- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Uiteindelijk lijken de statistiekjes op het einde een pak interessanter dan de Tour zelf 
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8293 stemmen
Sevilla rijdt overigens nog steeds verdienstelijke resultaten bijeen. Hij heeft ook wel even te gaan nog; Rebellin is zo’n vijf jaar ouder.
Mancebo rijdt ook nog steeds.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Sevilla schijnt het gewoon wel goed naar z'n zin te hebben in Colombia (inmiddels heeft hij ook de Colombiaanse nationaliteit). Alleen loop je het risico van je fiets getrokken te worden tijdens training, dit gebeurde hem eerder dit jaar nog. Voor een racefiets wordt nogal eens een overval gepleegd in Colombia.
De 51-jarige Lex Nederlof (wie kent hem niet) reed nog verdienstelijk naar plaats 51 tijdens het afgelopen NK. Waarschijnlijk de oudste renner met een licentie.
kos
-
- 46726 berichten
- 8881 stemmen
Mwa samengevat..
Er was denk ik op zich weinig mis met deze Tour maar echt spanning is er nauwelijks geweest.
Geen seconde het gevoel gehad dat Dumoulin zou kunnen winnen (als hij al een keer de gele trui zou overnemen zou hij de aanvallen er opvolgend toch nooit weerstaan).
Heb ook het gevoel dat Sky ook wel 3 anderen voor de gele trui kan laten rijden. Beetje irritant.
Mensen als Quintana, Bardet, Landa of Kruiswijk komen in de verste verte niet op dat constante niveau wat je nodig hebt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 berichten
- 5150 stemmen
Uiteindelijk lijken de statistiekjes op het einde een pak interessanter dan de Tour zelf
Speciaal voor jou nog een: Lawson Craddock is de eerste wielrenner in de Tour die van de eerste tot de laatste etappe helemaal onderaan stond.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8293 stemmen
Speciaal voor jou nog een: Lawson Craddock is de eerste wielrenner in de Tour die van de eerste tot de laatste etappe helemaal onderaan stond.
Dan is deze film wel wat voor hem: Le Vélo de Ghislain Lambert (2001)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik herinner me dat er iemand was die enkele keren als hekkensluiter de Tour beëindigde: Jacky Durand? Het gekke is dat die ook eens de gele trui had gepakt na een tijdrit vooral omdat de favorieten de pech hadden door regenweer te moeten.
-
- 22487 berichten
- 5150 stemmen
Jacky Durand werd een keer laatste en die had inderdaad het zo geel eens en stond vooral bekend om zijn meestal onmogelijke aanvallen. Solo's die duurden van kilometer 2 tot 2 kilometer voor het eind. Buiten die proloog won hij twee keer een touretappe en ik denk dat alleen Jalabert in de jaren 90 populairder was in Frankrijk. De sprinter Jimmy Casper lijkt er qua naam een beetje op en was twee keer laatste. De Oostenrijker Gerhard Schonbacher ook en als je denkt dat de carriereswitch van Roglic opvallend is: Schonbacher was bokser voor hij ging wielrennen. Recordhouder is echter Wim Vansevenant, laatste in 2006, 2007 en 2008. En wie was in 2007 een na laatste? Een piepjonge Geraint Thomas....
-
- 22487 berichten
- 5150 stemmen
Soms is het wel grappig om oude posts van jezelf door te lezen. Ik had soms wel gelijk, maar ook vaak niet. Zo schreef ik hier op de site in 2012 Valverde al af als ronderenner. Oei... die stond na die post nog vijf keer op het podium van een grote ronde. Ook bombardeerde ik Tejay van Garderen tot toekomstig tourwinnaar....
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Heb ook het gevoel dat Sky ook wel 3 anderen voor de gele trui kan laten rijden. Beetje irritant.
Dat was vorig jaar nog veel erger, had toen het idee dat Kwiatko, Landa en Froome zo ongeveer inwisselbaar waren.
Nu had ik meer het idee dat Thomas wel echt sterker was, maar Froome wilde sparen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En wie was in 2007 een na laatste? Een piepjonge Geraint Thomas....
