- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Ik de hele NOS-site afzoeken naar nieuws over baanwielrennen, zit die Litmanenfan gewoon te bazelen. 
Afijn, zo'n medaillespiegel is natuurlijk verder niet zo heel boeiend, het gaat om individuele prestaties die ervoor zorgen dat de Spelen geslaagd zijn voor mij als kijker. Bijvoorbeeld als Mathieu van der Poel morgen goud pakt, dat zou beetje op hetzelfde niveau zijn als Zonderland een paar jaar geleden.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Alle respect voor Sanne Wevers, maar ze overdrijft nu wel een beetje. Ik snap wel dat je je vader wilt beschermen, maar als hij echt foute dingen heeft gedaan in het verleden hoort hij niet op de Spelen als trainer. Als hij wordt vrijgesproken prima, maar dat risico kan je niet nemen als Turnbond en TeamNL.
Daarnaast zou je als sporter nooit zo afhankelijk moeten zijn van een trainer. Denk je nou echt dat een Ranomi, Annemiek van Vleuten of Epke Zonderland één seconde wakker zouden liggen als ze zonder hun trainer naar de Spelen zouden moeten. Die zijn mentaal zo sterk.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Dat komt doordat schaatsen op de NOS komt, het open kanaal. Net als wielrennen.
Formule 1 is al jaren op Ziggo, moet je dus een abonnement voor hebben. Voetbal idem met ESPN.
Ik ken serieus zo goed als niemand die schaatsen volgt als persoon onder de 50 (even minus de Olympische races eens per 4 jaar), maar ik ken er zat die de F1 al tientallen jaren volgen.
Volgens mij is het in Nederland voetbal met grote afstand op 1, daarna schaatsen, wielrennen, F1 wat denk ik bij elkaar ligt. Een race met Max Verstappen haalt achter betaal-tv ook altijd een miljoen kijkers. En vergeet overigens darts niet, kijken mensen bij de grote toernooien ook goed naar.
Daar heb je gelijk, maar Formule 1 is voor heel veel mensen ook gratis te zien via Ziggo he. Daarnaast is schaatsen ook populair zonder Sven en Ireen, maar is Formule 1 echt minder populair zonder Max. De kijkcijfers liggen nu een beetje gelijk, maar zonder Max gaat dat echt omlaag hoor. Als Formule 1 vanaf volgend jaar op die Noorse streamingsdienst komt waar je voor moet betalen moet ik het nog maar zien.
Dat zou je van het schaatsen ook kunnen zeggen, maar dat is cultureel erfgoed. Volgens mij mag schaatsen niet eens achter de decoder verdwijnen. Dan krijg je Kamervragen haha.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Heb je gelijk in, maar het valt bij bijna elke sport nu even de verkeerde kant op. Had zeker met baanwielrennen toch wel goud verwacht vandaag als ik de prognoses zo las.
Team NL is behoorlijk opgehyped de afgelopen weken dat wel eens de beste Spelen ooit konden worden.
We hebben nog even. Ik schat nog wel wat medailles bij het baanwielrennen, dames tijdrit, roeien, judo, zwemmen, hockey, BMX, skateboard, mountainbike en 3x3 basketbal. Dan vergeet ik misschien nog wel wat.
Zeker het roeien zijn ze al snel geweest en Kamminga bij het zwemmen al uitstekend.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Op TV op 22 juli 2032, een dag voor de Olympische spelen in Brisbane, nu al zin in:
In het coronajaar 2021 leek de gouden medaille Nederland na een jaar uitstel niet te kunnen ontgaan in de Olympische wegwedstrijd bij wielrennen voor vrouwen. Maar Van Vleuten werd tweede terwijl ze dacht dat ze gewonnen had. Ze verloor in een bizarre race van een volstrekt onbekende Oostenrijkse. Wat gebeurde er die dag in de Japanse hitte van juli. Vanavond in Andere Tijden Sport.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Op TV op 22 juli 2032, een dag voor de Olympische spelen in Brisbane, nu al zin in:
In het coronajaar 2021 leek de gouden medaille Nederland na een jaar uitstel niet te kunnen ontgaan in de Olympische wegwedstrijd bij wielrennen voor vrouwen. Maar Van Vleuten werd tweede terwijl ze dacht dat ze gewonnen had. Ze verloor in een bizarre race van een volstrekt onbekende Oostenrijkse. Wat gebeurde er die dag in de Japanse hitte van juli. Vanavond in Andere Tijden Sport.
