuws over de fietsonderdelen: De Japanners gaan in de mountain bike wedstrijd voor vrouwen op de plek waar Van Der Poel viel....... de plank terugleggen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.