• 15.811 nieuwsartikelen
  • 178.341 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.099 gebruikers
  • 9.377.434 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Denk dat je die sport dan onderschat. Ken zat mensen die al jaren Formule 1 kijken, in de jaren '90 ook al.

Ik vraag me af of schaatsen echt zo groot is als jullie doen uitschijnen. Zijn daar cijfers van?

Ja de kijkcijfers voor schaatsen liggen echt hoog. Anderhalf miljoen ofzo. Net zo hoog als Formule 1, maar dat komt door Max. Ik heb geen cijfers, maar in de jaren voor Max (zeg maar de Vettel jaren) waren de kijkcijfers niet zo hoog volgens mij. In de jaren 90 was Formule 1 wel populair inderdaad.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

starbright boy schreef:

Nou ja, tactiek is al niet meer mogelijk als je drie renners 11 minuten geeft en pas begint met achtervolgen als er nog een kilometer of 70 over is.

En toch he. Er wordt er maar 1 niet ingerekend. Dus de vraag is of het dan echt aan de tactiek ligt. Of dat de winnaar een uitzonderlijk sterke prestatie levert en de rest niet alleen tactisch maar ook op pure power tekort schiet (je zag ook dat Annemiek van Vleuten het gat nauwelijks kleiner kreeg toen ze alleen achtervolgde).

Ze hadden de kopgroep zeker meer moeten controleren en dan had NL goede kans gehad op winst, maar dat dit niet direct duidelijk was begrijp ik wel. Vaak in zo'n kampioenschap krijgt een kopgroep veel ruimte en valt dan uiteindelijk volledig stil. Ook het gebrek aan communicatiemiddelen zal niet meegeholpen hebben. Misschien de warmte nog als factor.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Toch nog zilver. Kan me de val van vijf jaar geleden nog goed herinneren. Zag er heel naar uit. Ik vreesde even het ergste toen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Enorme aanfluiting dit. Kiesenhofer verliest in de laatste 5 km nog 1,5 minuut. Je had hier makkelijk goud kunnen winnen. Kiesenhofer verdiend, die mag NL wel op een rondje trakteren. Dat Van Vleuten denkt dat ze Olympisch kampioen was typeert de hele race..

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Van Vleuten viert toch gewoon zilver?

Van der Breggen zegt nu iets tegen een trainer over een tijdsverschil dat niet correct werd doorgegeven.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

eRCee schreef:

Van der Breggen zegt nu iets tegen een trainer over een tijdsverschil dat niet correct werd doorgegeven.

Nope. Ze zegt zelf dat ze dacht dat ze gewonnen had. Goed te horen (ik kijk Sporza dus geen idee of het elders ook in beeld was)

Ataloona

• 734 berichten
  • 4263 stemmen

eRCee schreef:

Op Sporza hoorde je Van Vleuten tegen de bondscoach zeggen dat ze dacht dat ze goud had. Ze dachten dus kennelijk dat er maar twee koplopers waren, en dat ze die op het moment dat Van Vleuten ging al hadden ingerekend... Flinke misrekening, want Van Vleuten reed alleen al in de laatste 1200m een minuut van de voorsprong af.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ai, dat is wel pijnlijk dan.

Ook gek, want Kopecky wist wel dat ze vierde was en volgens mij wist Vos ook bij het passeren van de finishlijn dat het in de soep was gelopen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ja, Vos wist het duidelijk wel (of ze dacht net buiten de medailles gevallen te zijn bedenk ik me nu). Geen oortjes heeft flinke invloed gehad.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Ik denk dat Van Vleuten na deze race een contract krijgt voor het leven bij Movistar

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Vreemd interview van Annemiek van Vleuten. Trots op het Nederlandse team en voelde zich super goed.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

stephan-0115 schreef:

Ik denk dat Van Vleuten na deze race een contract krijgt voor het leven bij Movistar

Ze rijdt natuurlijk al bij Movistar sinds dit jaar, maar de andere Nederlanders niet dus dat kan het niet alleen zijn. Maar de link wordt ook all over twitter gelegd nu,

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Denk dat je die sport dan onderschat. Ken zat mensen die al jaren Formule 1 kijken, in de jaren '90 ook al.

Ik vraag me af of schaatsen echt zo groot is als jullie doen uitschijnen. Zijn daar cijfers van?

Ik volg de sport sinds eind jaren 80. Zo een oranje gekte heb ik pas gezien toen Max Verstappen in de F1 kwam hoewel er ook andere Nederlanders passeerden in tussentijd waarbij papa Jos Verstappen de meest succesvolle was. Ik ben er ook vrij zeker van dat het merendeel van die nieuwe supporters vooral Max fans zijn en niet zozeer van de F1. Denk dat het merendeel van die fans ook weinig interesse zullen tonen eens er geen Max of andere succesvolle Nederlandse rijder is in de sport.