5-voudig Tourwinnaar Indurain reed zijn eerste 2 Tours niet uit, vervolgens een 97ste en 47ste plaats, 17de, 10de en in 1991 wint hij een eerste keer. Denk niet dat velen in hem een toekomstige winnaar van een grote ronde zagen. De andere 2 Hinault en Merckx deden meteen mee voor winst. Vanaf 1991 tot 1995 eindigde Indurain wel steeds op het podium van een grote ronde, won 7 van de laatste 10 grote ronden waaraan hij deelnam. Die 11de plaats in zijn laatste Tour was ook niet eens zo slecht gezien veel aan de epo zaten toen.
-
- 22487 berichten
- 5150 stemmen
Bij Indurain lag dat anders. Die werd vanaf zijn juniorentijd als extreem groot talent gezien, maar bij zijn ploeg wilden ze 'm voorzichtig brengen. Dat was toen vrij vernieuwend. Indurain is letterlijk door zijn team naar huis gestuurd in het begin van zijn carriere en mocht een halve Tour rijden. Later is hij afgeremd, dan moest hij bijvoorbeeld in een bergrit in de bus van de ploegleiding. Weer wat had hij Delgado nog voor zich en was hij een knecht en pas daarna werd alles op Indurain gezet.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ach zo kom ik nog wat te weten
Het heeft in elk geval zijn vruchten afgeworpen.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1441 stemmen
Induraïn trouwens ook gekend Ventolin-gebruiker 
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Horner heeft ook weer een ploegje gevonden.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Paire beboet voor driftig gedrag
https://www.ad.nl/tennis/paire-beboet-voor-driftig-gedrag~aeafd087/
Paire is me er eentje. 
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Paar jaar terug ook de ballenjongens/meisjes in Antwerpen ook uitgemaakt voor het rot van de straat omdat zijn handdoek niet snel genoeg gegeven werd en de ballenjongens/meisjes niet altijd correct de bal aangooide (volgens hem), naar figuur is het.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Scheurde in de allereerste etappe (!) zn schouderblad.
Uitgereden en voor t goede doel een kwart miljoen dollar opgehaald.
Reed met... Nummer 13.
Mart Smeets had t niet mooier kunnen krijgen lijkt het.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Daniel Ricciardo tekent bij Renault, nu dat had ik niet zien aankomen! Renault dus Hulkenberg en Ricciardo in 2019.
Nu kan het speculeren beginnen wie Max zijn teamgenoot wordt volgend jaar... Carlos Sainz, Pierre Gasly of toch nog iemand anders.
En wat zal er met Force India gebeuren?
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Femke Heemskerk eindelijk weer terug op niveau. Om uit je vel te springen dat ze de afgelopen jaren heeft vergooid met het verkeerd trainen in het buitenland.
Zelfde geldt voor Dafne Schippers met die Rana Reider, ook vooral met kracht bezig en het levert niks op qua snelheid of resultaten.
Gewoon lekker in Nederland trainen en begeleid worden! Geweldig sportklimaat en coaching.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
3 medailles voor de Belgische gymnastes, bravo meisjes! Erg mooi om naar te kijken al zal ik daarmee blijkbaar een van de weinige zijn hier.
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Heb ook genoten! Zeker die brug oefening van Nina Derwael, was bijna (ik zeg wel bijna) een Epke Zonderland ervaring op zijn beste momenten, ik vond ze écht van een totaal ander niveau dan de rest.
Dat ze vrijwel meteen erna ook nog eens stalen zenuwen toont en toewijding door zilver te pakken op de balk is helemaal mooi
.
En uiteraard is ook het brons van Axelle Klinckaert erg netjes, vond haar oefening ook bijzonder leuk om naar te kijken met die harry potter muziek en bewegingen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Heb ook genoten! Zeker die brug oefening van Nina Derwael, was bijna (ik zeg wel bijna) een Epke Zonderland ervaring op zijn beste momenten, ik vond ze écht van een totaal ander niveau dan de rest.
Dat ze vrijwel meteen erna ook nog eens stalen zenuwen toont en toewijding door zilver te pakken op de balk is helemaal mooi
.
En uiteraard is ook het brons van Axelle Klinckaert erg netjes, vond haar oefening ook bijzonder leuk om naar te kijken met die harry potter muziek en bewegingen.
Nice toch iemand die er ook van heeft genoten. 