Zolang Herbert Dijkstra maar wegblijft. Ik dacht dat Frank Snoeks erg was, maar Dijkstra heeft vandaag (nou ja, niet alleen vandaag) echt een grens overschreden. Respect voor Roxane Kneteman dat ze zo rustig bleef. Ik had hem al lang een elleboogstoot verkocht. Sowieso zijn de commentators van de NOS van een bedenkelijk niveau. Als ik dan naar de Belgen en vooral de BBC overschakel lijkt het wel of ik in een Olympische oase terecht ben gekomen. Wat een verademing.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Nederlandse hockeymannen ook dik achter tegen Zuid-Afrika. Gaat lekker.
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Lijkt me nogal duidelijk dat de meeste F1-kijkers alleen voor Max kijken. Sterker nog, als hij na een paar bochten er af vliegt zappen ze allemaal naar iets anders.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nou dikke verrassing in het basketbal mannen: USA verliest van Frankrijk, eerste nederlaag sinds de spelen van 2004 blijkbaar.
En een broer en zus die allebei hun finale in het judo winnen binnen een tijdbestek van een half uur of zo, das wel heel speciaal.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nou dikke verrassing in het basketbal mannen: USA verliest van Frankrijk, eerste nederlaag sinds de spelen van 2004 blijkbaar.
Wel een verrassing ja. Alhoewel Frankrijk wel een behoorlijke ploeg heeft en zij op het laatste wk F
USA ook al klop hebben gegeven. Wellicht ligt Frankrijk ze niet. USA gaat het sowieso wel moeilijk krijgen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Lijkt me nogal duidelijk dat de meeste F1-kijkers alleen voor Max kijken. Sterker nog, als hij na een paar bochten er af vliegt zappen ze allemaal naar iets anders.
Of ze gaan wandelen. Paar weken terug hielp ik m’n vriendin in haar tuin, echt binnen minuut gaan er 7 deuren open in die straat en lopen mannen eruit. Even checken: Max was net uitgevallen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Exact. Met interesse in f1 heeft t weinig te maken.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5832 stemmen
Of ze gaan wandelen. Paar weken terug hielp ik m’n vriendin in haar tuin, echt binnen minuut gaan er 7 deuren open in die straat en lopen mannen eruit. Even checken: Max was net uitgevallen.
Nee , goede opiniepeiling dit. En wat is er op tegen als mensen kijken voor Max eigenijk
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ach die bandwagon jumpers dat fenomeen is van alle tijden. Elke rijder die de hegemonie van een dominante rijder kan doorbreken wordt dan gezien als de redder van een sport die te saai dreigt te worden totdat die nieuwe held ook weer teveel gaat winnen natuurlijk.
Ik stoor me ook wel eens als ik dan een zee van Max supporters zie met een oranje shirt op tribunes alsof ze het Nederlands voetbalelftal komen aanmoedigen. Dat zie ik toch niet met fans voor andere toprijders. Sterker nog er zijn genoeg Britten die om een of andere reden anti Lewis Hamilton zijn. Maar dat gedrag ken ik wel als er een zelfde persoon steeds blijft winnen dat wekt jaloezie, frustratie en soms zelfs racisme en haat op. je wil niet weten wat er op een F1 forum wordt gezegd tussen Lewis en Max supporters, lijkt meer op radicale fans van rivaliserende voetbalclubs die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En ja Max zal best wel veel niet-Nederlandse fans hebben (oa uit België om voor de hand liggende redenen met een Belgische moeder en zo) maar er zitten ook een hoop bij die voor Max 'supporteren' omdat ze tegen Lewis zijn en in de eerste plaats blij zijn als deze laatste verliest. Dan doel ik dan vooral wat ik wel eens op F1 fora lees, echt vreselijke internet trollen die wel mentaal gestoord lijken te zijn ofwel pubers met veel te veel tijd of zonder sociaal leven. Max is ook nogal direct (zegt wie ie denkt) de ene vindt het arrogant maar anderen vinden het dan weer erg cool. Kimi was vroeger ook vrij populair met zijn I don't care houding. Uiteindelijk gaat het op den duur nog maar weinig over de sport.
Nu goed ik begrijp wel dat je wil dat landgenoten het goed doen in sport, dat zie je hier ook heel duidelijk naar voor komen dat de interesse vooral omhoog gaat als er landgenoten betrokken zijn. AL is bijvoorbeeld totaal niet geïnteresseerd in wielrennen maar zal toch wel eens gaan checken hoe goed zijn landgenoten het doen in die sport. In de F1 ben ik na de dood van Senna vrij neutraal geweest en ben niet gaan supporteren voor bepaalde rijders omdat ze toevallig dezelfde nationaliteit als mij op hun paspoort hebben staan.