Ik hoorde net dat Van Vleuten even dacht dat ze olympische kampioene was geworden. Kennelijk had men haar niet doorgegeven dat de Oostenrijkse nog voor hen uit reed. Anderzijds is een medaille ook wel mooi gezien haar val in Rio (klopt toch wat ik nu zeg?).

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik lees nu dat blijkbaar een groot deel van het peloton niet doorhad dat ze niet voor de winst reden. Een Britse rensterer heeft dat ook al op de BBC gezegd.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4263 stemmen

Bij de BBC geeft Lizzie Deignan aan dat zij ook dacht dat Van Vleuten had gewonnen. Dan ga je je toch afvragen of de motards wel accuraat de juiste informatie hebben doorgegeven.

Hoe dat ook zij, gênant dat de pitstraten (voedingzones) kennelijk onvoldoende zijn gebruikt om cruciale informatie (via een bordje ofzo) door te geven. Je kunt er niet vanuit gaan dat je altijd accurate info doorkrijgt of dat men zich volledig bewust is van de situatie in de race. Zeker als je als bondscoach ziet dat Nederland de koers tot in de laatste 20km niet volledig in handen heeft genomen. Jammer.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ataloona schreef:

Bij de BBC geeft Lizzie Deignan aan dat zij ook dacht dat Van Vleuten had gewonnen. Dan ga je je toch afvragen of de motards wel accuraat de juiste informatie hebben doorgegeven.

Hoe dat ook zij, gênant dat zonder oortjes nu de pitstraten (voedingzones) niet zijn gebruikt om cruciale informatie (via een bordje ofzo) door te geven. Je kunt er niet vanuit gaan dat je altijd accurate info doorkrijgt of dat men zich volledig bewust is van de situatie in de race. Zeker als je als bondscoach ziet dat Nederland de koers tot in de laatste 20km niet volledig in handen heeft genomen.

Zegt dus ook veel over de interesse van Japan in het wielrennen...

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Conclusie na wat interviews is dus dat ze niet eerder begonnen met achtervolgen omdat ze dachten dat de achterstand veel kleiner was en dat iedereen blijkbaar dacht dat Van Vleuten had gewonnen.

Als je sprookjes en daverende verrassingen leuk vind is het misschien anders maar ik vind dit geen reclame voor fietsen zonder oortjes. Zeker als de organisatie de renners niet (goed) op de hoogte houdt van de verschillen.

edit: ook Longo-Borghini dacht dat ze zilver had (was brons)

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Sommige schijnen dan wel weer te hebben geweten dat Kiesenhofer voorop reed. Ik vind het allemaal wat makkelijk wijzen dat ze niet wisten dat ze voorop reed. Op 55 km vroeg Van Vleuten hoeveel er voorop reden. Antwoord was 3 en daarna zijn er maar 2 ingehaald. Dan vind ik dat je moet KUNNEN weten dat er nog iemand voorop rijdt. Als je twijfelt, dan moet je even informeren bij de teamwagen, die hebben wel een scherm in de wagen. Bovendien geloof ik absoluut niet dat motors niet hebben laten weten dat er nog iemand voorop reed of verkeerde tijdverschillen hebben doorgegeven. Dat geloof ik gewoon echt niet.

Ook vind ik het getuigen van zwakte allemaal, het lijkt erop dat ze hun straatje willen schoonvegen omdat ze zijn geklopt door een amateur zonder ploeg.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

gauke schreef:

(quote)

Ik doel op de uitsluiting!

Dat is toch echt klein bier als je het vergelijkt met het risico op long covid. Vaccinaties reduceren dat risico aanzienlijk. Allicht zijn sporters voor de camera even emotioneel, een paar dagen later zal men opgelucht zijn dat men 'gewoon' kan blijven sporten. Eventuele bijvangst is dat dat sporten dan een priveaangelegenheid betreft en jan en alleman niet langer volstrekt ongevraagd iets van je prestaties vindt. Want dat is de andere kant van de medaille.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ja de kijkcijfers voor schaatsen liggen echt hoog. Anderhalf miljoen ofzo. Net zo hoog als Formule 1, maar dat komt door Max. Ik heb geen cijfers, maar in de jaren voor Max (zeg maar de Vettel jaren) waren de kijkcijfers niet zo hoog volgens mij. In de jaren 90 was Formule 1 wel populair inderdaad.

Dat komt doordat schaatsen op de NOS komt, het open kanaal. Net als wielrennen.

Formule 1 is al jaren op Ziggo, moet je dus een abonnement voor hebben. Voetbal idem met ESPN.

Ik ken serieus zo goed als niemand die schaatsen volgt als persoon onder de 50 (even minus de Olympische races eens per 4 jaar), maar ik ken er zat die de F1 al tientallen jaren volgen.