Dat Nina van mijn kanten komt maakt het natuurlijk nog leuker, een echte Limburgse
En ja bij de brug stak ze echt wel boven de anderen uit, ik ben geen kenner maar dat zag ik wel. Toen commentaargever Inge Van Meensel zei oh dat is toch een lage score wat is het toch even bibberen, maar toen de 2de beste een paar tienden minder kreeg bleek de jury gelukkig toch consequent in hun strengheid.
Die gehurkte 3-dubbele pirouette op de balk dat was echt wow. Maar de Nederlandse Sanne Wevers wel terecht het goud denk ik die beheerste de pirouettes magistraal. Dat Duitse meisje had wellicht ook een medaille gehaald zonder die val, maar die salto die ze probeerde was wel erg moeilijk.
Grond blijft het spectaculairst. Het mooie is dat je daar zo verschillende stijlen hebt. Ik ben eerder liefhebber van de stijl van Axelle Klinckaert en de Nederlandse catgirl (Celine Van Gerner denk ik) meer klassiek minder acrobatie zoals de gymnastes die 1 en 2 werden. Sowieso hou ik meer van elegantie dan snelheid en kracht. Ik zou het niet erg vinden dat ze vloer indeelden in 2 disciplines: acrobatie en ritmisch (geen of weinig salto's). Op die manier krijg je ook 5 onderdelen zodat het tov van de mannen iets meer in evenwicht is die 6 onderdelen hebben. Lang geleden deden de dames ook ringen.
WK in oktober kijk er al naar uit!
kos
-
- 46726 berichten
- 8881 stemmen
Ik kijk de afgelopen dagen een beetje naar dat zwemWK.
Waren wij niet zo lang geleden niet gewoon heel goed daarin? Waar ging het ms?
Nederland loopt echt op alle vlakken achter opeens.
Het lijkt het Nederlands voetbalelftal wel.
Vreemd.
Graaf Machine
-
- 9910 berichten
- 1438 stemmen
Toppers komen blijkbaar in golven. Zo ging dat ook met tennis, opeens hebben we niks meer. Of met wielrennen, twee decennia amper een echte topper gehad en kijk nu eens. Met turnen zitten we sinds de tijd Verona van der Leur/Yuri van Gelder ook opeens met een goede generatie, maar kijk over tien jaar nog maar eens.
Misschien dat een goede generatie elkaar omhoog stuwt en daardoor gezamenlijk wat neer kan zetten. Houdt dat op, dan komt er een neergang.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik ook. De gemengde estafette wisselslag. Wat blijkt? Vrouwen kunnen helemaal niet zwemmen. 
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Tis een EK overigens
. Op een WK zou je (met dezelfde zwemmers) nog veel minder prestaties leveren want dan komen er een nest Amerikanen, Australiërs, Brazilianen, ... bij
.
Bij de Belgen jammer dat Pieter Timmers vlak voor t EK een hersenvliesontsteking opliep, had met zijn betere tijden altijd meegedaan voor medailles op het koningsnummer.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Waren wij niet zo lang geleden niet gewoon heel goed daarin? Waar ging het ms?
Nederland loopt echt op alle vlakken achter opeens.
Dat valt mee. We hebben jarenlang alleen altijd 1 en soms zelfs 2 toppers gehad. Maar zo breed is de selectie nooit geweest. Alleen Vd Hoogenband, De Bruijn en Kromowidjojo verbloemden een hoop. Valt die topper weg, dan blijft er weinig over.
Anderzijds pakken we op atletiek en turnen sinds enkele jaren wel af en toe een medaille. Beachvolleybal is een sport die steeds meer in raakt met best wat teams die voor medailles kunnen gaan. EK roeien ging ook goed, en andere watersporten als waterpolo en zeilen blijft ook gewoon top. Het WK Hockey bij de vrouwen was ook een soort van demonstratietoernooi. En al die zwemmers zijn natuurlijk ook gaan fietsen afgelopen tijd.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het probleem met zwemmen is, ik vind het niet boeiend om te kijken. Ieder zwemt in zijn/haar eigen baantje 50, 100, 200 m etc schoolslag, vrije, vlinder. Voor mij is het steeds weer hetzelfde baantje op en af.
Dan vind ik loopnummers toch boeiender om te zien, vooral de langere afstanden dan. Maar in principe is er ook daar weer weinig variatie. Hordenloop en steeple bieden dan nog wat uitdaging met hindernissen.
Zwemmen met hindernissen nu dat zou ik wel willen zien haha.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.