• 15.806 nieuwsartikelen
  • 178.337 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.099 gebruikers
  • 9.377.389 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

De interesse in (vrouwen)hockey is op MM nogal laag geloof ik? Ik ben hier nog geen fervente hockeyfans tegengekomen ondanks de sterkte van Nederland bij zowel mannen als vrouwen. Nu goed de Belgische mannen zijn ook top maar ik zie hier vooralsnog geen hockeygekte onder de algemene bevolking. Zelf ben ik ook niet zo gecharmeerd door de sport. Gisteren wat handbal gekeken dat vond ik wel interessant.

En ja best wel kut voor MVDP, daar 5 jaar naar toe gewerkt en uit de Tour gestapt om zich te kunnen focussen op MBK/ Nu begin ik me af te vragen wat een strijd we hadden kunnen hebben tussen Mathieu en Wout in de olympische wegrace.

Ja, maar begin me wel een beetje zorgen te maken voor hockey als Olympische Sport. Zeker bij de vrouwen. Nu Argentinië ook helemaal is weggezakt is het wel een heel Europees feestje geworden.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Tijd voor korfbal dan.... Gegarandeerd zilver en heel veel kans op goud.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Goud voor Pidcock, bepaald geen verrassing.

Vader op 10.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Als de mountainbike en de wegrace verder uit elkaar hadden gelegen. Zouden Pidcock en MvdP wel mee gedaan hebben aan de wegrace? Was wel een gemis die twee niet in de wegrace.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

starbright boy schreef:

Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik hockey zo ongeveer de minst boeiende sport vind van de hele spelen. Beetje op het niveau van dressuur bij paardrijden. Daar kan ik ook niks mee.

Nou, ik kan nog wel wat sporten bedenken die ik minder boeiend vind dan hockey. Ik heb gister een stukje schermen zitten kijken, en daar word je ook niet blij van hoor. Paardjerijden, openwaterzwemmen, skateboarden, badminton, de schietsporten, tafeltennis etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan haha. Dan kijk ik nog liever hockey.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie schreef:

Tijd voor korfbal dan.... Gegarandeerd zilver en heel veel kans op goud.

Lol misschien als Amsterdam nog eens de Spelen organiseert maakt deze sport een kans met een gegarandeerde finale tussen de lage landen. Vandaag spelen België en Nederland tegen elkaar in 3x3 basketbal. Vind ik best wel boeiende sport. Ben wellicht een van de enige in Europa maar ik vind softbal fijn om naar te kijken en damesvoetbal veel boeiender dan de heren.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

IH88 schreef:

Nou, ik kan nog wel wat sporten bedenken die ik minder boeiend vind dan hockey. Ik heb gister een stukje schermen zitten kijken, en daar word je ook niet blij van hoor. Paardjerijden, openwaterzwemmen, skateboarden, badminton, de schietsporten, tafeltennis etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan haha. Dan kijk ik nog liever hockey.

Letterlijk al die sporten kijk ik liever dan hockey (behalve dan dressuur, maar dat noemde ik al). Vanochtend nog skateboarden gekeken, vond ik best leuk (met een Nederlandse als enige Europese in de door Azie gedomineerde finale). Ook een paar gekke sporten waarvoor ik spontaan op spelen een zwak voor krijg elke vier jaar. Zoals schoonspringen of BMX. Beide heerlijk.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Lol misschien als Amsterdam nog eens de Spelen organiseert maakt deze sport een kans met een gegarandeerde finale tussen de lage landen. Vandaag spelen België en Nederland tegen elkaar in 3x3 basketbal. Vind ik best wel boeiende sport. Ben wellicht een van de enige in Europa maar ik vind softbal fijn om naar te kijken en damesvoetbal veel boeiender dan de heren.

3x3 is een fijne variatie in de sport basketbal idd. Erg leuk en tevens ook voor NL een kans op een medaille.

Handboogschutters geven een kans op een 4-0 wel weg zeg.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Leuke sporten die ik normaal nooit kijk, maar op de Olympische Spelen wel zijn eigenlijk alle onderdelen op de atletiek, dat handboogschieten, roeien, judo, baanwielrennen, zeilen. Vooral roeien vind ik machtig interessant. Honkbal en softbal ook, maar dat wordt nu bijna niet uitgezonden jammer genoeg. Waterpolo heb ik zelf jarenlang gedaan dus dat kijk ik normaal ook, en handbal en volleybal kijk ik normaal gesproken soms ook wel.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Letterlijk al die sporten kijk ik liever dan hockey (behalve dan dressuur, maar dat noemde ik al). Vanochtend nog skateboarden gekeken, vond ik best leuk. Ook een paar gekke sporten waarvoor ik spontaan op spelen een zwak krijg elke vier jaar. Zoals schoonspringen of BMX. Beide heerlijk.