Volgens mij is het in Nederland voetbal met grote afstand op 1, daarna schaatsen, wielrennen, F1 wat denk ik bij elkaar ligt. Een race met Max Verstappen haalt achter betaal-tv ook altijd een miljoen kijkers. En vergeet overigens darts niet, kijken mensen bij de grote toernooien ook goed naar.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

stephan-0115 schreef:

Bovendien geloof ik absoluut niet dat motors niet hebben laten weten dat er nog iemand voorop reed of verkeerde tijdverschillen hebben doorgegeven. Dat geloof ik gewoon echt niet..

Mwoah, ik heb uberhaupt bijna geen motoren gezien. Leek of er buiten de cameramotoren maar bitter weinig rondreden. Veel minder dan in andere wedstrijden op topniveau.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een waardeloze Spelen tot nu toe nog voor Oranje. Baanwielrennen verknald, Sanne Wevers buiten de medailles, hockeyheren verloren, estafetteploeg net geen medaille, Epke Zonderland geen finale en ga zo maar door. Nog buiten de corona-afhakers. Mag hopen dat het de komende dagen beter gaat worden.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik moet zeggen dat ik zowel Wevers als helemaal Zonderland ook echt niet tussen de medailles verwacht had. Dat had me echt verrast. Wevers had vijf jaar terug een spectaculaire uitschieter omdat anderen faalden maar eindigt nu gewoon op haar internationale niveau en Zonderland is al 35 en had geen al te beste voorbereiding. Maar de zwemestafette viel me dan wel weer tegen en er zijn meer onverwachte verliezers.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Ajax&Litmanen1

Beetje relativering kan geen kwaad.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Ik moet zeggen dat ik zowel Wevers als helemaal Zonderland ook echt niet tussen de medailles verwacht had. Dat had me echt verrast. Wevers had vijf jaar terug een spectaculaire uitschieter omdat anderen faalden maar eindigt nu gewoon op haar internationale niveau en Zonderland is al 35 en had geen al te beste voorbereiding. Maar de zwemestafette viel me dan wel weer tegen en er zijn meer onverwachte verliezers.

Heb je gelijk in, maar het valt bij bijna elke sport nu even de verkeerde kant op. Had zeker met baanwielrennen toch wel goud verwacht vandaag als ik de prognoses zo las.

Team NL is behoorlijk opgehyped de afgelopen weken dat wel eens de beste Spelen ooit konden worden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

Ajax&Litmanen1

Beetje relativering kan geen kwaad.

(embed)

Ja heerlijk, ben een VI kijker en de columns van Marcel zijn echt schitterend.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

stephan-0115 schreef:

Sommige schijnen dan wel weer te hebben geweten dat Kiesenhofer voorop reed. Ik vind het allemaal wat makkelijk wijzen dat ze niet wisten dat ze voorop reed. Op 55 km vroeg Van Vleuten hoeveel er voorop reden. Antwoord was 3 en daarna zijn er maar 2 ingehaald. Dan vind ik dat je moet KUNNEN weten dat er nog iemand voorop rijdt. Als je twijfelt, dan moet je even informeren bij de teamwagen, die hebben wel een scherm in de wagen.

Nou, in de tussentijd was er nog iemand uit het peloton naar voren gesprongen, dus misschien hebben ze die als derde geteld. Als je net niet vooraan de groep zit kan je zoiets natuurlijk wel missen.

Belangrijker is denk ik dat ze het tijdsverschil met de eerste niet goed wisten, wat vooral in de fase van 50-10 km cruciaal was voor de verdere tactiek. Het is al vaak gezegd dat schermen die de ploegleiders hebben soms niet goed werken of dat ze iig zelf ook niet goed op de hoogte zijn. En Van der Breggen zag een tijdsverschil dat uiteindelijk op een andere groepje van toepassing bleek te zijn. Tsja, het is knullig maar ligt dus ook wel voor een groot deel aan hoe zo'n koers georganiseerd wordt en inderdaad de omkadering, maar minder aan de renners.

Vos zegt wel dat je van tevoren weet dat de communicatie beperkt zal zijn, maar ja, Vos is dan ook altijd een grootse verliezer.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ik kan dat hele nieuws over baanwielrennen niet vinden?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Heb je gelijk in, maar het valt bij bijna elke sport nu even de verkeerde kant op. Had zeker met baanwielrennen toch wel goud verwacht vandaag als ik de prognoses zo las.

Team NL is behoorlijk opgehyped de afgelopen weken dat wel eens de beste Spelen ooit konden worden.

Euh bedoel je de race op de weg? Baanwielrennen (piste) is pas in de laatste week van de Spelen (vanaf 2 augustus).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja foutje, vrouwenkoers. Ik volg dat hele wielrennen niet. Las alleen dat goud ons zo goed als niet kon ontgaan maar dat viel tegen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.