- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
https://twitter.com/mathieuvdpoel/status/1419573776082030595
MvdP dacht dat er een plank op die plek zou liggen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Nou ik vind voetbal en hockey toch wel erg verschillend. Ook verschrikkelijk duf om te doen trouwens hockey, moest t vaak op school doen.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
https://twitter.com/mathieuvdpoel/status/1419573776082030595
MvdP dacht dat er een plank op die plek zou liggen.
Vader zegt dan weer dat het gewoon besproken is. Voor VdP vind ik het toch een beetje karma (niet dat ik daar verder in geloof).
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
België wint het duel der lage landen in 3 x 3 basket. Bij gelijke stand en overtime zeggen ze dan doodleuk dat ze gaan overschakelen naar mannenturnen en manen de kijker die het verdere verloop wil weten om verder te kijken via de Sporza livestream, die dan vervolgens gewoon niet werkt... Heb het via eurosport player dan toch te weten gekomen. Stel amateurs bij Sporza soms. Nuja wel knap van Nederland dat ze ondanks dat ze zowat de hele wedstrijd zonder vervanging moesten spelen slechts nipt hebben verloren.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
De interesse in (vrouwen)hockey is op MM nogal laag geloof ik? Ik ben hier nog geen fervente hockeyfans tegengekomen ondanks de sterkte van Nederland bij zowel mannen als vrouwen. Nu goed de Belgische mannen zijn ook top maar ik zie hier vooralsnog geen hockeygekte onder de algemene bevolking. Zelf ben ik ook niet zo gecharmeerd door de sport. Gisteren wat handbal gekeken dat vond ik wel interessant.
En ja best wel kut voor MVDP, daar 5 jaar naar toe gewerkt en uit de Tour gestapt om zich te kunnen focussen op MBK/ Nu begin ik me af te vragen wat een strijd we hadden kunnen hebben tussen Mathieu en Wout in de olympische wegrace.
Ik wel hockeygek, beoefen de sport zelf ook, net als mijn kinderen. Maar had ook de indruk dat hier hier op MM niet echt leeft, dus zweeg ik er maar over 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Coronavlucht der Nederlanders
Hockeyen met zijn twaalven
Ik dacht dat ik 1 was-gate
Het plankje van Mathieu

gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Kom op mensen, ze hebben net iets meer dan 10% van de medailles verdeeld. Er komen nog zo veel kansen. Het moet niet blijven voortduren, maar dat gaat het ook niet. En 2 van de 3 zilveren medailles zijn al een hele prestatie (de derde ook, maar dat was toch een tegenvaller).
Tot nu toe zijn er wel fiks meer tegenvallers en nauwelijks tot geen verrassingen...... Dus maar hopen dat het tij keert.....
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Vader zegt dan weer dat het gewoon besproken is. Voor VdP vind ik het toch een beetje karma (niet dat ik daar verder in geloof).
Karma? Waarvoor? Toch niet dat hij uit de Tour is gestapt waar zijn sponsor en de tourorganisator hem persé in wilden hebben terwijl het grote doel waar hij al jaren na toewerkte een jaar was verplaatst en dus zou overlappen?
Gewoon een heel domme fout van Mathieu vandaag. Maar Pidcock was ook héél goed.
Afijn. Over gedoemde spelen gesproken, het vrouwenwaterpolo kan er ook wat van. 8-4 voor staan en alsnog kansloos verliezen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Overigens begonnen we vijf jaar terug precies hetzelfde. Ook met een berg tegenvallers en vrij weinig positief nieuws. Dat draaide nog wel aardig bij.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
België wint het duel der lage landen in 3 x 3 basket. Bij gelijke stand en overtime zeggen ze dan doodleuk dat ze gaan overschakelen naar mannenturnen en manen de kijker die het verdere verloop wil weten om verder te kijken via de Sporza livestream, die dan vervolgens gewoon niet werkt... Heb het via eurosport player dan toch te weten gekomen. Stel amateurs bij Sporza soms. Nuja wel knap van Nederland dat ze ondanks dat ze zowat de hele wedstrijd zonder vervanging moesten spelen slechts nipt hebben verloren.
Zonde voor ons. Leuk voor jullie
Wel jammer voor NL. Hopen dat Bekkering vanmiddag tegen Polen weer speelt. Ondanks, dat ze goed terug kwamen was NL toch niet scherp. Gaven toch regelmatig easy baskets weg aan België. Terwijl België defensive erg goed weerstand bood. NL moest hard werken voor de punten, maar een echte big man werd gemist. Zeker het eerste deel waren ze in de bucket zeer zwak.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Karma? Waarvoor? Toch niet dat hij uit de Tour is gestapt waar zijn sponsor en de tourorganisator hem persé in wilden hebben terwijl het grote doel waar hij al jaren na toewerkte een jaar was verplaatst en dus zou overlappen?
Wel ja, daarvoor.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Tot nu toe zijn er wel fiks meer tegenvallers en nauwelijks tot geen verrassingen...... Dus maar hopen dat het tij keert.....