Ja BMX is tof inderdaad. Leuke sport. Nou, ik kijk hockey toch liever dan schermen of badminton, maar we kunnen van mening verschillen natuurlijk . Boksen vind ik trouwens een ramp om te kijken. Jurysporten zijn sowieso echt heel discutabel soms.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ja kan ik inkomen ik heb mij voorgenomen om sporten te kijken die ik anders niet of nooit kijk. Schieten is duidelijk geen kijksport, was wel gecharmeerd door boogschieten voor enkele wedstrijden en heb daarstraks ook finale skeet gekeken, maar daar zal het wel bij blijven voor deze sporten. Zeilen (Laser Radial) ook even gekeken, is wel mooi om die bootjes te zien gaan over het water maar ik snap er niks van. Eerder een sport om als sfeerbeeld op de achtergrond te zetten. Schermen ook geprobeerd paar dagen geleden, snapte ik ook niet veel van niet zo boeiend als ik had gehoopt. Zwemmen laat ik zelfs helemaal links liggen, dat baantjes trekken in al die verschillende stijlen en over verschillende afstanden dat vind ik ongelooflijk saai. Alleen de relay heeft nog wel iets, daar mogen ze gerust flink in gaan snoeien.

Ach ja en ook water polo eventjes gekeken, maar dat leek me nogal sloom.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Atletiek en Zwemmen kan ik letterlijk uren naar kijken. Ik hop wel mee van onderdeel naar onderdeel. Wordt ik erg blij van.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ja BMX is tof inderdaad. Leuke sport. Nou, ik kijk hockey toch liever dan schermen of badminton, maar we kunnen van mening verschillen natuurlijk . Boksen vind ik trouwens een ramp om te kijken. Jurysporten zijn sowieso echt heel discutabel soms.

BMX freestyle wil ik zeker kijken, vind ik wel gaaf die tricks. Boksen vind ik ook erg. Ze zouden het simpel kunnen maken door punten te geven naar gelang het aantal legale hits, eigenlijk zoals het vroeger was in het olympisch boksen. Taekwondo heb ik een wedstrijd gekeken, daar gaat het kennelijk wel om de hits (of beter gezegd kicks) maar ik vond het wel erg onnozel overkomen, dat zal het ook niet worden voor mij Misschien is karate leuker om te zien.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ben wellicht een van de enige in Europa maar ik vind softbal fijn om naar te kijken en damesvoetbal veel boeiender dan de heren.

Jaja.

https://www.dumpert.nl/item/100005462_44394c30

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Ik vind het mooi dat je letterlijk zit te juichen voor de tv om sporten die je normaal echt nooit kijkt en na de OS 4 jaar ook niet meer, zoals nu handboogschieten.

Wazari is echt zo´n term die je alleen om de 4 jaar hoort en iedereen weet wat het is. Briljant.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Helaas geen brons bij het handboogschieten. Volledig gelijk, maar de laatste pijl van Japan zat beter in de tien

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik troost me met de prachtige plek van Kamminga in een heel stek bezette finale. Net achter Peaty, maar dat is by far de beste ooit op dan onderdeel en bijna onverslaanbaar.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

starbright boy schreef:

Atletiek en Zwemmen kan ik letterlijk uren naar kijken. Ik hop wel mee van onderdeel naar onderdeel. Wordt ik erg blij van.

Jaa, atletiek is heerlijk om naar te kijken. Alle onderdelen. Alleen jammer dat de NOS zoveel moet lullen met analisten ipv de wedstrijden te laten zien. Dan halen ze weer die Sedoc (sympathieke kerel daar niet van) van stal om alles uit te leggen en dan denk ik, 'ik wil naar Oezbeekse kogelstoters kijken potverdorrie' .

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

IH88 schreef:

'ik wil naar Oezbeekse kogelstoters kijken potverdorrie' .

Dit dus inderdaad.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik hockey zo ongeveer de minst boeiende sport vind van de hele spelen. Beetje op het niveau van dressuur bij paardrijden. Daar kan ik ook niks mee.

Ik vind hockey op clubniveau echt tergend saai (Bloemendaal vs Kampong, het klinkt ook gewoon niet), maar bij Oranje vind ik het echt wel boeiend op een EK, WK of de Spelen. Niet dat ik alles kijk maar ik pak dan wel geregeld wat mee. Ik ben een voetbalfan en hockey lijkt nog wel een beetje op die sport, misschien dat het daar door komt. Tijdje terug won Oranje nog het EK voor de mannen door in de slotseconden gelijk te maken en de shoot outs te winnen. Dan zit ik echt wel te juichen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

starbright boy schreef:

Ik troost me met de prachtige plek van Kamminga in een heel stek bezette finale. Net achter Peaty, maar dat is by far de beste ooit op dan onderdeel en bijna onverslaanbaar.