mister blonde uiteindelijk is het niet verboden maar als ze enkel de sport volgen omwille van Max en de sport hen voor geen hol interesseert als die niet meedoet of uitvalt, dan ontbeert het hen toch wel aan passie voor de sport. Doorgaans heb je er geen fluit aan als je eens over de sport wil gaan praten als je met een persoon zit die enkel oog heeft voor een bepaalde rijder. Veel te gekleurde en oppevlakkige visie krijg je dan zoals bij de laatste race waar Lewis volgens hen compleet in de fout was in het incident met Max.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Kamminga haalt heel knap zilver en Rojer is weer een positief coronageval. En zat weer op dezelfde vlucht.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Mathieu met de val. De spelen zijn gedoemd voor Nederland.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Best wel. Dit is normaal einde verhaal bij mountain bike.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Exact. Met interesse in f1 heeft t weinig te maken.
Wat een onzin. Alsof beide zaken niet samen kunnen gaan.
En alsof dit niet in elk land bij de meeste sporten is. Een Zwitser volgt bij tennis Federer, een Amerikaan bij golf Tiger Woods etc etc.
Iedere sport heeft rolmodellen nodig die graag worden gevolgd, zeker door landgenoten. Wil niet zeggen dat je niet iets met de sport kan hebben. Ik kijk graag darts, maar ben ook blij dat we ooit van Barneveld hadden en nu van Gerwen om het echt interessant te houden.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Zal Pidcock wel worden. De andere favoriet. Die is ook best idioot goed
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Handboogschietmannen (is dat een woord? Anders bij deze) in de halve finale tegen Taiwan dadelijk. Benieuwd of we daar nog een medaille weten te veroveren.
Badloe wint race 4 en staat na een stroef begin gisteren eerste.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
De handboogschutters zijn aan het verliezen en Bertens en Schuurs zijn bij tennis ook uitgeschakeld. Begin wat honger te krijgen naar goud.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
De handboogschutters zijn aan het verliezen en Bertens en Schuurs zijn bij tennis ook uitgeschakeld. Begin wat honger te krijgen naar goud.
De hockeydames. Altijd de hockeydames. Zelfs als alles misgaat hebben we altijd nog onze Willemijn's, Maartje's en Lideweij's
.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Sifan misschien ook nog wel en een aantal roeiboten hebben ontzettend snelle tijden neergezet. Badloe haalt hem ook wel binnen.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Sifan misschien ook nog wel en een aantal roeiboten hebben ontzettend snelle tijden neergezet. Badloe haalt hem ook wel binnen.
Ja natuurlijk joh. Nog genoeg kansen. Baanwielrennen ook genoeg kanshebbers. Ranomi 50m vrije slag. Weertman en Van Rouwendaal open water. Roeien inderdaad. Femke Bol? Judo is een beetje een dubbeltje op zijn kant. Als iemand een superdag heeft bij judo kan zelfs een outsider winnen. Dat is het mooie aan die sport. In Rio begonnen we ook niet sterk, maar toen gingen we ook opeens winnen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De hockeydames. Altijd de hockeydames. Zelfs als alles misgaat hebben we altijd nog onze Willemijn's, Maartje's en Lideweij's
.
De interesse in (vrouwen)hockey is op MM nogal laag geloof ik? Ik ben hier nog geen fervente hockeyfans tegengekomen ondanks de sterkte van Nederland bij zowel mannen als vrouwen. Nu goed de Belgische mannen zijn ook top maar ik zie hier vooralsnog geen hockeygekte onder de algemene bevolking. Zelf ben ik ook niet zo gecharmeerd door de sport. Gisteren wat handbal gekeken dat vond ik wel interessant.
En ja best wel kut voor MVDP, daar 5 jaar naar toe gewerkt en uit de Tour gestapt om zich te kunnen focussen op MBK/ Nu begin ik me af te vragen wat een strijd we hadden kunnen hebben tussen Mathieu en Wout in de olympische wegrace.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik hockey zo ongeveer de minst boeiende sport vind van de hele spelen. Beetje op het niveau van dressuur bij paardrijden. Daar kan ik ook niks mee.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ja natuurlijk joh. Nog genoeg kansen. Baanwielrennen ook genoeg kanshebbers. Ranomi 50m vrije slag. Weertman en Van Rouwendaal open water. Roeien inderdaad. Femke Bol? Judo is een beetje een dubbeltje op zijn kant. Als iemand een superdag heeft bij judo kan zelfs een outsider winnen. Dat is het mooie aan die sport. In Rio begonnen we ook niet sterk, maar toen gingen we ook opeens winnen.
Ja je heb ook altijd wel een aantal teleurstellingen, maar ook een aantal verrassingen.
Ik hoop bij het judo, dat die Grol eens een keer een medaille pakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.