Qua verrassingen denk ik dat er deze Spelen niet veel meer inzit. Misschien Femke Bol, maar dat is natuurlijk geen echte verrassing. Femke Heemskerk 100m vrij? Dat zou misschien een verrassing zijn. Ik zie in ieder geval geen Sanne Wevers -achtige verassingen meer. Bij roeien zijn de verwachtingen al hoog, bij zeilen ook. Baanwielrennen idem dito.
Een medaille voor de voetbal/handbal/waterpolodames? Daar zit misschien wel een verrassing in, hoewel het geen Sanne Wevers verrassing zal zijn. De vrouwen in die sporten behoren al tot de wereldtop. Bij judo behoren we al tot de top, dus daar kunnen alleen maar teleurstellingen vandaan komen. Henk Grol een medaille is echt geweldig, maar zal geen complete verrassing zijn.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Kenmerk van verrassingen is nu juist dat je ze niet ziet aankomen. Dus een of andere judoka waar ik nog nooit van gehoord heb of iemand waarvan finale van acht al leuk lijkt die dan ineens wint. Dat kun je vooraf dus ook niet inschatten.
Lebarron
-
- 1018 berichten
- 702 stemmen
Ik verbaas me er over dat sporten als 3 tegen 3 basketbal en skateboarden op de Olympische spelen aanwezig zijn terwijl een grote en zeer populaire tak van sport als MMA volledig genegeerd wordt. Pankration, één van de eerste vormen van MMA, was bij de originele Olympische Spelen een vast onderdeel net als discuswerpen, kogelstoten en de marathon.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
3x3 basket. Wie verzint dit soort onzinsporten?
Lebarron
-
- 1018 berichten
- 702 stemmen
Ik vermoed Camiel Eurlings, die heeft wel vaker achterlijke ideeën.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Kenmerk van verrassingen is nu juist dat je ze niet ziet aankomen. Dus een of andere judoka waar ik nog nooit van gehoord heb of iemand waarvan finale van acht al leuk lijkt die dan ineens wint. Dat kun je vooraf dus ook niet inschatten.
Nee ok, maar al onze judoka's staan volgens mij best hoog op de wereldranglijst. Dus als die een medaille winnen ben ik erg blij, maar ik zal niet van mijn stoel vallen van verbazing
. Alleen Savelkous na haar horrorblessure zou echt voor een verrassing kunnen zorgen.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Helemaal mee eens. Alleen maar om jongeren te trekken (wat niet lukt). Dat hele skate-gedoe is ook al zo belachelijk. Surfen? Het is een kwestie van tijd dat E-sports ook Olympisch wordt. Dan stop ik met kijken.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Volgens mij wel.
Na haar uitschakeling in het damesdubbel betekent dat ook meteen einde carrière voor Bertens omdat ze zich nu hierdoor terugtrekt uit gemengd dubbel.
Inderdaad dit heeft ook consequenties voor het gemengde dubbel. Waarom zou Koolhof Rojer niet mogen vervangen in het mixed dubbel? Hij is er toch en was aan het dubbelen met Rojer.
Lebarron
-
- 1018 berichten
- 702 stemmen
Helemaal mee eens. Alleen maar om jongeren te trekken (wat niet lukt). Dat hele skate-gedoe is ook al zo belachelijk. Surfen? Het is een kwestie van tijd dat E-sports ook Olympisch wordt. Dan stop ik met kijken.
Of denksporten als kruiswoordpuzzels, Sudoku en wordfeud.... Misschien dat jongeren wel zouden kijken naar MMA of Freerunning als olympisch onderdeel.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Inderdaad dit heeft ook consequenties voor het gemengde dubbel. Waarom zou Koolhof Rojer niet mogen vervangen in het mixed dubbel? Hij is er toch en was aan het dubbelen met Rojer.
Loopbaan Bertens voorbij na nederlaag in olympisch dubbeltoernooi | NOS
Als ik het zo lees mochten ze wel meedoen (met één gemengd dubbel), maar dat andere paar kon het mentaal niet meer opbrengen of zoiets. Rojer/Bertens mochten uiteraard niet meer dubbelen, maar Schuurs/Koolhof wel (Of Bertens/Koolhof). Maar die zijn door de terneergeslagen stemming (het zijn de Spelen hallo!) niet meer in staat om te spelen. Ik vind het maar een vreemd verhaal.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Loopbaan Bertens voorbij na nederlaag in olympisch dubbeltoernooi | NOS
Als ik het zo lees mochten ze wel meedoen (met één gemengd dubbel), maar dat andere paar kon het mentaal niet meer opbrengen of zoiets. Rojer/Bertens mochten uiteraard niet meer dubbelen, maar Schuurs/Koolhof wel (Of Bertens/Koolhof). Maar die zijn door de terneergeslagen stemming (het zijn de Spelen hallo!) niet meer in staat om te spelen. Ik vind het maar een vreemd verhaal.
Ja vreemd inderdaad. Dit kan je ook verwachten toch, dat er iemand is, die positief is. Dan kun je gewoon doorschakelen. Dan niet in staat zijn om te spelen... is beyond me.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ja vreemd inderdaad. Dit kan je ook verwachten toch, dat er iemand is, die positief is. Dan kun je gewoon doorschakelen. Dan niet in staat zijn om te spelen... is beyond me.