Ja die was wel mooi. Zilver was sowieso wel het hoogst haalbare, want ik had gisteren al die tijden van Peaty gelezen in vergelijk met de rest. Dat was niet te doen. Ook voor het eerst sinds van den Hoogenband sinds 2004, dat had ik me nog niet eens gerealiseerd.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ben ook geen voetballiefhebber. Van het afgelopen EK heb ik alleen de penaltys uit de finale gezien. Ben sowieso veel meer van individuele sporten dan teamsporten doorgaans. Of van gekke mengvormen zoals wielrennen natuurlijk.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Bouwmeester naar plek 5, die wereld ziet er ineens ook een stuk beter uit vandaag.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Ben ook geen voetballiefhebber. Van het afgelopen EK heb ik alleen de penaltys uit de finale gezien. Ben sowieso veel meer van individuele sporten dan teamsporten doorgaans.

Nee, dat is dan ook vermoedelijk de reden dat jij hockey doodsaai vind en ik juist niet.

Ik ben weer met van de teamsporten, al vind ik individuele sporten ook geregeld wel mooi, al val ik in slaap bij turnen ofzo. Ik haat jurysporten. Maar ik had net even boogschieten aan onder mijn werkdag, dat was bv best geinig voor een half uurtje. Ze zijn dan wel een team, maar de prestaties zijn individueel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Leuke sporten die ik normaal nooit kijk, maar op de Olympische Spelen wel zijn eigenlijk alle onderdelen op de atletiek, dat handboogschieten, roeien, judo, baanwielrennen, zeilen. Vooral roeien vind ik machtig interessant. Honkbal en softbal ook, maar dat wordt nu bijna niet uitgezonden jammer genoeg. Waterpolo heb ik zelf jarenlang gedaan dus dat kijk ik normaal ook, en handbal en volleybal kijk ik normaal gesproken soms ook wel.

Ik heb de meeste softbal wedstrijden gekeken vaak ook wel in uitgesteld relais omwille van het tijdsverschil. Met dank aan een maandje abonnement op eurosport player dat ik speciaal heb genomen voor zelf te kunnen kiezen wat ik wil van de OS. En ja je kan wat je gemist heb ook terugkijken. Ook geen reclame of snelle switchen naar andere sporten. En ook zijn het professionele (wellicht Amerikaanse) commentatoren die echt wel veel kennis hebben van zaken. Ik kende aanvankelijk weinig van de sport maar ik was al snel 'hooked' zoals ze zeggen. Soms duurt het wel even of echt actie te zien, maar als er een hit komt is het vaak genieten met wat er op het terrein gebeurt. Snelheid, tactiek, inzicht, geduld, mentale en psychologische strijd tijdens het pitchen, ik vind het prachtig. En in tegenstelling tot andere sporten waar je soms nog echt nog heel zwakke broertjes hebt, zijn dit echt wel 6 van de beste landen van de wereld. USA-Japan-Canada is top 3 en die zijn echt fantastisch goed. Ik heb een boontje voor Canada gekregen.

En gezien de lage populariteit van de sport zal je niet snel nieuws heet van de naald erover krijgen dus je kan gerust kijken naar afgelopen wedstrijden alsof die nog moeten gespeeld worden.

Morgen zijn de finales, hopelijk kan je daar toch ergens een stream voor vinden.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Tennisser Rojer zesde coronageval TeamNL, moet zich met Koolhof terugtrekken | NOS

Wie is de volgende? Ik houd m'n hart vast. In vergelijking met andere landen lijkt Nederland de zaken niet op orde te hebben (niet alle gevallen zaten in hetzelfde vliegtuig).

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

gauke schreef:

(niet alle gevallen zaten in hetzelfde vliegtuig).

Volgens mij wel.

Na haar uitschakeling in het damesdubbel betekent dat ook meteen einde carrière voor Bertens omdat ze zich nu hierdoor terugtrekt uit gemengd dubbel.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Volgens mij wel.

Sorry, je hebt gelijk: enkel de roeitrainer van de vrouwen zat niet in het vliegtuig.

mister blonde

• 12698 berichten
  • 5832 stemmen

eRCee schreef:

Mathieu met de val. De spelen zijn gedoemd voor Nederland.

Kom op mensen, ze hebben net iets meer dan 10% van de medailles verdeeld. Er komen nog zo veel kansen. Het moet niet blijven voortduren, maar dat gaat het ook niet. En 2 van de 3 zilveren medailles zijn al een hele prestatie (de derde ook, maar dat was toch een tegenvaller).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.