Ja kom op zeg. Er is niemand overleden. Er heeft iemand corona poeh poeh.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Dat Bertens het wel gehad heeft is tot daaraan toe, die stopt niet voor niets en heeft ondanks haar mentale onevenwichtigheid meer bereikt dan bijna alle Nederlandse vrouwen in de hele tennisgeschiedenis, maar de andere twee geven wel heel makkelijk de pijp aan Maarten. Het is niet het tournooi van Lutjebroek waar je uitstapt, for god's sake. Nederland en tennis lijkt nooit echt wat te worden. Denk dat we nog een decennium of drie kunnen wachten voor we iemand (m/v) van het niveau Bertens hebben. Tot die tijd is het nieuws als een nederlander de tweede ronde van een grandslam haalt vrees ik.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Dat negatieve gedoe hier is trouwens wel weer typisch als het even niet lukt. Alsof we hier even de ene na de andere medaille komen ophalen. En als het straks wel lukt staat men weer vooraan natuurlijk.
Je bent toch supporter (ook vanaf de sofa) van en trots op de hele Nederlandse ploeg ook als het niet goed gaat? En niet alleen als we goud winnen?
Ik vind het weer erg vermakelijk ondanks veel tegenvallers, waarvan er maar een paar echt zwaar teleurstellend zijn. (Van Vleuten en vd Poel). Rest is hooguit jammer of valt nog goed te maken.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Mooie verhalen op de Olympische spelen: Volhouden helpt: De Brit Tom Daley was ooit een 14-jarige deelnemer aan de Olympische spelen van 2008. Ondanks veel succes in zijn sport lukte het in '08, 12 en 16 niet om goud te winnen. Verder als brons kwam hij niet. En zeker als regerend Europees kampioen in zijn eigen land was dat in 2012 wel een tegenvaller. Daley is nu 27 en dat is best oud voor een schoonspringer, maar op zijn vierde spelen won hij wel goud bij het synchroonspringen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Wel ja, daarvoor.
Wat een onzin dan.
(Ik snap dat spastische gedoe sowieso al niet, maar zeker als je het over een andere sportdiscipline hebt en dan deze samenloop van omstandigheden dan is zo'n keuze toch perfect te begrijpen. Voor Nibali en Fuglsang zou je nog meer een casus kunnen maken, maar ach. Ik heb er wel respect voor dat Van Aert tot het eind is doorgegaan in de Tour, anderzijds had die daar ook nog serieuze doelen.)
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
(maar zeker als je het over een andere sportdiscipline hebt en dan deze samenloop van omstandigheden dan is zo'n keuze toch perfect te begrijpen)
Keuzes maken is een stukje verantwoordelijkheid wat je vooral zelf neemt, het siert dan ook om niet zomaar alles te willen. Sowieso hou ik niet zo van dat soort discipline-toerisme (daarom ook niet zo blij met de overwinning van Pidcock).
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Voor Nederlanders op de fiets is het wel een echt raar tournooi. BMXer/medaillekandidaat Niek Kimmann rijdt in volle snelheid een official aan die tijdens een training zo slim was de baan over te steken. Het lijkt erop dat beiden geluk hebben gehad. Maar in die situatie hadden er doden kunnen vallen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Keuzes maken is een stukje verantwoordelijkheid wat je vooral zelf neemt, het siert dan ook om niet zomaar alles te willen. Sowieso hou ik niet zo van dat soort discipline-toerisme (daarom ook niet zo blij met de overwinning van Pidcock).
Bwah volgens mij ben je nog een beetje groen dat Van Aert geen geel pakte in de Tour door de aanwezigheid van MVDP. 
Wat mij vooral stoort is dat toerisme in het zwemmen, dat vooral dient om de toppers aan zoveel mogelijk medailles te helpen. Dezelfde discipline dat wel maar zie je nu verschil of vlinderslag boeiender is dan een schoolslag bijvoorbeeld, voor mij is het steeds weer baantjes trekken in je eigen lijntje.
Wat dat gemekker op oa surfen, skaten en 3 x 3 basket betreft. Zullen we andere Californische zomersportjes zoals beach volley, BMX race en freestyle er dan ook maar aan toevoegen? Of mag beach volley toch blijven omwille van de dames in bikini? Beach volley vind ik niks aan, BMX freestyle, skaten en 3 x 3 basket vind ik wel boeiend. Surfen heb ik nog niet bekeken. Beetje kort door de bocht om die sporten te gaan vergelijken met e-sports of denksporten.
Ik heb daarstraks stukjes gezien van skaten, dat zijn wel topatleten en zeker geen primadonna's zoals bepaalde vetbetaalde topsporters. Volgens mij kan je wel met veel sporten zeggen dat ze achterlijk zijn. Voetbal in zijn meest simpele vorm is achter een bal aanlopen en die proberen in een doel trappen. Klinkt uiteindelijk ook erg dom.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.